تویوتا

معرفی خانوادۀ به‌روز شدۀ تویوتا TRD Pro در نمایشگاه شیکاگو

تویوتا رسماً در نمایشگاه شیکاگو نمونه‌های بروز شده از سری TRD Pro خود را معرفی کرده است که شامل مدل‌های فورانر، تاندرا و تاکوما می‌شود. طی این به‌روزرسانی، هر سه عضو خانوادهٔ TRD مجهز به کمک‌فنرهای فاکس شده‌اند که برای هر مدل به‌طور خاص تنظیم شده است. این کمک‌فنرهای آفرود جدید از جنس آلومینیوم بوده و دارای پیستون‌های ۴۶ میلی‌متری هستند. همچنین فنرهای TRD نیز به‌طور ویژه تنظیم شده‌اند تا هم راحتی سواری مناسبی را فراهم کنند و هم فاصلهٔ موردنیاز از سطح زمین را ایجاد کنند.

تنظیمات تعلیق عقب اما به نوع خودرو بستگی دارد به‌نحوی‌که تاندرا به فنرهای شمش آفرود، فورانر به فنرهای پیچشی آفرود و تاکوما به فنرهای شمش پیشرفته مجهز شده است. علاوه بر این، از کمک‌ها با استفاده از گردگیرهای TRD در برابر گردوغبار حفاظت بیشتری به عمل آمده است درحالی‌که برای محافظت از کمک‌فنرهای عقب در مدل فورانر، یک سپر محافظ در نظر گرفته شده است. در ادامهٔ این مطلب اما به‌صورت مجزا به تغییرات و بهسازی‌های هر یک از خودروهای سری TRD Pro می‌پردازیم.

تاندرا TRD Pro

ارتفاع این مدل به میزان ۵ سانتیمتر افزایش پیدا کرده و همچنین فضای نوسان چرخ‌ها نیز ۳.۸ سانتیمتر بیشتر شده است. علاوه بر این، تاندرا به رینگ‌های ۱۸ آلومینیومی فورج‌کاری شدهٔ BBS سبک‌وزن مجهز شده که با لاستیک‌های آلترین میشلن ۲۷۵ پوشیده شده‌اند. برای قسمت جلویی خودرو نیز چراغ‌های مه شکن جدیدی در نظر گرفته شده و چراغ‌های جلو نیز از نوع LED با تریم مشکی‌رنگ هستند. جلوپنجرهٔ جدید و دریچهٔ روی کاپوت هم از دیگر تفاوت‌های ظاهری تاندرا TRD Pro است. کابین این خودرو نیز با آرم TRD Pro در صندلی‌های چرمی، کف‌پوش‌ها و کنسول میانی به همراه دوخت برجستهٔ قرمزرنگ تزئین شده است.

تاکوما TRD Pro

به لطف استفاده از کمک‌های فاکس و فنرهای ویژهٔ TRD، ارتفاع این مدل ۲.۵ سانتیمتر از سطح زمین افزایش پیدا کرده درحالی‌که فاصلهٔ عرضی محورها نیز ۲.۵ سانتیمتر بیشتر شده است. تاکوما همچنین به رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی مشکی‌رنگ TRD مجهز شده که با لاستیک‌های آلترین ۲۶۵ گودیر پوشیده شده‌اند. این پیکاپ آفرود در بیرون هم از قاب‌های مشکی‌رنگ در اطراف چراغ‌های جلو و عقب و مه شکن‌ها برخوردار شده و سر اگزوزها نیز با کروم مشکی تزئین شده‌اند. علاوه بر این، تاکوما TRD Pro تنها عضو این خانواده است که به یک ورودی هوا روی ستون A مجهز شده است. این ورودی هوا، در هنگام وجود گردوخاک، هوای تمیز را به موتور می‌رساند. همان‌طور که گفته شد، در بخش زیرین تاکوما نیز یک سپر محافظ جهت حفاظت از قطعات حیاتی در نظر گرفته شده است که روی آن نشان TRD به رنگ قرمز نقش بسته است. کابین این ماشین هم فضای خوبی برای ماجراجویی است چراکه ناوبری به‌صورت استاندارد به‌عنوان بخشی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو ارائه شده و یک ساب ووفر هم برای بهبود کیفیت سیستم صوتی تعبیه شده است. صندلی‌های خودرو نیز دارای روکش چرمی هستند که نشان TRD روی آن‌ها و همین‌طور روی پشت‌سری‌ها و کف‌پوش‌ها دوخته شده است.

