مسابقات درگ معمولاً برای این برگزار میشوند که نشان دهند در بین خودروهای رقیب، کدامیک در مسافت ۴۰۰ متر سریعتر است. علاوه بر این، در مسابقات درگ معمولاً کشش، نسبت قدرت به وزن و همینطور توانایی راننده در لانچ و تعویض دنده هم آزمایش میشود؛ اما جدیدترین درگ کارواو خیلی متفاوت است زیرا در این مسابقه میخواهیم ببینیم که آیا تویوتا سوپرای چهار سیلندر لیاقت این نام افسانهای را دارد یا نه و برای فهمیدن پاسخ این سؤال، چه راهی بهتر از اینکه این سوپرای ۲ لیتری در برابر نمونههای ۳ لیتری شش سیلندر از نسلهای قدیم و جدید قرار گیرد.
مطمئناً این درگ برای سوپرای ۲ لیتری عادلانه نیست زیرا پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ این کوپهٔ ژاپنی تنها ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه موتور شش سیلندر خطی نسخهٔ ۳ لیتری، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. زیر کاپوت سوپرای نسل چهار هم پیشرانهٔ افسانهای و بسیار قابل تیونینگ 2JZ قرار گرفته که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ اما جدا از اختلاف در وزن و قدرت، فاکتور دیگری که در اینجا باید در نظر بگیریم، وضعیت مسیر است زیرا مسابقه در انگلستان برگزار شده و طبق معمول هوا بارانی است؛ بنابراین در این شرایط، نمیتوان انتظار لانچی قوی را از این خودروهای اسپرت محرک عقب داشت.
همانطور که انتظار میرفت، هر سه خودرو بهسختی حرکت را آغاز کردند و به همین دلیل، سه بار طول کشید تا هر سه راننده بتوانند لانچ خوبی داشته باشند. درهرحال، تعجبی ندارد که سوپرای ۳ لیتری جدید با برخورداری از بیشترین اسب بخار در زیر کاپوت خود، در درگ پیروز شود؛ اما فکر میکنید بین سوپرای ۲ لیتری و سوپرای نسل چهار، کدام خودرو دوم و کدامیک سوم میشود؟ پسازاینکه ویدئوی زیر را تماشا کردید و پاسخ این سؤال را فهمیدید، فکر میکنید سوپرای چهار سیلندر هنوز شایستهٔ این نام است؟
مشخصات فنی
سوپرا ۲.۰ | سوپرا ۳.۰ | سوپرا MK4 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۳ لیتری I6 توربو | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۲۵۸ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۴ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۳۹۵ کیلوگرم | ۱۴۹۵ کیلوگرم | ۱۵۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۴۵,۹۹۵ پوند | ۵۳,۰۳۵ پوند | – |
مهدی موتور
۱۲ اسفند ۱۳۹۹جلو پنجره فقط رو مخه
مگر نه موتوری هم خیلی خوبه
REZA
۱۲ اسفند ۱۳۹۹سوپرا همه چیزش عالیه ولی ای کاش داخلش هم تویوتا بود نه بی ام و
?Ali Hossein?
۱۲ اسفند ۱۳۹۹نسل قبلش بد عملکرد نکرد
Hadi
۱۲ اسفند ۱۳۹۹درگ خیلی نزدیکی خیلی نزدیکی بود مخصوصاً بین سوپرا 6 سیلندر های قدیم و جدید ?
سوپرا قدیمی واقعاً خیلی دوست داشتنیه و اسطورس و میشه گفت خفن ترین ماشین تویوتاست ?…
سوپرا 2 لیتری هم خوب ولی 6 سلیندرش یه چیز دیگست…
مخصوصاً قدیمیش فکر نمیکردم این قدر عملکردش به نسل جدید نزدیک باشه…
واقعاً معرکست…
فورد
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ولی راننده سوپرا قدیمیه خیلی ناشی بود یه ربع داشت تکاف میزد
R@m!n
۱۲ اسفند ۱۳۹۹اگر موتور 2JZ با تکنولوژی امروز ارتقا پیدا می کرد مطمئنا از موتور بی ام و بهتر عمل می کرد.
