نه تصاویر جاسوسی بیشتر، نه مشخصات افشا شده زیاد و نه شایعات اضافی! دیگر کافی است… تویوتا سرانجام بهصورت رسمی اعلام کرد نسل جدید لندکروزر افسانهای نهم ژوئن معرفی خواهد شد. این مراسم مهم بهصورت رسمی در کانال یوتیوب برگزار می شود و بنابراین همه میتوانند آن را تماشا کنند. واضح است که پدال به عنوان مجله تخصصی خودرو در سریعترین زمان ممکن مراسم معرفی این قدبلند ژاپنی را پوشش خواهد داد.
این کلیپ چند ثانیهای که مشاهده میکنید تمامی آن چیزی است که ژاپنیها منتشر کردهاند اما در عنوان این فیلم به “تیزر ۱” اشاره شده و بنابراین انتظار میرود در روزهای آینده جزئیات بیشتری منتشر شود. بخش اعظم طراحی لندکروزر جدید به خاطر اسناد داخلی و تصاویر واضح لو رفته است.
لندکروزر LC300 جدید از پلتفرم TNGA-F استفاده کرده و بجای پیشرانههای ۸ سیلندر از نیروگاههای ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توربو و ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری دیزلی استفاده خواهد کرد. پیشرانه اولی قدرت ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری خواهد داشت درحالیکه قدرت و گشتاور پیشرانه دیزلی به ترتیب برابر با ۳۰۲ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتون متر خواهد بود. یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را بر عهده گرفته است.
از نظر ابعاد باید گفت تریم های گوناگون لندکروزر تفاوتهایی دارند. نسخه جدید GR اسپورت طول ۴۹۶۵ میلیمتری داشته درحالیکه یکی از نسخههای فول با طول ۴۹۸۵ میلیمتری در دسترس خواهد بود. ارتفاع نسل جدید این شاسیبلند برابر با ۱۹۴۵ میلیمتر بوده و پهنای مدلهای GR اسپورت نیز ۱۹۹۰ میلیمتر خواهد بود. تمامی نسخههای لندکروزر جدید فاصله بین محوری ۲۸۵۰ میلیمتری خواهند داشت.
تائید شده این خودرو از سقف آلومینیومی استفاده کرده و زوایای حمله و فرار و ارتفاع از سطح زمین نیز نسبت به نسل پیشین تغییر چندانی نخواهد کرد. باک سوخت این خودرو ۱۵ لیتر ظرفیت کمتری دارد چراکه پیشرانههای ۶ سیلندر به اندازه نمونههای ۸ سیلندر قبلی پرمصرف نبوده و بنابراین نیازی به باک بزرگتر نیست و از طرفی این کار باعث کاهش وزن خودرو می شود. لندکروزر بدنه روی فریم شاید پیشنمایشی غیرمستقیم از نسل جدید توندرا هم باشد زیرا این پیکاپ خشن از همان زیرساخت لندکروزر استفاده خواهد کرد.
تصاویر جاسوسی زیادی از این خودرو منتشر شده و در آنها شاهد ظاهری مدرن بدون دور شدن از شاخصههای اصلی لندکروزر بودهایم. کابین اما تغییرات بزرگی داشته و شامل نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو و یک جفت تبلت ۱۱.۶ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی بخش عقب میباشد.
از جمله تجهیزات دیگر این خودرو میتوان به هدآپ دیسپلی و سیستم تهویه مطبوع ۴ ناحیهای، دوربین زیر بدنه و… اشاره کرد. ظاهراً مدل GR اسپورت تنها لندکروزری خواهد بود که به تکنولوژی KDSS به همراه قفل دیفرانسیلهای جلو و عقب مجهز می شود.
BenzSLR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰با هشت سیلندر یه چیز دیگس
میثم
۱۲ خرداد ۱۴۰۰موتورهای 6 سیلندر توربو جدیدش خروجی بالاتری دارن و صدای خیلی خوبی هم دارن با مصرف و آلایندگی کمتر
البته توربوی تویوتا رو با هر توربویی نباید مقایسه کرد
استهلاک و دوام از اولویتهای اصلی تویوتاست
ممد ژانگولر
۱۲ خرداد ۱۴۰۰به نظرم باید صبر کرد حضرت لندکروز بطور رسمی تحویل داده بشه و فید بکها و تستهاشو برسی کنیم
البته هر چند لندکروز بد نمیسازه و مطمئنا اینم حرف زیادی داره برای گفتن 💪
میثم
۱۲ خرداد ۱۴۰۰دیروز یه خبر خوندم که میگفت تویوتا استرالیا، یکی از بزرگترین ایرادات هایلوکس رو برطرف کرده.
اون ایراد دزدیده شدن زیادش بخاطر محبوبیت بالاش بوده
مثل اینکه تو نسل جدید بطور استاندارد سیستم های راداری ضد سرقت گذاشتن که اگه دزدیده بشن، موقعیت ماشین رو به پلیس اعلام میکنه.
