در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۹ بود که تویوتا پیشنمایشی از یک خودروی الکتریکی کوچک را انجام داد و گفت که این خودرو را امسال تولید میکند. در آن زمان کانسپت کوچک تویوتا فاقد نامی مشخص بود هرچند از آن به عنوان محصول الکتریکی بسیار جمعوجور نام برده شد. ژاپنیها اواخر سال ۲۰۲۰ را برای عرضه آن در نظر گرفته بودند.
تویوتا هماکنون قول خود را عملی کرده و از محصول الکتریکی و کوچک C+pod رونمایی کرده است. ژاپنیها میخواهند حملونقلی کمهزینه را در پکیجی بسیار کوچک ارائه کنند. در واقع این خودرو محصولی عالی برای ترددهای شهری و حتی کاربردهای ارتباطی در جامعه میباشد.
تویوتا C+pod طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۲۴۹۰/۱۲۹۰/۱۵۵۰ میلیمتری و به این ترتیب بزرگتر از خودروی i-ROAD میباشد اما درعینحال کوتاهتر و کمعرض تر از اسمارت فورتو EQ است. پانلهای بدنه این خودرو از پلاستیک ساخته شدهاند تا وزن ۶۹۰ کیلوگرمی به دست آید.
و برخلاف تویوتا i-ROAD که تقریباً یک موتورسیکلت با سهچرخ است، C+pod میتواند دو نفر را حمل کند. این خودرویی عالی برای فاصلهگذاری اجتماعی میباشد.
نیروبخش این خودرو نیز توسط سهچرخ یاد شده تویوتا پیشرانهای الکتریکی است که با یک باتری لیتیوم-یونی ۹.۰۶ کیلووات ساعتی همکاری میکند. این خودروی کوچک شعاع حرکتی ۱۵۰ کیلومتری داشته اما انتظار نمیرود شارژ آن سریع انجام شود. پیشرانه الکتریکی تنها ۱۲.۳ اسب بخار قدرت و ۵۶ نیوتون متر گشتاور داشته و باعث ایجاد حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعتی میشود.
تویوتا C+pod هماکنون در بازار ژاپن و با قیمت ۱,۶۵۰,۰۰۰ ین (حدود ۱۶ هزار دلار) قابل خریداری است. تویوتا اشارهای به عرضه آن در سایر نقاط جهان نکرده است.
رضا
۸ دی ۱۳۹۹16 هزار دلار؟ ?
Hadi
۸ دی ۱۳۹۹خیلی گرونه خو ادم 4 هزارتا دیگه میزاره روش میره یکدفعه کرولا میخره…
با این قیمت اصن ب درد نمیخوره…
مهدی،:امید اینده
۸ دی ۱۳۹۹تو ایران خنده دار ترم میشه
Me
۸ دی ۱۳۹۹دوست عزیز کسی که به یه دوچرخه الکتریکی شهری که هیچ مشخصات خاصی نداره ۶۸۰۰ یورو پول میده حتما به این هم پول میده
تولید کننده خودش خوب میدونه چی ساخته و برای کی ساخته
مانی
۹ دی ۱۳۹۹دوچرخههای گرون بیشتر کم تولید و بسیار با کیفیت هستن
اما این یه ماشین پلاستیکیه که طبق گفته تسلا که هر کیلووات ساعت باطری ۱۰۰ دلار در میاد
باطری این ماشین ۹۰۰ دلاره البته چون یسری چیزها ثابته کمی گرونتر در میاد
دیگه چی اینقدر خرج بر میداره؟با این پول میشه یه ال ممد صفر گازسوز فول خرید
(اگه اشتباه نکنم ۱۲۵۰۰دلار)با قی پول رو هم بذاری توجیبت بابت مالیات و هزینه سوخت و …
فرید
۸ دی ۱۳۹۹از چرخ دستی فروشگاه هم کوچیک تره ????
AMIR-REZA
۸ دی ۱۳۹۹قیمتش واقعا بالاس!
