در قسمتی دیگر از سری رقابتهای خودرویی پدال نگاهی داریم به کلاس پیکاپهای متوسط. این دسته از پیکاپها در بیشتر کشورهای دنیا خودروهای محبوبی هستند و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان نمایندهای در این بخش دارند که موجب شده سگمنت پیکاپهای متوسط به سگمنتی شلوغ و بسیار رقابتی تبدیل گردد. این پیکاپها برخلاف وانتهای تولیدی کشورمان، از لحاظ سطح تجهیزات و راحتی دستکمی از SUVهای مجهز بازار ندارند. همچنین این خودروها در کشورهایی چون تایلند و استرالیا بیش از دیگر جاهای دنیا محبوب هستند و به همین دلیل این کشورها را بهشت پیکاپها میدانند. البته در ایالاتمتحده به دلیل حضور پیکاپهای بزرگ، پیکاپهای متوسط تا حدودی در حاشیه قرار گرفته و فروش پایینتری دارند. وانتهای حاضر در این گروه شامل نمونههای زیر میشود:
شورولت کلرادو
جیامسی کانیون
مرسدس بنز X کلاس
فورد رنجر
تویوتا هایلوکس
تویوتا تاکوما
ایسوزو D-Max
هوندا ریجلاین
نیسان ناوارا
میتسوبیشی ترایتون
مزدا BT50
فولکسواگن آماروک
فولکسواگن ترنسپورتر پیکاپ
رنو آلاسکان
فیات تورو
سانگیانگ اکتیون اسپرت
همانطور که مشخص است سازندگان ژاپنی بیشترین نماینده را در این کلاس دارند بهگونهای که تقریباً نزدیک به نصف شرکتکنندگان را به خود اختصاص دادهاند به همین دلیل در اولین دور از دوئلهای این گروه دو پیکاپ ژاپنی یعنی ایسوزو D-Max و تویوتا هایلوکس به مصاف یکدیگر رفتهاند.
ایسوزو D-Max
D-Max به همراه مدل MU-X تنها محصولات سبک شرکت ایسوزو هستند چراکه این شرکت برخلاف گذشته، فعالیت خود در بخش خودروهای سبک را بسیار محدود کرده و بیشتر بر روی محصولات تجاری سنگین تمرکز نموده است. D-Max تنها پیکاپ این شرکت ژاپنی است که در سال ۲۰۰۲ بهعنوان جایگزین مدل فَستر معرفی شد. این خودرو از پلتفرم جنرال موتورز استفاده میکرد که با شورلت کلرادو و جیامسی کانیون مشترک بود. پس از ده سال نهایتاً در سال ۲۰۱۲ نسل دوم D-Max معرفی شد که بازهم از پلتفرم جنرال موتورز استفاده میکند. این در حالی است که چندی پیش نسل نخست D-Max توسط گروه بهمن در کشورمان عرضه شد. نسخهٔ سواری SUV این خودرو نیز با نام ایسوزو MU-X تولید میشود. هرچند ایسوزو برای D-Max از پلتفرم جنرال موتورز بهره جسته است اما از پیشرانههای ساخت خودش برای آن استفاده میکند که همگی از نوع دیزلی هستند. ما برای این دوئل قویترین پیشرانهٔ D-Max را انتخاب کردهایم که یک نمونهٔ ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور است. همچنین این پیکاپ در انواع بسیار مختلفی چون تک کابین و دو کابین، شاسی پایین و شاسی بالا، تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل و… عرضه میگردد که نمونهٔ دو کابین دو دیفرانسیل آن در رقابت ما شرکت کرده است.
تویوتا هایلوکس
تویوتا هایلوکس یکی از باسابقهترین پیکاپهای دنیا است و از شهرت بالایی در سراسر دنیا برخوردار است. پیشینهٔ این پیکاپ جانسخت ژاپنی به سال ۱۹۶۸ و معرفی نسل نخستش بازمیگردد. حیات هایلوکس از این سال تاکنون بیوقفه ادامه داشته است و بهزودی به سن پنجاهسالگی خواهد رسید؛ یعنی نیمقرن تجربه و موفقیت. این وانت هماکنون در نسل هشتم خود قرار دارد که در ماه می ۲۰۱۵ در بانکوک رونمایی شد. هایلوکس از دیرباز در کشورمان هم حضور داشته است و ازاینروی برای ما ایرانیان هم خودروی کاملاً شناختهشدهای است. البته از سال ۱۹۹۵ به بعد، تویوتا پیکاپ جدیدی بنام تاکوما را برای شمال آمریکا معرفی کرد و عرضهٔ هایلوکس را در این منطقه خاتمه داد. سازندهٔ ژاپنی برای هایلوکس پیشرانههای بسیار متنوعی را ارائه میکند که شامل نمونههای دیزلی و بنزینی چهار سیلندر و شش سیلندر میشود. ما برای این دوئل و جهت هماهنگی با دیگر پیکاپ ژاپنی این نبرد، پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل را برای هایلوکس برگزیدهایم که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هایلوکس موردبررسی ما نیز مانند D-Max از نوع دو دیفرانسیل دو کابین است.
مشخصات فنی
تویوتا هایلوکس | ایسوزو D-Max | |
پیشرانه | ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر | ۳ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۷۵ اسب بخار | ۱۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۷.۶ لیتر (ترکیبی) | ۷.۷ لیتر (ترکیبی) |
طول | ۵.۳۳ متر | ۵.۲۹ متر |
وزن | ۱۹۵۵ کیلوگرم | ۱۹۲۵ کیلوگرم |
ظرفیت بار | ۱۰۴۵ کیلوگرم | ۱۲۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت کشش | ۳.۵ تن | ۳.۵ تن |
قیمت پایه | ۳۰,۱۷۰ دلار | ۲۸,۳۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9748951]
آرش آمریکایی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ایسوزو رو تو نمایشگاه بین المللی شیراز تو شهرک گلستان دیدم
خیلی غوله برای یه وانته میان سایز
وزن ایسوزو رو اشتباه کردید فکر کنم
تصحیحش کنید لطفا
سامان اذری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب من اینه
http://uupload.ir/files/rwjm_img_20170421_001308.jpg
امره Emrah
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶خیلی شاخه
#ali.m#
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشین خودته سامان جان؟
سامان اذری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶نه داش مال دوستامه
تقریبا هر هفته جمعه ها میریم افرود
جای همه بچه ها خالیه اونجا
Landscape
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶تایلند بهشت پیکاپ ها !!!
فکر کنم بهشت یه چیز دیگه است
Ahmad
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶حتما بهشت نباید تک بعدی باشه. بهشت آپشن زیاد داره.بعد تجربه قسمت اول بهشت به بخش دوم وارد میشید.
راستی چرا به غیر از کامیونت های ایسوزو هیچ محصول دیگه ای تو ایران پیدا نمیشه.
فرزاد لاکچری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶من به ایسوزو رای دادم گشتاور بیشتر و وزن بسیار کمتر و صد البته اتاق شیکتر و طراحی بیرونی هم از نظر من بهتره ولی کیه که ندونه تویوتا هایلوکس فوق العادس
Ali
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶خخخخخ ماذا فازا داداش لاکچری؟
وزن بسیار کمتر؟ 25کیلو فقط تفاوت دارن و گشتاورشونم زیاد فرقی نداره و میشه گفت یکیه
طراحیشم از نظرم هایلوکس خیلی بهتره
ولی کلا این تویوتاست و اون ایسوزو
تویوتا قابل اعتمادتره
فرزاد لاکچری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶یارو میاد فیس لیفت ماشینشو میده بیرون و ۲۰ کیلو وزن ماشینو کمتر میکنه و میگه با این کار ماشین N لیتر مصرف سوختش کمتر شد و ماشین رام تر شده تازه من فکر نمیکردم D_MAX وزنش کمتر از هایلوکس باشه از نزدیک ببینی متوجه میشی چی میگم من فکر میکردم حداقل ۱۰۰ کیلو وزنش بیشتر از هایلوکس باشه
Amir
۱۲ فروردین ۱۴۰۰برند هایلوکس تنها مشکلش کنترل پایداری ماشینه چیزی که بهش اشاره نمیکنن بع خاطر همینم ی ستاره ایمنی از هایلوکس کم کردن
مهدی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶وزن ایسوزو رو فکر کنم اشتباه زدین
امره Emrah
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶دوس داشتم یه هایلوکس زیر پام بود همینجوری بی دلیل
هایلوکس بلند رنگ مشکی با لاستیکای افرود فوقالعاده میشه?
#ali.m#
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶من که دیوونشم ?
سامان اذری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶عکسشو زیر اولین نظر گذاشتم تایید شد ببین
Amir
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶هایلوکس چون توانایی هاش نیاز به اثبات نداره.
واسه ماشین سنگین اول و آخر کیفیت و قابلیت اعتماد
و چه کسی بهتر از تویوتا …
یاسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶رای من هایلوکس هایلوکس یعنی نیم قرن اصالت مهندسی جون سخت
sina
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶سلطون هایلوکس به سلامت باد.
پرهام
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶تو ویژگی های هایلوکس یه چیز رو از قلم انداختین??
تعادل خارق العاده
سامان اذری
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶تو همین پدال مطلبش رو گذاشتند که اون عیب رو برطرف کرند
Amir
۱۲ فروردین ۱۴۰۰هایلوکس بدترین تعادل پایداری تو آفرود هارو از خودش نشون داده این تنها مشکلشه داداچ
محمد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶هایلوکس یکی از بهترین پیکاپ های ساخته شده در تاریخه مخصوصا در نبرد ها،به طوری که لیبی به خاطر توان بالای هایلوکس و نقشی که در پیروزیشون داشته اسم جنگ رو تویوتا گذاشتن
پ ن:چرا پای بیشتر مقایسه ها تویوتاس؟?
Carbonado_GT
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶چون تویوتا بزرگترین و بهترین خودروساز جهانه
افضل
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶اگر برنامه تاپ گیر و اون قسمتی که درمورد اون هایلوکس قرمز بود رو دیده باشید میفهمید چرا هایلوکس ارجع تره
ماشینی که در طبقه بالای یک برج قرار گرفت سپس ساختمان رو تخریب کردن بعد ماشینه بیرون آورد ه شده از لابلای اوار رو با چند ابزار ساده روشن کردن از پس هر ماشینی بر نمیاد
#ali.m#
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بدون شک تویوتا بهترین توی این بخش از پیکاپ هاست سرسخت و با کیفیت .
علاوه بر هایلوکس .ریج لاین
ناوارا و رنجر رو هم دوست دارم .
شاهین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب سخته.هر دو ژاپنی و هر دو جون سخت.انتخابم ایسوزو چون ارزونتره و از لحاظ فنی هم باید اوکی باشه احتمالا دیگه! قطعا برنده این سگمنت یه امریکاییه
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶مگه میشه به هایلوکس رای نداد
ROHAM
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶دو تاشون بسیار کار درست و جون سختن
هایلوکس که یه جورایی نماد این کلاس شده ولی مدل 2007 و این مدلش ، هر دو تو بحث کنترل پایداری ضعیف عمل کردن و این از تویوتا بعیده!
اگه یه برند نو پا و بی تجربه بود باز چیزی ولی تویوتا …؟!!!
من به ایسوزو رای دادم ، من نسل اولش رو روندم که با سوخت بی کیفیت ایران هم خودشو خیلی خوب نشون داد
با تمام احترامی که واسه هایلوکس قائلم از روندن ایسوزو بیشتر لذت بردم
البته بازم میگم من هر دو این ماشینا رو نسل قبلیشون رو تست کردم ( هایلوکس 2007 و ایسوزو نسل اول ) گرچه هایلوکس بنزینی بود و البته به خاطر موتور موجود در ایرانش گشتاورش کمتر بود و خب قطعا این بی تاثیر نبود.
lancer evo
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶درود
این مقایسه معلومه برندش هایلوکسه چون ایرانیا عاشقشن ب غیر کسانی ک غیر تویوتا رو هم میبینن ، هایلوکس پیکاپ خفنی نیس اینو با نگاه ب رقیباش میشه فهمید ، تو استرالیا ک ی تستی از همه پیکاپ ها گرفتن فورد رنجر. و فولکس اماروک برنده شدن ، ولی هایلوکس فقط ی حرفه ک افتاده تو دهن مردم ، دی مکس و رنجر و اماروک و ال 200 و… همه از هایلوکس سرترن ، هایلوکس و بهتر بگم برند تویوتا بخاطر محبوبیتش هست ک همیشه برندس ، و هایلوکس هم از ماشینای شناخته شده این برنده پس طبیعیه علارقم برتری دی مکس ، تو رای دادن هایلوکس بنده بشه
Evo will be back
DYBALA
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشین ک فقط عدد و رقم نیس
این اصالت و دوامه ک ماشین رو، مااااشییین میکنه..
