برخی از ناموران عرصه صنعت، آوازه و شهرتشان عالمگیر است و تعریف و تقبیح ما مردمان هم در وجودشان بیاثر. آنها سمندروار راه خویش را میپیمایند و همچون او از آتش هستی سربلند بیرون میآیند. شاید بتوان تویوتا و اذنابش را از این زمره دانست، برندی که به اسطوره قرن بیستم ژاپن ملقب شده و بیاغراق یکی از بازیگران سترگ قرن بیست و یکم خواهد بود. بهراستی کدام خودروساز را در زیر این آسمان نیلگون مییابید که همچون او تمامی چهار کنج عالم را مسخر کرده باشد و محصولاتش نیز هر کوی و برزنی را درنوردیده باشد؛ هم بیشترین شمارگان تولید را داشته باشد و هم باکیفیتترینشان. واقعیت آن است که حدوث این امر بسیار نادر است و مشابهش را در این عالم کمتر مییابیم. البته بودند پیش از این بزرگانی که در برههای از تاریخ، خرمن خرمن خوشههای سعادت را درو نموده و در پی آن جهانیان را نیز به حیرت واداشتهاند ولی خورشید اقبال آنها خیلی سریع غروب کرد و اکنون نهتنها نامی از آنها در میان نیست بلکه به گوشهای رقتانگیز از این عالم پناه جستهاند.
خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۴.۵ از ۵
تویوتا RAV4 یکی از خوشمنظرترین خودروهای SUV ست و مانند هر تویوتا دیگری، میتوانید روی وفاداری درازمدت آن حساب باز کنید. آخرین نسخه تولیدی این خودرو این حس را به آدمی القا میکند که این مدل از ویژگیهای آفرودی خویش فاصله گرفته و به خودرویی خانوادگی و جهت استفاده روزمره تغییر مسیر داده است.
نمای ظاهری
اشتباه نکنید، تویوتا RAV4 یکی از خوشسیماترین خودروهای موجود است، طرح آن مملو از خطوط تیز و لبهدار بوده که در بخشهای انتهایی آن تجلی یافتهاند. نمای خشن جلوی آن، به همراه خطوط تیز و لبههای زاویهداری که بر روی کاپوتش واقع شده، اشاره بسیاری به سیمای اخمآلود آن میکند. قالببندیهای تند و تیزی که بر روی قوسهای چرخهای جلو و عقب آن صورت گرفته، این هشدار را به سایر رانندگان میدهد که فاصلهشان را با این خودرو حفظ کنند. با این وجود، زوایای تند و تیز مورد اشاره در نمای پشتی خودرو محو میشوند. ارتفاع بخش زیرین خودرو تا سطح زمین، دلالت بر این امر دارد که این مدل از یک نمونه آفرودی، به یک خودرو برای استفاده روزانه مبدل گشته است.
کابین
خطوط تند و تیزی که بر روی بدنه این خودرو واقعاند به درون آن نیز امتداد یافته است. هر چیزی در درون این خودرو نمایانگر لبههای تیز است، بازتاب این امر را در کنسول میانی این خودرو نیز مشاهده میکنید و همچنین صفحات بالایی و کناری دربهای خودرو، که نمایی خارقالعاده دارند. سیستم صوتی این خودرو در یک حفاظ منظم و مرتب جای گرفته است و همچنین فرمان آن نیز طرح خوشایند و دلپذیری دارد و زمانی که آن را با دستان خویش مهار میکنید، این اطمینان و قوت قلب را مییابید که با خودرویی مستحکم و استوار مواجهید.
مهندسی
تویوتا RAV4 با دو حالت در زمینه رانندگی عرضه میشود، یکی اسپرت و دیگری 4WD (چهار چرخ متحرک)، به طور ساده میتوان طرز کار این سیستم را به این نحو بیان نمود که در این سامانه، حسگرها، دادههای ورودی را پردازش نموده و قدرت پیشرانه را به نحوی تنظیم میکنند که پیامد آن غلبه بر بیش فرمانی و یا کم فرمانی در خودروست. برای توصیف این مدل تنها میتوان این سخن زیبا را بیان کرد، که با آنکه به نظر میرسد که این خودرو از پهنه خودروهای ۴×۴ فاصله گرفته است، ولی هنوز هم گزینههای آفرودی بسیاری در آن در دسترستان خواهد بود. در حالت عادی ۵ سرنشین به راحتی میتوانند در آن جای گیرند و همچنین فضایی کافی جهت حمل بار در آن وجود دارد.
