تویوتا GT86 که اوایل سال ۲۰۱۲ به بازار آمد، یکی از قدیمیترین خودروهای اسپرت بازار است و به نظر میرسد نیاز به جایگزینی دارد. بااینحال هرچند هنوز حتی تصاویر جاسوسی از نسل دوم این خودرو را هم ندیدهایم اما میدانیم که جایگزین GT86 در حال توسعه است و بازهم مثل خودروی کنونی همزادی با نام سوبارو BRZ خواهد داشت. در همین حال، اتوکار هم در گزارش جدیدی اطلاعات بیشتری در مورد جانشین GT86 منتشر کرده است. با توجه به این گزارش، انتظار میرود این خودرو در نسل آینده بجای پلتفرم سوبارو از پلتفرم TNGA تویوتا استفاده کند.
نسل آیندهٔ GT86 و BRZ در مقایسه با نسل کنونی تغییرات اساسی خواهند داشت و انتقال به معماری جدید موجب خواهد شد رفتار دیفرانسیل عقب آنها بهبود پیدا کند. بااینحال هرچند برای ساخت جانشین این کوپههای اسپرت از پلتفرم تویوتا استفاده خواهد شد اما گفته میشود پیشرانهٔ آنرا همچنان سوبارو تأمین خواهد کرد. احتمالاً این همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ کراساوور فول سایز سوبارو ایسنت خواهد بود؛ بنابراین قدرت GT86 آینده از ۲۰۰ اسب بخار به بیش از ۲۵۰ اسب بخار خواهد رسید و به لطف سیستم پرخوران، افزایش گشتاور قابلتوجهی هم خواهد داشت که در دورهای بسیار پایینتری ارائه میشود.
علاوه بر این، تویوتا و سوبارو قصد دارند تغییراتی را هم در داخل این کوپهٔ اسپرت ایجاد کنند و برای بهبود کیفیت از متریال بهتری استفاده به عمل آورند. در همین حال، تکنولوژی داخلی آنها نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد. البته همهٔ این تغییرات هزینه به همراه خواهد داشت و بنابراین نسل دوم GT86 گرانتر از نسل کنونی خواهد بود. بااینحال، این ماشین و همزاد سوبارویی آن هنوز هم ارزانتر از آئودی TT خواهد بود زیرا تویوتا نمیخواهد نسل آیندهٔ GT86 وارد قلمروی سوپرای چهار سیلندر بشود؛ و نهایتاً آخرین موضوعی که در رابطه با این ماشین مطرح شده امکان تغییر نام آن به GR86 است تا با محصولات اسپرت جدید تویوتا یعنی GR سوپرا و GR یاریس هماهنگ باشد.
احمدرضا
۲۹ دی ۱۳۹۸GT86 نیاز به بروز رسانی بسیار فوری داره
مخصوصن کابینش
ممد ژانگولر
۲۹ دی ۱۳۹۸مطمینا مثل همیشه فروش این خودرو مدیون قیمت فوق العاده و همچنین قدرتشه
sina
۲۹ دی ۱۳۹۸عکس اخری عجب چیزیه
Mohammadreza
۲۹ دی ۱۳۹۸کاش سپر و چراغ جلو سوپرا هم این شکلی میبود
رامتین
۲۹ دی ۱۳۹۸تویوتا gt86 همین الان موتور 2 لیتری تنفس طبیعی 205 اسبی داره. این یعنی اگر حجم موتور 400سی سی اضافه شه، خودبخود بدون هیچ کار اضافی، توان به 220 تا 225 میرسه. حال توربو هم اضافه شه که برسه به 250 اسب!!! الان تقریبا همه خودروسازهای خوب از موتور 2لیتری توربو، 270 تا 300 اسب را راحت میگیرند. بنظرم این توان، بشدت مایوس کننده هست.
Mehrdad
۱۴ فروردین ۱۳۹۹داداش این رو در نظر بگیر که یه موتور با حجم بالا و توربو شارژر در حالیکه تغییر اسب بخار چندانی نداشته فقط یک نکته رو نشون میده
گشتاور عین چی رفته بالا و دور موتور ارائه گشتاور حسابی اومده پایین
از اونجایی که موتور های سوبارو هم دور بالا هستن…
پس منتظر یه موتور با شتاب و گشتاور موتور های دیزلی و سرعت و کاتاف بالای سوبارو رو داری
ینی هروقت گاز بدی(در حد و اندازه ی خودش) میچسبونت ت به صندلی