فورانر TRD Pro

و نهایتاً اس‌یووی فورانر نیز ارتقاء‌های مشابه برادران پیکاپش را تجربه کرده است به‌نحوی‌که کمک‌فنرهای جدید موجب افزایش ۲.۵ سانتیمتری ارتفاع خودرو شده و فضای نوسان چرخ‌ها نیز ۲.۵ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. سایر ویژگی‌های این ماشین نیز شامل ریل‌های روی سقف، رینگ‌های آلیاژی مشکی مات ۱۷ اینچی می‌شود که با لاستیک‌های ۲۶۵ نیتو آلترین پوشیده شده‌اند و فاصلهٔ عرضی محورهای خودرو را ۲.۵ سانتیمتر افزایش داده‌اند. در داخل فورانر نیز تریم مشابهی با تاندرا و تاکوما با نشان‌های TRD کار شده و ناوبری در آن‌هم استاندارد است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    .Show the off-road who’s boss

  2. Mohamad

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    دوستان یه تبلیغ نسبتا قدیمی اما باحال از هایلوکس که ارتباط و وابستگی احساسی بین انسان و ماشین و کیفیت این محصول رو نشون میده
    حتما ببینید

    https://www.aparat.com/v/vjpGT

    1. Ali

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      داداش دمت گرم. خیلی قشنگ بود. واقعا تویوتا تو آدم عشق به وجود میاره. عشق واقعی. نه از این عشقای گذرا که حالا چون فلان ماشین قشنگه عاشقش شدم. کسایی که تویوتا دارن میفهمن عشق واقعی به یک ماشین یعنی چی

      1. Mohamad

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        همینطوره علی جان
        ماشینی که همه جا پا به پات بیاد و در سختی ها سربلندت کنه و ذره ای خرج رو دستت نزاره عین یه رفیق 6 دونگ، دلسوز و وفادار، میشه همیشه روش حساب کرد و من این رابطه ی عاطفی و اعتماد بی قید و شرط را در مصرف کنندگان تویوتا نسبت به ماشینشون زیاد دیدم.

  3. Sina

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نمیدونم چرا تویوتا برای پرادو پکیج trd نمیده بیرون ِ آخه واقعا چیز معرکه ای میشه…فور رانر همون موتور ۴لیتری پرادو روشه ولی ۳۰۰ کیلو سنگینتره و مصرفشم بالاتره
    بنظرتون خرید پرادو بهتره یا فورچونر trd که واسه آفرود تقویت شده

    پرادو لایک
    https://www.dubicars.com/2018-toyota-prado-txl-27l-at-130794.html

    تویوتا فورچونر trd دیسلایک
    https://www.dubicars.com/2018-toyota-fortuner-sr5-trd-diesel-144626.html