این مت واتسون کم عقل و بی مزم موتور 20 سال پیشو با موتور مدرن الان مقایسه می کنه هی میگه بی ام و بهتره خب معلوم بهتره. ظاهر سوپرا قدیمی به کل این دورگه نامشروع می ارزه.
Alireza
۱۲ اسفند ۱۳۹۹همین الانم 2jz فوق العاده عمل کرد تو درگ گفت شتاب بهتر سوپرا جدید به دلیل گیربکسشه حساب کن ماشین سی سال پیش پا به پای نسخه جدید اومد واسه همینه که میگم نسل جدید مثه نسل قبل نیس
R@m!n
۱۲ اسفند ۱۳۹۹توی 3 سال گذشته هم فروش خوبی نداشت. تو کل اروپا و آمریکا به زور 12 13 هزار تا فروخته
Mf1
۱۲ اسفند ۱۳۹۹کم عقل نیست خواست ببینه تویوتا نسل قدیم با نسل قدیم چقدر اختلاف دارن حالا در هر زمینه ایی
نشون داد تویوتا با سرعت به سوی قله های صفر در حرکته
احمدرضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۹سوپرا بی ام و یا سوپرا تویوتا ? مسئله این است!
ツSAMURAIツ
۱۲ اسفند ۱۳۹۹موتور 2jz فابریک معنا نداره باید دو تا توربو بزرگ بندازی روش 1000 اسب بهت قدرت بده ?
Ali
۱۲ اسفند ۱۳۹۹الان که چی بشه چه اینی که گفتی این نه مقایسه حساب میشه نه معیار اگه اینجوری هم بخوای حساب کنی موتور همی وی ۸ راحت میشه ازش ۵۰۰۰ اسب قدرت گرفت ختی روزانه هم ازش استفاده کرد بدون مشکلی تازه سوپرا اصلا نمیتونه این قدرتو تولید کنه اگه هم برسونن به این حد از هم میپاشه.
خود این سوپرای جدید از همه نظر بهتر از قدیمیه نه اینکه بخوای جدید رو با قدیم مقایسه کنی نه منظور اینه که اگه تویوتا هم میخواست خودش مدل جدید رو تولید کنه نمیتونست به خوبی سوپرای جدید باشه چون اگه بحث مقایسه باشه ب ام و از هر نظری میتونه بهتر باشه.
ツSAMURAIツ
۱۲ اسفند ۱۳۹۹الان تو از چی میسوزی مگه من چیزی رو مقایسه کردم
تویوتا اگه خودش سوپرا رو میساخت صد برابر بهتر از اینی که هست می شد مثل GR یاریس که به انتخاب خیلی از مجله ها بهترین هاچ بک سال انتخاب شد و با سه سیلندر تو پیست از بعضی شیش سیلندر ها سریع تر بوده .
حسین
۱۲ اسفند ۱۳۹۹وی 8 رو مقایسه می کنی با شیش سیلندر بعد میگی از هم میپاشه؟ والا اون چیزی که از هم میپاشید دیفرانسیل داج دیمن بود که حین لانچ دل و رودش میریخت بیرون از بس بی کیفیت بود. یا گیربکس کوروت c8 که طرف به محض تحویل گرفتن از نمایندگی با اولین لانچ گیربکسش اومد پایین. این هایی هم که گفتم مستنده.
البته قبلا هم بهت گقته بودیم تو مشکلت جای دیگست عزیز. هر دوماه یک بار با چندتا اکانت فیک دوره میفتی توی سایت بحث راه بندازی.
Amir Machine
۱۲ اسفند ۱۳۹۹وقتی میدونی قصد طرف از این کامنتها چیه چرا جوابشو میدی؟ وقتی میای اینطوری و با این لحن جوابشو میدی خودت هم میشی یکی مثل اون
این چیزایی که نوشتی فقط در حد یک نمونه بوده که برای هر ماشینی ممکنه پیش بیاد، اگه این مشکلات جدی بود الان این همه کوروتهای C8 که فروخته شدن باید گیربکس عوض میکردن، یا لابد اون همه جایزهای هم که C8 گرفته بدون گیربکس بوده چون تو اولین لانچ قاعدتاً باید گیربکسش میترکید!!!
