روح سوپراهای تارگا متعلق به دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی هنوز هم زنده بوده و تویوتا نیز با معرفی نسخه سفارشی و تک ساخت GR سوپرا اسپورت تاپ به این محصولات ادای احترام کرده است. ژاپنیها میگویند این خودرو از تارگا سوپرا A80 الهام گرفته و سقف مدل A90 حذف شده تا کانسپت موردبحث خلق شود. جدیدترین محصول نمایشی تویوتا پیرو مدل هریتیج ادیشن سال پیش است که در همین رویداد SEMA معرفی شده بود.
کار روی این خودرو در ابتدا با یک اره شروع شد اما تویوتا و شرکت تگزاسی KC که در زمینه رنگآمیزی خودروها فعالیت میکند کار را پیش بردند هرچند در طول نیم ساعت فقط حدود یک اینچ از سقف را بریدند. به همین خاطر برنامه تغییر کرد و دو شرکت از ابزار برش متفاوتی استفاده کردند. تویوتا به همین خاطر از یک جفت پانل کامپوزیتی ساخته شده با تکنولوژی پرینت سهبعدی استفاده کرد تا شکل عالی این خودرو نهایی شود.
نتیجه نهایی کاملاً قابلتحسین است زیرا وقتی سقف این سوپرا اسپورت تاپ در جای خود قرار گیرد به سختی خواهید توانست تفاوتهای آن و نسخه کوپه استاندارد را تشخیص دهید. طراحی اصلی خودرو با استفاده از بخش بالایی شیشه جلو و بخش بیرونی ساختار سقف در دو سمت راننده و سرنشین حفظ شده است.
اسپورت تاپ پروژهای پیچیدهتر از بریدن سقف ثابت و جایگزین کردن آن با پانلهای جداشدنی بوده زیرا تیم تویوتا و شرکت KC اقدام به تقویت خودرو از بخش پیشرانه تا بخش عقب کردهاند. همچنین بدنه نیز تقویت شده تا استحکام این خودروی مفهومی بیشتر گردد.
اما سوالی که پیش میآید این است که چرا تویوتا علاقهای به تولید این خودرو ندارد. خب شاید بامو آن را زیاد دوست ندارد زیرا در این صورت فروش Z4 میتواند کاهش یابد. با این وجود بامو Z4 از سقف نرم با مکانیسم تاشوندگی الکتریکی استفاده میکند درحالیکه سقف سوپرا اسپورت تاپ را باید خود راننده بردارد.
سوپرا اولین خودروی اسپورت تویوتا نیست که سقف ثابت خود را از دست میدهد زیرا تویوتا ۸۶ نیز در سال ۲۰۱۳ فرایند مشابهی را تجربه کرده بود. این خودرو بجای استفاده از طراحی تارگا دارای یک سقف پارچهای بود. تویوتا در سال ۲۰۱۹ اذعان کرد به دنبال تولید این خودرو بود اما در نهایت از آن تصمیم صرفنظر نمود.
[دانلود ویدئو]
SF90 STRADALE
۲ دی ۱۳۹۹اما سوالی که پیش میآید این است که چرا تویوتا علاقهای به تولید این خودرو ندارد . خب شاید BMW آن را زیاد دوست ندارد زیرا در این صورت فروش Z4 میتواند کاهش یابد !!!! ????
Adn
۲ دی ۱۳۹۹سلام یه مشکلی برای لایک و دیس وجود داره
اینه که هربار صفحه رو رفرش کنین بازم میتونین لایک یا دیس بدین
لطفا پیگیری کنین
Hadi
۲ دی ۱۳۹۹دلیل تولید نکردنش مسخرس…
البته اگه واقعا دلیلش همین باشه فعلا در حد یک شایده…
تویوتا سوپرا تارگا و رودستر واقعاً عالیه و میتونه فروشش رو خیلی بیشتر از قبل کنه……
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲ دی ۱۳۹۹عجب کاسنسپ جالبی. تولید نمیشه ولی…
در کل به درد جوان ها میخورد
زیزیگولو
۲ دی ۱۳۹۹تویوتا سوپرا عقبه و پیشینه ی چندین ساله داره و مشخصه که بدَنشو طراحیش بر اساس اونچه تو ذاتش بوده راهشو ادامه داده و الآنم تو مدل GR به جدیدترین طراحیو موتورو گیربکس مجهز شده
NAVID۰۰۹۸
۲ دی ۱۳۹۹بَهبَه
عجب ماشینیه
این باید بره تو خط تولید و بیاد بترکونه دوردورهارو !
