2000GT بدون شک افسانهایترین خودروی تاریخ تویوتا محسوب میشود و قیمت نمونههایی از آن که در موارد نادری برای فروش گذاشته میشوند گواهی بر این ادعا است. بهعنوانمثال، این نمونهٔ بکر مدل ۱۹۶۷ که در تاریخ ۲۵ اکتبر در حراجی RM Sotheby به حراج گذاشته شد، با قیمت ۹۱۲,۵۰۰ دلار به فروش رفت درحالیکه قیمت ۸۵۰ هزار دلار برای آن تخمین زده شده بود. البته این 2000GT جذابیت بیشتری دارد زیرا توسط رانندهٔ مسابقهٔ افسانهای آمریکایی «اتو لینتون» خریداری شده و متعلق به او بوده است.
این 2000GT مدل ۱۹۶۷ پیشنهادات خرید زیادی داشت چون یکی از بهترین نمونههایی محسوب میشود که چند وقت اخیر برای فروش گذاشته است. این خودرو در سال ۱۹۶۷ با رنگ قرمز سولار و شماره شاسی MF10-10100 ساخته شده است که این یعنی این نمونهٔ قرمزرنگ صدمین دستگاه از کل ۳۵۱ دستگاهی است که در طول سه سال از 2000GT تولید شد. همچنین این یکی از تنها ۶۲ دستگاهی است که بهصورت فرمان چپ برای بازار ایالاتمتحده ساخته شد.
لینتون که نمایندگی تویوتا در پنسیلوانیا را داشت، بیش از ۳۰ سال این کوپهٔ کمیاب را در اختیار داشت و سپس آنرا به یکی از همکاران خود بنام «ریچ جاکوبسن» فروخت که آنهم مالک نمایندگی تویوتا بود. وی این خودرو را به کلکسیون شخصی خود اضافه کرد اما بعدها آنرا فروخت و پس از چند بار جابجایی مالکیت و یک بازسازی کامل سرانجام به مجموعهٔ RM Sotheby رسید. این 2000GT مدل ۱۹۶۷ از سوی حراجکننده خودرویی با ظاهر اصیل و شایسته و همینطور بدنه و محفظهٔ پیشرانهٔ بیعیب توصیف شده است. تصاویر نیز صحت این توصیف را نشان میدهند زیرا میتوان دید که همهٔ قسمتهای خودرو وضعیت بسیار مطلوبی دارند.
تویوتا 2000GT که از موتوراسپرت متولد گردید، زمانی که در سال ۱۹۶۷ معرفی شد به اولین محصول چشمگیر و جنجالی تویوتا مبدل گشت. البته این در اصل پروژهای متعلق به یاماها بود اما در اختیار تویوتا قرار گرفته و این شرکت از پروژهٔ 2000GT بهعنوان یک فرصت استفاده کرد تا ثابت کند که مهندسان و طراحانش میتوانند با بهترینهای جهان رقابت کنند. یاماها برای این خودرو از پیشرانهٔ ۲ لیتری شش سیلندر خطی تویوتا کراون استفاده کرد اما این موتور را با نصب میل بادامکهای دوتایی برای استفاده در 2000GT متناسب نمود. این کار قدرت موتور را به ۱۵۰ اسب بخار رساند که از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشد. البته یک گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل سفارش بود.
2000GT به لطف وزن سبک ۱۰۸۸ کیلوگرمی و توزیع وزن ۴۹ به ۵۱ در جلو و عقب، یک خودروی رانندهٔ واقعی بود. علاوه بر این، این ماشین توانست به سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت برسد که در آن زمان اتفاق نادری بود. این کوپهٔ اسپرت ژاپنی همچنین یکی از گرانترین خودروهای زمان خود هم محسوب میشد زیرا در هنگام عرضه، قیمت آن ۱۰۰۰ دلار بیشتر از جگوار E تایپ و پورشه ۹۱۱ بود.
مهدی
۱۰ آبان ۱۳۹۹انصافا زیباست. آدم یاد فراری میفته
کیان
۱۰ آبان ۱۳۹۹اره قبول دارم، شمایلش ناخواسته ادم و یاد فراری میندازه
من داخلش بیشتر دوس دارم، بنظرم اون چوب و چرم صندلی، کلیدهای آنالوگ ، امپرهای عقربه ای ، بنظرم اینها نشانه های یه ماشین هستن نه صفحات تمام دیجیتال رنگی !!!
Hadi
۱۰ آبان ۱۳۹۹این ماشین نیست…
یک تیکه جواهره…
یه جورایی لکسس LFA اون دوران محسوب میشد…
/AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///
۱۰ آبان ۱۳۹۹عجب جواهری❤
NAVID۰۰۹۸
۱۰ آبان ۱۳۹۹Gt2000 ، سوپرا ، LFA ، از جمله محصولاتی هستند از تویوتا که در آینده و حراجاشون بیشتر میشنویم و خودم بشخصه اگر توانش را داشتم سوپرا میخریدم ، بینطیره این ماشین که طراحیش جلوتر از زمان خودش بوده .
نوشته GT2000 مدل سال ۱۹۶۷ ، یعنی زمانی که موسس شرکت هیوندای داشت پیشرفت ایران را در سر میپروراند و میگفت میشه ما هم یه روز خودروساز بشیم مثل ایرانناسیونال و… ، بعد یه مشت بچه میان اینجا از لذتهای لگن سواری جوری تعریف میکنند که اگر نمیدونستم ، فکر میکردم دارن از بوگاتی تعریف میکنند ? .
میثم
۱۰ آبان ۱۳۹۹یاماها دست رو هرچیزی گذاشت عالی از آب دراومد.
اگزوز LFA رو هم یاماها تنظیم کرده که یکی از زیباترین صداهای اگزوز در دنیاست
یانکی
۱۰ آبان ۱۳۹۹موتور ساخت یاماهاست
datsun
۱۰ آبان ۱۳۹۹2000 gt یک پروژه میان یاماها و نیسان بود که نیسان میانه راه همکاری با یاماها رو لغو میکنه یاماها پروتایپش رو به تویوتا پیشنهاد میده و تویوتا تولیدش میکنه.
محمدهادی
۱۲ آبان ۱۳۹۹یاماها توکارش خیلی حرفه یی عمل میکنه
یکی از جاهاییه تو ژاپن که ناااب ترین مهندسا با سابقه های خیلی طولانی دارن توش کارمیکنن حاجی
مهدی
۱۰ آبان ۱۳۹۹ووواااییی جواهری از زمان قدیم با قیمتی بالا ولی ارزش دار عشق است توی جذاب ترین خودرو های چراغ مخفی تاریخ هم هست
MR.JJ
۱۰ آبان ۱۳۹۹2000GT برای تویوتا آن ارزشی رو داره که
300SL برای مرسدس داره
/AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///
۱۱ آبان ۱۳۹۹۳۰۰sl که یه لذت دیگست
محمد
۱۰ آبان ۱۳۹۹کابینشو
mahdi-abdi
۱۰ آبان ۱۳۹۹اصل جنسه.به به
ارشیاsvj
۱۰ آبان ۱۳۹۹ادم باورش نمیشه این تویوتاست!!!???
Amin-MC20
۱۰ آبان ۱۳۹۹جواهره تراش خوردس??????
محمدهادی
۱۲ آبان ۱۳۹۹اینه تفاوت فاحش بین کره ای ها و ژاپنیا
ژاپنیا اگه یه زمان معروف بودن به ساخت ماشینای کم مصرف و اقتصادی و ارزان قیمت و بادوام،اینجور مدلای نااابی هم لابلای تاریخچه فعالیتشون مثل خورشید درخشان توی صنعت میدرخشن
چیزی که کره ای ها و اخیرا چینی ها توش بشدت فقیرن و به هر ترتیبی که هست دنبال دست و پاکردن اصالت و اعتبار برای ماشیناشونن
عمرا داداش،باید یه فرق مشخصی بین خودروی اروپا،امریکا و ژاپن با نوظهورای بی هویت باشه یانه
همینطوری کششکی که نیس
مهراب
۱۰ آبان ۱۳۹۹انقدر به جگوار و فراری شبیه ادم فکر میکنه شاسی یا پلتفرمش از اوناست
کلا واقعا قشنگه….
حسین دهمرد
۱۰ آبان ۱۳۹۹یعنی اون موقع هم بودن کسایی که بگن از فراری کپی کرده؟
سامورایی
۱۰ آبان ۱۳۹۹بعد یه مشت ……. میان ماشینای کره ای رو با تویوتا مقایسه می کنن ??
یاس ی
۱۱ آبان ۱۳۹۹خداییش ارزش داره تا دو میلیون دلار هم پول بابتش بدی. فقط از نمای بغل یک میلیون می ارزه ، یک میلیون هم بابت طراحی داخلی و فنی. خوشششا به حال صاحبش.
حسن
۱۱ آبان ۱۳۹۹جواهرنگوبگوالماس تراش خورده
دانیال
۱۱ آبان ۱۳۹۹عکسها با چه عکسی به پایان رسید…
امیر
۱۴ آبان ۱۳۹۹طراحی دسته دنده شو نگاه کنید .بخدا یه دسته دنده این ماشین که متعلق به ۶۰ سال پیشه .از نظر مادی .معنوی .مهندسی .کیفیت .طراحی و زیبایی می ارزه به کل کارخانه آشغال سازیِ ویران خودرو و سایپا