در یکی دیگر از قسمتهای سری رقابتهای خودرویی پدال، امروز به گروه SUVهای بزرگ رسیدهایم. در اولین دوئل این گروه، دو SUV آمریکایی یعنی فورد اکسپیدیشن و شورلت تاهو/سابربن به مصاف یکدیگر رفتند که بهطورکلی در دو نظرسنجی سایت و کانال تلگرام پدال در این رقابت ۱۴۸۹ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء اکسپیدیشن توانست ۱۰۲۳ رأی را به خود اختصاص داده و درنتیجه با کسب ۶۹ درصد از کل آراء بهعنوان پیروز اولین رقابت این گروه به دور بعدی صعود کند درحالیکه تاهو موفق به کسب ۴۶۶ رأی شده است. امروز اما در دومین دوئل گروه SUVهای بزرگ، دو ژاپنی یعنی تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول روبروی یکدیگر قرار گرفتهاند.
شورلت تاهو | فورد اکسپیدیشن | تویوتا لندکروزر | نیسان پاترول |
فورد اکسپیدیشن | ؟ | ||
دوج دورانگو | نیسان آرمادا | جیامسی یوکان | تویوتا سکویا |
؟ | ؟ |
تویوتا لندکروزر
لندکروزر بهواقع یکی از شناختهشدهترین نامها در صنعت خودروسازی است. نامی که مترادف با آفرود و جانسختی است. این SUV ژاپنی اما پیشینهای بسیار کهن دارد. در سال ۱۹۵۰ جنگ کره موجب ایجاد تقاضا برای وسایل نظامی سبک شد و به همین دلیل تویوتا نیز تصمیم گرفت با استفاده از مهندسی معکوس از روی جیپ ویلیز آمریکایی، چنین خودرویی را تولید نماید. اولین پروتوتایپ این خودرو با نام جیپ BJ در سال ۱۹۵۱ معرفی شد و تویوتا چنان از جیپ اصلی برای ساخت آن الهام گرفته بود که حتی نام جیپ را بر آن گذاشت. این سرآغازی بود برای تولد یکی از برترین آفرودرهای دنیا که بعدها و تا امروز در انواع، نسلها و سریهای بسیار گوناگونی تولید شد. تویوتا لندکروزر را میتوان به همراه جیپ ویلیز و لندروور دیفندر پدر و اسطورهٔ آفرودرهای دنیا دانست. همانطور که گفته شد، لندکروزر در نسلها و سریهای زیادی تولید شد که حتی تولید سری قدیمی ۷۰ آن هنوز هم ادامه دارد. همچنین بعداً نسخهٔ کوچکتری از لندکروزر با نام لندکروزر پرادو نیز ساخته شد و نمونهٔ لوکس آنهم توسط لکسس با نام LX تولید گردید؛ اما لندکروزر اصلی کنونی سری ۲۰۰ نامیده میشود که برای اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۰۷ معرفی شد. تولید این نسل لندکروزر هنوز ادامه دارد اما چندی پیش برای سال ۲۰۱۶ تویوتا آنرا مورد فیسلیفت و بهروزرسانی قرار داد که بیشترین تغییرات ظاهری آن در بخش جلویی انجام شده است. این SUV ژاپنی با پیشرانههای مختلف و در انواع گوناگونی تولید میشود که در دوئل ما با موتور ۵.۷ لیتری V8 بنزینی تنفس طبیعی خود شرکت کرده است. این پیشرانه، ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط گیربکسهای مختلفی چون یک واحد هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ میرسد.
