کمکم در حال نزدیک شدن به قسمتهای پایانی دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال هستیم و امروز به سراغ گروه اسیوویهای متوسط رفتهایم. در دوئل قبلی این گروه میتسوبیشی پاجرو در برابر ایسوزو MU-X قرار گرفت که مجموعاً طی این رقابت تعداد ۱۳۰۷ رأی به ثبت رسیده است. در این جدال پاجرو توانست با دریافت ۱۰۶۰ رأی و کسب ۸۱ درصد از کل آراء، پیروزی قاطعانهای کسب کرده و راهی مرحلهٔ بعدی شود درحالیکه MU-X موفق به کسب تنها ۲۴۷ رأی شده است. حال امروز در سومین دوئل گروه اسیوویهای متوسط، تویوتا لندکروزر پرادو و سانگیانگ رکستون باهم به رقابت میپردازند.
میتسوبیشی پاجرو اسپرت | نیسان ترا | فورد اورست | تویوتا فورچونر |
؟ | تویوتا فورچونر | ||
سانگیانگ رکستون | تویوتا لندکروزر پرادو | ایسوزو MU-X | میتسوبیشی پاجرو |
؟ | میتسوبیشی پاجرو | ||
شورلت تریلبلیزر | کیا موهاوی | جیپ رانگلر | تویوتا فورانر |
؟ | ؟ |
تویوتا لندکروزر پرادو
لندکروزر از مشهورترین و قدیمیترین محصولات تویوتا محسوب میشود ولی ما در این دوئل با نسخهای از لندکروزر کار داریم که سابقهٔ بسیار کمتری از نسخهٔ اصلی دارد. پیشینهٔ این خودرو که لندکروزر پرادو نام دارد به سال ۱۹۸۴ و ساخت نسخهٔ سبکی از لندکروزر سری ۷۰ بازمیگردد. این خودرو که در اصل پدر لندکروزر پرادو محسوب میشود تا سال ۱۹۹۰ به تولید رسید تا اینکه در این سال نسل اول پرادو رسماً معرفی شد. البته این ماشین هنوز هم شباهت زیادی به لندکروزر سری ۷ داشت. سپس نسل اول پرادو در سال ۱۹۹۶ جای خود را به نسل دوم داد که در این نسل پرادو به خودرویی کاملاً مستقل و متمایز از لندکروزر اصلی تبدیل شد و از آن زمان تاکنون در اصل نقش نسخهٔ کوچکتری از لندکروزر را ایفا میکند. این اسیووی متوسط ژاپنی هماکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که از اکتبر سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد. البته نسل چهارم پرادو تاکنون دو فیسلیفت عمده را تجربه کرده که دومی بهتازگی معرفی شده است. در هردوی این فیسلیفتها تغییرات عمده در قسمت جلویی خودرو صورت گرفته درحالیکه در فیسلیفت دوم این قسمت تا حدودی به لندکروزر اصلی شبیه شده است. بازار عمدهٔ پرادو کشورهای اروپایی و آسیایی است و در ایالاتمتحده عرضه نمیگردد. البته در این کشور مدل فورانر نقش پرادو را بازی میکند. لکسس نیز مدل GX را بر اساس پرادو تولید میکند که در اصل نسخهٔ لوکس آن محسوب میشود و در ایالاتمتحده هم به فروش میرسد. دو نسل آخر پرادو طی سالهای گذشته در کشورمان هم عرضه میشدند. لندکروزر پرادو همچنان ساختار بدنه روی شاسی خود را حفظ کرده و نسل کنونی آن بر روی پلتفرم مشترکی با تویوتا فورانر، FJ کروزر و تاکوما ساخته شده است. این خودرو در بازارهای گوناگون با پیشرانههای بنزینی و دیزل مختلفی عرضه میگردد که ما از میان آنها موتور ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل آنرا انتخاب کردهایم.