مهراب
۸ دی ۱۳۹۹و همینطور وزن بسیار بالا حدودا 100 کیلو با پراید فرق داره که برای اون حجم و انداره واقعا زیاده
12 اسب میخوای چیکار کنی؟به جرات میگم سربالایی معمولی نمیره بالا
مهدی
۸ دی ۱۳۹۹چقدر بامزس البته گرونم هست……
Mr.X
۸ دی ۱۳۹۹از این میترسم که آینده ی بشر (مردم عادی) به سوار شدن به اینا ختم شه. ژاپن که شده. ولی ما ایرانی هاهم چیزی برای از دست دادن نداریم. اگه این ماشین کوچولو ها کل جهان رو هم بگیرن مثل زامبی ها. ما بازم با سوار شدن پراید و ماشین های منقضی شده ی فرانسوی در مقابل حملات زامبی ها ایستادگی میکنم و نمیزاریم که ما رو سوار چیزی غیر از پراید کنن🤣🤣🤣😂😂🤣
بنیامین
۸ دی ۱۳۹۹حیف نون به به اصطلاح خودرو ساز داخلی. اینو میشه تو ایران با 1000$ درست کرد.
میثم
۸ دی ۱۳۹۹16 هزار دلاری که میگه رو با 16 هزار دلار آمریکا مقایسه نکنید.
خودرو تو ژاپن خیلی گرونه و داشتن خودروی شخصی هم هزینه های زیادی داره از بابت مالیات و عوارض و …
حتی بابت جای پارک هم عوارض سالانه میگیرن بخاطر همینه اکثر ژاپنیها کی کار و کی ون و این چیزا رو سوار میشن چون هزینه خرید و مالکیتشون از باقی گروهها خیلی پایینتره
همین ماشین تو کشورهای دیگه خیلی خیلی ارزونتر عرضه میشه.
خودتون حساب کنید با دو برابر این قیمت میشه در بازارهای جهانی نیسان لیف گرفت
البته الکتریکی بودنش هم قیمتشو بالاتر برده.
میثم
۸ دی ۱۳۹۹ای کاش این ماشینا فراگیر بشن مردم همه تو سطح شهر از اینا سوار بشن. با موبایلت رزروش کنی و مبلغشو پرداخت کنی.
افشار
۸ دی ۱۳۹۹به درد کسانی که میخوان نون خشکی کار کنن میخوره
فرید
۸ دی ۱۳۹۹اگه بخوام جارو برقی بخرم حتما تویوتا میخرم
Mr.X
۸ دی ۱۳۹۹دقت کردین؟ توی مطالب پدال هر روز 1 یا 2 تا مطلب راجع به تویوتا هست.
Masoud
۸ دی ۱۳۹۹خب تویوتا یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در دنیاس (اگه نگیم بزرگترین) و از هر کلاس و سلیقه ای توی ویترینش موجوده و طبیعیه مطالبش زیاد باشن
از هاچبک بگیر تا سدان خانوادگی و اقتصادی و یا لوکس یا کراس اور ، شاسی بلند ، افرود ، هیبرید ، اسپرت ، الکتریکی و و و ….
همه مدلاش هم رقیبای بزرگی واسه همتایانش حساب میشن
پس طبیعیه دوست عزیز
OMID
۹ دی ۱۳۹۹البته تویوتا بزرگترین تولید کننده خودرو هست و اولش درست گفتید ( از لحاظ تعداد خودروهای تولید شده بزرگترین هست )
هومن
۸ دی ۱۳۹۹با این ابعاد و کیفیت تویوتا یحتمل تجزیه ناپذیره :)
زیزیگولو
۸ دی ۱۳۹۹موقعی که میرین ژاپن ((اگه تور تفریحی رفته باشین)) یکی از چیزایی که باعث تعجبتون میشه تعداد زیاد ماشینای خاصو جعبه اییو کوچیک تو خیابونای ژاپن هستش که هیچ کجای دیگه تو دنیا نظیرش وجود نداره
AMANTE
۸ دی ۱۳۹۹گزینه ی خوبی برای جایگزینی با اسکوتر و دوچرخه های برقی هست بخصوص در زمستان.
(Saeed(peugeot
۸ دی ۱۳۹۹بعضی از دوستان و مهندسان چند روز پیش سیتروئن آمی و مسخره میکردند ….
افشار
۸ دی ۱۳۹۹نوید مسخره میکرد میگفت ژاپنیا بهترن
میثم
۸ دی ۱۳۹۹خدایی این خیلی بهتر از آمی هستش.