نیسان پاترول
پاترول نیز یکی دیگر از آفرودرهای حرفهای و اسطورهای ژاپنی است که تاریخ معرفی آن نیز دقیقاً مانند لندکروزر به سال ۱۹۵۱ برمیگردد. در ماه سپتامبر این سال، اولین نسل این ماشین با کد 4W60 معرفی شد که این هم ظاهری مشابه جیپ ویلیز داشت. بدین ترتیب حیات پاترول نیز از این طریق آغاز شد و مانند لندکروزر طی نسلهای گوناگونی در سالهای بعد به تولید رسید. همچنین نسل سوم این SUV ژاپنی توسط پارسخودرو به تولید رسید و چندین سال در کشورمان عرضه شد. پاترول هماکنون در نسل ششم خود قرار دارد که در ژانویهٔ ۲۰۱۰ معرفی شده و هنوز در حال تولید است. همانند لندکروزر، برادر لوکس پاترول هم توسط اینفینیتی با نام QX80 تولید میشود؛ اما چند وقتی است که نیسان این خودرو را تحت عنوان نسل جدید مدل آرمادا در ایالاتمتحده عرضه میکند. نسل اول آرمادا بهعنوان یک SUV بزرگ برای بازار ایالاتمتحده بر پایهٔ پلتفرم پیکاپ تایتان ساخته و در سال ۲۰۰۳ معرفی شد اما نیسان تصمیم گرفته جهت کاهش هزینهها، همان پاترول را با تغییراتی جزئی بهعنوان نسل دوم آرمادا در آمریکا عرضه کند؛ بنابراین پاترول و آرمادا در اصل خودروهای کاملاً یکسان اما با تفاوتهایی جزئی هستند. البته آرمادا از تجهیزات بیشتری نسبت به پاترول برخوردار است و به همین دلیل میتوان آنرا چیزی بین پاترول و اینفینیتی QX80 دانست. نیسان برای پاترول در بازارهای جهانی سه پیشرانهٔ مختلف بنزینی را ارائه میکند اما آرمادا در بازار ایالاتمتحده فقط با یکی از این سه موتور عرضه میشود که ما هم همان را برای این رقابت انتخاب کردهایم. این موتور از نوع ۵.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی است که ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
مشخصات فنی
تویوتا لندکروزر | نیسان پاترول | |
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 | ۵.۶ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۸۰ اسب بخار | ۳۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۵ نیوتن متر | ۵۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۷ ثانیه | ۵.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۱ ثانیه | ۱۴.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۵.۱ لیتر (ترکیبی) | ۱۵.۵ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۶۸۸ کیلوگرم | ۲۶۸۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳.۷ تن | ۴.۱ تن |
طول | ۴.۹۵ متر | ۵.۱۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۵ متر | ۳.۰۷ |
حجم صندوق بار | ۴۵۳ لیتر | ۴۸۱ لیتر |
قیمت | ۸۵,۰۰۰ دلار | ۶۱,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9770607]
مهدی 911turbo s
۲۸ خرداد ۱۳۹۶دیگه دوئل سخت تر از این نمیشه
ولی مشخصات پاترول بهتره من پاترول رای دادم البته نه بخاطر مشخصاتش چون بین این دوتا ماشین همیشه طرفدار پاترول بودم
فورد
۲۸ خرداد ۱۳۹۶جفتشون عالین ولی پاترول افرود بهتری داره هرچند من خودم عاشق جیپ گرند چیروکی هستم
mohammadreza
۲۸ خرداد ۱۳۹۶پاترول افزود بهتری داره؟
از نشانه های اخرالزمانه
سیاووش
۲۹ خرداد ۱۳۹۶بله پاترول آفرودر بهتر و قوی تری نسبت به لندکروزر هست. لندکروز زیادی به سمت تجملات رفته.
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۶فضای داخلی آرمادا خیلی شبیه اینفینیتی شده اما لندکروزر فضای داخلیش خیلی تفاوت داره با lx570 . اما کسی که تویوتا داشته معمولا بازم تویوتا سوار میشه .
هر دو عالی . اما من به لندکروزر رای میدم .
رانندگی داخل شهر با توجه به تجربه ای که داشتم داخل شهری لندکروزر راحتتره .
آفرود هم هر دو سلطان .