سانگیانگ رکستون
سانگیانگ در سال ۲۰۰۱ اسیووی بزرگی بنام رکستون را معرفی کرد که بزرگترین اسیووی و بهطورکلی پرچمدار این شرکت محسوب میشود. با توجه به اینکه سانگیانگ همواره با مرسدس بنز همکاری داشت و از قوای محرکهٔ این شرکت در محصولاتش استفاده میکرد، نسل اول رکستون نیز بر روی پلتفرم مرسدس بنز M کلاس ساخته شده بود و با پیشرانههای مرسدس بنز به بازار عرضه میشد تا جایی که تمامی موتورهای آن متعلق به مرسدس بودند. رکستون از تابستان ۲۰۰۳ در اروپا هم عرضه گردید. نسل اول این اسیووی کرهای اولین فیسلیفت خود را در اوایل سال ۲۰۰۶ تجربه کرد که تغییراتی در قسمت جلویی را به همراه داشت. سپس در سال ۲۰۱۲ رکستون برای دومین بار زیر تیغ جراحی زیبایی رفت و با نام رکستون W معرفی شد اما این بار علاوه بر تغییرات ظاهری، یک پیشرانهٔ ۲ لیتری جدید هم برای آن ارائه گردید؛ اما سرانجام امسال نسل اول این خودرو پس از ۱۶ سال به پایان کار خود رسید و سانگیانگ چند ماه پیش رسماً نسل دوم آنرا معرفی کرد. این نسل در طراحی کاملاً با توجه به کانسپت LIV-2 شکل گرفته اما برخلاف نسل قبلی، در این نسل از پلتفرم مرسدس بنز برای ساخت رکستون استفاده نشده است. البته این خودرو همچنان ساختار بدنه روی شاسی خود را حفظ کرده است. ساختار رکستون جدید از فولاد با مقاومت بسیار بالا و به شیوهٔ جدید Quad-Frame یا چهار فریمه شکل گرفته است که موجب کاهش وزن آن نسبت به نسل قبلی شده است درحالیکه با وجود وزن کمتر، ابعاد آن رشد داشته است. این خودرو هماکنون در دو نسخهٔ پنجنفره (دو ردیفه) و هفتنفره (سه ردیفه) و با دو پیشرانهٔ بنزینی و دیزل به بازار عرضه میشود که ما جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی موتور دیزلی آنرا انتخاب کردهایم. این پیشرانه از نوع ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
مشخصات فنی
تویوتا پرادو | سانگیانگ رکستون | |
پیشرانه | ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۱۷۵ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۱۲.۷ ثانیه | ۱۱.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۴ لیتر (ترکیبی) | ۸.۱ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۹۴ گرم/کیلومتر | ۲۱۳ گرم/کیلومتر |
وزن | ۲۲۵۰ کیلوگرم | – |
ظرفیت بکسل | ۳ تن | ۳.۵ تن |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
طول | ۴.۸۴ متر | ۴.۸۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۹ متر | ۲.۸۶ متر |
حجم صندوق بار | ۶۴۰ لیتر | ۶۵۰ لیتر |
قیمت پایه | ۳۰,۵۰۰ پوند | ۲۷,۵۰۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9883802]
(Ali(Chevy Nova
۶ آذر ۱۳۹۶اسم لندکروزر براى پیروزى تو این رقابت کافى هست
رکستون بچه بازى هستش و اصلا در حد پرادو لندکروزر نىست
بی نام
۶ آذر ۱۳۹۶همونطور که آقا علی گفتن خیلی از دوستان به خاطر اسم و رسم پرادو بهش رای دادن. با وجود اینکه رای خودم هم پرادو هستش ولی باید توجه داشت که رکستون هم طراحیش جالبی داره و از نظر اعداد و ارقام بعضی جاها مثل قیمت، حجم صندوق، ظرفیت بکسل، حداکثر سرعت، شتاب و قدرت از پرادو برتره
Ali
۲۶ فروردین ۱۳۹۷من این ماشینو سوار شدم واقعا برای رقابت با تویوتا ضعیفه هم منریال استفاده شده هم کیفیت ساخت ولی در کل پیشرفت خوبی داشته
امیر
۶ آذر ۱۳۹۶پدال یادت نره از نمایشگاه اتومبیل تهران گزارش کامل تهیه کنی!!!!!!!! امروز ساعت ۱۰ شروع شد!!!
موش
۹ آذر ۱۳۹۶ای جانم به این محصولات. من که شدیداً کنجکاوم.!