دیمن رو هم که هزاران بار همه لانچهاشو دیدیم و از کیفیت قطعات فنیش خبر داریم، با این چیزا سعی نکنید به بحثهای الکی دامن بزنید که نمونههاش تو ژاپنیها هم فراوانه
جدیدترینش هم فراخوان نیسان برای نسل جدید روگ بخاطر خطر آتشسوزی ناشی از لولههای سوخت!! اونم برای ماشینی که هنوز شش ماه نیست به بازار اومده!!
T.C.B.K
۱۲ اسفند ۱۳۹۹” وی 8 رو مقایسه میکنی با 6 سیلندر بعد میگی از هم میپاشه ؟ والا اون چیزی که از هم میپاشید دیفرانسیل داج دیمن بود که حین لانچ دل و رودش میریخت بیرون از پس بی کیفیت بود . یا گیربکس کوروت c8 که طرف به محث تحویل کردن از نمایندگی با اولین لانچ گیربکسش اومد پایین . این هایی که گفتم مستنده.
البته قدیم هم گفته بودم تو مشکلت جای دیگست عزیز. هر دو ماه یک بار با چندتا اکانت فیک دوره میفتی تو سایت بحث را بندازی ”
سخنان گوهر بار جناب حسین. ???
.
یه بنده خدایی که فکر کنم اسمش رامینه از خودرو های چینی به به و چه چه میکنه. رفتم سابقه ایشون رو برسی کردم و دیدم نه واقعا حرف هایی که میزنه
مدرک داره. اون جناب رامین که میگه 44 سالش هست الکی حرف نمیزنه.
و کلی لینک میاره تا حرفشو ثابت کنه و بگه خودرو چینی خوبن. خب بیچاره راست میگه و کلی لینک میده و تست رانندگی و…
یا مثلا اقای المیرجا که کلی لینک میاره و بگه تسلا اینه این کارو کرده و…
یا مثلا آقای 2646 که اطلاعاتشون بسیار بسیار بالا هست و حرف های درستی میزنن.
به نظر بنده نا چیز به جای اینکه حرف الکی بزنید چنتا لینک بدید ببینم راست میگی یا نه.
و اینکه اقای حسین اگه بحث بحث مشکل باشه. فراخوان های ژاپنی ها خیلی خیلی بالاس….
و اگه حرف های شما درسته. لطفا لینک بدید.
پدال کامنتمو حذف نکن… با سپاس…
mahan
۱۲ اسفند ۱۳۹۹رامین جان خیلی باحالی خدا از طنز بودن کمت نکنه!
((ه بنده خدایی که فکر کنم اسمش رامینه از خودرو های چینی به به و چه چه میکنه. رفتم سابقه ایشون رو برسی کردم و دیدم نه واقعا حرف هایی که میزنه
مدرک داره. اون جناب رامین که میگه ۴۴ سالش هست الکی حرف نمیزنه.
و کلی لینک میاره تا حرفشو ثابت کنه و بگه خودرو چینی خوبن. خب بیچاره راست میگه و کلی لینک میده و تست رانندگی و ))
عالی هستی کلی خندیدم
Amir
۱۵ اسفند ۱۳۹۹رامین واسم ثابت شد بچه ای
یه بنده خدایی که فکر کنم اسمش رامینه از خودرو های چینی به به و چه چه میکنه. رفتم سابقه ایشون رو برسی کردم و دیدم نه واقعا حرف هایی که میزنه
مدرک داره. اون جناب رامین که میگه ۴۴ سالش هست الکی حرف نمیزنه.
و کلی لینک میاره تا حرفشو ثابت کنه و بگه خودرو چینی خوبن. خب بیچاره راست میگه و کلی لینک میده و تست رانندگی و…
?????
akrh78
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ینی چی اینی که میگی
همی موتور بالای 13 لیتری هم داره (811 معروف به الفنت) تو یه موتور 6 سیلندر 3 لیتری از امریکا اسم ببر که در حد و اندازه 2jz باشه
اگه ملاکت 5000 اسب بخاره که از موتور 3.8 لیتری gtr هم 5000 اسب بخار گرفتن
Ali
۱۲ اسفند ۱۳۹۹نه اشتباه میکنید اگه فرص کنیم تویوتا و ب ام و بخوان هرکدوم تمام تلاششون رو کنن که سوپرای جدید رو بسازن اون سوپرا یا ماشینی دیگه ای که ب ام و میسازه ۱۰۰۰ برابر بهتر از تویوتا میشه از هرنظر
درمورد 2jz هم شما دو سیلند بهش اضافه کنه بشه ۸ سیلندر بازم با موتور همی قابل مقایسه نیست.
بحث کیفیت و فروش تو خودروهای تجاری هم اتلاف وقتی بیش نیست و یه بحث پیش و پا افتاده و معینه که به خواسته ی سازنده مربوط میشه و معیار حساب نمیشه میمونه مهندسی و تکنولوژی محصول که چون تو محصولات تجاری محدودیت های مهندسی زیادی وجود داره و معیار مهندسی یه وسیله تا حدودی تو مسابقات سطح بالا مشخص میشه میشه تا حدی مسابقات حرفه ای و سطح بالا رو معیار دونست ولی بقیه بحث ها بچه گانس مثل که دانش کمی داره و حاضر نیست از عقلش استفاده کنه چون عمق دید و تفکرش و وسعت دیدگاه وقتی کم باشه هرچی بگی آخرش توجیه اشتباه و نادرست خودشو داره.
mahan
۱۲ اسفند ۱۳۹۹علی جان چندتا ماشین وی هشت داشتی که درمورد وی هشت صحبت میکنی اصلا پشت یه دونه وی هشت تا حالا نشستی؟
من با تملک سی ال اس 63 و دو نسخه رنجرور رنجرور و اسپورت و جی 550 و اس پونصد و پورشه پانامرا فور اس و تویوتا لندکروز 5.7 و ایکس سیکس مثل شما در مورد 8 سیلندر صحبت نمی کنم.عادت کردیم پشت کامپیوتر بشینیم و هر چی به ذهنمون رسید بنویسیم
mahan
۱۲ اسفند ۱۳۹۹می خواستم بگم که خودت گفتی اصلا بعضی از ماشین ها موتور و گیربکسشون به طوریه که میشه به خدای تیونینگ تبدیل بشن.مثل سوپرا و گودزیلا!در ضمن داداش ولش کن اگه مگس دور و برت اومد بی اعتنایی کن خودش میره!
REVO
۱۲ اسفند ۱۳۹۹کندهمون هنوز آتیش داره??
درستش اینکه اصلا بگم روشنی نسل جدید بخاطر همون کندس??
ツSAMURAIツ
۱۲ اسفند ۱۳۹۹آقا شاهین توی جدول مشخصات گیربکس سوپرا mk4 رو با mk5 سه لیتری جا به جا نوشتید
T.C.B.K
۱۲ اسفند ۱۳۹۹میگن دود از کنده بلند میشه…
خب راسته.
سوپرا دهه 90 میلادی تا 1000 اسب میشد تیون کردش
اما الانی ها ….. به نظرتون سوپرا جدید میشه تیون کرد 1000 اسب ؟؟؟ من فکر نکنم.
انتخاب من اینجا سوپرا قدیمی هست….
Hami
۱۲ اسفند ۱۳۹۹پاپاداکیس ریسینگ قدرت موتور B58 نسل جدید را به 1000 اسب بخار رسوند
Ali
۱۲ اسفند ۱۳۹۹Hami علاوه بر صحبت شما همون دهه ۹۰ میلادی مکلارن شاهکاری به نام اف ۱ رو ساخت که زمان خودش سریعترین خودروی جهان بود تا همین اواخر هم قویترین موتور اتمسفریک جهان بود با موتوور s70 ب ام و جهت اطلاع تقویت قدرت گرفتن از موتور اتمسفریک کار بسیار سخت و به مهندسی بالایی نیاز داره موتور های توربو و سوپر دار هم با اینکه خود ب ام و ۳۰ سال پیش رکورد دار بود و از یه موتور ۱.۵ لیتری ۱۴۰۰ اسب قدرت گرفته ولی موتور وی ۸ همی رو بی رقیب میدونم چون بالای ۱۰۰۰۰ اسب هم میشه ازشون قدرت گرفت ولی در سطح پایین هم از موتور سوپرا بدم نمیاد.
Sina10
۱۲ اسفند ۱۳۹۹سوپرای قبلی که یه اسطوره هستش ولی این حجم از اتنقادات خیلیا نسبت به نسل جدیدش اشتباهه
به نظرم نسل جدید شاید به اندازه قبلی نباشه ولی واقعا ماشین خیلی خوبیه ، مخصوصا نسخه های بالا رده اش
تنها عیبش کابینشه که در حد یه سدان ۲۵ هزار دلاریه
قیافه ی جذاب
همچیش خوبه جز کابین
محمد
۱۲ اسفند ۱۳۹۹هالا دیگه 25 هزار دلاری هم ناحقه.
داشبوردش در سطح بی ام و هست
- A M I R -
۱۲ اسفند ۱۳۹۹چقدر جذاب بود تلاش این پیرمرد واسه پیروزی تو این مسابقه، واقعا توی این سه تستی که انجام شد چیزی از فرزند خونده هاش کم نداشت.
تازه MK4 گیربکسش اتوماتیک بود، شاید اگر امکان حضور نسخه دنده دستی فراهم میشد میتونست از خجالت نسخه ۳ لیتری MK5 هم در بیاد.
کاش رقابت خودروساز های ژاپنی تو دهه ۹۰ تکرار بشه و هرکدوم یه اسطوره و افسانه دیگه تولید کنن که مثل این سوپرا، ۳۰ سال دیگه ام حرف واسه گفتن داشته باشن.
ارش
۱۲ اسفند ۱۳۹۹با اختلاف شورای نسل قدیم چقدر خوشگل و دوست داشتنیه طراحیشن.
یاس ی
۱۲ اسفند ۱۳۹۹از کاپوت بلند سوپرای نسل قبل خیلی خوشم میاد لعنتی انگار راننده با نوک کاپوت سه متر فاصله داره. درکل ماشین توپی بود و هست. ولی سوپرای جدید هم چیز باحالیه. من که دوستش دارم. ولی صرفا نسخه شش سیلندر. چهارش دیگه اون حس سوپرا بودن را نداره.
محمد
۱۲ اسفند ۱۳۹۹توی دنیای خودرو.۲بار دلم شکست.
۱بار وقتی تولید سوپرا متوقف شد یه بار وقتی تولید وایپر متوقف شد.
پدرام
۱۲ اسفند ۱۳۹۹سوپرای جدید قطعا بهتره چون انجین بی ام و داره تویوتا نمیتونست چیزی به این خوبی بسازه اگه میتونست که می ساخت
احسان
۱۲ اسفند ۱۳۹۹امیدوارم اقتصاد ایران هم روزی آزاد بشه، انحصار تولید خودرو بشکنه و درآمدها بالا بره تا ماهم به جای فقط فیلم ماشین ها رو دیدن، بتونیم خودروهای روز دنیا رو بخریم.
Farzad
۱۲ اسفند ۱۳۹۹تویوتا سوپرای افسانه ای❤ همین و بس .
اون دوتا هم اولین BMW هایی هستن که باشون حال نمیکنم !
mahan
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ماها اعتقاد داریم به جای فیک یا کپی یک مارک لول بالاتر اورج و اصل یک مارک لول پایینترو داشته باشیم!
نه اینکه سوپرا فیکه هستا منظورم دورگه بودنشه!بی ام و بی ام و هست و تویوتا تویوتا!
Farzad
۱۲ اسفند ۱۳۹۹درست میفرمایید
اصلی ترین انتقاد هم که همینه
مهم ترین عضو بدن انسان چیه ؟ قلب
مهم ترین قسمت ماشین چیه ؟ قلب(انجین )
وقتی یه ماشین میبینم اولین چیزی که توجهمو جلب میکنه انجینشه ، هر وقت این سوپرای جدید رو میبنم به جای اینکه یاد نسل قبلش بیفتم یاد BMW میفتم ( در اینکه BMW بهترین انجین های دنیارو میسازه شکی نیست اما بحث بحثه اصالته )
تویوتا برای پول یه نام افسانه ای رو خراب کرد
mahan
۱۲ اسفند ۱۳۹۹بله یک اسطوره رو تبدیل به یک ماشین تجاری کرد!کاری که فکر نکنم کمتر شرکتی بکنه بنظرم اگه شرکتایی که خودتم میدونی اسم نمیبرم که باعث تنش نشه اسطوره ای مثل سوپرا داشتند هر سال براش جشن تولد میگرفتند و اتیش بازی می کردند خلاصه فن هاش اینترنت رو باهاش پر می کردند!