آنچه این خودرو ارائه میدهد
مدل پایه تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۵ با بهایی معادل ۸۱,۵۰۰ درهم عرضه میشود. همچنین این خودرو با یک پیشرانه کاملاً مناسب و درخور ۲.۵ لیتری عرضه میگردد، که توان خروجی آن معادل ۱۷۶ اسب بخار است. در مدل پایه این خودرو هر آنچه که انتظارش را دارید دریافت خواهید کرد، که از جمله میتوان به ۲ ایربگ و شیشههای الکتریکی اشاره نمود. اما چنانچه قصد بهرهمندی از گزینه 4WD (چهار چرخ متحرک، دو دیفرانسیل) را نیز دارید، باید مبلغی در حدود ۱۰۲,۵۰۰ درهم را برای آن پرداخت کنید. بهای بالاترین تیپ این خودرو هم معادل ۱۲۵,۰۰۰ درهم است.
جمعبندی نهایی
تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۵ نسیمی از هوای تازه از جانب خودروهای آفرودی تویوتاست. این خودرو یکی از خوشسیماترین مدلها در کلاس خودش بوده و علاوه بر آن با بهایی معقول و منطقی در نمونه پایهاش عرضه میشود. غیبت و عدم ارائه چرخ یدکی در درب پشتی خودرو، آنچنان که از یک تویوتا انتظار میرود، نمایانگر آن است که این خودرو بیشتر جهت حمل و جابهجایی کودکان به مدارس تکوین یافته است تا تعقیب تپههای شنی و ماسهای.
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»به طور منطقی و معقول ارزشگذاری شده است.
داخل و خارج آن بهخوبی طراحی شده است.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
طراحی خشن و زمخت بدنه، عنصر جذابیت و گیرایی را در این خودرو کمرنگ نموده است.
مشخصات فنی
حجم موتور: ۲۴۹۷ سیسی
توان: ۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۳ نیوتنمتر در ۴۱۰۰ دور/دقیقه
شتاب صفر تا صد کیلومتر: ۹.۹ ثانیه (در برخی منابع ۹.۳ ثانیه هم ذکر شده است)
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر در ساعت (در برخی منابع ۲۰۰ کیلومتر هم ذکر شده است)
نوع جعبه دنده: ۶ دنده اتوماتیک (تیپ ترونیک)
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: بازوی جناغی دوبل
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۵ لیتر
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۷۰/۱۸۴۵/۱۷۱۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۶۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۵۹۵ – ۱۶۲۰ کیلوگرم
ظرفیت باک: ۶۰ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۷۵ R 15
ایمنی
۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا
این خودرو در انستیتو بیمه ایمنی بزرگراههای امریکا (IIHS) نیز تست شده و در تمامی بخشها اعم از برخورد از نیمه جلو، استحکام سقف، حفظ ناحیه سر و صندلیها و نیز قسمت جانبی خودرو و همچنین آزمون دشوار برخورد از کناره جلوی خودرو (SMALL OVERLAP)، بالاترین امتیاز و یا نمره خوب (GOOD) را دریافت نموده است.
مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS، جلو و عقب دیسکی و خنک شونده
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BAS
سیستم کنترل پایداری VSC
سیستم کنترل لغزش خودرو TRC
سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC
سیستم کنترل اتوماتیک موتور در سرپایینی DAC
برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو
سیستم ورود به خودرو بدون سوئیچ (KEYLESS)
آینه وسط الکتروکرومیک
تنظیم چند حالته و برقی صندلی راننده
امکان انتخاب نحوه رانندگی (ECO و یا SPORT)
مانیتور ۷ اینچی
سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB + AUX + بلوتوث
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک و دو ناحیهای به همراه فیلتر داخل اتاق
مجهز به سیستم برفپاککن تناوبی با تایمر
سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)
۴ سنسور برای دنده عقب به همراه نمایشگر
چراغهای جلو زنون همراه با سیستم روشنایی در روز (DRL)
چراغهای جلو مجهز به اتو لایت (AUTOLIGHT)
گرمکن شیشه عقب به همراه تایمر
۶ عدد بلندگو
فرمان برقی (EPS)
سانروف برقی
دوربین دید عقب
صندلیها با پوشش چرمی
آنتن سقفی
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
قیمت
در ایران: ۲۲۵ میلیون تومان (ثبت نام در نمایندگی- دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۵ تیپ ۳)
در امارات: ۸۱,۵۰۰ الی ۱۲۵,۰۰۰ درهم
Lord Cezar
۳۰ بهمن ۱۳۹۳کیفیتش عالیه .
یه ماشین که در خور قیمتش هست.