    1. Mohammadreza

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      دوست عزیز درسته لندکروزر پرادو و 4رانر با هم شباهت های زیادی دارن اما فلسفه ای که پشت هرکدوم هست کاملا متفاوته
      4رانر یه ماشین تخصصی افروده که توسط تویوتا زنده نگه داشته شده
      اگه بری بررسی های 4رانر رو بخونی میبنی که کابن قدیمی سیستم های کم و قدیمی، سواری نسبتا خشک و… از مشخصه های فور رانر هست که دلیل این قضیه هم دیرتر خراب شدن و هزینه تعمیر کمتر ماشینه
      4رانر یه مدل مخصوص افروده برای کسایی که شغلشون طوریه که باید در کوه و سحرا ها کار کنن یا کسایی که به افرود علاقه دارن که تعداد این افراد هم کم نیست
      ولی لندکروزر و برادر کوچیک ترش لندکروزر پرادو فلسفه ای متفاوت دارن(همون‌طور که میزان فروش متفاوتی هم دارن) اینا ماشین های شهری با سیستم هاب پیچیده و مجهزی هستن که برای خارج از جاده هم امادگی دارن ولی دراصل برای رانندگی شهری طراحی شدن
      این ماشینا یعنی لندکروزر، پرادو و تا حدودی fj کروز(fjکروزر هنوز برای کشورهای حاشیه خلیج فارس تولید میشه) برای کسایی هستن که ماشین برای رانندگی روزانه و شهری میخوان ولی کوه و تفریح و خارج از جاده هم میرن و ماشینی میخوان که اخر هفته تو کوه و تفریحشون کم نیاره
      فورچونر هم که اسم اوردی برخلاف فور رانر و پرادو یه مدل جهانی نیست وفقط برای چند بازار خاص منجمله استرالیا تولید میشه و در اکثر بازارها در دست رس نیست براهمین شما اگه بری سایت تویوتا مدلی به اسم فورچونر پیدا نخواهی کرد

  4. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    تاکوما یکی از آفرودرهای بسیار قدرتمنده که با این تغییرات ، بهتر هم شده

  5. حسین

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    این trd های داخل ایران واقعی اند؟

  6. net

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    جلوپنجره زشتی داره و از ماشینای امریکایی کپی کرده.لوله دودکش هم زشته

    1. محمد

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (599 ديدگاه)

      لوله دودکش نیست دادا
      ورودی هواست واسه موتور
      که اگه تو أفرود تا شیشه رفت تو اب و گل، ماشین خفه نکنه خاموش شه
      دیدی در مورد چیزی که اطلاع نداری، چقدر قاطعانه نظر کارشناسی دادی؟؟؟؟

  7. abbas us.c

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    اتفاقا تویوتا سوپرا جدید هم قراره تو مراسم Geneva auto show 2018 رونمایی بشه.شدید منتظرشم

  8. net

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    رینگ مشکی قیافه ماشین رو زشت میکنه مثل رینگ این تویوتا

  9. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    واقعا زیبایی در سادگیه
    فقط میتونم بگم دنیای خودرو بدون تویوتا مثل بارسلونای بدون مسی یا رئال بدون رونالدوئه .
    یعنی همه هستن ولی انگار هیچکسی نیست یعنی افسرده ای یعنی یه جای کار داره میلنگه.
    تویوتا هرچی میزنه سادس و هرچی میگذره بیشتر عاشقش میشی.
    وای . من عاشق این تاکومام
    ببینید هایلوکس بزرگه و نسبت به بقیه آفرودرهای عرضه شده در ایران خیلی بهتره . حالا تاکوما رو ببینین در مقابلش چه غولیه.
    تاندرا هم که باید با آمریکایی ها و نیسان تیتان مقایسش کنی.
    ای کاش یه سوله داشتم و از هر مدل از تویوتا کوچیک و بزرگ یکی داشتم ازون اول تا حالا.
    تویوتا معروفه به قالی کرمان که هرچی پا بخوره با ارزشتر میشه.
    البته به کسی بر نخوره . در حال حاضر این یه حقیقت غیر قابل انکاره

  10. samurai

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (598 ديدگاه)

    این همون گولاخیه که میگفتم :))))
    درسته توندرا بزرگتر از تاکوما هست ولی تاکوما به نظرم بهتره واسه افرود قیافشم بهتره مخصوصا رنگ خاکیش فکر کردنم بهش لذتبخشه
    فعلا با پراید وانت سر میکنیم شاید یه روز به اینا برسیم :((((
    خراب شه این خراب شده …………………………..اونم با بمب اتمی

  11. net

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    جالبه تویوتا برای اولین بار به سیستم صوتی اهمیت داده و سابووفر گذاشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا