مسابقات درگ معمولاً بین سوپراسپرتها یا سوپرسدانهای بسیار قدرتمند برگزار میشود و سدانهای میان سایز خانوادگی در این مسابقات دیده نمیشوند ولی بااینوجود تروتل هاوس در ویدئوی جدید خود رقابتی را بین سدانهای خانوادگی تویوتا کمری TRD، هوندا آکورد و مزدا ۶ ترتیب داده است و آنها را در یک مسابقهٔ درگ و یک مسابقهٔ رولینگ آزمایش کرده است.
از لحاظ قدرت، در بین این سه خودرو کمری TRD بهترین است زیرا زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. هرچند شاید در این رقابت اهمیتی نداشته باشد ولی نسخهٔ TRD کمری از سیستم تعلیق ارتقاءیافته، ترمزهای بزرگتر و لاستیکهای چسبندهتر هم برخوردار است.
آکورد از لحاظ قدرت در میان گروه قرار میگیرد. این سدان ژاپنی از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. آکورد حاضر در این رقابت از نوع بالا ردهٔ تورینگ است که کمکفنرهای تطبیقی و نمایشگر سربالا ازجمله تجهیزات آن هستند.
و نهایتاً مزدا ۶ هم با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو که ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، کمترین اسب بخار را دارد اما از لحاظ گشتاور بهترین سدان این رقابت تمام ژاپنی محسوب میشود. یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم وظیفهٔ انتقال نیروی موتور این مزدا را به چرخهای جلو بر عهده دارد. مثل آکورد، سدان میان سایز مزدا هم با تیپ بالا ردهٔ خود که سیگنیچر نام دارد در این رقابت حضور یافته است.
صرفاً با نگاه به این اعداد روی کاغذ ممکن است انتظار داشته باشید که هوندا بازندهٔ این رقابت باشد اما در واقعیت عکس این اتفاق روی میدهد و آکورد در هردو مسابقه پیروز میشود هرچند که در مسابقهٔ رولینگ اختلاف آن با کمری بسیار کم است.
مشخصات فنی
تویوتا کمری TRD | هوندا آکورد تورینگ | مزدا ۶ سیگنیچر | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۵ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۰۱ اسب بخار | ۲۵۲ اسب بخار | ۲۲۷ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۲ نیوتن متر | ۳۷۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو | جلو |
وزن | ۱۶۲۰ کیلوگرم | ۱۵۵۵ کیلوگرم | ۱۶۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۳۲,۱۶۵ دلار | ۳۷,۳۳۵ دلار | ۳۶,۳۴۵ دلار |
VIPER
۱۹ مهر ۱۳۹۹مزدا شیش تو این سگمنت واقعا بی نظیر
قیافه ساده و کاملا مشتی
Hadi
۱۹ مهر ۱۳۹۹آره قیافش واقعاً خوبه
ولی قراره برا ۲۰۲۲ تغییر نسل بده…
مدلهای ساده کمری بیشتر به دلم میشینه تا TRD
اکورد هم که بینهایت زیباست…
حسن
۱۹ مهر ۱۳۹۹هر سه خوبند ولی تویوتا از همه بهتره.هم ارزونتره هم شیکتره و قویتر.گرجه شتابش کمتره.
یه ضرب النثل خودرویی هست که میگه: اسب بخار خودرو رو می فروشه ولی گشااور مسابقه رو می بره.
OMID
۱۹ مهر ۱۳۹۹گفته کارول شلبیه البته شلبی خودش بیزنس من و تو کار فروش ماشین بوده و این حرف رو هم واسه تبلیغات زده چون راستش خیلی احمقانه به نظر میاد
اصلا گشتاور و اسب بخار با هم رابطه دارن
اکثر ماشین های مسابقه ای با دور بسیار بالا ( گشتاور کمتر و در عوض قدرت بیشتر ) ناقض این گفته هستن
حسن
۲۰ مهر ۱۳۹۹نه دقیقا،الان کمری ۳۰۱ اسب بخار هست و مزدا۶، ۲۲۷ اسب بخاره ولی گشتاورشون برعکسه ، یعنی کمری گشتاورش حدود ۶۰ تا کمتر از مزدا ۶ هست.این باعث میشه علی رغم اسب بخار بالاتر کمری،شتاب مزدا۶ بهتر باشه.
OMID
۲۰ مهر ۱۳۹۹شما یه پارامتر رو گرفتی چسبیدی به اون
هزارتا مسئله هست که اینارو متفاوت میکنه
ضریب گیربکس و سرعت گیربکس و ائرودینامیک و وزن و نوع لاستیک و وزن رینگ و نمودار قدرت و گشتاور و پاسخ گاز و …
اصلا نمیشه از همچین چیزی نتیجه گیری کرد
شما باید تصویر بزرگتر رو ببینید
انجین های فرمول یک قدرت خیلی زیاد و گشتاور خیلی کم دارن ( سال 2005 گشتاورشون در حد آکورد بود )
کلا توی همه ماشین های ریس همین موضوع هست ولی کمتر بیشتر داره
گشتاور و قدرت هم رابطه مستقیم دارن قدرت حاصل دور موتور ضرب در گشتاور تقسیم بر پنج و خورده ای هست
همون طور که میبینید ارتباط مستقیم دارن
واسه همینه که انجین های دور بالا قدرت بیشتری تولید میکنن
حسن
۲۰ مهر ۱۳۹۹چیزی که فرمودید درسته ولی گشتاور بالاتر قدرت موتور رو در دور پایینتر موتور در اختیار راننده قرار میده،یعنی یک ماشین ممکنه در دور موتور ۳ تمام اسب بخار رو در اختیار راننده قرار بده دیگری که گشتاور پایینی داره در دور موتور ۱۰ تمام قدرت رو عرضه کنه.