شاهين
۶ آذر ۱۳۹۶من تو تلگرام فقط از روی اسم به پرادو رای دادم.اما اینجا وقتی تحول عظیم سانگ یانگ رو دیدم و جدول رو خوندم به سانگ یانگ رای دادم.خیلی پیشرفت کرده اما دریغ از داخل اتاق تویوتا.خیلی خسیسه
Alireza.a
۱۰ آذر ۱۳۹۶سلام . بله همینطوره! تویوتا استراتژیش این هست که نسبتا روی کیفیت ساخت تمرکز می کنه تا امکانات و تجهیزات.
محمد
۷ آذر ۱۳۹۶منم از سانگ یانگ خوشم نمیاد اما تو یوتوب عملکرد خوبی تو آفرود از یه سانگ یانگ دیدم…
Alireza.a
۱۰ آذر ۱۳۹۶سلام. انصاف داشته باشیم. واقعا رکستون بهتره، به جدول دقت کنیم، کارایی، بهره وری و بازدهش نسبتا بیشتره. بهتره به تازه واردها میدان بدیم.تازه رکستون در ایران ارزونتر از پرادو هستش.☺ قربون چشاتون
?Chalenger?
۶ آذر ۱۳۹۶قطعا پرادو?چون اصلا یه ژاپنی تمام عیار با یه فرغون قد بلند هندی(یا همون به قول دوستان کره ای?)اصن قابل مقایسه نیس
nissan
۶ آذر ۱۳۹۶دیگه این از اون حرفاست مسلمه دیگه سانگ یانگ رکستون
Wrx
۶ آذر ۱۳۹۶این تعصب ژاپنی رو بزارید کنار ??
واقعا هم ظاهرش در قسمت جلو و عقب از پرادو بهتره
هم فظای داخلش بهتره
هم جدول بهتره
من به راکستون رای میدم
ASTON
۶ آذر ۱۳۹۶یک زمانی بالاترین رزولوشنی که دوربین های عکاسی سونی با قیمت 750 هزار تومنی تو سال1382 فروخته میشد5.1 مگاپیکسل بود همون موقعه دوربین های چینی 12 مگاپیکسل میفرختن 50 هزار تومن اما آیا در عمل اعدادی که ارائه میکردن درست بود البته که نه .
حالا نمیگم توی این دوئل هم انقدر تفاوت وجود داره اما در واقعیت به نطرتون امکانات و تحقیقات و مدیریت و تجربه شرکت تویوتا توانایی تولید محصولی که بهتر از این خودروساز هندی کره ای باشه رو نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Alireza.a
۱۰ آذر ۱۳۹۶سلام.نه تواناییشو نداره. چون تولید انبوه اونم جزو 3 تای اول.بیش از ده میلیون واسه همین نمی تونه همه ی خودروهاشو درست بزنه . همم که امدا این کارو می کنه تافروش زیر مجموعه اش به خطر نیفته، مردم لکسوس بگیرن چون نسبت به تویوتا بیشتر براش می چربه رو ماشینای برند تویوتا 4 تا اپشن پرت می کنه با برند لکسوس می ده 2 برابر، بله. هموطن ناراحت نشی ها از دید اقتصادی و استراتژیک گفتم. قربونه چشات?
امیر
۶ آذر ۱۳۹۶طراحی داخل رکستون خیلی بهتر از تویوتاست اما بیرونشو خیلی بد طراحی کردن، آدم فکر میکنه از بغل تصادف کرده. مشخصات فنیشون هم زیاد با هم فرق نمیکنه اما شتاب پرادو خیلی پایینه. با اینکه پرادو برتری چشم گیری نداره اما بازم بهش رای میدم? چون کیفیتش واسم اثبات شدست
فرزاد لاکچری
۶ آذر ۱۳۹۶سانگ یانگ برند آفرودر کره ای هاست نسل جدید رکستون هم واقعا سنگ تموم گذاشته چه بیرون خودرو و چه داخلش که لوکس شده رای من با احترام به پرادو رکستون هستش
Muty
۶ آذر ۱۳۹۶نخونده : پرادو
Rezanst
۶ آذر ۱۳۹۶100درصد تویوتا فقط ژاپن سانگ یانگم خوبه ولی نظر شخصیم فقط رو لندکروزه درسته موتورv6 مدل۴۰۰۰سی سیش رو دوست دارم و از توربو دیزل خوشم نمیاد ولی بازم لندکروز❤️❤️
آرش آمریکایی
۶ آذر ۱۳۹۶کاملا متعصبانه به پرادو رای دادم
هر چند وقتی مشخصات فنی رو خوندم
خیلی تعجب کردم
datsun
۶ آذر ۱۳۹۶برا پرادو شش نوع انجین در نظر گرفته شده سه نمونه دیزل و سه نمونه بنزینی شش و چهار سیلندر
Hossein
۶ آذر ۱۳۹۶نتیجه رقابتو از الان بنویسین دیگه معلومه برنده کیه
datsun
۶ آذر ۱۳۹۶فیس لیفتش خیلی عالی شده تو آفرود هم که جز بهترین هاست ماشینه شناخته شده و اثبات شده س یه suv واقعیه کیفیت تویوتا هم پشتوانشه
عالیه این بچه لندکروز
❤تویوتا❤
#ali.m#
۶ آذر ۱۳۹۶?تویوتا?
Morteza tii
۶ آذر ۱۳۹۶یعنی واقعا واسه اونایی که به سانگ یانگ رای دادن متاسفم
AK_007
۶ آذر ۱۳۹۶شما برا خودت متاسف باش
هرکس نظر شخصی خودشو داره
??GERMANY??
۶ آذر ۱۳۹۶این حرف از شما بسیار ناامید کننده بود. اینجا هر کس علاقهاش فرق دارد کاش متوجه بودید.
#ali.m#
۶ آذر ۱۳۹۶مرتضی عزیز هرکسی یه سلیقه ای داره .
من با اینکه روی کاغذ پرادو برتری زیادی نداره ولی بهش رای دادم به خاطر فیس عالی و کیفیتش و اینکه یکی از بهترین افرودر های دنیاست .
خیلیا هم هستن که برعکس من فکر میکنن .
Sina
۶ آذر ۱۳۹۶خیلی ها تو نظرات رکسون رو بخاطر ظاهر، اسب بخار و شتاب بهتر میدونن، در صورتی این خودرو ها برای افرود ساخته شدن، درسته رکسون زیبا تره ولی یه خودروی افرود باید ظاهری محافظه کارانه و نسبتا ساده قلدری شکل داشته باشه تا هم حس یک خودرو افرود رو بده و هم وقتی در افرود رفتن بدنه آسیب دید به راحتی بشه صافکاری و تعمیر کرد، شتاب و اسب بخار در خودروی افرود اصلا مهم نیست مهم گشتاور هست ، پس با این اوصاف خیلی راحت میشه گفت پرادو با توجه به کاربرد این خودرو ها انتخاب بهتریس
:::فرشاد:::
۶ آذر ۱۳۹۶پرادو رو از تمام شاسیبلندهای تویوتا، بیشتر میپسندم، شیک، با پرستیژ، با کیفیت، بیحاشیه. . .
حمیدرضا
۶ آذر ۱۳۹۶هیچ وقت پرادو رو دوست نداشتم برا همین به سانگیانگ رای دادم
عشق ماشین
۶ آذر ۱۳۹۶فقط اعداد و ارقام ملاک انتخاب یک خودرو نمیشه. کارایی و اعتماد بسیار مهم هستش و سالیان متمادی که لندکروز اینو ثابت کرده
Mohamad
۶ آذر ۱۳۹۶الان تو این صفحه هرکی به سانگ یانگ رای بده یک روشن فکر اینترنتی و یک انسان منصف و عادل تمام عیاره! البته اگه ضد ژاپنیا یا حداقل تویوتا باشه از زیر سنگ هم که شده یه دلیل باحال میتراشه که به سانگ یانگ در مقابل غول خودروسازی رای بده.
ولی اگه پاش بیفته هر دوتای این ماشینارو بزارن جلوش و بگن انتخاب کن گوشه سپر پرادو رو ببینه از خود بیخود میشه.
پسر خوب آخه سانگ یانگ کجای صنعت خودروسازیه؟ سر پیازه یا تهش که اینجوری تمام قد ازش دفاع میکنی، من به هیچ وجه نمیگم خوبه یا بد اما اگه از رو اون جدول تصمیم به نظر دادن گرفتی اگه پراید رو یخرده ظاهرشو گوگولی مگولی کنن و تیونینگ بشه و مقایسش کنن با غول های این صنعت، تو براحتی دست رو پراید میزاری و آژیر روشن فکریت به صدا درمیاد!
