تویوتا آوالون جدیدترین سدانی است که قربانی حملهٔ کراساوورها میشود زیرا این سدان فول سایز پس از مدل ۲۰۲۲ از بازار ایالاتمتحده خداحافظی خواهد کرد و به حضور بیش از ربع قرنی خود در این بازار پایان خواهد داد. ظاهراً این خبر از یک ارتباط رسمی بین تویوتا و قطعهسازان به دست آمده است. به گزارش اتو نیوز، بخش خرید تویوتا در نامهای به قطعهسازان گفته است که تولید آوالون در کارخانهٔ این شرکت در کنتاکی پس از مدل ۲۰۲۲ به پایان میرسد. تویوتا نیز در بیانهای این خبر را تأیید کرده است. البته به گفتهٔ سخنگوی تویوتا، تولید آوالون برای بازار چین در کارخانهٔ این شرکت در تیانجین همچنان ادامه خواهد داشت. این یعنی سدان فول سایز تویوتا حداقل برای مدتی به حیات خود ادامه خواهد داد اما فقط برای خریداران چینی.
آوالون برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو ۱۹۹۴ با مدل ۱۹۹۵ به نمایش درآمد. این سدان فول سایز در بازار از استقبال کافی بهرهمند شد اما هیچگاه نتوانست به یکی از پرفروشترین خودروهای کلاس خود تبدیل شود. نسل نخست آوالون روی پلتفرم مشترکی با کمری ساخته شده بود اما نسل کنونی که در سال ۲۰۱۸ با مدل ۲۰۱۹ معرفی شد، از پلتفرم K تویوتا به پلتفرم جدید TNGA-K انتقال پیدا کرده است. این نسل همچنین برای اولین بار در نسخهٔ اسپرت TRD هم ارائه شد که هرچند از لحاظ قدرت تفاوتی با نسخههای معمولی ندارد اما برای ارائهٔ هیجان بیشتر، از ظاهری تهاجمی و تنظیم خاص سیستم تعلیق و صدای اگزوز جذابتر بهره میبرد.
بااینحال، آمار فروش نشان میدهد که حتی ارائهٔ نسخهٔ TRD هم نتوانسته نظر خریداران را به آوالون جلب کند. در سال ۲۰۱۹ یعنی اولین سالی که نسل پنجم این خودرو بهطور کامل در بازار حضور داشت، موفق به فروش تنها ۲۷,۷۶۷ دستگاه شد. این فروش نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهشی ۱۷.۳ درصدی داشته و در سال ۲۰۲۰ با فروش تنها ۱۸,۴۲۱ دستگاه و کاهش ۳۳.۷ درصدی نسبت به سال قبل، اوضاع بدتر هم شد. البته تا نیمهٔ امسال، آوالون ۱۰,۳۲۸ دستگاه فروخته که افزایشی ۳۶.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد اما بااینوجود، این آمار در مقایسه با فروش ۱۷۷,۶۷۱ دستگاهی کمری و ۱۸۳,۳۶۰ دستگاهی رافور در شش ماه اول امسال بسیار اندک است.
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۳ مرداد ۱۴۰۰چه قدر بهش گفت پیرِزَنی😂
خوشنام
۱۳ مرداد ۱۴۰۰خداروشکر که رفت
خدا کنه همین اتفاق واسه بقیه ماشنهای تویوتا هم بیفته.
خودتون با یه نگا متوجه میشید چقدر طراحی ظاهری تویوتا غیراصولی و نادلچسب است.