با کمی تردید، هایلوکس
ahmad
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶دارن پشت هایلوکس دوشکا و توپ میذارن، شاسیش آخ نمیگه!
کیفیت بالا و اصطحلاک خیلی کم و عمر مفید بالا هم که بماند!
تویوتا هایلوکس بدون شک انتخاب منه
aref
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶دیدگاه…جلوی اسم تویوتا که باید سر فرود آورد ابر خودروساز افتخار تمام آسیا . البته که هایلوکس ولی خداییش هموطنش هم چیزی کم نداره
حمیدرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶من به ایسوزو رای دادم چون به نظرم کارایی بیشتری داره خصوصا میزان حمل بارکه تو این ماشین خیلی مهمه و قیمت که کمتر هست
AMIN
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶من فکر میکنم با خرید تویوتا خیال آدم از خیلی چیزها راحته.. تویوتا همیشه میانه رو و با احتیاطه.. ولی واسه من ال 200 جذابتره چون قدیمیشو داشتیم و خیلی واسم جذابتر بود..
ARASH
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ایسوزو وزن کمتری داره و خیلی بهتره پس چرا باید به هایلوکس رای بدم
Ali...s
۱۶ دی ۱۳۹۶من به ایسوزو رای دادم
البته به اینم اشاره کنم که اگه قیمتهاشون تو یه رده بود حتماً هایلوکس انتخاب من بود
Ali
۲۶ دی ۱۳۹۶من اول شناختی ازهایلوکس نداشتم
وقتی رفتم سربازی مرز ایران وترکیه اونجا دیدم چه ماشین پرقدرتی است، پشت ماشین پراز کپسول گاز، جیره غذا حتی خود سربازا هم کیپ مینشستن
ماشین تا خرخره پر نمیشد نمیزاشتن بره
زمستون بود دو سه ساعت فقط سربالایی اونم تو برف وگل هیچی هم حالیش نمیشد همینطورمیرفت
یادمه فقط بنزین میریختیم وبس.
حمید
۱۴ فروردین ۱۳۹۷با سلام . در کشور ما چون تعداد برندهای خودرو کم هست و مقایسه بین تعداد محدودی صورت میگیره. در اینکه تویوتا هایلوکس در این کلاس خودرو عالی و پر قدرتی هست شکی نیست . ولی اینو هم باید بگم ایسوز هم الحق عالیه . تنها حسنش به نظر من قیمتش هست نسبت به هایلوکس
و تنها عیبش باز به نظر من دیزلی بودنش هست.
حمید
۱۶ آبان ۱۳۹۷تحریم ها ، بالا بودن تعرفه واردات خودرو ، ضعیف بودن سطح قدرت خرید مردم و سایر عوامل محدود کننده ، باعث شده که از ماشین های روز جهان غافل بشیم و به اتومبیل هایی دل ببندیم که شاید برای ما شاخ ترین باشن ولی در رتبه بندی های جهان ، حتی جزء ۱۰ تای اول هم نیستن. مثل سانتافه ، سوناتتا ، اسپورتیج و حتی گروه رنو . هایلوکس هم خوبه ولی کجا؟ در ایران .
اسد
۱۴ دی ۱۳۹۷هایلوکس بی نظیر بدون هزینه من هایلوکس را ۴۰۰هزار کیلومتر تو جاده وکوه وبیابون روندم فقط لنت جلو و۴حلقه لاستیک تو ۳۰۰هزار کیلومتر عوض کردم همین دیگه تا تهش بخونید دوستان
احسان
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ماشین 3 لیتری مصرف این ، کشتاور آن ، وای وای . . . .
مهدی
۶ تیر ۱۴۰۱انتخابم مشخصه چون با پول هایلوکس میشه سه تا دی مکس خرید کیه که سه تا ماشین رو با یه ماشین با مشخصات یکسان عوض کنه