تویوتانیسان

دوئل تویوتا هایلوکس و نیسان ناوارا

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت سی‌وششم، دومین دوئل از گروه پیکاپ‌های متوسط

دوئل‌های گروه پیکاپ‌های متوسط در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

نتایج دوئل قبلی بین جی‌ام‌سی کانیون و فورد رنجر

مجموع آراء: ۸۴۰

آراء جی‌ام‌سی کانیون: ۵۱۰

آراء فورد رنجر: ۳۳۰

پیروز دوئل: جی‌ام‌سی کانیون با کسب ۶۰ درصد از کل آراء

 

تویوتا هایلوکس

تاریخ معرفی: می ۲۰۱۵

نسل کنونی: هشتم

پلت‌فرم: IMV تویوتا

امتیاز از کاربایر: ۳.۷ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۲ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۳ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۲۵ درصد

امتیاز کلی: سه ستاره

گارانتی: پنج سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین خوش‌ساخت و مشابه خودروهای سواری، سواری راحت برای یک پیکاپ، ظرفیت بار بالا

نقاط منفی: گیربکس خشن، قیمت گران در تیپ‌های بالایی

نیسان ناوارا

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۴

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: F آلفا نیسان

امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۷۹ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۸ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۸ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۸ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: پنج سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین بهتر از رقبا، کیفیت داخلی بالا، سواری راحت، رانندگی و هندلینگ خوب

نقاط منفی: سیستم تعلیق قدیمی

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

تویوتا هایلوکس

نیسان ناوارا

پیشرانه ۲.۴ لیتری I4 ۲.۳ لیتری I4
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۹۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۱۲.۳ ثانیه ۱۱.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر ترکیبی ۷.۰ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۸۹ گرم/کیلومتر ۱۸۳ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۸۰ لیتر ۷۵ لیتر
وزن ۱۹۸۰ کیلوگرم ۱۹۹۰ کیلوگرم
طول ۵.۳۳ متر ۵.۳۳ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۸ متر ۳.۱۵ متر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
ظرفیت بار ۱۱۲۰ کیلوگرم ۱۰۵۵ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳ تن ۳.۵ تن
قیمت بریتانیا ۳۴,۲۴۰ پوند ۳۱,۰۴۶ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10266768]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. овsкиكMас

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    هایلوکس واس مردم خاورمیانه جایگاه ویژه ای داره ! ✌? با اینکه مشخصات و ایمنی نیسان بهتره اما هایلوکس رو انتخاب میکنم بخاطر علاقه شخصی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  2. Nissan...Japan

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ماشینای تویوتا بی شک معرکن ولی خب از هر جهتی که حساب کردم کمو بیش ناوارا بهتره…تو تست چپ کردن و تعادلم واقعا بهتر از تویوتا بود

    1. H

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      دوست عزیز تویوتا فنر بندی شو عوض کرده دیگه چپ نمیکنه میتونی یه سرچ بزنی

  3. Solid Viper

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    حالا درست شد تو نتایج قبلی توکاما رقیب هایلوکس شده بود،

  4. Solid Viper

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    ایکاش بازارمون رقابتی با قیمت جهانی بود،
    که علاوه بر هایلوکس۲۰۱۶ یک تومنی
    ماشینایی مثل نسل جدید دی مکس
    ناوارا،بی تی ۵۰،ترایتون،رنجر ، کلورادو و کنیون هم بودند،البته انتخاب من اینجا ناوارا

  5. Solid Snake

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (71 ديدگاه)

    فکرشو نمیکردم
    ولی ناوارا بهتره

  6. Abbas

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (873 ديدگاه)

    با تمام احترامی که واس تویوتا قائلم ولی نیسان بدون شک گزینه ی بهتریه و انتخابش میکنم

  7. حمیدرضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    روی کاغذ و در اینجا نیسان گزینه بهتری هست ‌البته گویا در اروپا و در مقایسه با میتسوبیشی و نیسان فروش هایلوکس کمتره منتهی در تمام جهان هایلوکس پرطرفدار تره در اینجا به نیسان رای دادم

