تویوتا لندکروزر یکی از افسانهایترین نامها در صنعت خودروسازی دنیا محسوب میشود اما واقعیت این است که نسل کنونی این ماشین (سری ۲۰۰) از سال ۲۰۰۷ تاکنون در حال تولید بوده و کاملاً سالخورده شده است. طی این سالها، لندکروزر ۲۰۰ صرفاً بهروزرسانیها و فیسلیفتهای جزئی را تجربه کرده و هیچ بازنگری کلی یا نسل جدیدی در کار نبوده است. حال روداندترک گزارش داده است که ۲۰۲۱ آخرین سال حضور این اسیووی ژاپنی در بازار ایالاتمتحده خواهد بود. تویوتا دراینباره گفته است:
لندکروزر برای بیش از ۶۰ سال یک نام افسانهای بوده است. هرچند بعد از مدل ۲۰۲۱ عرضهٔ این خودرو متوقف خواهد شد ولی ما به سگمنت اسیوویهای بزرگ متعهد میمانیم و همچنان به توسعهٔ محصولات آینده که تاریخ آفرود غنی لندکروزر را گرامی میدارند، ادامه خواهیم داد
کارانددرایور نیز پس از گفتگو با یک منبع ناشناس ادعا کرده است که هرچند لندکروزر از بازار ایالاتمتحده کنار خواهد رفت اما تویوتا با یک لندکروزر کاملاً جدید که مدرنتر و لوکستر است بازخواهد گشت. فعلاً تمام چیزی که از لندکروزر جدید میدانیم همین است. هرچند سری ۲۰۰ هنوز هم تواناییهای بالایی دارد اما در بازار رقابتی کنونی نمیتواند انتظارات را برآورده کند. همچنین ازآنجاییکه آفرودرها بخش کمی از فروش کلی تویوتا در ایالاتمتحده را تشکیل میدهند، شانس بازگشت نسخهٔ جدید لندکروزر به این بازار بسیار اندک به نظر میرسد.
Ahmedreza2002
۴ دی ۱۳۹۹ژاپن دوستان عزیز
یه مدل فوقالعاده بود و افسانه ای اما نه برای بازار رقابتی امریکای شمالی
با اون قیمتش واقعا ارزش خرید کمی داشت
اشکان
۴ دی ۱۳۹۹این یک حقیقته که تویوتا لندکروز و تویوتا هایلوکس فقط داخل بازار خاور میانه فروش خوبی دارن و نه جای دیگه ای به ویژه در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس
NAVID۰۰۹۸
۴ دی ۱۳۹۹خداحافظ ای داغ بر دل نشسته ، خداحافظ???
NAVID۰۰۹۸
۴ دی ۱۳۹۹البته من اگر تو آمریکا بخوام تویوتا لندکروز بخرم ، یه اتاق ۱۰۰ تمیز میخرم رنگ بِژ ، اتاق ۱۰۰ یه لندکروزر به تمام معناست ، تازه ۸سلندر باشه دندهای هم باشه دیگه میشه برکت !
Hadi
۴ دی ۱۳۹۹همون بهتر که اونجا به جا لندکروز هایلندر سوار بشن…
نسل جدید لندکروز آوریل سال دیگه معرفی میشه…
و قرارهای بجا V8 روش v6 3500cc twin turbo هیبرید بزارن با بیشتر از 600 اسب قدرت!
لندکروز قدرتمند تر از همیشه برمیگرده…
Ahmedreza2002
۴ دی ۱۳۹۹اقا هادی درباره ۶۰۰ اسب مطمعنی؟؟
بعیده اخه
ناخدا
۴ دی ۱۳۹۹با این که ظاهرش خیلی قدیمی شده بازمدبا ابهت و دوست داشتنیه
Hadi
۴ دی ۱۳۹۹بله احمد رضا جان مقاله اش تو همین پدال بود…
اینم لینکش:
https://www.pedal.ir/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-%d9%84%d9%86%d8%af%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%b1-2021/
Kato
۴ دی ۱۳۹۹با کدوم قیمت ؟
مقایسه می خوای بکنی اسم بیار
کدوم ماشین راحتی و نرمی تویوتا را داره
همینه که اولینه
Mazda3
۴ دی ۱۳۹۹همین که از امریکا حذف شده یعنی آخرین هم نبوده ولی این دربرابر شاسی بلند های قدر و آفرودر ها تو امریکا نتونسته دووم بیاره اما تو آسیا بخصوص برای خاور میانه گزینه مناسبیه
مثلا حدودا بالای 90 درصد شاسی بلند های تو کشوری مثل افغانستان تویوتا هستن.