خداوکیلی سرمایه ملی هستید شما بخصوص اونایی که از رو تنفر و کلکل به رقیب گمنام تویوتا رای میدید و سفتم ازش دفاع میکنید:))
میثم
۶ آذر ۱۳۹۶واقعا قابل درک نیست این تعدادی که به رکستون رای دادند. درسته پرادو با اختلاف می بره اما واقعا بعضی ها فقط دلشون می خواد مخالف باشن همین،کجای دنیا دیدی بحث suv باشه بعد سنگ یانگ جز گزینه های اصلی باشه و یا کسی بش فکر کنه؟! و کجای دنیا دیدی بحث suv باشه و یکی از گزینه ها لندکروزر نباشه؟! ما ایرانیا اعجاب آوریم،هرچند این مقاله فقط مقایسه علاقه است. بعضی طرفدار رئال و بارسا هستند، پیدا میشن کسایی که اصلا این سطح فوتبال رو دوست ندارند، فقط طرفدار تیم فوتبال روستاشون هستند.
سروش
۷ آذر ۱۳۹۶حالا با این کامنت شما میشه خیلی چیزارو فهمید یکی اینکه شما نمیتونی نظرای مخالفتو تحمل کنی. دومی اینکه بیشتر تحت تاثیر عوامل خارجی هستی تا تصمیم گیری براساس شواهد. و سومی اینکه به چیزی فکر نمیکنی بجز خودت. حالا مثالهای این سه تارو میگم : ۱-به جای احترام قائل شدن به نظر مخالف و نظر دادن منطقی فقط با طرف مقابل مجازیت حرف زدی. ۲- چون همه میگن پرادو تو آفرود خوبه پس اینجا برتره در صورتی که اکثر پرادوها تاحالا آفرود نرفتن. خیلی از آدمها اصلا براشون مهم نیست این مسئله. و اینکه هیچ مقایسه ای این دو خودرو رو با هم نکردی و احتمالا رکستونو از نزدیک کاراییشو ندیدی یا حتی ویدیوییم ازش ندیدی یا حتی مشخصاتشم ندیدی و قضاوت کردی در صورتی که ممکنه یه نفر تو گاراژ خونش بهترین خودروی دنیا رو بسازه سنگ یانگ که سهله. ۳-مثلا بارسا و رئال از دور خارج شن شما میری طرفدار اون تیمی میشی که رفته قهرمان شده خیلی راحت و بعدشم افتخار میکنی به این کار. بعضیا مثل شما نیستن طرفدارای تورینو از یوونتوس تو خود تورین بیشترن.
با احترام
میثم
۷ آذر ۱۳۹۶برادر گرامی, شما متن من رو کامل نخوندی, احتمالا بخاطر هیجان زیاد, چراکه فکر کردی به رکستون جنابعالی توهین شده, منظورم این بوده این دو خودرو در صنعت خودرو قابل قیاس نیستند, ضمنا گفتم که کسی بع رکستون رای بده بخاطر علاقه است, و شما میتونی طرفدار تیم هرجایی باشه ولی خوبه یاد بگیریم هر چیزی رو تو ظرف خودش بسنجیم, موفق باشی.
اعتمادیان
۶ آذر ۱۳۹۶فکر کنم برای اینکه یک انتخاب عادلانه باشه اومدن ضعیف ترین انجین پرادو رو برای مقایسه گذاشتن .اگه قرار باشه نسخه قویترین پرادو باشه اصلا و ابدا سانگ یانگ رقیب قابل تاملی واسه پرادو نیست
مهدی فقط داج فقط دیمن
۶ آذر ۱۳۹۶خب پرادو یکی از بهتریناس
اما توهین به کسانی که به رکستون رای دادن اصلا کار خوبی نیست
mazaher
۷ آذر ۱۳۹۶سلام به نظرم رای دادن به پرادو حالت تعصبی داره چون قیمت و قدرت برای من خیلی مهمه و از طرفی رکستون از پرادو زیباتره.
