تویوتا یاریس در مسابقات درگ هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما وقتی دو حرف GR به نام آن اضافه شود همهچیز عوض میشود. ما در مورد GR یاریس صحبت میکنیم یعنی هاچبک داغی که از زمان معرفی همواری مورد تحسین قرار گرفته است تا جایی که کریس از تویوتا به خاطر سوپرا انتقاد کرد زیرا GR یاریس بدون کمک بامو فوقالعاده خوب است؛ اما بااینحال آیا این فلفل تندوتیز ژاپنی میتواند حریف یک هاچبک داغ دیگر، هرچند کمی بزرگتر، مثل هوندا سیویک تایپ R بشود؟
برای مشخص شدن پاسخ این سؤال، کارواو در یک مسابقهٔ درگ بارانی، GR یاریس را در برابر سیویک تایپ R قرار داده است. البته میدانیم که این دو ماشین بسیار باهم متفاوت هستند زیرا سیویک از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند درحالیکه در سینهٔ یاریس یک قلب کوچک ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو قرار گرفته که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر اما نیرو در سیویک صرفاً به چرخهای جلو منتقل میشود درحالیکه یاریس به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. انتقال نیرو در هردو ماشین هم توسط گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد.
همانطور که در ویدئو میبینید، مسیر درگ بسیار خیس است و در این شرایط کشش بهاندازهٔ قدرت مهم خواهد بود؛ بنابراین، سامانهٔ چهارچرخ محرک یاریس از لحاظ کشش برتری بزرگی نسبت به انتقال قدرت محرک جلو دارد. علاوه بر این، تویوتا به میزان قابلتوجهی سبکتر هم هست؛ اما آیا اینها کافی است تا تویوتای کوچک بتواند هوندای قویتر را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
مشخصات فنی
هوندا سیویک تایپ R | تویوتا GR یاریس | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۱.۶ لیتری I3 توربو |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۲۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
وزن | ۱۳۸۰ کیلوگرم | ۱۲۸۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۲,۸۲۰ پوند | ۳۳,۴۹۵ پوند |
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۰ آذر ۱۳۹۹چه فلفل های ریزی ولی خب من از سیویک بیشتر خوشم میاد
سامورایی از قله فوجی
۱۰ آذر ۱۳۹۹هر دو تا رو خیلی دوست دارم ولی یاریس رو بیشتر
???
???
SF90 STRADALE
۱۰ آذر ۱۳۹۹چی ساخته این تویوتا ??
سیویک تو کلاس خودش یکی از بهترین هاست
محمد
۱۰ آذر ۱۳۹۹اگه میشه سر هر درگ یه نظر سنجی بذارید ببینیم کدوم محبوب تره
??Amin_sto??
۱۰ آذر ۱۳۹۹عملکرد یاریس خیلی خوب بود ، صدای موتور هوندا سیویک در دور های بالاتر من رو یاد صدای ماشین برایان اوکانر تو فیلم سریع و خشن
2 انداخت نیسان اسکای لاین بود فکر میکنم
Hadi
۱۰ آذر ۱۳۹۹جان؟ چیشد؟؟
یاریس سیویک رو شکست داد!؟
به قول اون خارجیه: پشمااام ریکت…
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۰ آذر ۱۳۹۹انتخاب من صد در صد سیویک
اسپویلرش خیلی زیباست کلا از قطعات ایرودینامیکی زیاد استفاده کرده که باعث شده شلوغ بشه ماشین و من عاشق شلوغی ماشینم مثل تیون های منصوری
??Amin_sto??
۱۰ آذر ۱۳۹۹درسته ماشین خیلی خوبی اما تنها ایرادی که داره دیفرانسیل جلو بودنش هست و هیجان یه ماشین دیفرانسیل عقب یا awd رو نداره
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۰ آذر ۱۳۹۹اره خوب اینم هست ولی این ماشین برای شهر قیافه عجیب غریبی داره
Ramin
۱۰ آذر ۱۳۹۹هردو خوبن.
ولی همونطور که قبلا گفتم یاریس جی ار ، یه چیز دیگس.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۰ آذر ۱۳۹۹نه یاریس خوب نیست گرونه پول برند میگیره????????