Ahmedreza2002
۴ دی ۱۳۹۹با قیمتی بیش از 80k
لندکروزر ماشین خوبیه اما وقتی میگی:( کدوم ماشین راحتی و نرمی تویوتا را داره) یکم بهتره بیشتر با خودت خلوت کنی چون برابر رقبای قدر امریکایی و المانی با برند های پرمیوم قرار میگرفت و عملا قابل دفاع نبود فروشش هم همینو میگفت حدودا دو هزاز تا میفروخت و این خودش گویاست
اسمم اگه بخام بیارم انقدری هست که دیگه عملا نیازی نیست که بگم
فورد
۴ دی ۱۳۹۹دیگه واقعا خیلی یکنواخت شده بود ظاهرش
صادق
۴ دی ۱۳۹۹زیبایی در سادگیه….
Amin-mc20
۴ دی ۱۳۹۹جمع کنین این صنعت اکانت فیک رو…
AMG///
۴ دی ۱۳۹۹هنوزم عاشقشم ????
خیلی بادوامه
اشکان
۴ دی ۱۳۹۹1500 ساله که فیس لیفت نشده بود
NAVID۰۰۹۸
۴ دی ۱۳۹۹در عوض کرهایها هر ۱۵۰۰ ساعت یه فیسلیفت میدن بیرون چون اعتماد به نفس ندارند و به دروغ میگن مشتری مداری میکنند ، مشتری مداری یعنی آتیش نگرفتن ، یعنی یاتاقان نزدن ، یعنی سواری خوب داشتن ، یعنی خراب نشدن ، چیزی که شاخصهی بزرگان این صنعت مثل تویوتا و لندکروزرش هست !!!
بلاخره باید یه فرقی باشه بین بیاِصالتها و بااِصالتها !
یه تصویر نشون داد از رئیس ماکروسافت و فیسبوک (( بیلگیتس و مارکزاکربرگ )) و توجه کردن به لباس پوشیدنشون و خودروهاشون که اتفاقاً هردو ژاپنی باز هستن و هوندا سوار اون هم مدل قدیمی چون هم یواریشون خوبه هم خراب نمیشن و هم فخرفروشی نمیکنند ، میگفت ببینید با این همه ثروت چه لباس ساده و بدون مارکی پوشیدن چون فَخرفروش و تازهبهدوران رسیده نیستن و در باطن ارزشمند هستند اما طرف میبینی نون شب نداره بخوره ولی باید لباسش یا موبایلش مارک و گرون باشه مثل خودروهای کرهای که هدفشون فقط جذب همین افراد هست که در باطن تو خالی ولی در ظاهر جینگیلیپینگیلیِ یکبارمصرفی هستند !!! .
بابای باران
۴ دی ۱۳۹۹کلا تولیدش قطع میشه یا برای آمریکای شمالی عرضه نمیشه؟؟مبهمه
datsun
۴ دی ۱۳۹۹تا معرفی نسل جدید از بازار آمریکا بیرون میره((البته به گفته یک روداندترک شاید هم اتفاق نیفته)) و بعد از معرفی نسل جدید بر میگرده.
SF90 STRADALE
۴ دی ۱۳۹۹به نظرم نسل جدید لندکروزر باید بیشتر روی آفرود تمرکز کنه تا لوکس بودن ؛ لوکس بودن رو بسپاره به لکسوس
اگه توانایی های آفرود نسل جدید بهتر و طراحی خشن تری داشته باشه دیگه هیچ حرف و حدیثی نمی مونه
در بازار رقابتی آمریکا هم میتونه حرف برای گفتن داشته باشه
Elmiraj
۴ دی ۱۳۹۹روز رونمایی تاهو ۲۰۲۱ گفتم که دیگه شانسی برای لندکروزر باقی نخواهد ماند .
که اتفاق هم افتاد…
datsun
۴ دی ۱۳۹۹با احترام هیچ یک از فول سایزهای آمریکای قابلیت آفرود لندکروز رو ندارن. ولی لندکروز سری ۲۰۰ بیش از حد روی خط تولید بود و از رقابت عقب موند.
ناخدا
۴ دی ۱۳۹۹????
Amir Machine
۴ دی ۱۳۹۹نسل جدید تاهو نسخه آفرودی Z71 داره که تواناییهای مناسبی داره و هرچند شاید به لندکروزر نرسه ولی آفرودش برای یه فول سایز بزرگ خوبه و برای اکثر خریدارای این کلاس کافیه
جیامسی یوکان هم نسخه AT4 داره
Mazda3
۴ دی ۱۳۹۹بنده هم با ناخدا موافقم
چون اگر اینطور بود پس مریض بودن از بازار حذفش کنن.
رم trx و جیپ و فورد رپتور و جی واگن نسخه آفرودر از هر نظر که بگی از لندکروز خیلی بهترن.
همین هامر اچ تو رو اگه میخواستن مثل تویوتا تولیدش رو متوقف نکنن و ادامه بدن به تولیدش و فقط داخل کابین و موارد جزئی رو ارتقا میدادن کسی به لندکروز نگاه هم نمی کرد.
هر خودروسازی سیاست ها و اولویت های خودش رو داره./
datsun
۴ دی ۱۳۹۹آیا رم و فورد f150 که پیکاپن یا جی واگن که suv مید سایز تو کلاس لندکروزن بنده عرض کردم فول سایز هم کلاس لندکروز قبل از جواب حتما کامنت روبخون جناب مزدا.
NAVID۰۰۹۸
۴ دی ۱۳۹۹البته برای همین بازار آمریکا برای من مِلاکِ موفقیت را داره ، در آمریکا اینقدر خودرو خریدن راحت و بازار رقابتی هست که معلومه لندکروزر با اون قیمت حدود ۹۰هزار دلاری نمیصرفه و یکم دیگه میشه گذاشت روش و اسکالید خرید یا لکسوس LX خرید و… ، در کانادا که کلاً پرادو و لندکروزر فروش نمیره و بجاش لکسوس جایگزین میخرند .
قبلاً گفتم ، تویوتا اینقدر به کیفیت تمام اجزا اهمیت میده که دیگه جایی برای آپشن گذاشتن نمیمونه و با هر آپشن قیمتش بیشتر میشه چون حتی آپشنش هم از کارآمدترینها هست ، برای مثال سردکن گرمکن یه تویوتا فابریکی را با مال کرهایها مقایسه کنید یا مُد رانندگیهای مختلف را تا پِی به تفاوتشون ببرید که یا آپشن نمیگذارد یا اگر بگذاره از بهترینها و بیشترین کاربرد را داره و به نظر من لندکروزر هیچگاه نمیتونه در آمریکا موفق باشه چون تویوتا در متریال نمیتونه دزدی کنه و ریشهی شرکت از پایه سالم هست و نمیتونه مثل کرولا کمری راوفور پرفروش باشه چون سیستم ساختش گرون در میاد و خرید رقبا حتی اگر سگجونیه تویوتا را نداشته باشند به صرفهتر هست چون دیگه دوران قدیم گذشته (( البته در جهان اولیها )) و هر ۲ یا ۵ سال یکبار خودرو را عوض میکنند و لیز میکنند و مدام خودروی نو سوار میشوند .
تنها راه بقای لندکروزر در آمریکا ، نو شدن و قدرت بالاتر از ۵۰۰ اسب هست و البته که لوکس بودن را مثل همیشه با آفرود مخلوت کنه و تحویل صاحبش بده اما هیچگاه نمیتونه جایگاه Lx را تصاحب کنه چون لکسوس فلسفش همون کیفیت برتر متریال و اساسیِ تویوتاست با آپشن اضافه و ظاهری چشمگیرتر ، که خب خودم به شخصه لندکروزر را ترجیه با LX میدهم چون برای من سواری و سادهتر بودن مهم هست که سواری هردو راحت و نرم هست و آپشن هم برای من مهم سیستم صوتی خوب و سانروف یا پاناروما و داشتن تهویه خوب هست که رانندگی را برام لذت بخش میکنه ، بقیه آپشنها فقط برای کلاس گذاشتن یا سالی ۴ یا ۵ بار استفاده کردن هست مگر اینکه یه جای سرد مثل روسیه باشیم که گرمکن واجب باشه یا یه جای گرم مثل عربستان باشیم که سردکن واجبه اما باز هم به نظر من پول دادن بابت آپشنهای جینگیلی پینگیلیِ امروزی و چشمکورکن مسخرست و حکم پول دور ریختن را داره (( !
((( کاملاً نظر شخصی من هست توهین نکنید ))) .
محمد
۴ دی ۱۳۹۹حیفه خدایی یکی از بهترین ماشینهای دنیا هست
Malt hill
۴ دی ۱۳۹۹آقای تویودا در این مورد نظری نداره؟!