به تویوتا رای میدم من
شاهين
۲۸ خرداد ۱۳۹۶فینال زود هنگام…به پاترول رای دادم چون واسه یه ماشین تو این سطح میزان بکسل واقعا مهمه.اگه یه قایق یا یه کاروان نهایت وزنش تا همون ۴ تن باشه نیسان این کارو بهتر انجام میده.البته ظاهر تویوتا رو خیلی بیشتر میپسندم
GTA
۲۸ خرداد ۱۳۹۶, هر دو تو سگمنتشون عالی هستن ، پاترول انتخاب منه .
ایرانی
۲۸ خرداد ۱۳۹۶بله هردوشون خوبن ولی لندکروز واقعا خیلی دیگه جبات شده..!!!
کاوه آهنگر
۲۸ خرداد ۱۳۹۶واقعا سخت ترین یا یکی از سخت ترین دوئل هاییه که تا الان انجام شده
من که نمیتونم رأی بدم چون هر دو اسطوره هستن
به این میشه گفت فینال زودهنگام
بنزما
۲۹ خرداد ۱۳۹۶اقا رای روی 652 مساوی تو این لحظه خدایی فکر نکنم دیگه هیچ مسابقه ای اینجوری بشه خیلی عجیبه ولی حیف هرکدوم حذف شه
فقط تویوتا و هوندا
۲۹ خرداد ۱۳۹۶آره بد جوری حساسه.
از سایت پدال خواهش دارم در صورتی که اختلاف رای ها خیلی کم بود هر دو رو بفرستن مرحله بعد. مثلا یه حداقل اختلافی برحسب درصد برای انتخاب یه ماشین حالا تو هر دوئلی در نظر گرفته بشه. اگه اختلاف از اون درصد کمتر بود هر دو ماشین تو اون سگمنت برن مرحله بعد. مثلا تو این دوئل اختلاف رای تو این لحظه که من کامنت میذارم کمتر از 10 تاست. 10 تا تو 700 تا رای ناچیزه واقعا. کافیه یه نفر چند تا از فامیلاشو بخواد برن به یه ماشین رای بدن. درحالیکه هیچی شاید از ماشین ندونن. اونوقت ممکنه به راحتی با اختلاف کمی نتیجه عوض شه. یا مثلا یکی حواسش نباشه اشتباهی رای بده. درحالیکه میخواست به ماشین مقابل رای بده. یا از این دست موارد. پس خواهش دارم یه سطح آستانه ای در نظر گرفته شه. مثلا ماشین برنده حداقل باید 51 درصد رای بیاره. اگه 50.5 درصد رای اورد هر دو برن مرحله بعد. البته به عنوان مثال گفتم.
هرکی موافقه این طرحه لایک بده. هرکیم مخالفه دیس لایک
#ali.m#
۲۸ خرداد ۱۳۹۶سخت ترین انتخاب واسه من انتخاب بین این دوتاست .عاشق جفتشونم .دوتا گردن کلفت سر سخت .ولی من لندکروزر رای دادی چون واقعا ازش خوشم میاد جفتشون رو کنار هم دیدم پاترول متفاوت تره ولی تویوتا رو بیشتر دوست دارم .
(ali(CHEVY NOVA
۲۸ خرداد ۱۳۹۶والا هر 2 ماشىن قابلىتهاشون رو سالهاست نشون دادن درانواع نسلهاشون
اما به نظر من تویوتا کمى بهتره از نىسان هستش
راستى رفقاى ژاپنى باز یدونه نىسان پاترول نسل اول ىا دوم هستش نزدىک خىابون معلم تهران سفىد رنگ هستش و ظاهر جالبى هم داره و کاملا سالم هستش فکر کنم بالاى 40 سال سن داره
سامان اذری
۲۸ خرداد ۱۳۹۶دوتا از سلاطین افرود
من رای نمیدم چون مثل این میمونه که یکی بهت بگه باباتو بیشتر دوس داری یا مادرتو
لندکروز که سلطانه ولی پاترول هم افرودش خیلی وحشتناک عالیه
حتی اون سافاری های 8 سیلندر که انگشت شمار تو ایران هستند وحشی به تمام معنا هستند
به نظر من این دوتا بهترین افرودر های دنیا هستند که از استهلاک و قابل اعتماد بودن خوبی برخوردارند
یه فیلم از سافاری میزارم زیر این کامنتم فقط ببینید اگه تایید شه
سامان اذری
۲۸ خرداد ۱۳۹۶http://www.aparat.com/v/dSTtL
اپارات کانال حودمه
نوید جهرمی
۲۸ خرداد ۱۳۹۶عالی بود داش سامان. پشمام ریخت
سامان اذری
۲۸ خرداد ۱۳۹۶فدات نوید جان
#ali.m#
۲۸ خرداد ۱۳۹۶یه فیلم دیدم توی یه شهر که سیل اومده بود و با قایش گشت میزدن اندکروزر ک تا وسط چراغاش اب بود داشت راحت حرگت میکرد تو سیل با اینکه استوکر نداشت اصلا خاموش نشد .
خیلی حال کردم.
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۶این عکسی که از تویوتا گذاشتن از نمای جلو همون لندکروزریه که تو استرالیا فروش زیادی داره و نمونه 85 هزار دلاری نیست فکر کنم . رینگها و نمای جلوی نمونه ای که قیمتشو گذاشتید متفاوته با این
سامان اذری
۲۸ خرداد ۱۳۹۶اره داش دیدم
sina
۲۸ خرداد ۱۳۹۶دو عدد عشق گرون کلفت. افرود به یعنی اینا بقیه اش سوسول بازیه والا
رای من حضرت لندکروزر به پاس همه افرودهای این سالها
amin
۲۸ خرداد ۱۳۹۶عاشق موتور V8 هستم!!!!
(ali(CHEVY NOVA
۲۸ خرداد ۱۳۹۶Amin
داداش دمت گرم که عاشق موتور 8 سىلندرى
موتور 8 سىلندر یعنى زندگى
یاسین
۲۸ خرداد ۱۳۹۶انصافا چرا اخه این دوتا افتادن بهم ????
هردو این ماشینا اسطوره های افرودن پاترول ماشینیه که میتونی زندگیتو روش شرط ببندی که از پس هر افرودی بر میاد لندکروزر هم که در یک کلمه تعریف یک ماشین افرودیه یعنی کسی پرسید افرود یعنی چی کافیه بگی لندکروزر
واقعا هردو اینا میتونستن فینالیست های این سگمنت باشن ولی چه کنیم که بالاخره باید یکیو انتخاب کنیم
من پاترول رو انتخاب میکنم فقط و فقط و فقط چون یکم بیشتر از لندکروزر دوسش دارم یعنی همون قضیه که اگه ببرنت بگن یکیشو انتخاب کن من پاترول رو انتخاب میکنم والا هردو این ماشینا بهترینن در این سگمنت
داریوش
۲۸ خرداد ۱۳۹۶رای من نیسان
1.داشتن چاشنی اینفینیتی (مخصوصا کابین)
.2 باتوجه به مشخصات برابر نزدیک 90 میلیون ارزون تره
فقط تویوتا و هوندا
۲۸ خرداد ۱۳۹۶چرا نظرسنجی تلگرام رو حذف کردین؟؟ 2 تا دوئل قبلی هم نبود تو تلگرام. کار ندارم کار درستیه یا نه. ولی وقتی تا الان بوده، برای اینکه شرایط یکسان باشه باید تا آخر هم باشه. حداقل تا آخر دورهای اول باید باشه.
امیر دهقان
۲۸ خرداد ۱۳۹۶درود دوست گرامی
رباتی که با اون نظرسنجیهای کانال تلگرام رو ایجاد میکردیم مشکل پیدا کرده و کار نمیکنه. چند ربات دیگه هم برای این کار استفاده کردیم که متاسفانه هیچکدوم کار نمیکنن. اما به دنبال رفع این مشکل هستیم و امیدواریم بتونیم هرچه زودتر حلش کنیم چون نظرسنجی تلگرام هم اهمیت بالایی داره.