Milad
۳۰ بهمن ۱۳۹۳دردش روزی ۱۰۰ بار رو سر سانتافه
4MATIC
۳۰ بهمن ۱۳۹۳چرا اخه؟؟
قشنگ تر از سانتافه هستش؟
اپشن هاش بیشتره؟
قوی تر از اونه؟
بزرگتر از سانتافه هستش؟؟
یه ذره ادم منطقی فکر کنه به تره
AliZeus
۳۰ بهمن ۱۳۹۳نظر سنجی :
لایک : رافور
دیسلایک : سانتافه
ali
۳۰ بهمن ۱۳۹۳بله قوی تر از سانتافه هست.
علی
۳۰ بهمن ۱۳۹۳آقا چقد تعصب آخه؟
من این ماشینو دوس دارم هم فنیشو هم طراحیشو مخصوصا طراحی داخلیش اما
خب چرا سانتافه نه؟
یه ماشین توی یه کلاس بالاتر،امکانات بیشتر،موتور قویتر،ظاهر زیباتر، و مهمتر در بازار جهانی هم یه کلاس بالاتره. راو۴ اگه با یه اختلاف ۱۵ تومنی بالاتر از توسان باشه ارزش خرید داره.
درضمن آخرین شماره مجله ماشینو بخونید که مدیر تویوتا درمورد پرادو جدید گفته مادیگه نمیخواییم ماشینی بسازیم که عمرش طولانی باشه چون به سود شرکت برای فروش محصولات بعدیش نیست و به همین دلیل نباید از تویوتا هم انتظار جاودانگی کرولاها و لندکروزهای قدیمو داشته باشید
مجید
۱ اسفند ۱۳۹۳دوست دارم بعد از 5 سال سوار جفتش بشی شاید شما هم کمی منطقی فکر کنی!اینجوری بهتره!
amin
۱ اسفند ۱۳۹۳سلام به این دلیل که یک سر اگه به بنگاه های ماشین بزنین بهتون میگن…سانتافه موتوری که داره نسبت به سایز و وزنی که داره اصلا خوب نیست و ماشین خیلی خشکی هست…آپشن هم که اگه نذاره فروش نمیکنه :) به قول بازاری ها موتور ماشین کشش بدنه رو نداره :)
علی
۱ اسفند ۱۳۹۳شما تا الان از محصولات هیوندا جز ایرادات جزیی چیزی دیدید؟آوانته و ورنا و سوناتا ماشینهای بدی بودن؟ جز کم استهلاک ترین خودروهای کلاس خودشون بودن.یا جنسیس کوپه جز محدود ماشینهای اسپرت وارداتیه که موتورش باکیفیت بنزین داخلی خم به ابرو نمیاره خب ۱۰۰ البته شما نباید انتظار تجربه ای که تویوتا بدست اورده رو از هیوندا داشته باشید همونطور که انتظاری که از مرسدس دارین رو نمیتونید از تویوتا داشته باشید
درمورد خشکی سانتافه هم خدمتتون بگم دوست عزیز شما سوار rav4 بشید خشکی سانتافه رو فراموش میکنید چون یکی از بزرگترین ایراداتی که به rav4 وارده خشکی بیش از حدش تو این کلاسه.بازم میگم من خودم شیفته خیلی از محصولات تویوتام اما این ماشین باید به همون نسبت قیمت جهانیش تو ایران فروش بره نه اینکه از اعتماد مصرف کننده داخلی به برند خوشنام تویوتا سواستفاده کنن و ماشینو به قیمت یک کلاس بالاتر بفروشن
hamid reza
۱ اسفند ۱۳۹۳علی جان داداش گل من. شما خودت بشین سبک سنگین کن به نظرت مدیر بزرگترین خودروساز دنیا که اعتبارش به کیفیت خودروهاش هست میاد تو مصاحبه عمومی اعلام کنه میخواییم کیفیت محصولاتمونو بیاریم پایین؟
چیزی که کاملا برخلاف شعار و سیاست کاری شرکت تویوتا هست.
بعدم به فرض بخوان این کارو بکنن که محال هست (چون همه جا دنیا که بازار بسته نیست مثل ایران رقابت بر سر کیفیت هس) نمیاد خودش اعلام کنه. این حرف اگر صحت داشت رو فروش تویوتا تاثیر منفی داشت ولی شما چیزی میبینی؟
منم این چیزی که گفتین رو دیدم و خوندم ولی منبع این حرف کجاست؟
NA-NikandreosApotheon-NA
۳۰ بهمن ۱۳۹۳از محصولات تویوتا هیچی جای لندکروز و آوالون رو نمیگره.
این حرف اول و آخر منه
FJ کروزر هم بدک نیست.ولی لندی یه چیز دیگست.
راو 4 و اسپورتیج و توسان همچین مالی نیستن.ولی قابل احترامن.
M5
۳۰ بهمن ۱۳۹۳آخرش تویوتاس ،یدونس !
