مرحلهٔ نهایی، گروه هشتم، سدانهای متوسط
فولکسواگن پاسات
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴
نسل کنونی: هشتم
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۸۳,۲۸۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۵۴,۰۷۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۶۰,۷۲۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۱,۴۰۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۱۶۰,۳۲۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۱۷۹,۰۲۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۴۶۱,۷۹۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۴۴۰,۹۴۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: فضای داخلی زیاد، هزینههای نگهداری پایین، احساس و کابین لوکس، عملکرد فوقالعاده
نقاط منفی: قیمت گران، کاهش حجم صندوق بار به خاطر باطریها
تویوتا کمری
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷
نسل کنونی: دوازدهم
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۸۷,۰۸۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۴۳,۴۳۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۷۵,۲۳۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۱۶۳,۰۴۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۶۳۶,۲۲۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۶۶۹,۱۳۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: – درصد
حفاظت از کودکان: – درصد
حفاظت از عابر پیاده: – درصد
سیستمهای ایمنی: – درصد
امتیاز کلی: – ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هزینههای نگهداری پایین، سواری نرم و روان، کابین جادار
نقاط منفی: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی افتضاح، تریمهای داخلی ارزانقیمت، تنوع بسیار کم مدلها در بازار اروپا
مقایسهٔ مشخصات فنی
پاسات GTE | کمری هیبریدی | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری I4 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت موتور بنزینی | ۱۵۶ اسب بخار | ۱۷۷ اسب بخار |
گشتاور موتور بنزینی | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۲۰ نیوتن متر |
قدرت موتور الکتریکی | ۱۱۵ اسب بخار | ۱۱۸ اسب بخار |
گشتاور موتور الکتریکی | – | ۲۰۰ نیوتن متر |
مجموع قدرت | ۲۱۸ اسب بخار | ۲۱۸ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | – |
باطری | ۱۳ کیلووات ساعت | ۱.۶ کیلووات ساعت |
گیربکس | ۶ سرعته دوکلاچه | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۷.۴ ثانیه | ۸.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۳ لیتر ترکیبی | ۵.۶ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۴۰ گرم/کیلومتر | ۱۰۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۵۰ لیتر |
بُرد تمام الکتریکی | ۵۵ کیلومتر | ندارد |
وزن | ۱۶۴۷ کیلوگرم | ۱۶۲۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۶ متر | ۴.۸۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۸ متر | ۲.۸۲ متر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۵۲۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۶,۱۹۰ دلار | ۲۴,۸۷۵ دلار |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۸,۲۴۴ پوند | ۳۰,۰۰۵ پوند |
قیمت موردبررسی | ۳۶,۳۶۰ پوند | ۳۰,۰۰۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10303366]
علی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸تویوتا کمری به نظرم اولاش که اومد ظاهرش به دل نشست چون چند وقت بود طراحی خوب ندیده بودیم از تویوتا اما الان کسل کننده شده برام مخصوصا با این رنگ قهوه ای
NAVID۰۰۹۸
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸پاسات مطمئناً لذت سواری بیشتری داره ، اما از هر جهت دیگر فقط کمری حرف اول را میزند .
کمری تازه نسل جدیدش ارائه شده ، اما پاسات سال ۲۰۱۴ رونمایی شده .
این نسل کمری کلاً همه رقیبها رو به زیر میکشه ، معرکست ، معرکه .
محمد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸قطعا پاسات
به طور قابل قبولی مشخصات فنی بهتر و شتاب بهتری داره
فرم معقولی هم داره
فقط عزیزان پدال چرا امکان رای دادن نداره؟؟
محمدرضا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸از هر جتو چجور حساب کردی پاسات مصرف کم تر شتاب بهتر وبرد تمام الکتریکی داره که مهندسیه آلمانیو به رخ میکشه
سروش
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸در نسخه هیبرید پاسات بهتره ولی در بقیه مدل ها تماماً کمری سرتره و این مقایسه برای نسخه بازار اروپاست
حسين وي
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸در کل کمری جذاب تره
جادار تر هم هست
حجم صندوقشم فوق العادست
ولی الایندگیش خیلی بالاتره و پاسات فرز تر هم هست
هرچنداگه جدول بین مدل توربو پاسات و ۶ سیلندر کمری بود دیگه هیچ حرفی نمیموند
کمری تاج داره این کلاسه
جی کلاس مرسدس
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸چرا رای رو نذاشتید
سردبیر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸با عرض پوزش به علت مشکل فنی سیستم رای گیری، نظرسنجی نمایش داده نمی شد که اکنون رفع گردیده است. ممنون از گزارش
سامان اذری
