مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور دوم، قسمت چهارم، دومین دوئل از گروه سدانهای متوسط
نتایج دوئل قبلی بین مزدا ۶ و اشکودا ساپرب
مجموع آراء: ۱۲۳۶
آراء مزدا ۶: ۷۹۴
آراء اشکودا ساپرب: ۴۴۲
پیروز دوئل: مزدا ۶ با کسب ۶۴ درصد از کل آراء
مزدا ۶ | اشکودا ساپرب |
مزدا ۶ | |
تویوتا کمری | تویوتا اونسیس |
؟ | |
هوندا آکورد | شورلت مالیبو |
؟ | |
فولکسواگن پاسات | رنو تالیسمان |
؟ |
تویوتا کمری
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷
نسل کنونی: دوازدهم
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۸۷,۰۸۱ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۷۸,۷۹۵ دستگاه
تویوتا اونسیس
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۰۸
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: MC تویوتا
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۵,۳۱۹ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۱,۷۰۶ دستگاه
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا کمری | تویوتا اونسیس | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۲۰۳ اسب بخار | ۱۵۲ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۱۹۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۸.۱ ثانیه | ۱۰.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۹ لیتر (ترکیبی) | ۶.۲ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | – | ۱۴۴ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۴۷۰ کیلوگرم | ۱۴۱۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۸ متر | ۴.۷۱ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۲ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | – | ۱۸,۹۰۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۲۳,۰۵۵ دلار | – |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10104836]
محمد مهدی
۲۱ شهریور ۱۳۹۷چه دلیلی دارد که من تیوتا اونسیس را انتخاب کنم
مزدا
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اصلا قابل مقایسه نبود!!کمری هم از لحاظ طراحی داخلی و خارجی هم از لحاظ شتاب و سرعت خیلی سرتر هست.انتخاب من کمری
saeed
۲۱ شهریور ۱۳۹۷کلا اونسیس یا مثلا i40 خودروهایی هستن که برای بازار اروپا زده شدند (البته بعدها مثلا همین i40 اومد ایران و البته ناموفقم بود) و کلاسشونم مابین کامپکت و مید سایزه و به خاطر عدم حضوره مید سایز تو اون منطقه بود.یه جورایی من در آوردیه.نتیجشم جالب نبوده.برای همین قرارگرفتنشون تو این گروه سدانهای مید سایز با وجود سوناتا و کمری از اولشم عجیب بود.
الهی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ولی نمای عقب اونسیس ظاهرا شیک تره… البته در کل کمری سره واقعا…
کیان
۲۱ شهریور ۱۳۹۷آقا بنظر من مقایسه بین پرشیا و 405 و 206 اس دی خیلی منطقی تر از مقایسه این دو ماشین از تویوتا هست.
تازه یکی مال سالها قبل یکی تازه از تنور بیرون اومده.
خیلی مقایسه الکی و … هست.
Tesla1
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اخه من نمیدونم چطوری هست دوئل ها ولی اونسیس حیف نبود مقابل کمری حذف بشه ؟
شاید میتونست بسیاری از رقباشو حذف کنه.
Radin
۲۱ شهریور ۱۳۹۷چرت ترین مقایسه ای ک میتونه باشه اینه یعنی چی آخه اونسیس بین کمریو کرولاس.کسی هست الان اونسیسو انتخاب کنه؟
(Ali (Chevy nova
۲۱ شهریور ۱۳۹۷کمرى گزىنه شناخته شده ترى هست و انتخابش معقولانه تره
saeed
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اینم از قابل پیش بینی ترین دوئل هاس.خود تویوتا بیخیال اونسیس شده دوباره کمریو برگردونده به اروپا.اونوقت فکرشو کن بیای به اونسیس رای بدی.
ولی کلا گروه جالبیه با این همه شاخ .مزدا6 آکورد کمری پاسات تالیسمان …..بره بالاتر جذاب ترم میشه.
Mohamad
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اونسیس 10 سال پیش عجب طراحی ای داشته
Aria
۲۱ شهریور ۱۳۹۷طاحی 10 سال پیشش اینه:
https://www.google.com/search?biw=1536&bih=759&tbm=isch&sa=1&ei=nQaZW42aHZDPwQLNgY-YAg&q=toyota+avensis+2009&oq=toyota+avensis+2009&gs_l=img.3…23643.26289.0.26937.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0….0…1c.1.64.img..0.0.0….0.TXJaRtYZc4I
آرمین
۲۱ شهریور ۱۳۹۷به نظر میاد اونسیس مدل 2008 نباشه و مدل فیس لیفت شده باشه چون در چراغای عقبش از ال ای دی جدید استفاده شده و فقط مصرف سوخت و صندوق اونسیس برتری داره و وزن ماشین هم نمیشه گفت چون سبکتره بهتره به دلیل اینکه تو ایمنی و هندلینگ تاثیر گذاره و مبلغ اونسیس هم به دلار نوشته نشده که متوجه بشیم کدوم مقرون بصرفه تره اگه تا پنج هزار دلار هم کمری گرونتر باشه بازم ارزش خرید داره
Omid
۲۱ شهریور ۱۳۹۷دقیقا کیا به اونسیس رای دادن
امیر
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اون چند درصدی ک به اونسیس رای میدن و دادن فک میکنم شانسی یه گزینه زدن
جنوب
۲۱ شهریور ۱۳۹۷برادر بنده یه دونه اونسیس داره البته مدل استیشن واگن.مث همه تویوتاها بی دردسره و مخصوص خانواده های آروم اروپایی.من خودم به کمری رای دادم اما واقعا ماشین بی دردسر و جاداریه.ولی خب دیگه قدیمی شده و قصدی برای ارائه نسل جدید هم ندارن.
میــثم
۲۱ شهریور ۱۳۹۷اخه این چه قیاسیه خودروی سال 2008 رو با 2018 مقایسه میکنید ؟
امین
۲۱ شهریور ۱۳۹۷مسخره تر از این دوئل ندیدم
محسن
۲۱ شهریور ۱۳۹۷چرا اونسیس جدید تو مقایسه شرکت ندادین؟؟؟؟ این بی انصافیه
مجید
۲۲ شهریور ۱۳۹۷مسخره ترین دوئل بود فقط ایرانخودرو و سایپا تو یک کلاس چند مدل ماشین تولید می کنند این ماشینا تو یک کلاس نبودند
علي
۸ مهر ۱۳۹۷من عاشق اتاق سایز 5 هستم و به کمری رای دادم
ولی اگه بخوام بخرم اونسیس میخرم چون صندوقش بزرگتره