مهدی،:امید اینده
۲ دی ۱۳۹۹میخوام یه پشت دستی بزنم تو دهن طراح سوپرا
بابا این همه زحمت کشیدی به این مدرنی طراحی کردی ماشینو اونوقت یه جلو پنجره مسخره گزاشتی که هیچ شباهتی به سوپرا قبلی نداره?
انقدر از اونکاپوت جلوش بدم میاد که حاضرم کمپین راه بندازم
خودمم یه جور طراحیش کردم(تو گالری موبایلم?) تو اینستاگرام واسشون فرستادم حالا توقع خاصی حالا الکی مگه میبینن
سامورایی از قله فوجی
۲ دی ۱۳۹۹هر کاری می کنم نمیتونم سوپرای جدید رو دوست داشته باشم
و وقتی اونو با رقبای قدیمی خودش یعنی اسکای لاین و NSX مقایسه می کنم می بینم از هر نظر صد پله پایین تره
زیزیگولو
۲ دی ۱۳۹۹ضمن احترام به شما ….. مخالفم
سامورایی از قله فوجی
۲ دی ۱۳۹۹میشه دلیلتون رو بگید؟
زیزیگولو
۲ دی ۱۳۹۹دلیل خاصی نداره، سلیقه شخصیه
سامورایی از قله فوجی
۲ دی ۱۳۹۹فک کنم شما منظور منو نفهمیدید !
سوپرای قدیمی رقیب اسکای لاین و nsx بود
ولی سوپرای جدید شده رقیب نیسان Z و هوندا اس ۲۰۰۰
هیچ پیشرفتی تو قدرت نداشته و از رقبا عقب مونده
R@min
۲ دی ۱۳۹۹البته این عیب نیست که سوپرا سوپر اسپرت نیست. این gtr و nsx بودن که یه کلاس بالاتر رفتن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲ دی ۱۳۹۹جی تی ار که سوپراسپرت نیست
Sina
۲ دی ۱۳۹۹نمیدونم چرا طرفدارای سوپرا اینقدر به این ماشین انتقاد میکنن
به نظرم هیچ مشکلی نداره
قیافه اش هم خیلی خوبه ، مخصوصا این مدل
از لحاظ هندلینگ و فنی هم عالیه
اره نمیتونه مثل نسل اول بشه ، در واقعیت خیلی از ماشینا نمیتونن مثل نسل اولشون موفق بشن
ولی خب همین که تبدیل به یک کراس اوور برق نشده خودش خیلی خوبه ، توقع زیاد و بیش از حد نباید داشت
به نظرم اینکه از قطعات بامو هم استفاده کرده بد نیست
تنها عیبش کابینه که باید یکم حذاب تر باشه
R@min
۲ دی ۱۳۹۹همه اینایی که گفتی عیبه. مثل نسل اول نیست، از قطعات بی ام و استفاده کرده، جذابم نیست. وقتی نسل قبلیش هنوزم طراحیش مدرنه و یه سر و گردن بالاتره این ماشین یه عقب گرد به حساب میاد. داریم راجب تویوتا حرف می زنیم. ندار نچار نبودن که یه موتور اورجینال بزنن. این ماشین هویت نداره.