4MATIC
۳۰ بهمن ۱۳۹۳ماشین باکیفیتی هستش وقیمتش همه جای دنیا مناسبه وفقط تو ایران خیلی قیمتش غیرمنطقیه الان فولش120تومنه ینی برابر یه نیو سانتافه
شاهین
۳۰ بهمن ۱۳۹۳داداش سانتافه 120 تومنه؟! نه واقعا 120 تومنه؟!
erfan
۱ اسفند ۱۳۹۳4MATIC
فک کنم منظورت 220 میلیون بود نه؟
matin
۳۰ بهمن ۱۳۹۳هرکسی سلیقه ای داره و من اوتلندر رو به رو فور ترجیح میدم
armin
۳۰ بهمن ۱۳۹۳اوتلندر خیلی خاص تر و بهتره
Alpha
۳۰ بهمن ۱۳۹۳تویوتا از نظر موتور وگیربکس عالیه چون کلا ساخت ژاپنه
اما نمیدونم چرا طراحی بعضی از ماشیناش مثل این و کمری و پرادو زشته
اما لندکروزر ها و fjکروز و GT86 از نظر طراحی عالی هستن
و بین اینو سانتافه سانتافه قشنگتره
یه نظر سنجی
RAV4:لایک
سانتافه:دیسلایک
امیر
۳۰ بهمن ۱۳۹۳شاهکار دنیا تو SUV ها فقط TOYOTA FJ یه ماشین 2 در با قدرت و شتاب فوق العاده در بین SUV ها.
و ظاهر واقعا خاص و مخصوص تو رده خودش شتابش با هیچی قابل قیاص نیست 7.3 0-100 را میزنه قدرت و سیستم آفرودش هم که بی نظیره واقعا باید قصمت هر کی سوار نشده بشه تا بفهمه چی میگم.
واقعا حیف که تولیدشو متوقف کردن …
خدا رحمت کنه […] اول ماشینای خوبو ایرانیا سوار میشدن بعد مردم کشور سازنده ماشین اونم با قیمت های جهانی و مناسب
shahryar
۱ اسفند ۱۳۹۳مورانو یا قشقایو به راو4 ترجیح میدم.
انصافی بهترن.
علیرضا
۳۰ بهمن ۱۳۹۳اصلا باهاش حال نمیکنم
احمد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳با تشکر فراوان از سام کاویانی عزیز
خدایی عاشق مقاله هاتم
خیلی خوب و جامع و مفیدند و کاربردی هستند و امیدوارم مقاله هاتو بیشتر در پدال ببینم
من تو 1 شرکت کار میکنم تو دفتر تهران ولی کارخونه عسلویست
ماشین 1 کی از مدیرا را فور هست سعادتی شد و ما از تهران برا 1 ماموریت با این ماشین به همراه راننده اول راهی اصفهان و شیراز شدیمو بعد هم عسلویه
برگشت هم با این ماشین اومدیم و نزدیک 12 روز با را فور
کلا این ماشین همش تو جاده های ایرانه
بسیار با کیفیت و عالی بود و در عین حال اینکه در 1 مدت کوتاه 140 هزار کیلومتر کارکرده بود ولی کیفیت از سر و روی این ماشین مشخص بود
من که خیلی خوشم اومد
احمد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳راستی اینم یادم رفت بگم قسمت اول مقاله که تاحدودی هم جنبه تحلیلی داشت واقعا عالی بود
کلا 1 دونه ای سام عزیز
#REZA#
۳۰ بهمن ۱۳۹۳خوش به حال شما
سام
۳۰ بهمن ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم احمد عزیز و گرامی،لطف داری شما.باعث خرسندی وافر بنده است که این مطلب مورد عنایت جنابعالی قرار گرفت.
سامان از تبریز
۳۰ بهمن ۱۳۹۳اون دو نفر […] کی هستند که به نظر اقای احمد دیس لایک دادند ??
مگه چه حرف بدی زده که اون دو نفر دیسلایک داده ??
#REZA#
۳۰ بهمن ۱۳۹۳راو 4 از هر نظر عالیه ولی به نظر من تو ایران قیمتش زیاده
فرزاد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳خدایی خیلی زشته مخصوصا عقبش من سانتافه رو ترجیح میدم
mory
۳۰ بهمن ۱۳۹۳قیمت
در ایران: 225 میلیون تومان (ثبت نام در نمایندگی- دو دیفرانسیل مدل 2015 تیپ 3)
در امارات: 81,500 الی 125,000 درهم
خدااااااااااااااااااااااااااااااا
Alpha
۳۰ بهمن ۱۳۹۳واقعا سانتافاه به این می ارزه
هم طراحی جلو وهم عقبش از این خیلی قشنگتره
amin
۱ اسفند ۱۳۹۳شما ماشین فقط به قیافه میبینی ؟؟!!!