  8. ایمان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    تو کانال H۲H یوتیوب مقایسه کامل این دو رو دیدم که نیسان برتر بود و انتخاب نیسان معقول تره به نظرم

  9. هایلوکس

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساکن ایرانم و به تویوتا هایلوکس رای میدم
    هم خدمات هم قطعات. هم اینکه پرفروشترینه
    حالا یه عده المانی باز و امریکایی باز جمع شدن و دارن به سختی تلاش میکنن تا رای نیسان بالا بره مشکل من نیست. فقط یه سوال ازشون دارم. اگه همین الان در خونتو بزنن بگن بیا از بین تویوتا هایلوکس و نیسان ناوارا یکی رو انتخاب کن و مجانی ببر خونت و عشق و حال کن، کدومشو انتخاب میکنی؟
    واقعا شماهایی که به نیسان ناوارا رای دادین نیسانو انتخاب میکنین؟
    من انتخابم هایلوکسه. قطعه کم بیاد سفارش میدی شبش میرن از دبی و کردستان عراق میارن (میدزدن) و روز بعدش میاد ایران و نهایتا سه روز دیگش رو ماشینم نصب میشه. یا میدونم خودم به راحتی با فیلمای یوتوب میتونم اکثر کارای تعمیراتیشو انجام بدم. اما تو یوتوب برا نیسان ناوارا فیلمای تعمیرش پیدا میشه؟
    اینو برا این گفتم چون خودم تجربه شو دارم. برا وجب به وجب تویوتا هایلکوس ۲۰۱۹ فیلمای تعمیرشو تو یوتوب پیدا میکنی. برا هایلوکس کلی نقشه برا ساختن ابزار جانبی پیدا میکنی. مثلا میخوایی یه نگهدارنده برا دوتا jerrycan بیست لیتری رو کناره های هایلوکس دقیقا کنار گلگیرای هایلوکس ۲۰۱۹ نصب کنی یا پشتش نصب کنی. نقشه شو به راحتی پیدا میکنی. جاهایی که باید سوراخ کنی و اندازه قطعاتی که تو تراشکاری و جوشکاری باید بسازی رو پیدا میکنی. اما برا نیسان چی؟ تو خود ژاپن و فرانسه پیدا نمیشه چه برسه اینجا.
    مثلا یهو به سرت میزنه یه انتن خفن بیسیم نصب کنی رفتی تو کویر تا شعاع سیصد کیلومتری برد داشته باشه. هم نقشه ها هم اینکه سیم از کجاها رد بشه تا هم زیر کار در بیاد هم جایی رو سوراخ نکنی رو تو اینترنت پیدا میکنی.
    تازه باقی چیزا رو نمیگم. مثلا اگه شما یه دست اچار کامل داشته باشی با همون میتونی قشنگ کل روغن و فیلترها و روغن کیربکس رو عوض کنی. فرقی نمیکنه برا چه مدلی باشه. تو امریکا و استرالیا و نیوزلند به خون نشسته اونقدر طرفدار داره برا هر قطعه ش فیلم ساختن.

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Ardalan

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (81 ديدگاه)

      در مورد قطعه باید بگم که هر ماشینی که اونور خلیج فارس سوار میشن هر قطعه ای که بخواید رو با لنج قاچاق میارن اینور.در مورد اوردن هایلوکس و ناوارا دم خونمون هم باید بگم که این که قطعات نیسان گیر نمیاد هیچ ربطی نداره به این نظر سنجی.باید دیدگاهت این باشه که اگه تو یه کشور ازاد باشی و نمایندگی دو کمپانی سر کوچتون باشه کدومو ترجیح میدی

  10. sina

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    تاکوما شرکت داده نشد تو این رقابتا؟

    1. امیر دهقان

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (751 ديدگاه)

      تاکوما در این گروه حضور داشت اما در مرحلۀ یک‌چهارم نهایی در برابر جی‌ام‌سی کانیون حذف شد

  11. محمدرضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (798 ديدگاه)

    به مشخصات روی کاغذ تکیه نکنین نسل قبلیه هر دو مدل تو ایران موجوده هایلوکس همیشه بهتر بوده

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      درود
      نسل قبل ناوارا یا d40 به جز مناطق آزاد هیچ وقت وارد ایران نشد و پیکاپ مونتاژ پارس خودرو ناوارا d22 بود و تکنولوژی ساختش مربوط به ۱۹۹۷ بوده که باید با هایلوکس ۱۹۹۷ مقایسه بشه .

