حمله مدیرعامل تویوتا به خودروهای الکتریکی!

دوشنبه 1 دی 1399 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
2019-Toyota-Prius-1001x565p
آکیو تویودا مدیرعامل شرکت تویوتا معمولاً نظرات خود را با صراحت لهجه خاصی بیان می‌کند. به عنوان نوه‌ی مؤسس تویوتا، این مدیر ارشد درباره تمامی...
تبلیغات

آکیو تویودا مدیرعامل شرکت تویوتا معمولاً نظرات خود را با صراحت لهجه خاصی بیان می‌کند. به عنوان نوه‌ی مؤسس تویوتا، این مدیر ارشد درباره تمامی جنبه‌های صنعت خودرو سخن می‌گوید و از تیزهوشی بالایی در تجارت خود برخوردار است؛ بنابراین زمانی که او نظرات متمایزی را درباره خودروهای الکتریکی بیان می‌کند نظرات به آن جلب می‌شود.

تویودا در کنفرانس خبری انجمن خودروسازان ژاپن گفته که خودروهای الکتریکی تجارت را خراب کرده و نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم و حتی آلایندگی دی‌اکسید کربن بیشتر نسبت به خودروهای درون‌سوز هستند.

آکیو تویودا گفته است:

مدل تجاری کنونی صنعت خودرو در حال فروپاشی است. خودروهای الکتریکی بیشتری می‌سازیم و وضعیت آلایندگی دی‌اکسید کربن بدتر می‌شود... زمانی که سیاسیون می‌گویند بیایید از شر تمامی خودروهای بنزینی خلاص شویم به این موارد دقت می‌کنند؟

موضوع جالب اینکه ما اخیراً خبر مربوط به معرفی باتری حالت‌جامد سرنوشت‌ساز تویوتا در سال آینده را کار کردیم. ظاهراً این باتری از زمان شارژ سریعی برخوردار بوده و شعاع حرکتی بیشتری نسبت به محصولات تسلا ارائه می‌کند. اگر واقعاً چنین تکنولوژی‌ای معرفی شود پس چرا تویوتا ناگهان به خودروهای الکتریکی و زیرساخت‌های ضروری آن حمله می‌کند؟

پاسخ شاید این باشد که برنامه احتمالی دولت ژاپن می‌تواند منجر به توقف فروش تمامی خودروهای درون‌سوز تا سال 2030 شود. هنوز مشخص نیست که این ممنوعیت شامل خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز می‌شود یا خیر. تویوتا اولین خودروساز تولید انبوه دنیاست که در سال 1997 خودروی هیبریدی پریوس را عرضه کرد. این خودروساز هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در قالب برندهای تویوتا و لکسس تولید می‌کند.

البته نسل دوم تویوتا میرای اساساً خودرویی تمام الکتریکی بوده اما بجای باتری‌ها از تکنولوژی قوای محرکه سلول سوختی هیدروژن استفاده می‌کند. تویودا به شرکت‌کنندگان در کنفرانس یاد شده گفته که اگر تمامی خودروها از قوای محرکه الکتریکی استفاده کنند ژاپن دیگر قادر به تأمین برق خود در تابستان نخواهد بود. مدیر ارشد تویوتا تخمین زده زیرساخت موردنیاز برای حمایت 100 درصدی از خودروهای الکتریکی نیازمند بودجه 135 تا 358 میلیارد دلاری خواهد بود.

همچنین بخش اعظم برق ژاپن توسط سوخت‌های فسیلی همچون زغال‌سنگ و گاز طبیعی تأمین می‌شود بنابراین حذف این امر مفهوم خودروهای بدون آلایندگی را از بین می‌برد. آکیو تویودا چهره‌ای برجسته در ژاپن و صحنه بین‌الملل است. دولت‌ها نیز نباید سخنان تویودا را نادیده بگیرند.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.