هم طراحی و هم مشخصات
ابعادشونم تو یه محدودست
ولی قیمتشون زمین تا آسمون فاصله داره که کار تویوتا رو خراب کرده
AMG///
۸ دی ۱۳۹۹16 هززززززااااااااررررررر دلااااااااار؟؟؟؟؟
چه خبرتونه
خب آدم میره کرولا بگیره بجای این?
فرید
۸ دی ۱۳۹۹۰۰۹۸ کجایی که افتضاح تویوتا رو ببینی ?????
چند روز دیگه هم خبر فراخوان هاش در میاد
challenger
۸ دی ۱۳۹۹یک محصول الکی و بدرد نخور با ظاهری زشت و قدرتی کم و وزنی زیاد
صد رحمت به حداقل قدرت و ظاهر رقبا
چرا شرکتا دارن اصالتشون رو از دست میدن و هر روز یک گند جدید رو معرفی میکنن
چرا واقعا چرا
کسی میدونه
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۸ دی ۱۳۹۹با 16 هزار دلار بری دانگ فنگ دیگتینی کوپه بگیره ( تو ایران با نام ix5 تولید میشه )
خیلی خیلی بهتره.
قدیم هم گفتم تویوتا پول برندشو میگیره تنها ماشین خوبش
یاریس GR هست
Mohammadreza
۸ دی ۱۳۹۹این خودرو ها از نظر من خیلی ایده خوبی هستن و آینده درخشانی دارن.
اکثر دوستانی که خرده میگیرن اصلا متوجه هدف و استفاده این خودرو نیستن.
این خودرو برای شهرهای بزرگ و پرجمعیت ساخته شده.
این خودرو چند مزیت عالی داره.
اولا در شهر تولید دی اکسید و گازهای مضر رو از بین میبره.
دوم هزینه نگهداری و سرویسش تقریبا صفره.
سوم کوچیکه که کمک بسیار شایانی به ترافیک شهرهای بزرگ میکنه(پارکش وحرکتش در جاده های باریک راحت تر و سریعتره و مشکل خودروهای کم سرنشین رو اتوماتیک حل میکنه)
چهارم هم کوچیکه هم بدنش پلاستیک یعنی تصادف هاش خیلی کم و اگرم تصادف کنه تعویض پانل های بدنش بسیار کم هزینست.
پنجم قابل اشتراک گذاری و استفاده در فضاهای کوچیک مثل دانشگاه ها و شرکت های بزرگه.
90 درصد به بالا کسانی که این خودرو رو سفارش میدن به عنوان ماشین دوم یا چندمشون خواهد بود.
روندن خودروهای اسپرت یا suv های هشت سیلندر پشت چراغ قرمز و جاده های تنگ و شلوغ شهر هیچ لذتی نداره علاوه بر اینکه این خودرو هابعد از مدتی تو ترافیک شهر فرسوده و از بدنش از چندین جا تصادف میکنه.
کسی که خودرو اصلیش رو خیلی دوس داره قطعا یکی از این ها خریداری خواهد کرد.
مانی
۹ دی ۱۳۹۹حرف شما درست
کسی هم غیر این چیزی نگفت منتها چرا ۱۶۰۰۰دلار؟؟؟
به پول ما میشه بالای ۴۰۰ میلیون
AMG///
۹ دی ۱۳۹۹نمیدونم ولی اگه من بخوام یه ماشین لایت بخرم صددرصد اینو میخرم (خود تویوتا هم ساخته)
https://toyota.jp/pixisepoch/?padid=tjptop_car-search_bdt-KEI_pixisepoch
قیمتش 860000 ¥ هستش که تقریبا میشه 8000 $
خیلی هم ازین ماشین لباسشویی بهتره
Roham
۱۹ دی ۱۳۹۹با این قدرت موتور و کاربری من رو یاد ژیان انداخت
Amirreza
۲۷ دی ۱۳۹۹خو چه کاریه ۱۶ هزار دلار این اسباب بازی پلاستیکی رو بخریم ، خو مثل یه ادم منطقی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار میزاریم روش میریم یه هیوندای اکسنت یا نیسان سنترا و شورلت اسپارک میخریم