  12. Genius

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    گرانقدر اینجا ایرانه!لطفا برای ما از دوئل بین نیسان گاوی و پیکاپ ریچ بی هویت گزارش کارکنید!ما رو چه به قیاس این دو گودزیلای ژاپنی!

  13. net

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3475 ديدگاه)

    رینگ مشکی هایلوکس زشته

  14. me84

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    .
    من به هایلوکس رای دادم که هیچ کدوم از نسلهاشو سوار نشدم. فقط بخاطر احساسی که از شنیدن نامش تو ذهنم تداعی میشه.
    اما سال 84 برای مدت 2 هفته یه نیسان پیکاپ دو کابین پارس خودرویی دستم بود. ماشین شرکت بود. 7 هزار تا راه رفته بود و من اولین باری بود که ماشین شاسی سوار شده بودم. یادمه اولین بار که اومدم راه بیافتم دنده رو زدم یک هرچی گاز دادم دیدم سرعتش از سرعت راه رفتن آدم هم کمتره. شب بود و من نمیدونستم چکار کنم. با خودم گفتم یعنی چی؟ این چرا اینطوریه؟ خلاصه یدفه یادم اومد گفتم شاید ترمز دستی بالاست. حالا بگرد دنبال ترمز دستی?
    چراغ سقف رو روشن کردم ببینم ترمز دستی کجاست( قبلش فقط پیکان سوار شده بودم) یهو یه چیزی دیدم کپ کردم. دیدم ماشین دوتا دسته دنده داره. اون موقع 20 سالم بود و خیلی ماشین باز نبودم. خلاصه با خودم گفتم بذار اونی که از من دورتر بود کمی هم بلندتر بود رو امتحان کنم. اونو زدم یک و دیدم ماشین حرکت کرد. یدفه یادم افتاد که اون یکی دنده کمکه چون تو خدمت بایه لندرور گشت میزدیم و هر وقت گیر میکرد راننده میگفت الان میزنم دنده کمک و هیچ وقت هم نموندیم تو راه. از اونجا شد یادم اومد شاید اینم دنده کمکه. خلاصه من با همون پیکاپه شدم ماشین باز. از بس که رانندگیش لذت داشت. بخاطر ارتفاع بلند و دید خیلی خوبش خیلی به رانندگی تسلط داشتم و همین باعث لذتم میشد. کلا از همون ماشین شدم عاشق شاسی بلند. اون زمان هنوز کراس اوور و تب شاسی بلند سواری به ایران نیومده بود و من عاشقش شدم. همیشه با خودم میگفتم مردم چرا انقدر ماشین سواری میخرن؟ حتما تا حالا شاسی بلند سوار نشدن وگرنه محاله سواری بخرن.
    یادش بخیر یاد اونموقع ها افتادم. این همه سال گذشت و من همچنان حسرت سوار شدن یه ماشبن خوب رو دارم. خدایا خودت راهی نشون بده.
    ما عشق ماشینا بد جایی افتادیم. نجاتمون بده.

  15. آرمین

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (77 ديدگاه)

    شخصی رو میشناسم که تو منطقه هر دوی اینا رو داشت و میگفت ناوارا خیلی سرتر از هایلولکسه.

  16. Ahmad

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    تویوتا بخاطر اینکه اعتماد بیشتری به برندش دارم و تو خودروهای ژاپنی بیشتر قبولش دارم .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. علی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    پدال جا ن این مزخرفات رپورتاژ چیه هی میزاری ؟
    میشه توضیح بدی؟

  18. سجاد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو ایران نیسان و هوندا مورد کم لطفی قرار گرفتن با اینکه ماشینای خوبی دارن

  19. NISSAN

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    تویوتا این همه داشت پز هایلوکس رو میداد آخرش هم با نیسان باخت🤣🤣🤣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا