تا زمانی که طرفدار شدید تویوتا GR سوپرای جدید نباشید احتمالاً با دیدن این تصاویر فکر خواهید کرد تنها رینگهای جدید به خودرو اضافه شدهاند؛ و از نظر ما این کار مشکلی ندارد زیرا دستکاری بیشتر سوپرا باعث خراب شدن طراحی آن خواهد شد.
این پروژه تیونینگ به شرکت تیونینگ دالر تعلق دارد، پروژهای که شامل برخی قطعات افترمارکتی همچون سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ با صدای گیراتر میباشد. سیستم تعلیق خودرو دارای فنرهای پیچشی قابل تنظیم بوده و به این موارد باید رینگهای ۲۰ اینچی فوق سبک به همراه لاستیکهای میشلین را اضافه کرد.
دالر همچنین دستی بر سر و روی پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری خطی خودرو کشیده و قدرت آن را به ۴۶۰ اسب بخار و گشتاورش را به ۶۶۰ نیوتون متر رسانده است. البته تغییرات ارزانتر مرحله اول نیز در دسترس است که قدرت و گشتاور را به ۴۰۸ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتون متر میرساند. این پیشرانه در حالت استاندارد خروجی ۳۴۰ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی میشود. با انتخاب پکیج مرحله دوم، محدود کننده الکتریکی سقف سرعت سوپرا حذف میشود.
دالر قبلاً در حال کار روی تغییرات بیشتری برای سوپرا بوده و کیت سیستم تعلیق کاملی را برای آن توسعه میدهد که باعث بهبود هندلینگ و عملکرد خودرو در پیست میشود. این تیونر ب ام و Z4 را نیز تیون کرده و برخی قطعات را برای بدنه تدارک دیده بنابراین اگر در آینده پسرعموی ژاپنی Z4 نیز چهره دیگری داشته باشد سورپرایز نخواهیم شد.
meysam
۲۱ فروردین ۱۳۹۹کلا ماشین خوش استایلیه. تیون خورش هم خیلی خوبه.
مزدا
۲۲ فروردین ۱۳۹۹رینگ و لاستیک حال ادمو سرخوش میکنه
NAVID۰۰۹۸
۲۱ فروردین ۱۳۹۹تمام شرکتهایی که قطعات اَفتر مارکتی تولید میکنند ، با هر بار شنیدن اینکه تویوتا میخواد خودرویی جدید و تازه بیرون بده ، قند تو دلشون آب میشه .
منتظر تیونینگهای خفنتر باشید روی این سوپرای دوست داشتنی .
MOHAMMAD.DEMON
۲۱ فروردین ۱۳۹۹دقیقا میخوان چی رو تیون کنن که قند تو دلشون اب میشه
موتور خطی بی ام و رو؟؟
بعد سال ها ساختن هاچ بک و کراس اوور تویوتا یه ماشین اسپورت ساخته اونم هیچی از خودش مایه نزاشته قرار قند تو دل کی اب شه!
همون بهتر تویوتا تو کار بزرگ ها دخالت نمیکنه سرش تو کار خودش باشه
M سابق
۲۱ فروردین ۱۳۹۹خخخخ!
خیلی خوبی تو !
هیچ میدونی یانه که بزرگ ترین چشم اندازارو برای صنعت خودرو تویوتا داره !
تو زمانی که همه درگیر الکترریکی شدنن تویوتا گفت الکتریکی تنها پلی از بنزینی به هیدروژنیه !
و به نظرم درست گفت ! شهر جدید تویوتا رو دیدی ! درسته شهر تویوتا !
تویوتا از همین الان داره کشنده های هیدروژنی میسازه 20 سال دیگه که همه تازه شروع کردن به هیدروژنی و ول کردن الکتریکی ها و تویوتا اونموقع 50 درصد محصولاتش هیدروژنی بود میفهمی کی داشته کار بزرگ میکرده!
بعد هرکی اینو بگه خدایی یکی که طرفدارو فنه دوجه نباید این حرفو بزنه
دوجی که چند ساله کلا ماشین جدید بیرون نداده
MOHAMMAD.DEMON
۲۱ فروردین ۱۳۹۹وا خدا چقدر دوس دارم قیافه امثال شمارو موقع داستان گفتن ببینم
میدونی خود تویوتا یه زمانی یکی از سهام داران بزرگ تسلا بود و کمک کرد بزرگ بشه؟
بعد اینکه سهامش رو فروخت کلی پشیمون شدن مثل س…
و پریوس معروف تویوتا از تکنولوژی تسلا ساخته شد!؟
هیدروژنی هیچ جای تو اینده نداره
و ژاپنی ها عقب افتادن اینو من تعین نمیکنم تویوتا هم تعین نمیکنه اینو بازار سهام و والاستریت ها تعین میکنن اینده مال کدوم تکنولوژی هست
M سابق
۲۱ فروردین ۱۳۹۹والا مدیر عامل خود تویوتا گفته که اینده از ان هیدروژنی هاست !
اگر شما عالم تری من نمیدونم موتور های هیدروژنی علاوه بر این که بازده ترسناک 60 درصدی دارن (تازه متوسطاشون که این رقمو بقیه تو خواب هم نمیبینن !) مزیت دیگش اینه که نه تنها گاز مضر تولید نمیکنه که میتونه به تولید هوای پاک کمک کنه ! تبلیغ هیوندای که چند وقت پیش اومد همینو نشون میداد !
