تویوتا برنامههای خود برای آینده نزدیک را اعلام کرده و گفته که بیش از ۱۰ خودروی الکتریکی را تا اوایل دهه میلادی آینده عرضه خواهد کرد.
این خودروساز ژاپنی یکی از آخرین کمپانیهای بزرگی بوده که وارد مسابقه محصولات الکتریکی شده زیرا پیشتر تمرکز بیشتری روی مدلهای هیبریدی داشته است.
اهمیت استراتژی الکتریکی تویوتا بسیار بالاست زیرا این خودروساز دومین رتبه را از نظر میزان سرمایهگذاری در بخش تحقیق و توسعه صنعت خودروسازی دارد.
تویوتا اولین خودروی الکتریکی خود را در چین عرضه خواهد کرد و سپس وارد بازار ژاپن، هند، آمریکا و اروپا خواهد شد. همچنین تمامی محصولات تویوتا و لکسس تا سال ۲۰۲۵ با پیشرانه الکتریکی شده و یا تمام الکتریکی در دسترس خواهند بود.
تویوتا انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵.۵ میلیون خودروی الکتریکی شده بفروشد که بیش از ۱ میلیون دستگاه از آنها دارای قوای محرکه الکتریکی و سلول سوختی خواهند بود. از این به بعد هیچ محصول جدید تویوتا بدون حداقل یک نسخه الکتریکی شده تولید نخواهد شد.
همچنین محصولات هیبریدی بیشتری نیز در راه بوده و تویوتا میخواهد سیستم هیبریدی ۲ خود را که هماکنون در پریوس بکار رفته توسعه دهد. برخی مدلهای این کمپانی دارای نسخه قدرتمندتری خواهند بود درحالیکه دیگر محصولات نیز سیستم هیبریدی سادهتری به منظور برآورده کردن نیازهای مشخص مشتریان خواهند داشت.
SAEED
۲ دی ۱۳۹۶اینده اینه باید بپذیریمش ولی واقعا بعضی چیزا مثل ماسل کارها که هیولای بنزینن جایگزینی نخواهند داشت
مرسی
achtung
۵ دی ۱۳۹۶چراغ اون بنفشه رو از روی برلیانس اسکی رفتن☺️
حسین
۱۲ دی ۱۳۹۶اگه تویوتا از نظر میزان سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه ی صنعت خودرو سازی در رتبه ی دوم جهانه ، رتبه ی اول مال کدوم شرکته؟
کسی میدونه؟