Ramin
۱۰ آذر ۱۳۹۹تویوتا پول برند میگیره.
نه یاریس. یاریس اسمشه.
وقتی یه برندی پول برندشو میگیره. وقتی یه ماشین خوب داده بیرون ناچاری باهاش کنار بیایی.
ولی 32 هزار پوند ارزونه. حدودا میشه 45 هزار دلار.
Ahmadreza2002
۱۰ آذر ۱۳۹۹اصلا باورم نمیشه یاریس ی تویوتا باشنکه ب خاطر قدرتش نه
به خاطر نسبت بالای قدرت به حجم انجینش
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۰ آذر ۱۳۹۹از 1.6 ،260 تا میکشه بیرون!!!!چه خبره!!!!تازه تویین توربو هم نیست!!!!
دقیقا برای منم تویوتا بودنش عجیبه
OMID
۱۰ آذر ۱۳۹۹۱.۶ توربو هست دیگه
واسه انجین سه یا چهار سیلندر که دو تا توربو نمیزارن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۰ آذر ۱۳۹۹کار ندارم برای چه موتوری تویین توربو میزارن?♂️?♂️?♂️?♂️حرف من اینه که نسبت قدرت به حجم162 با وجود اینکه تویین توربو نیست داره
سامورایی از قله فوجی
۱۰ آذر ۱۳۹۹تازه مدلی که برای رالی استفاده می کنن از همین موتور بیشتر از ۴۰۰ اسب قدرت داره ولی تو مدل جاده ای قدرت رو کم کردن که دوام بیشتری داشته باشه
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۰ آذر ۱۳۹۹امکان نداره موتورش این باشه
Ahmadreza2002
۱۰ آذر ۱۳۹۹رو مدلای مسابقه ای که بحثی نیست مثلا از همین 1.6 لیتر تو فورمولا به تنهایی حدودا هشتصد اسب میگیرن (با کمک هایبرید بالای هزار اسب)
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۰ آذر ۱۳۹۹اخه تویوتا اصلا تکنولوژیش رو داره 400 اسب از 1.6 بکشه بیرون؟
Ahmadreza2002
۱۰ آذر ۱۳۹۹تویوتا رو دست کم نگیر برادر
تویوتا از انجین قدیمی و ی جورایی رده خارج 5.7L V8 لندکروزر 2000تسب گرفت تچ ی پروژه
این که انجیناش پرفورمنس چندان خوبی اراعه نمیدن دلیلش این نیست ک نمی تونه
میثم
۱۰ آذر ۱۳۹۹هر دو بدجور دلبری میکنن
نمیشه انتخاب کرد
مهدی
۱۰ آذر ۱۳۹۹هیچ کدوم رو نمیتونم انتخاب کنم هر دو تاشون عالی هستن واقعا هاچ بک های خیلی عجیبی هستن سیویک قیافش برای شهر خیلی خوب نیست ولی مشکلی نداره دندش دستیه حالا دنده دستی هم خوبی های خودش رو داره دیفرانسیل جلو هم هست که این یه مشکل کوچیک هست یا باید عقب میشد یا 2 دیفرانسیل جی ار یاریس وزنش خیلی خوبه گیربکسش که همون 6 سرعته دستیه قیمتش خوبه ولی از سیویک بالاتره وزنش کم تره 2 دره ولی سیویک 4 دره هر دو تا شون واقعا عالین باورنکردنی هستند
بهنام
۱۰ آذر ۱۳۹۹یاریس با اون موتور سه سیلندرش چقدر تند و تیزه؟ اسب بخار بیشتر سیویک اخرای مسیر به کمکش اومد ولی یاریس واقعا دور از انتظار ظاهر شده. خیلی خوبه
Abdi
۱۰ آذر ۱۳۹۹فکرشم نمیکردم یاریس اینجور عمل کنه??
Aryan kia
۱۰ آذر ۱۳۹۹به نظر شما تویوتا میتونه سوپر اسپرت و هایپر کار بسازه؟
1 لایک (بله)
2دیسلایک(خیر)
به نظر خودم میتونه چون هم تکنولوژی فوق العاده ای داره هم مهندسی عالی و هم دیگه طراحی های کسل کننده ای نداره