حامد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳حیف پول که بدی پای این طراحی عقبش افتضاحه بعد دوستان عزیز این با سانتافه مقایسه نمیشه با توسان مقایسه میشه در مقابل جفتشون هم حرفی باسه گفتن نداره. تویوتا تویوتا سابق نیست بفهمید.طراحی های جدیدشون بخوره تو سرشون.
احسان(احسان سابق)
۳۰ بهمن ۱۳۹۳یعنی چون از طراحیش خوشت نمیاد کل کارکرد فنی ماشین مضخرفه؟!
احمد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳واقعا حیف که طراح برجسته و فهیم و دانایی چون شما داره تلف میشه تو ایران
داداش برو خودتو معرفی کن کمپانی های بزرگ خودرو سازی سه سوته استخدامی
در ضمن خیلی هم به درد مقایسه های تخصصی خودرو میخوری یک رزومه هم واسه اتو کار و کار اند درایور و …. هم بفرست
شکوفه های کویری
۸ دی ۱۳۹۴سلام. من تابحال هیچ زیبایی در طراحی ماشینهای کره ای ندیدم، نمیدونم شما از کدوم زیبایی تعریف میکنیم. البته سلیقه ی من اینه که کره ای ها یک درصد هم برای من جذاب نیستند با اون طرحهای ناشیانه اغراق آمیز پر از خط و خطوط و زرق و برق. یک دونه نیسان سیلویا دهه ی نود ژاپن رو با صدتا کره ای جدید عوض نمیکنم. راو4 هم که بسیار دوست داشتنی است، ایکاش فقط یخورده ارتفاع و قدرتش بیشتر بود تا برای آفرود مناسبتر میشد. البته این تیپ ماشینها بیشتر برای شهر مناسب هستند تا آفرود.
شايان
۱۰ فروردین ۱۳۹۶تویوتا راو 4 بهترین ماشین بین رقیب هاش هست
حامد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳اولین حسنی که باعث میشه از یه ماشین خوشت بیاد طراحی ماشینه که این نداره نه این بلکه تمام محصولات تویوتا کیفیت دراز مدت تو سرشون بخوره . تویوتا = سراشیبی
احمد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳داداش همینجوری رو هوا نظر نده امار من در اوردی هم نده
برو امار فروش رافرو با مثلا توسان یا سانتافه رو در ار تو امریکا خودت متوجه اصل قضیه میشی
اقا من بار ها گفتم تو پدال بازم میگم وقتی اصلا اطلاعات ندارید
وقتی هیچی از خودرو و خودرو ساز ها نمیدونید
وقتی اصلا نمیدونید ماشین چیه مگه مجورید بیاید نظر بدید
البته ما هم مجبور نیسیم بخونیم :)
سعید
۳۰ بهمن ۱۳۹۳یکی از زیباترین محصولات تویوتا
ُِّرقیبای ژاپنی قدَری هم داره:Honda CR-V،Mazda CX-5
سعید
۳۰ بهمن ۱۳۹۳چرا کامنت من همچین شده؟!!!
رقیبای ژاپنی قدری هم داره:Honda CR-V،Mazda CX-5
hero
۳۰ بهمن ۱۳۹۳لندکروزر کوچولو
علی اقا
۳۰ بهمن ۱۳۹۳به عنوان یک مالکش باید بگم تنها ایرادی که داره اینه که ماشینه خشکیه البته هنوز سوار سانتافه نشدم تا مقایسه کنم
amin
۱ اسفند ۱۳۹۳پس توسان و سانتافه سوار نشدی :D
TerraByte
۳۰ بهمن ۱۳۹۳همه چیزش عالیه فقط ایکاش طراحی عقبش یه خورده قشنگتر میبود!! :(
احسان(احسان سابق)
۳۰ بهمن ۱۳۹۳داخل و خارج ماشین زیبا نیست اما اینجور که از حرفای مشتریا و منتقدین معلومه ستاره ای بین کراس اورهای کوچولو هست.فروش فوق العاده 268 هزارتایی توی امریکا هم مشخصه عجب دسته گلی هست این راو4 .برای مثال نسل قبلی همین ماشین در بهترین حالت 170 هزار تا فروخته بود.فقط کاش کمی زیباتر بود تا دهن منتقدین کاملا بسته بشه و نداشتن ظرافت در بیرونش رو به طور غیر منطقی به روح ماشین نسبت ندن
رامتین
۳۰ بهمن ۱۳۹۳با توجه به سایز اتومبیل مذکور، توان 177 اسب با موتور 2500 کمه و بنابراین کلا از انتخاب خرید باید حذف شه. 214 تومن برای اتومبیل 177 اسبی؟؟ هر چند کیفیت Rav4 بسیار خوبه ولی قدرت 177 از یک موتور 2500 اصلا جذاب نیست، چرا که حتی ایران خودرو هم میتونه قدرتی نزدیک 160 اسب از یک موتور 2500 بگیره… اینجاست که مهندسی ایتالیایی یا آلمانی تفاوتشو نشون میده با ژاپنی ها (حتی لکسوس هم از این قاعده مستثنی نیست) .برای rav4 با موتور تنفس طبیعی، میبایست توان 200 ازش در میاوردن تا بتونیم بگیم مهندسین ژاپنی حداقل تفاوت با کره ای ها دارند!
matin
۳۰ بهمن ۱۳۹۳ایران خودرو اگر بتونه این قدر قدرت بگیره که عمرا اول مصرف سوختش خیلی بالاست دوما استلاکش بالا میره
مهران1
۳۰ بهمن ۱۳۹۳دوستمون درست میگه.
220 میلیون پوله شوخی نیست که دوستان فکرشو بکنید چه ماشینایی میشه با این پول خرید.
hamid reza
۱ اسفند ۱۳۹۳این یکی از سیاست های تویوتا هس دوست عزیز. از یه موتور قدرت ایده ال میگیرن و موتور رو تحت فشار زیاد قرار نمیدن تا دوام موتور در دراز مدت خیلی بیشتر بشه. فکر نمیکنم شرکتی مثل تویوتا مهندسی اینو نداشته باشه که مثل الفا از موتور 1.4 لیتری 170 اسب بگیره ولی سیاست شرکتا فرق داره :)
ارمان
۲ اسفند ۱۳۹۳داداش این ماشین 31.000 $ دلار هم نمیشه چی میگی شما ؟ رو قیمت دلالی داری میزنی تو سر مال؟ این ماشین و هم ردهای این ماشین همه تو همین رنج قیمت هستن بد شما فکر میکنی تویوتا نمیتونه موتور تنفس طبیعی بسازه؟ حتما دلایلی داشته اونا که مثل ما خر و خرما رو با هم نمیخوان منطقین
یعنی شما میگی 200 اسب باشه خوشکل باشه بد حتما بیاد ایران 40 ملیون بخریش؟
بیاید این رو در طولانی مدت بارقبای کره ای مقایسه کنید کاری نداره سوار کمری و سوناتای 2009 بشید و شرایطش رو برسسی کنید
در مقابل کدوم ماشین هم رده در ایران ماشینه ضعیف تریه مثال بزنید ؟
ضمن اینکه تویوتا این ماشینها رو به صورت شرایطی و با خدمات عالییی داره میفروشه و تو ایران نمایندگی رسمی نداره واسه همین شما میای اینجوری میگی
این ماشین از نظر فنی یه سرو گردن از سانتافه بالا تره کافیه ببریش رو ماسه تا متوجه بشید , اکه شما مهندسی فنی رو فقط تو زیبا بودن میبینی باشه سانتافه از audi هم قشنگتر اما مهندسی اینه. .؟
حامد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳قیمتش بالاست. در ضمن از عقب که نگاه میکنی لوله اگزوزش خیلی تو چشم میزنه. با تمام احترامی که برا تویوتا قائلم من با این قیمت کیا سورنتو رو ترجیح میدادم.
رامتین
۳۰ بهمن ۱۳۹۳در مورد استهلاک حرفتو آقا متین قبول دارم ولی در مورد سوخت با توجه به اینکه سوخت در کشور زیاد گرون نیست و یا بعبارتی برای من هزینش مهم نیست، پس باید تویوتا بدنبال فاکتورهای بهتری بره. البته همه میدونن که rav4 در ایران فروش خوبی نداره. میشه با کمی پول بیشتر بی ام و x1 سوار بشی که مفهوم مصرف سوخت، کیفیت، شتاب، قدرت و … را یکجا مشاهده کنیم…
مهران1
۳۰ بهمن ۱۳۹۳زدی تو هدف رامتین با این مقدار پول x1 بهترین انتخابه.