احمدرضا
۱۳ مرداد ۱۴۰۰من نظراتت رو دنبال کردم به این نتیجه رسیدم که شما هیچ نظر تخصصی بلد نیستی و یه خصومت شخصی با تویوتا داری
جناب به طوری کامنت میزاری انگار زیر سن قانونی تشریف داری 😐
هنوز نمی دونی ماشین های تویوتا توی آمریکا کشته مرده دارن و حذف یه سدان از سبد محصولات تویوتا هیچ ضرری به آمار فروشش نمیزنه
اگه آوالون رفت عوضش کمری هست با کرولا سدان
اتفاقن با حذف یکی بازار برای بقیه ماشین ها باز میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰″هنوز نمی دونی ماشین های تویوتا توی آمریکا کشته مرده دارن″
کشته مرده دارن چون اونام همه چاق و تنبلن و دنبال یه چیز ساده هستن،دوباره نیاید بگید آپشن های تویوتا چیزی کم نداره با نگاه ساده هم میشه متوجه ساده بودن و کم خرج بودنش شد،اونم توی زمانی که قیمت ماشین دست دوم توی آمریکا بالا رفته درکنارشم کمبود تولید ماشین نو….
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۳ مرداد ۱۴۰۰من از تسلا و تویوتا بدم میاد چرا؟!
چون طرفدار هاشون بیشترین تعصب رو دارن .
همه رو هم مسخره میکنن .
هم تسلا فنا هم تویوتا فنا.
خودتون شروع کردین.
من خودم طرفدار همه شرکت ها هستم ولی بیشتر آمریکایی هستم ولی هیچ وقت نظر مسخره کردن ندادم اگه هم دادم در جواب بوده یا ماست مالی کردن من هم پَتَشو ریختم .
***
بهنام
۱۳ مرداد ۱۴۰۰کاش کیفیت کامنت هات هم به اندازه کیفیت عدد کامنت هات (1080) بود ولی افسوس …
خداروشکر برند تویوتا یا برند های دیگه با حرف چند نفر خراب نمیشن و جایگاه الان تویوتا هم نشان دهنده همه چیزه
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۳ مرداد ۱۴۰۰خب پیرزنیه مگه من بهشون گفتم برن بخرن
Saleh
۱۳ مرداد ۱۴۰۰کامنت خوب 👌🏻
تویوتا فن متعصبم🗿
۲۱ فروردین ۱۴۰۲چون تویوتا بهترینه تسلارو نمیدونم
میثم
۱۳ مرداد ۱۴۰۰حیف
حیف
حیف
سفید صدفی با تودوزی مارون یا قهوه ای روشن عالی بود
ملت چی دیدن تو کراس اوورها که همچین سدان خوش رخی باید قربانی اونا بشه ؟؟؟
مهردادکمال
۱۳ مرداد ۱۴۰۰لعنت به کراس اور ها
♦SHAHRUKH♦
۱۳ مرداد ۱۴۰۰حیف شد لعنت به تب شاسی بلند سواری
با مهربونی جهان زیباتره
۱۳ مرداد ۱۴۰۰شاید امریکایی ها یه چیزی میفهمن چسبیدن ب شاسی بلند
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۱۳ مرداد ۱۴۰۰لعنت به روزگار !!!! از برقی شدن ماشینا تا کراس اوور شدنشون . ۴۰ سال بعد همش کراس اوور برقی میبینیم شایدم خیلی زودتر !!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰۴۰سال بعد فکر نکنم دیگه ماشینی وجود داشته باشه،همه شون ربات های چهار چرخ میشن که خودتم نمیتونی کنترلشون کنی…
محمد
۱۳ مرداد ۱۴۰۰این مدل رو سوار نشدم ولی اریون رو چرا ماشین خوبی بود کلا سگمنت نیمه لوکس تو دنیا طرفداراش اندکه با اینکه خودمم ماشینم تو همین سگمنته ولی خدایی سر درگم هستن قیمت بیشتر نزدیک به لوکس با برند معمولی
پ ن: دوستان بچه ناف توکیو انصافا ماشین ناموفقی بود تو امریکا جدال بیخود راه نندازید خود شما سر استینگر بخش کامنت رو زخم کرده بودید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ماشین های سدان تویوتا جز کمری بقیه شون اوتن!