کیوان
۷ آذر ۱۳۹۶رکستون رخ و فنی از پرادو کم نداره این کلمه اصالت نخ نما شده خوب قدیمی باشه تو یوتا باشه امتیاز های تعصبی پرادو در افرود ضعیفه رکستون قلدره دیدم در مسیر ناهموار رکستون خیلی راحتر و قویتر از بقیه بود مرسی
سروش
۸ آذر ۱۳۹۶تو ی نظر سنجی ساده در فضای مجازی که انتخاب شدن تویوتا یا رکستون هیچ تاثیری رو زندگیمون نداره اینجوری با مخالفین برخورد میکنیم . اگه تو زندگی و واسه ی چیز مهم باشه چی؟ من که موندم چی بگم.
حامد پشند
۲۷ آذر ۱۳۹۶من به تویوتا و پرادو احترام میزارم و روش تعصب هم دارم اما بنز یه چیزه دیگست و سانگ یانگ هم با بنز همکاری تنگاتنگی داره .
مجید سبزواری
۴ دی ۱۳۹۶فقط وارکروز
سعيد
۹ اسفند ۱۳۹۶رکستون ماشین خوبیه و بسیار پیشرفت داشته
بروشورش رو از نمایندگی گرفتم و همه فیلمهاشو دیدم و می دونم با پول داره بازار رو میخره ؛ البته به این تلاش آفرین میگم اما اگه این دو تا رو که البتهغیز قابل قیاس هستند رو جلوی همه ی ماها بذارند مطمئنم بدون شک پرادو رو انتخاب می کنیم چون توانایی و مقاومتش رو لمس کردیم که این برای رکستونی که هیچ جا بجز کره رتبه ای نداره مصداق نداره ؛ با همه ی این احوال با توجه به ممنوعیت ورود پرادو و خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار ؛ تنها گزینه توی این کلاس رکستونه ؛ پس انتخابی در کار نیست ؛ خرید رکستون مبارکه امیدوارم که در دراز مدت کمی ما رو تحمل و خودشو سربلند کنه ….
محمود
۹ اسفند ۱۳۹۶آقا به دنبال تحقیقات ، من رفتم رکستون G4 رو از نزدیک دیدم ؛ یه هیولاست ؛ یه جورایی کمی با لندکروز اختلاف سایز داره ؛ آپشنهای خیلی جالبی داشت ؛ من علی رغم اینکه به تویوتا دادم ؛ اینقدر خوشم اومد که یکی نقدی نوشتم ؛ مطمئنم که بازار خوبی داره و قیمتش راحت تا ۵۰۰ میره ؛ به امید اینکه درهای ورود خودرو باز باشه و بتونیم تویاتا و لینکلن و رنجرور داشته باشیم ؛ ضمنا یادم رفت بگم که توی یه بخش رکستون انصافا بالاتر از تویوتا هست : طراحی داخل فوق العاده و سواری خوب و نرمی داره . ایرانیها هم که عاشق آپشنهای کاربردی هستند. من توصیه می کنم با ۱۵۰ میلیون لندکروزر صفر در کشورهای همسایه سوار شیم ?
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۷من ترجیح میدم ماشین صفر با تکنولوژی روز و پرآپشن باقیمت واقعی 350 تومنG4رکستون سوار بشم.تا یک ماشین کارکرده دست دوم به قیمت 600 تا 700تومن،که فقط برند تویوتا داره.
هرچند متاسفانه ما اینجا 3 برابر قیمت واقعی یک ماشین باید پول بدیم
احسان_ی
۸ اسفند ۱۳۹۷آن چه که عیان است چ حاجت به بیان است
تویوتا کجا سانگ یانگ کجا!!؟؟ منکر خوبی رکستون نیستم ولی پرادو چیز دیگری هستش.
مهندس راکب
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸جالبترین چیزی که تو این بحثها دیدم افراد به جای اینکه رای و نظر خودشونو بگن رو رای و نظر دیگران نظر میدن یکم بیاییم ما مثل نسلهای گذشته نباشیم و کمی تحمل کنیم دیگری رو خیلی سادس کدوم ماشین به نظرتون بهتره ، چون رکستون تازه وارد میدان شده ما سختتر میپذیریمش اما به واقع باید به رکستون احسنت گفت