ارمان
۲ اسفند ۱۳۹۳مهران جان X1 کراس اور یا کامپکت اس یو وی هست اما این مید سایز پس هیچ ریطی به هم ندارن اگه بری تو مقایسه فضای سرنشین عقب یا صندوق x1 حرف خاصی نداره که بزنه ولو اینکه بی ام و باشه شما یه کلام بگو دنبال ظاهر بهتری منطقی تره بخدا تا مقایسهای بی ربط
ارمان
۲ اسفند ۱۳۹۳چون واسه شما هزینه سوخت مهم نیست فردا زنگ میزنم به تویوتا میگم ماشینشونو ارتقا بدن و ملیونها نفر دیگرو ادم حساب نکنن
h112
۳۰ بهمن ۱۳۹۳با این قیمت….صد در صد من سانتافه رو انتخاب میکنم…هم از نظر زیبایی بهتر هم از نظر قدرت موتور….ولی از نظر کیفیتی باید برسی بشه که کدوم بهتره…
البته نمیگم زشته….خوبه…ولی سانتافه خوشکل تره….
حميد
۱ اسفند ۱۳۹۳اخه این موتورش ۲۵۰۰ هستش سانتافه ۲۴۰۰
محمد کاظم
۳۰ بهمن ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان خواستم از تجربه ام با تویوتا در گرمای سوزان افریقا بگم بنده سه سال در افریقا کار کرده ام وتنها خودرویی که در گرمای شدیدو هوای خاک الود انجا کم نمی اورد فقط تویوتا بود وبقیه خودروها داغ می کردند یا به ایرادات دیگر دچار شده واکثرا در تعمیرگاهها متوقف بودند.
سامان از تبریز
۳۰ بهمن ۱۳۹۳قیمت پایه فقط 22 هزار دلار
ایول به تویوتا
حیف که به قیمت واقعی تو ایران عرضه نمیشه
الان دوستان دارن این ماشین رو با سانتافه مقایسه میکنند در حالی که رقیب اصلی این ماشین چه از نظر ابعاد و چه از نظر قیمت (22 هزار دلار ) کیا اسپورتیج و هیوندای توسان هستش که راو4 خیلی خیلی از اونا سرتره
فرزاد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳به نظر من هیچ فرقی بین هیوندای و تویوتا نیست….تعصب انسان رو بیچاره میکنه یه خورده از تعصب دست بردارید و حقیقت رو قبول کنید هیوندای جزو ده کشور اول هست……..
سامان از تبریز
۱ اسفند ۱۳۹۳هیوندای جزو ده کشور اول دنیاست ????
:)
علی زاده
۳۰ بهمن ۱۳۹۳من رنوکولیوس را به این دلایل به رافور ترجیح میدهم
موتور و گیربکس cvt نیسان
قیمت مناسب
نرمی و ارامش داخل کابین
فرمان بر قی دور متغییر
بالاترین نشان ایمنی اروپا
godfather
۳۰ بهمن ۱۳۹۳من هنوز درک نکردم که چرا این پشت سانتافه قرار داره در حالی که خیلی بهتره
حامد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳قابل توجه طرفداران تویوتا: لطفا یه سر تشریف ببرید کوچه پس کوچه های و خیایان های تهران متوجه میشید از ((((انتخاب مردم)))). الحمدلله قیمت راو 4 با سانتافه تفاوت قیمت زیادی نداره 15یا 20 ملیوون گرونتره راو 4″و اونی که میده 190 میلون سانتافه میخره مطمئنا پول راو 4 هم داره . لامصب از پراید هم بیشتر شده درد بلاش تو سر راو 4
amin
۱ اسفند ۱۳۹۳داداش سانتافه بیشتر شده چون عقل مردم به چشمشون :)
h112
۱ اسفند ۱۳۹۳سانتافه موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر هم داره….فقط که اون نیست…
حامد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳خیلی جالبه وقتی راو 4 از دور از پشت نگاه میکنی تمام دل و روده ماشین از زید معلومه صد رحمت به مینی بوس پرچم هیوندا بالاست
حامد
۳۰ بهمن ۱۳۹۳اگر قرار به کیفیت باشه شما پراید هم (((درست))) سوار بشی 100 سال ماشینه برات .لطفا کیفیت کیفیت نکنید
بهزاد
۱ اسفند ۱۳۹۳دوست گرامی این نوشته به خاطر صحبت وزین شما نگاشته نمیشه و فقط به دلیل شایعه ای هست که سالهای زیادی همراه افکار باقی مونده؛
خیلی از دوستان محترم و مصرف کننده ها فکر میکنند در صورت استفاده درست و سرویس های به موقع موجب میشه تا یک محصول سالهای متمادی اونهارو همراهی کنه که این گفته در وهله نخست درست به نظر میرسه ولی از دید فنی و علمی نمیتونه تمام و کمال پاسخگو باشه بدین صورت که؛
هر ساخته ای با در نظر گرفتن مواد و آلیاژ و میزان فرسایش و اصطحکاک یک میانگین عمری داره و از اونور گود ما با تکنیک های مختلفی روبرو هستیم که باعث میشه این روند سریعتر یا کندتر انجام بشه و فکر کردن به این موضوع که تمامی شرکت ها از تکنیک های یکسانی استفاده میکنند و فرقی بینشون نیست بسیار اشتباه هست!