مشکلات این کمپانی با بقیه فرق داره 😂😂
ممد ژانگولر
۱۲ خرداد ۱۴۰۰اره میثم میگن تا حالا چند تا دزد که شیفته دزدین تویوتا بودن بعد از سرقت دچار انفجار شدن و به رحمت خدا پیوستن 😂😂😂
محمد مختاری آذر
۱۲ خرداد ۱۴۰۰نسل جدید می تونست یک تغییر اساسی دهد اونوقت بهتر بود
AHMET 2002
۱۲ خرداد ۱۴۰۰انتظار بیشتری داشتم
هرچند همین بوست همه کار رو راه میندازه دیگه
AMIR / ARMI
۱۲ خرداد ۱۴۰۰قیمت چند ؟ احتمالا بالای ۸۵ هزار دلار
امکانات در حد ماشین 50 هزار دلاری و کمتر
باید تو فاز سنگین باشی که بری نمایندگی یکی بخری
انتخاب من chevrolet suburban High Country
porsche
۱۲ خرداد ۱۴۰۰انتخاب من کیمن gt4
میثم
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خود تویوتا اعتراف کرده فروش پایینش تو آمریکا بخاطر قیمت بالاش بوده
تو نسل جدید این ایراد رو قراره برطرف کنن
قراره تمرکزشونو از لوکس بودن بردارن و ببرن رو قابلیتهای آفرودی و قیمتشو متعادلتر کنن
بجاش نسل آینده لکسوس ال ایکس قراره ویژگیهای لوکس بیشتری داشته باشه
ببینیم چکار کردن
MOS
۱۲ خرداد ۱۴۰۰قبلا میگفتی نسل جدید نیست فیس لیفته موتورشم همونه به دو هفته نکشید که مشخص شد چرت میگفتی
حالام که بهانه دیگه ای دم دستت نیست داری اینو میگی در حالی که هنوز هیچی مشخص نشده!
میثم
۱۲ خرداد ۱۴۰۰با منی؟؟؟
من کی اینارو گفتم؟؟؟
MOS
۱۲ خرداد ۱۴۰۰نه میثم جان با امیر آرمی هستم
حسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۰تبلت برای صندلی عقب تو ماشین پنجاه هزار دلاری؟ با این اوصاف رانگلر دو ستاره ده هزار دلار هم ارزش نداره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰چرا برای بالا کشیدن تویوتا جیپو میکوبونی؟ یه نگاهی به سنچوری بنداز تا یادت بیاد تویوتا چیه!😂
جیپ خودش استاده تو ساخت ماشینش تو نیاز نیست ایراد بگیری…
حسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۰یه نگاه به پروفایل رفیقت بنداز تا بدونی چرا جیپو کوبوندم. البته جیپ خودش کوبیده هست نیاز به کوبیدن نداره. تویوتا هم خودش بالا هست با حرف امثال تو پایین نمیاد.
مشکل سنچوری چیه؟ با توجه به سلیقه ژاپنی ها ساخته شده اتفاقا به همون نگاه می کنم می بینم تویوتا چیزیه که حتی لیموزین هم میسازه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰الانم آمار فروش تویوتا رو بزار ببینیم!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰بقول آقای رستمی نژاد تویوتا همونیه هنوز توی قرن ۲۱ تاچ اسکرین نداره!😂
حسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۰آمار فروش تویوتا رو بذارم که بعضی برندا نابود میشن😅
تاچ اسکرین نداره😄! بیشترین سرمایه گذاری تحقیق و توسعه مال فولکس و بعدش تویوتا هست. تاچ اسکرین نداره؟! باز بهتر از اونایی که از پیشرانه های با فناوری شصت سال قبل و مصرف سوخت صدی بیست لیتر استفاده می کنن، جدیدا هم به خاطر ضعف تکنولوژی مجبور شدن دست به دامن پژو سیتروئن بشن😁
امیر
۱۲ خرداد ۱۴۰۰لندکروز همیشه معرکه و با دوام بوده.
این نسل جدید هم امیدوارم همین شکلی باشه البته ظاهر که چندان این رو نشون نمیده حالا شاید تویوتا یک سری بهبود هارو انجام داده باشه.
ولی اتاق 80 رو از همه بیشتر دوست دارم.
پرهام رهام
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خب بود بعد نبود ولی کلا با لندکروز های تویوتا حال کردیم
RezaRs
۱۲ خرداد ۱۴۰۰راز نگه دار ترین کمپانی دنیاست این تویوتا 😂 قبل از این که آکیو بدون چیه عکساشو دیده بودیم
mahan
۱۲ خرداد ۱۴۰۰نمی دونم چرا احساس خاصی بهش ندارم.منی که حتی عاشق سری 80 و 60 هم هستم ولی این 300 رو اگه همین ظاهره نمی تونم بپذیرم.توی این نسل هم پانوراما رو نیاورد درسته پانامرا توی افرود به صدا درمیاد ولی میشه مثل رنجروور و بقیه کمپانی ها طوری درست کنه که به صدا نیاد یا حتی میتونست پانامرا ثابت مثل لکسوس rx350 نسل قبل درست کنه!درسته زاویه حمله و فرار لندکروز خیلی خوبه ولی ایکاش بعد 12 سال بازم رو به جلو پیشرفت میکرد و بهتر میشد مثلا ماهایی که سپر بلند داریم مجبوریم سپرمون در بیاریم ایکاش ارتفاع ماشین از سطح زمین یکم بالاتر میرفت و از همه مهم تر این جلوپنجره و هواکش یک ترکیب پلاستیکی نچندان دلچسب رو به ادم القا میکنه و پشتش انگار یک چیزی کم داره.احساس میکنم پاترول بعد از سال ها تعقیب و گریز لندکروز بلاخره ازش جلو زد
porsche
۱۲ خرداد ۱۴۰۰حضرت پلاس توربو😁
امیرحسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۰9 ژوئن چندم میشه؟به تاریخ ما؟
mahan
۱۲ خرداد ۱۴۰۰18 تیر
Ninja
۱۲ خرداد ۱۴۰۰۷ روز معادل یه هفته دیگه همچین روزی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ خرداد ۱۴۰۰👌
زیزیگولو
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خوشم اومد👌
Ninja
۱۲ خرداد ۱۴۰۰الان برا اونا انگار دارن نسل جدید پراید معرفی میکنن