مهدی
۴ دی ۱۳۹۹خیلی هیف شد یه ماشین عالی از آمریکا رفت یه ماشین عالی بود
Mr.X
۴ دی ۱۳۹۹با وجود چیپ و هامر و رم و فورد این واقعا دیگه حرفی برای گفتن نداره. یه بچه هست در مقابل اونا
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۴ دی ۱۳۹۹تا 3 ساعت دیگه بیاید 50 تا دیس بدید.
ولی خودرو خانوادگی و بزرگ فقط
Cs 95 model 2020
و
Chery Tiggo 8 plus
هر دو سیستم خودران سطح 2 دارن. 7 نفره هستن.
قیمتشونم زیر 38 هزار دلاره. کلی آبشن داره.
فقط سواری خیلی خوبی مثل تویوتا لند کروز ندارن. ولی لند کروز آبشن نداره.
حالا یه سوال.
آبشن یا نوع سواری. ( سواری اون 2 خودرو چینی خیلی خوبه ولی در حد تویوتا نیست ولی خیلی خوبه)
از نظر من آبشن.
نکته مهم قیمت لند کروز هست….. که 2 برابر اون 2 خودرو ها است .
ولی متاسفانه لند کروز آبشن نداره. ولی خدارا شکر سانروف داره ??
لند کروز مناسب آفرود هست. تو شهر مناسب نیست.
برای همین انتخاب من اون 2 خودرو چینی changan cs95 model 2020
و Chery Tiggo 8 plus هست.
هر کی یه نظری داره. به نظرات همدیگر احترام بگذارید
RoadRunner
۴ دی ۱۳۹۹واسه جمع کردن زباله ها خودروی خوبیه، به درد شهرداری میخوره
Mf1
۴ دی ۱۳۹۹جیپ سیمرغ تو ایران ابهتی داشت
یوسف
۴ دی ۱۳۹۹مطمئن باشید توی خاور میانه تا 50 سال دیگه با همین تیپ و قیافه فروش میره
Amin-mc20
۴ دی ۱۳۹۹حیف شد این ماشین خیلی ابهت داره
مهرداد كمال
۴ دی ۱۳۹۹با اومدن تاهو و واگنیر و برانکو و حتی هامر جدید که هر کدوم با قیمتهای مختلف و ویژگی های خاصشون یا لینکولن و کادیلاک وووو حتی المانی ها واقعا دیگه جایی برای ماشینی که ۱۴ ساله تغییر نکرده نخواهد بود
کمتر کسی تو امریکا با این ماشین افرود میره
افرود برای عربهایی خوبه که وقت اضافه زیاد دارند
البته بنظرم مشکل این ماشین قدیمی بودنش نیست مشکلش قیمتیه که حدالقل سی هزارتا از ارزش واقعی اتوموبیل بیشتره
سامورایی از قله فوجی
۴ دی ۱۳۹۹تنها مشکل لندکروزر قدیمی بودن و قیمت خییییییلی بالاشه
قیمت پایه لندکروزر ۸۵ هزار دلار
قیمت پایه نیسان پاترول ۵۶ هزار دلار
اگه تویوتا این دو تا رو حل کنه میتونه موفق باشه
امیر
۴ دی ۱۳۹۹پیکاپ ها و اس یو وی های تویوتا بدلیل استهلاک کم و راحت بودن تعمیر و کیفیت و قابلیت خوبشون در بازارهای اسیایی و افریقایی فروش بسیار خوبی دارن چون در اغلب این بازارها خودرو جایگاهش مثل امریکا نیست و تا حدودی کالای سرمایه ای هست،دلیل موفق نشدن این خودرو در امریکا هم دقیقا واضحه، وقتی گزینه های بسیار بهتر و لوکس تر و ارزونتر داری، چرا باید فقط بخاطر کم استهلاک بودن بری سمتش، وقتی ک خودرو کاملا کالای مصرفیه !!؟؟
مصرف بالا در قبال قدرت کم و اپشن های بسیار محدود، مواردی ک خودروهای امریکایی و اروپایی در این قضیه بهترین هستن
سامورایی از قله فوجی
۴ دی ۱۳۹۹البته مدل جدید لندکروزر و لکسوس LX اگه قیمت و موتور خوبی داشته باشن میتونن موفق بشن
به احتمال زیاد لندکروزر موتور V6 3500 cc twin turbo hybrid با قدرت حدودی ۴۵۰ اسب داشته باشه و مدل GR
V8 4000 cc با ۶۰۰ اسب بخار