فقط تویوتا و هوندا
۲۸ خرداد ۱۳۹۶پس لطفا اگه مشکل حل شد دوئل هایی که تو تلگرام نبود تو این دو سه روز رو اضافه کنید. ممنون
Hamid...Audi
۲۸ خرداد ۱۳۹۶اتفاقا به نظرم خوب شد که تلگرام حذف شد.
وقتی همه به سایت دسترسی دارن وجود نظر سنجی تو تلگرام توجیه خاصی نداره. چون همه به تلگرام دسترسی ندارن و یه عده میتونن دو بار رای بدن.
حامد
۲۸ خرداد ۱۳۹۶تو قسمت طراحی بیرونی و داخلی تویوتا لندکروزر با اختلاف سر تر از نیسان پاتروله ولی خب به مشخصات فنی که میرسیم ورق کاملا بر میگرده به سمت نیسان پاترول ….و تو بخش قیمته که نیسان پاترول حریفشو ضربه فنی میکنه ….انتخاب من نیسان پاترول
?? Ferari??
۲۸ خرداد ۱۳۹۶قدرت بیشتر،وزن کمتر،ظرفیت بکسل بیشتر،حداکثر سرعت بیشتر،شتاب100-0 بهتر ،حجم صندوق بار بیشتر و قیمت خیلی کمتر باعت شد به پاترول رای بدم با وجود اینکه عاشق لندکروزم و احترام زیادی به خودش و طرفداراش قائلم
datsun
۲۸ خرداد ۱۳۹۶پاترول مدل ۴۰۰ اسبی و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور هم داره
همچنین پاترول مدل نیسمو دارای انجین ۴۲۸ اسب بخاری میباشد
این عکسها مربوط به آرمادا س، پاترول استایلش یکم فرق داره با آرمادا
پاترول و لندکروز هر دو از پیشگامان و اسطورهای آفرودن
احمد دینارزهی
۲۸ خرداد ۱۳۹۶هردو عالی هستند، ولی برای من لند کروزر ی دنیای دیگه ای هستش، البته این جلو پنجره جدیدش توی بعضی از رنگهاش زیبایی کمتری داره، من جلو پنجره قبلی را بیشتر دوست دارم.
ضمن عرض خسته نباشید به بچه های با حال پدال، من قبلا با نام کاربری (یاس ی) که مخفف اسم دخترم هستش کامنت میزاشتم از این به بعد با اسم خودم.
با تشکر.
رضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۶سلام دوستان.جالبه که با تمام برتری هایی که پاترول داره اما رای کمتری اورده.توی این کلاس بنظرم پاترول عالیه.چه از نظر قدرت چه از نظر قیمت و توان بکسل و……
Sardar
۲۸ خرداد ۱۳۹۶یکی از بهترین دوئل های دنیا که البته پاجیرو هم هست ولی چند سالی هست عقب مونده و قافله را باخته . من به پاترول رای دادم به چند دلیل . بزرگتره ارزونتره ظرفیت بکسلش بیشتری شتاب بهتری داره و بنظر من زیباتره . اما قطعا از ارزش های لندکروز کم نمیشه و مطمئن هستم آفرود لندکروز کمی بهتره
پژمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۶من به تویوتا رای دادم چون دوران سربازی خیلی باش سر و کار داشتم و کارش رو تو انواع شرایط دیدم رسما ماشین جنگه!