زیزیگولو
۱۲ اسفند ۱۳۹۹سادگی داشبوردو نبودن جزئیات شلوغ کننده تو داشبورد سوپرای جدید باعث چشم نوازیو لذت بردن راننده از اون میشه و همینطور نمای خارجی متفاوت تر با نسلای قبلی و وسوسه کننده باعث کنجکاوی در مورد این ماشین شده جوری که تویوتا سوپرای جدید به یه آرزو واسه راننده ها تبدیل شده
ShoMpeT
۱۳ اسفند ۱۳۹۹مشکل اینجاست که ۹۹ درصد طرفدار های سوپرا MK4 فکر میکنند این ماشین با ۱۰۰۰ اسب بخار از کارخونه اومده بیرون!
نکته بعدی که اصلا بهش توجه نمیشه این هست که اگر تویوتا موتور جدید رو میساخت نمیتونست قیمت سوپرا جدید رو ۵۰-۶۰ هزار دلار بزاره! ماشین رو باید بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار براش پرداخت میکردیم! بالاخره باید هزینه توسعه موتور جدید رو در بیارن دیگه! یکی از مهمترین دلایل توقف تولید سوپرا هم عدم فروش و قیمت بالای اون بوده توی اون زمان.
موفق باشید.
سعید
۲۶ اسفند ۱۳۹۹با سلام و ضمن عرض ارادت به تمام دوستداران دنیای خودرو و علی الخصوص تیونینگ ، میخواستم به نکته ای اشاره کنم که شاید کمتر بهش توجه شده باشه …
دوستان اگر دقت بفرمایید همیشه دست های پشت پرده ای از شرکت های خودروساز اروپایی به طریقی جلوی اسطوره های ژاپنی رو گرفتند و به نوعی محبوبیت اونها رو نشونه گرفته اند
به طور مثال چرا همین سوپرای نسل چهارم که از محبوبترین اسطوره های ژاپنی محسوب میشد باید ناگهان در اوج محبوبیت و موفقیتش از خط تولید کنار گذاشته میشد و امروز هم بازگشتش بیشتر از محبوبیتش کاسته باشه چرا چونکه یک غول اروپایی داره پشت سرش راه میاد…. یا اسطوره ی بزرگ ژاپنی دیگه یعنی میتسوبیشی اوولوشن که در اوج محبوبیت و موفقیت در سال ۲۰۱۵ از خط تولید کنار گذاشته شد و نمونه ی دیگر اسطوره ی بزرگ ژاپنی که محبوب برند HKS هم هست و چیزی نیست جز گودزیلای محبوب ، نیسان جی تی آر که امروزه میبینیم در اوج محبوبیت و موفقیت بیش از اندازه اش زمزمه های کنار گذاشته شدن از خط تولیدش به گوش میرسه
حالا به عقیده ی شما دوستان عزیز واقعا آیا غول های خودروسازی اروپایی مافیایی عمل میکنن یا تفکر من بیش از حد رادیکاله ؟؟؟
JDM
۴ شهریور ۱۴۰۲ماشین های الان واقعا بیخود شدن از نظر من ماشین ها تا سال ۲۰۰۹ خوب بودن بعد دیگه بد شدن قبلا ماشین های اباحت داشتن الان پرشده از ماشین های سوپر اسپرت جدید و بیخود سوپر اسپرت های قدیم واقعا سوپر اسپرت بودن الان چیه چرت و پرت آشغال واقعا ماشین های قدیم هم کیفیت داشتن هم قدرت هم از نظر طراحی الان بوگاتی و کونگیزگ شدن شاه شاه اصلی ۱۹۳۹ ساخته شد بنز تی ۸۰ قبلا تمام ماشین ها اصلات داشتن ماشین امریکایی میدی واقعا میفهمیدی آمریکایه الان فکر میکنی ژاپنی یا آلمانیه خلاصه بگم ماشین های الان بد شدن و قبلا عالی بون به خصوص ماشین های ژاپنی