UNAS
۲۰ مهر ۱۳۹۹ضرب المثل اشتباه گفته !
الان چرا مزدا شش با گشتاور 420 برنده نشد ؟
Jj
۱۹ مهر ۱۳۹۹آره مزدا عالیه از هردوشون حس بهتری داره بخصوص سواریش که حرف نداره بهترین هندلینگ و لذت سواری بینشون داره
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مهر ۱۳۹۹درسته مزدا6 خوش قیافست ، اما نکته اینجاست که اگر نگاهی به جدول بندازید و فاصله قیمتی و قدرت موتور تنفس طبیعی را در نظر بگیرید ، پِی به همه چیز میبرید که چقدر تویوتا ارزشمند واقع شده .
اما هوندا واقعاً ظاهر کاریزماتیک و باشخصیتی داره و دقیقاً مابین کمری و مزدا6 قرار میگیره .
علی
۱۹ مهر ۱۳۹۹من کمری را بیش تر میپسندم
ارزان تر ،زیباتر ، قدرتمند تر
درباره مزدا، طراحی کلی بسیار زیبای داره ولی بیش از حد سیقلی هست و خطوطش کمه من اوایل خیلی از طراحی های مزدا خوشم نیومد ولی کم کم برام ساده شد ، باید از خطوط بیش تری تو طراحی استفاده کنه
علیرضا
۱۹ مهر ۱۳۹۹تو بقیه کشورا تویوتا راو۴ جدید ۲۱ هزار دلار. حدود ۶۴۰ میلیون تومن. بدونه مالیات و گمرک و این چیزا.
اینجا تویوتا راو۴ ۳ سال پیش حدود ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومن.
Irani
۱۹ مهر ۱۳۹۹آقا چیکار کنیم؟
دلار شده 31 تومن؟
دیگه تا کجا میخوان فرو کنن؟!
به کجا داریم میریم؟
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مهر ۱۳۹۹بحث سر قیمت راو۴ نیست .
بحث سر اینه که حتی نوشابه پفک عدس و… هم چند برابر گرون شدن .
هر کالایی نسبت به قیمت ۳ سال قبلش ماورایی افزایش قیمت داشته و داره .
روغن جامد ۴ کیلویی روش نوشته ۴۰ هزار تومن ، اما مغازه دار میخره ۵۰ هزار تومن و میفروشه ۵۵ هزار تومن و کلاً وضعیت بهم ریخته شده !!!
این روزها دیگه خرید خودرو مهم نیست ، مهم توان نگهداری و استهلاک خودرو هست که از توان اکثریت مردم خارج شده .
وقتی موتور سیکلت یک میلیونی شده بیست میلیون و بالاتر … دیگه حرفی باقی نمیمونه و فقط باید بشینیم به پای انتظار و معجزه و انتخابات آمریکا و ترامپ .
UNAS
۲۰ مهر ۱۳۹۹بدبخت مردمی که انتظار معجزه دارن
یا چشم شون به امریکاس که کمک شون کنه…
Me
۱۹ مهر ۱۳۹۹اینجاست که گیربکس برتر تمام معادلات رو بهم میریزه
امیر
۱۹ مهر ۱۳۹۹مزدا همیشه تو درگ چوب گیربکس قدیمیشو خورده!!
۶سرعته دیگه خیلی قدیمی شده
در مقابلش هوندا گیربکس ۱۰سرعته ارائه میده!!!!
کمری هم هنوز از نظر جذابیت به هوندا و مزدا نرسیده فقط کابینش تو این نسل زیباست
میثم
۱۹ مهر ۱۳۹۹من کمری رو ترجیح میدم
موتور 3.5 تنفس طبیعی عالیه
نرم و روان و کم خرج
اگه خیلی هم حساس باشی میتونی پکیج توربو بهش اضافه کنی که همه رو بخوره.
MC20
۱۹ مهر ۱۳۹۹چقدر هوندا زشته
ارش
۱۹ مهر ۱۳۹۹❤هوندا آکورد ❤
دانیال
۱۹ مهر ۱۳۹۹هوندا عشق لاینتهی
اخشیج
۱۹ مهر ۱۳۹۹من باشم قطعا مزدا رو انتخاب میکنم
دلار هم از 31 رد شد به زودی از 100 هم رد خواهد شد
خیلی دلم میخاد خدا عمری بده ببینم اخر عاقبت این ملت منفعل چی میشه
sina
۱۹ مهر ۱۳۹۹آکورد استاندارد این کلاس و کلا سدان های اقتصادی هست
اینجا هم گیربکس ده سرعته ورق رو برگردوند
مهرداد كمال
۲۰ مهر ۱۳۹۹هر سه واقعا ارزش بالایی در قبال پول پرداختی دارن و این ارزش بالا در مورد کمری برجسته تره
خدایی اینا مسلمونن فکر مشتری ان نه کسایی که ادعای مسلمونیشون گوش فلک رو کر کرده
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹هیچکدوم به دلم ننشست لکسوس is با قیمت 31,000$ رو بیشتر دوست دارم
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹نفهمیدم چرا مزدا دیگه وارد نمیشه