برای خلاصه نمودن بحث فقط به این گفته بسنده میشه که در این صنعت ما با موضوع حفظ شرایط اولیه بدون کمترین میزان خطا یا خرابی سر و کار داریم؛
به تعبیر بهتر کمترین افت در کارکرد قطعات مثل موتور و گیربکس و شاسی و اتصالات و …
حالا اگر یک پراید بعد از چند هزار کیلومتر نیاز به تعویض قطعاتی مثل موتور فن و پمپ آب و بنزین و بلبرینگ و دیسک و صفحه و سنسور و رادیاتور و چرخ دنده گیربکس و جلوبندی و استارت و دینام و سنسورها و روکش صندلی و جعبه فرمان و سیستم روشنایی و… در زمان کوتاه تر از حد میانگین صنعتی پیدا میکنه و اسمش میشه کارکرد طولانی مدت دیگه نبوغ مهندسی رنگ میبازه و هدف گذاری در 2 چیز خلاصه میشه؛
قدرت
ظاهر
خوشبختانه در این صنعت هنوز خریداران به مبحث فنی بیشتر اهمیت میدن و دچار توهم قدرت و ظاهر نشدن و آمار و ارقام به سمت اصول فنی و نگهداری سنگینی میکنه تا جایی که مدیران هیوندای از فروش مدلهای زیباشون سرخورده شدند و به دنبال راه های بهتری برای فروش هستند!
مهران1
۳۰ بهمن ۱۳۹۳تو این رنج قیمت سوبارو فارستر و اوتبک هم انتخابهای خوبیند.
حمیدرضا
۳۰ بهمن ۱۳۹۳دقت کنید جک چینی تو ایران 70 تومنه توی امارات 65 هزار درهم
اینم اگه عین جک مثلا CKD بیاد باید بشه 130 تومن
جعفر آقا
۱ اسفند ۱۳۹۳لطف کنید یه سر به داخل شهر برید متوجه میشید مردم تویوتا انتخاب میکنند یا هیوندا :) . طرفداران هیوندا هورااااااااااااا دستتتتتتتتتتتتتتت
حميد
۱ اسفند ۱۳۹۳سلام، من یکیشو دارم خوبه وقتی که پرادو و لندکروز نمیاد نسبت به بقیه بهتره
من سانتافه داشم این بهتره
ارمان
۱ اسفند ۱۳۹۳سام عزیز میدونم شما قلم قدرت مندی دارید اما اگه واسه کسی که ندونه این مطلب رو بخونیم حس میکنه در مورد مولانا مطلب نوشته شده با این حال متن ساده تر بیشتر مورد پسند قرار میگیره نمیدونم چقدر اما از تشبیه و دیگر ارایه های ادبی بسیار زیاد استفاده شده نمیخوام زیره سوال ببرم این گونه نگارش رو اما حس میکنم مطلبی که در مورد ماشین هست خیلی مناسب مانور ادبی نباشه و کل داستان رو خسته کننده میکنه , ارادت مند شما و ممنون از مطالب زیبای شما
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
سام
۱ اسفند ۱۳۹۳با سلام
آرمان عزیز،اگر این متن را دقیقا خوانده باشی این امر برایت محرز می شود که تمامی متن هم استعاره و کنایه ادبی نیست!وگرنه همان می شد که شما گفتید:اشعار مولوی! شاید آنچه را که گفتید تا حدودی در مقدمه مطلب نمود داشته باشد ولی مهم این است که پیام مندرج در متن به خواننده رسانده شود و من فکر می کنم که تا اندازه ای به این هدف دست یافته ام، گرچه کماکان دستنوشته های خود را کامل نمی دانم و معتقدم که همواره باید اصلاح شوند تا رضایت خاطر خوانندگان فراهم گردد.بهرحال هیچ انسانی کامل نیست و همه مان کمابیش در جاده تکامل در حال حرکتیم.
ارمان
۱ اسفند ۱۳۹۳سام عزیز
یادمه چهارم ابتدایی بودم که تو مجلات مختلف یا هرجایی که در مورد ماشین چیزی میدیدم هیجان زده دنبال مطلب رو میگرفتم و بعد از اون پدرم برام مجله ماشین یا دانستنیها رو میخرید بعد از خوندن قیچی به دست کل عکسها رو میزدم به دیوار , فقط میگم که در نظر داشته باشیم شاید مخاطب یه کودک یا نوجوان 10 12 ساله باشه اون وقت هست که حرف بنده معنای بیشتری پیدا میکنه.