مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت سیوچهارم، اولین دوئل از گروه اسیوویهای متوسط
تویوتا فورچونر
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۵
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: تویوتا هایلوکس
امتیاز آر کاراَدویس: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه
نقاط مثبت: پیشرانهٔ دیزلی بیدردسر، رانندگی لذتبخش در دنیای واقعی، جذب دستاندازها و سواری خوب برای یک اسیووی با ساختار بدنه روی شاسی
نقاط منفی: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کهنه، فضا و دید کم صندلیهای ردیف سوم، کمبود تجهیزات ایمنی فعال در مقایسه با رقبا
تویوتا لندکروزر پرادو
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۰۹
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: –
امتیاز آر کاراَدویس: ۸ از ۱۰
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵,۲۳۷ دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۶,۵۴۱ دستگاه
نقاط مثبت: برخورداری از هر آنچه که خانوادهها نیاز دارند، راحتی و کیفیت سواری عالی در مسیرهای آنرود، هماهنگی و کارکرد خوب موتور و گیربکس
نقاط منفی: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ضعیفتر نسبت به رقبا، عدم توانایی مناسب برای بکسل کردن یک قایق بزرگ، فضای محدود صندوق بار در صورت استفاده از هر سه ردیف صندلی
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا فورچونر | تویوتا پرادو | |
پیشرانه | ۲.۸ لیتری I4 | ۲.۸ لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۱۷۵ اسب بخار | ۱۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۸ ثانیه | ۱۱.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | – | ۱۷۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۶ لیتر ترکیبی | ۸.۵ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۰ لیتر | ۹۵ لیتر |
وزن | ۲۰۹۵ کیلوگرم | ۲۲۳۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۹ متر | ۴.۹۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۴ متر | ۲.۷۹ متر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
ظرفیت بکسل | ۲.۸ تن | ۲.۵ تن |
قیمت پایه استرالیا | ۴۲,۵۹۰ دلار | ۵۳,۴۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10215932]
هادی
۲۷ دی ۱۳۹۷تویوتا فورچونر از مخصوصا از نمای عقب زیبا ترین suv دنیا است. خیلی دوس داشتم اصلا فقط یک بار سوارش بشم…
NAVID۰۰۹۸
۲۷ دی ۱۳۹۷این دیگه چه دوئل مسخره ای هست .
مثل این میمونه که از یکی سئوال کنی ، پدرتو بیشتر دوست داری یا مادرتو . یا مثلاً از مادر خانواده بپرسند که کدوم یکی از این دو بچه اَت را بیشتر دوست داری .
دو خودرو suv از یک خامواده .
من که گزینه هیچکدام را میزنم .
این دوئل مثل راز بقاء، بیرحمه
حسین وی
۲۷ دی ۱۳۹۷پرادو خیلی دوست داشتنیه مخصوصا 2 دربش
ظاهر آفرودانه تریه هم داره
ولی این مقایسه مثه این میمونه سیب قرمز برداری یا سبز
The notorious critic
۲۷ دی ۱۳۹۷در تلفظ درست تویوتا فورچنر است.فورچنر در بخش طراحی سر تر است و هردو نیز از یک موتور استفاده می کنند ولی در کل پرادو کاربردی تر است مخصوصا برای خانواده ها.
Mad.z.Max
۲۷ دی ۱۳۹۷اتفاقا دقیقا فورچونر خونده میشه. فورچنر از کجا اومد :/
گوگل ترنسلیت هم دیگه چندین ساله تلفظ داره، قبل از صدور فتوا اقلا یه سر به اونجا بزن
sina
۲۷ دی ۱۳۹۷فورچنر چون با عملکرد یکسان ده هزارتا ارزون تره.
فورچونر هیچوقت به اندازه ای که باید توجه ندیده.
از دید من زیباترین اس یو وی تویوتاست بخصوص پشتش
Cadillac
۲۷ دی ۱۳۹۷سینا جان ،فورچونر بیشتر واسع بازارآسیا هست
وجهانی نیست مثه ویتنام اندونزی
sina
۲۷ دی ۱۳۹۷ممنونم بابت اطلاعاتت رفیق
F22 RAPTOR
۲۷ دی ۱۳۹۷پلتفرم پرادو واسه نسل قبلی هایلوکسه
امیر
۲۷ دی ۱۳۹۷ماشینای تویوتا رو همیشه دوس داشتم اما همیشه قیمتاشون تو ذوق میزنه در حالی که قیمت کره ای ها خیلی مناسبتره اینجا به فورچونر رای میدم
محسن
۲۷ دی ۱۳۹۷چرا یه ماشین با دو تا کانفیگ (پیکربندی) رو با خودش مقایسه میکنید؟ خیلی زیاد این کار رو کردید؛ این دو تا ماشین یه پلتفرم هستن مگه میشه یه ماشین رو با خودش مقایسه کرد؟
حمیدرضا
۲۷ دی ۱۳۹۷با احترام نظر من فورچونر هست چون قدرت بالای این خودرو در افرود رو کاملا درک کردم پرادو ماشین خوبی هست ولی منتهی برای شهر بهتره و در شهر من سواری کراس اور رو به یه اس یو وی ترجیح میدم
شاهرخ
۲۷ دی ۱۳۹۷به نظر من فورچونراز نظر مشخصات فنی با پرادو فرقی نداره اما طراحی بهتری داره و از همه مهمتر قیمتش خیلی پایین تر از پرادو هستش.
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۷فورچونر عملکرد مشابه داره ، داخلش و بیرونش زیباست ، ابعادش مشابه هست ، قیمتش بهتره اما پرادو باکلاس تره!
ب پرادو رای دادم?
کاوه
۲۷ دی ۱۳۹۷فورچونر گزینه تویوتا برای جانشینی پرادو درآمریکا استرالیا و اندونزی ست. جفتشان یک اتومبیل هستند. این دو ئل واقعا بیربطه.