Mahdi US & JP CARS
۲۸ خرداد ۱۳۹۶من قطعا پاترول
11 سال پیش یکیش داشتیم عجیب چیزی بود
هنوز یادمه
اصلا امکان نداره یادم بره
پرسپولیس
۲۸ خرداد ۱۳۹۶هردو عشق اندهردو امتحان آفرودر را داده اندتوایران جزآبدیده ترین خودروها هستند جای هیچ بحثی نیست انواع سری اول تا شایدهشت سیلندرهای کمیاب تویوتا وپاترول نوهم هست برای مردم آشناست من هردو راقبول دارم ولی باتوجه به رائ گیری اجبارایا اختیاراتویوتاراانتخاب کردم مقایسه خوبی بود
Sajjad.a8
۲۸ خرداد ۱۳۹۶پاترول همه چیزش بهتره حتی قیمتش
همیشه ماشین های نیسان به لانچ خوب معروف بودن
شایان
۲۸ خرداد ۱۳۹۶دوئل این دفعه خیلی سخت و نفسگیر بود. من خودم عاشق لندکروزم. ولی خب این جا به نظرم فقط بخوایم فاکتور قیمت رو بررسی کنیم پاترول برندست. 24000 دلار ارزون تره. این میزان قیمت یه سدان کره ای و بیسیک ژاپنیه.
فيصل
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ظرفیت بکسل آرمادا تو سایت آمریکا ۸۵۰۰ پوند نوشته ک میشه ۳.۸۵ تن ولی پاترول تو سایت استرالیا نوشته ۳.۵ تن
Mohamad
۲۸ خرداد ۱۳۹۶با اینکه عاشق جفتشونم ولی اگه مجبور به انتخاب یکی از اینا بشم تهه تهش مجبورم لندکروز را انتخاب کنم چون ظاهرشو یخرده بیشتر دوست دارم و ارادت ویژه ای که به برند معظم تویوتا دارم، اما در مجموع جفتشون بهترین های کلاس خودشون
تعریف سرسختی و ابهت فقط واسه این دوتا اسطوره ست. خدایان افرود همینان
عطا
۲۸ خرداد ۱۳۹۶هر دو عالی ولی به خاطر قیمت و فرمون لندکروز به پاترول دادم.
از اتاق فرمان اشاره میکنن که بگو پدر بزرگم هم چند سال پیش داشت یه ارادت خاصی هم داریم ?انصافا خیلی خاطره داشتیم?
حمیدرضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۶یعنی سخت ترین دوئل ها مربوط به این کلاسه کلا ادم نمیدونه به کدوم رای بده من به خاطر قیمت و شتاب نسبت به وزن بهتر پاترول به پاترول رای دادم
Hamid...Audi
۲۸ خرداد ۱۳۹۶صد درصد اعلی حضرت لندکروزر…
اسطوره آفرود و کیفیت.
samurai
۲۸ خرداد ۱۳۹۶سخته ادم بین بچه هاش یکیو انتخاب کنه ولی تویوتا بیشتر به دل میشینه
ROHAM
۲۸ خرداد ۱۳۹۶پدال جان داداش…
چرا من رو تو این شرایط قرار میدی!!!
پاترول چهرش یه خورده پیر شده
وقتی بچه بودم بابام یه پاترول سه در داشت کلی خاطره دارم ازش
لند کروزر رو خیلی دوست دارم ولی پاترول رو دوست تر می دارم ?
هیچ کاری هم به قیمت و ظرفیت بکسل و… ندارم فقط پاترول رو بیشتر دوست دارم
راستی بد نیست معنی واژه پاترول و لندکروزر رو بگم.
گرچه خیلی از دوستان میدونن
پاترول : پاسبانی کردن
لند کروزر (هم که همه می دونن) : صحرا نورد
ولی کاش این دو تو فینال روبرو می شدن
Omid622
۲۸ خرداد ۱۳۹۶با اینکه عاشق لندکروزر هستم اما در این رقابت به دلیل قیمت کمتر و قدرت بیشتر نیسان رو انتخاب میکنم
امیر
۲۸ خرداد ۱۳۹۶با اینکه در اکثر موارد پاترول بهتره اما این اختلاف قیمت واقعا عجیبه
?? Ferrari??
۲۸ خرداد ۱۳۹۶اختلاف تو سایت تا ساعت 22:32 دقیقه فقط 10 رای. فکر کنم جذاب ترین و هیجان انگیز ترین و نزدیک ترین دوئل پدال بوده تا اینجا