تازه ضرریم که باتری های خودرو های الکتریکی (چه تولیدشون چه دفن کردنشون ) به طبیعت میزنه رو ندارن !
با این وجود چطور میشه گفت آینده مال هیدروژنی نیست!
چه ربطی به سهام تسلا داره ؟ برای سود دهی تو همین چند وقت خریدن که منم گفتم تا چند سالی شاهد تاخت و تاز الکتریسیته هستیم ولی موندگار نیست میره تا هیدروژن بیاد
Hamidreza
۲۱ فروردین ۱۳۹۹اگه بی ام وه توش مشارکت نداشت نظر بعضیا فرق میکرد!
Zonda R
۲۱ فروردین ۱۳۹۹دقیقا …
ببینید در همه ی دنیا با مشارکت هزینه هارو پایین میارن این اتفاق تو gt86 با سوبارو و مزدا 2 و یاریس و… اتفاق میوفته بنظرم بهتره یه سر به توافق دو طرفه بی ام و و تویوتا بزنید که چه در ازای چه بوده….
کار بزرگان؟
بزرگترین تولید کننده خودروی دنیا بنظرم کم لقبی نیست…
اما فارغ از این مباحث فنی بنظرم فولکس واگن و تویوتا و بنز بزرگترین لابی های خودرویی رو در دنیا دارن اون روزی ک امار 6 ماه نخست سال 2019 منتشر شد و رنو نیسان دورخیز برای بالاترین امار تولید سال رو داشت چن روز بعد از هم پاشیدن و گوسن هم داغون کردن
البته این در سطح جهانی هست نه ایران …
NAVID۰۰۹۸
۲۱ فروردین ۱۳۹۹این نظر دیمون قشنگ پیداست فقط از روی غرضورزیست و نه منطق .
شما از اون دست کاربرانی هستید مثل برخی دیگر که بهتره به حال خودتان گذاشته شوید و بگیم شما درست میگین و سرسری بگذریم .
حوصله بحث بیفایده با شما نیست ، بیفایدست و مثل آب در ههاونگ کوفتنه .
پس شما درست میگین ، خوش باشید .
MOHAMMAD.DEMON
۲۱ فروردین ۱۳۹۹نوید داداش از خودم که چیزی نمیگم دارم چیز هایی که هست رو تاکید میکنم رفیقمون از رویای اینده هیدروزنی پاشه
datsun
۲۱ فروردین ۱۳۹۹خوبی دیمون به تاریخ تولید پریوس و تاریخ تاسیس تسلا دقت کردی پریوس وقتی تولید شد که تسلا تا چند سال بعدش وجود نداشت
M سابق
۲۱ فروردین ۱۳۹۹اینده هیدروژنیه !
هزار تا مزیتش به کنار !
عقل و منطق خودم به کنار ولی هرچی فکر میکنم نظر مدیر عامل تویوتا از استاد محمد خودمون که معتبر تر نیستش که !
باشه اقا قبول اینده مال برقیا!
علیرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۹با چه کینه ای در مورد تویوتا نظر میدی . سوپرا دو نسل داده که نسل اولش سلطان تیونینگ بود هم فنی هم بدنه . این نسلم تا الان نظر همه رو جلب کرده .
علیرضا
۲۱ فروردین ۱۳۹۹این ماشین ساخته شده که تیون بشه .
meysam
۲۱ فروردین ۱۳۹۹محمد دمون داداش من خودم عشق آمریکاییم ولی خدایی اون موقع که تسلا تو پوست موز بود تویوتا پریوس میزد
MOHAMMAD.DEMON
۲۱ فروردین ۱۳۹۹میثم داداش من که از خودم نمیگم یکم تحقیق کنی میبینی سیستم هیبرید تویوتا در واقع تکنولوژی تسلا هستش
مهدی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹با عرض سلام ادب خدمت دوستان عزیز :
به نظر بنده اظهار نظر قاطعانه در مورد اینکه آینده از آن خودرو های هیدروژنی یا الکتریکی است در این برهه زمانی بسیار زود می باشد . با توجه به سیاست های فعلی دنیای خودرو تمرکز اصلی قسمت عمده ای از خودروسازان روی خودرو های الکتریکی و پایین آوردن هزینه تولید این دست از خودرو ها می باشد. برای مثال به خاطر دارم که آقای ماسک چند وقت پیش در یکی از مصاحبه هاشون گفتند که خودرو های هیدروژنی مثل یک شوخی میمانند و آینده ای نخواهند داشت. البته کمپانی هایی هم در این بین همانند هیوندای و تویوتا هستند که سیاست های خودشون رو بر مبنای خودرو های هیدروژنی قرار داده اند . یکی از مهمترین مزایای خودرو های هیدروژنی پاک بودن آنها و نداشتن بعضی از محدودیت های خودرو های الکتریکی است(البته بسیاری از این محدودیت ها در خودرو های الکتریکی رو به بهبود است.) اما در عین حال این خودرو ها با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم میکنند برای مثال قیمت بالای پیل های هیدروژنی به علت استفاده از فلز پلاتین یا اشتعال پذیری بالا به همین علت فرآیند سوخت گیری این خودرو ها فرآیند خطرناکی است و جایگاه های هیدروژن نیازمند تکنولوژی بالایی هستند. به طور کلی در شرایط فعلی خودرو های الکتریکی گزینه های بسیار جذاب تری هستند اما ممکن است در آینده جای خود رو به خودرو های هیدروژنی بدهند.
ارادتمند