تویوتا GR یاریس یکی از بهترین هاچبک هایی است که وارد بازار آمریکا نمیشود. CarWow در ویدئوی جدید منتشر شده این فلفل تندوتیز تیون شده را در برابر سوپرا ۳.۰ استوک قرار داده تا عملکرد آن را محک بزند.
این GR یاریس که مشاهده میکنید محصول کمپانی لیچفیلد بوده و قدرت آن به ۳۰۲ اسب بخار و گشتاورش به ۳۸۵ نیوتون متر رسیده است. این قدرت برای یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری واقعاً احساسبرانگیز میباشد.
اما برادر بزرگتر GR یاریس تیون شده یعنی سوپرا قدرت ۳۴۰ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. شایان ذکر است سوپرای بازار آمریکا با قدرت ۳۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۹۹ نیوتون متری عرضه میشود.
در درگ از حال سکون GR یاریس واقعاً پرفورمنس خود را نشان میدهد. با وجود قدرت زیاد و سیستم چهار چرخ محرک شاهد پیش افتادن راحت این هاچبک کوچک اما قوی هستیم. یاریس هر دو لانچ را پیش میافتد اما سوپرا در ادامه میتواند جبران مافات کند. البته موضوع مهم اینکه در مسافت ۴۰۰ متر تنها یکدهم ثانیه زمان فاصله بین دو خودرو وجود دارد.
در درگ رولینگ گشتاور بیشتر سوپرا تعیین کننده است. GR یاریس در این درگ به تقلا میافتد و راننده درباره فاصله بسیار کم بین دندهها و سخت بودن معکوس دادن شکایت میکند. البته فردی که مدت زیادی پشت فرمان یاریس نشسته باشد چنین مشکلی را نخواهد داشت.
در نهایت نوبت به تست ترمز هم میرسد که GR یاریس در بخش خیس پیست ترمز میکند اما بخش ترمزگیری سوپرا تقریباً خشک است. فاصله توقف یاریس بیشتر بوده اما بهتر است این تست در شرایط مشابه انجام شود.
فعلاً نشانهای از عرضه GR یاریس در آمریکا وجود ندارد بنابراین تا زمانی که GR کرولای احتمالی تولید شود بهترین راه برای تجربه این هاچبک داغ تماشای ویدئوهای آن خواهد بود.
[دانلود ویدئو]
Amir
۳۰ اسفند ۱۳۹۹سال 2020 یکی از بدترین سال ها بود ولی یه خبر خیلی خوب داشت اونم معرفی تویوتا یاریس جی آر بود
GT
۳۰ اسفند ۱۳۹۹یاریس جی آر : فلفل تیز ژاپنی
سوپرا: آلمانی ای در لباس ژاپنی
سوپرای جدید خیلی معمولی تر از سوپرای قدیمی هست
ツSAMURAIツ
۳۰ اسفند ۱۳۹۹یاریس خیلی خوبه و سوپرا خیلی بد
کاش تویوتا همین قدر که به یاریس اهمیت داد به سوپرا هم اهمیت می داد
سوپرا که مثلا ماشین پرچمداره فقط ۰.۱ ثانیه سریع تر بود و اگه یه رقابت تو پیست برگزار می کردن قطعا یاریس برنده می شد
datsun
۳۰ اسفند ۱۳۹۹نتیجه رها کردن یاماها همینه تقریبا تمام اسپورتهای گذشته تویوتا با نقش پر رنگ یاماها بود تو ساخت ۲jz یاماها نقش پر رنگی داشت سوپرا ۲۰۰۰gt ال اف ای mr2 سلیکا همگی حاصل همکاری با یاماها بودن
NAVID۰۰۹۸
۱ فروردین ۱۴۰۰به شخصه یاماها را در ژاپنیها ، استاد ساخت انجینهای بسیار پربازده و باکیفیت برتر میدانم .
یاماها یه کار قشنگی که میکنه اینه که یک خرگوش را دنبال میکنه و ترجیح میده به جای اینکه خودش خودروساز باشد و به سرگذشت سوزوکی یا میتسوبیشی دچار شود ، بیاید تخصصش را متمرکز روی ساخت انجین بگذارد و اعتبارش گوش فلک را کر کند !
تخصصش را نداریم ولی تا جایی که میدانم حتی قیمت موتورسیکلتهای تِرِیل یاماها از باقی رقبای ژاپنی دیگرش قیمت بیشتر ، دوام بالاتر ، استهلاک کمتر و طرفدار بیشتری هم دارند و سپس موتورسیکلتهای هوندا و بعدش سوزوکی .
میثم
۳۰ اسفند ۱۳۹۹کرولای GR طبق گفته های تویوتا قراره همون نقش یاریس GR رو در آمریکا بازی کنه.
خبرسازیهایی که یاریس GR تو اروپا به راه انداخت و از کرولای GR تو آمریکا خواهیم دید