Sina
۲ دی ۱۳۹۹خیلی ماشینا هستن که در حد نسل اول نیستن و نبودن
کلی مثال میشه زد
حتی نسل جدید موستانگ که عملکرد خوبی داشته هم در حد نسل اولش نبوده
باز هم حساس میکنم توقع زیادی از این ماشین دارن
میگن که چرا مثل GT-R و NSX نشده
ولی خب اونا رقابت با مدل های سوپراسپرت روانتخاب کردن ، NSX که خودش از اول سوپراسپرت بوده
سوپرا با ماشینایی مثل کیمن و کوروت رقابت داره
واقعا نمیدونم معیار هویت رو چی در نظر بگیریم ، ظاهرش که شباهت هایی با نسخه قبلی رو حفظ کرده
به نظرم همین هم خیلی خوبه تو دورانی که هر روز ماشینا زشت تر و بد تر میشن ، سری۴ و M3 بهترین مثاله
R@min
۲ دی ۱۳۹۹داستان gtr و nsx کاملا فرق می کنه، نسل به نسل کلاسشون تغییر کرد اما سوپرا همیشه یه کوپه اسپرت خیابونی بوده. هویت از حس آشنایی که یه اتومبیل تو تمام نسلاش منتقل می کنه میاد یعنی هر کسی ببینش با ویژگی های خاصش اون ماشینو میشناسه . مثه همین ماستنگ، هر کسی این ماشینو ببینه ناخودآگاه ویژگی هایی مثه طراحی عضلانی، قدرت، ابهت، صدای جذاب و… تو ذهنش میاد یا سری M با هندلینگ عالی، کیفیت ساخت بالا، پرفومنس در کنار اشرافیت و… به نظرم اینا هویته. اما این سوپرا هیچ کدوم از ویژگی های نسل قبلشو نداره.
MOHAMMAD.n.r
۲ دی ۱۳۹۹سینا جان
این ماشین طراحی زیبا و قابل قبولی داره. ولی
فرمون خیلی شبه فرمون های ب ام و هست و تویوتا به خودش زحمت نداده فرمون جدید طراحی کنه.
مهم ترین مسئله انجین این ماشین هست که هیچ قطعه ای از تویوتا توش بکار نرفته و کاملا ب ام و هست. ادم وقتی اسم سوپرا به گوشش میخوره توقع یک هیولا داره، هیولایی مثل نسل قبل که با اینترنال فابریک ۷۰۰-۸۰۰ اسب بدون کوچک ترین مشکل و خرابی تحویل میداد و با قطعات افتر مارکت خیلی بیشتر از ۱۰۰۰ اسب.
ماشینی که موی دماغ فراری و لامبو و… میشد و با اسکای لاین کَل کَل داشت الان شده رقیبی برای سری z نیسان و… .
خودم نیسان z جدید رو به این ماشین ترجیح میدم.حداقل انجین(که اصل و اساس یک ماشین اسپورت هست) ساخت خود نیسانه و اصالت داره.
سامورایی از قله فوجی
۲ دی ۱۳۹۹دقیقا حرف دل منو زدی
بهنام
۲ دی ۱۳۹۹نمای بغل خیلی زیباست. در کل من این نسل سوپرا رو خیلی دوست دارم. قابلیت ارتقا زیادی هم داره.
سینا راد
۲ دی ۱۳۹۹از بچگی هر وقت هرجا چه حتی ماکت سوپرا رو دیدم یه حس خاصی داشتم که توام با احترام بود . وقتی فهمیدم تویوتا دوباره میخواد سوپرا رو تولید کنه خیلی خوشحال شدم . ولی وقتی دیدم اصلا شباهتی به نسل قبلی نداره و بی ام و دستش اومده تو کار خیلی حالم گرفته شد. تنها روح نسل اول که مونده توی این ماشین اسپویلر عقب ماشینه
akrh78
۲ دی ۱۳۹۹اصلا سوپرا باید از اول این شکلی میبود اون که 2019 معرفی کردن یه شوخی کثیف بود فقط
کاش فرم بدنه ft-1 حفظ میشد با اون کاپوت کشیدش ??
TOYOTA LOVER
۲ دی ۱۳۹۹به نظر من همین که این ماشین که یک ماشین آسیایی هست میتونه با خودرو های اروپایی رقابت داشته باشه خودش کلیه حالا شاید به اندازه نسل اولش زیبا نباشه و شاید اصالتش حفظ نشده باشه ولی از نظر عملکرد عالیه