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸نمی شد نسخه معمولی رو دوئل بزارید ؟؟
ضمنا کمری تو İİHS بالاترین امتیاز ممکن در ایمنی رو کسب کرده
اینجا به سادگی ازش رد میشید
ولی اگه شتاب کمری 15 ثانیه هم باشه من انتخابم کمری هست صد درصد
AMIR / ARMI
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸در خوب بودن پاسات شکی نیست ولی کمری مطرح تره در کل دنیا
قیمتش کمتره
فروششبیشتره
هزینه نگهداری و بیمه و غیره هم پایین تره
حسين وي
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸شما تو جدول قیمت پایه رو نگا کردین احیانا ؟
AMIR / ARMI
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸قیمت پایه امریکارو میگم من که هر دو برند اپشن های
نزدیک به هم رو به مشتری میدن و قیمت هم نزدیک هست
وگر نه در بازار های دیگه تعرفه و مسایل دیگه تاثیر میزاره
و خیلی از کمپانی ها مدل های پایه رو عرضع نمیکنن مثل همین بازار
بریتانیا که قیمت پایه کمری حدود 36 هزار دلار هست
مهزیار
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸شما پاسات رو با هر ماشینی تو دنیا بذاری من میگم پاسات… حالا چه کمری چه رولزرویس
AMIR / ARMI
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸خب منم میتونم بگم شما هر چی رو بزاری کنار رانگلر
من میگم فقط رانگلر حالا چه کولینان چه اسکالید esv
الان این به نظر خودت منطقی هست ؟؟
مهزیار
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸بله
овsкиكMас
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحی کمری شیک تره با توجه به جدیدتر بودنش اما کیفیت سواری پاسات بهتره خیلی( تو این کلاس خیلی مهمه)،آلایندگیش کمتره شتابش بیشتره،مصرفش کمتره،برد الکتریکی داره این نسخه، کیفیت کابین خیلی بالاست و طبق گفته ها حس لوکس بودن میده،نمره بالاتری هم از کاربایر کسب کرده با اینکه قدیمی تر هست
مانی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸تو این مقایسه برد تمام الکتریکی خیلی مهمه و 55 کیلومتر هم برای کارهای داخلی مثله خرید کافیه و هزینه ها رو خیلی پایین میاره
Mahdi911Turbos
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸چرا رای رو نذاشتید پس
F22RAPTOR
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸انتخاب من تو این سگمنت اول مزدا ۶ و دوم شورولت ملیبو هست،ولی خب کیه که ندونه بهترین این سگمنت کمری هست
امیر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸تا حدودی پاسات معقولتره اما بدلیل علاقه شخصیم کمری انتخابمه
جی کلاس مرسدس
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸نمیخوان تیریپ منطقی بردارم من اینجا به پاسات رای دادم دلایل خودمم دارم نخست اینکه آلمانی دوستم بعدشم جدول و مشخصاتشه اگر جای کمری سیویک بدون رای نمیدادم چون به غیر از آلمانی ها عاشق تک سیویک هم هستم
جی کلاس مرسدس
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ولی کمری هم کاملا شناخته شدست و عالیه
صدرعاملی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸از وقتی به دنیا اومدم پد ال داشت دوئل پخش مییکرد
تموم نشد؟
همه ی مدلا قدیمی شدن دیگه
کل این دوئل ها نهایتا تو یک ماه باید انجام میشد نه از بدو تولدم تا الان
بهترین ماه برا دوئل اکتبر تو سال میلادیه. چون مدلهایی که به طور مثال از نوامبر ۲۰۱۸ به فروش رفتن هم مدل ۲۰۱۹ تلقی میشن و همینطور از نوامبر ۲۰۱۹ هم مدل ۲۰۲۰ تلقی میشن. برا همین منطقی ترین ماه اکتبره. مثلا طوری برنامه بریزین تو ماه اکتبر همش رای گیری بشه و اخر اکتبر همه فینالیستا معلوم بشن و تموم بشن.
تو تلگرامم نباید رای گیری بشه باتهای رای دهنده زیادن. عکس کودک گذاشته بودن یکی از فامیلا یهو دیدیم رای کودکش رفت رو ده هزار. بهش گفتم کل فک و فامیلمون به صد تا نمیرسه چطور بالای ده هزار رای جمع کردی؟ میگه برا یکی شارژ فرستادم با ربات رای داد
ارش
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸پایان مشخصات فنی بهتری داره.
sina
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸از بعد طراحی تو این کلاس من خودم پاسات رو انتخاب میکنم ولی رتبه بندی خودروهای این کلاس اینه :
1- آکورد
2-کمری
3-مزدا 6 / پاسات
محمد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸نسل جدید آکورد ترکیب یک بی ام و و لکسوسه بسیار خودرو عالی شده و یک سرو گردن بالاتر از همه امیدوارم به جایگاه واقعی اش برسد
مانی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸رتبه بندی اشتباست پاسات جدید اروپایی رو ببین
sina
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸َشما یه مقایسه از یه سایت معتبر بیار که گفته باشه پاسات از این دو بهتره بعدش من می پذیرم حرفت رو
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸سیستم ازاطلاعات سرگرمی کمری افتضاح!!!
یعنی تااین حدبده.درمورد کیفیت کابین هم انگارمتوسطه.اما پاسات نقاط قوت خیلی خوبی داره.
امروزه سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو خیلی خیلی مهمه که متاسفانه تویوتا همیشه درش ضعیف عمل کرده.
اینجایه نکته هم بگم که ازدیداکثرمجلات خودرویی دنیا سیستم اطلاعات سرگرمیBMW بهترین دربین تمام خودروسازانه.وامسال هم بعنوان بهترین شناخته شدکه پدال هم مطلبش رو گذاشت.
درکل اگه بخوام دراین کلاس انتخاب کنم یامزدا۶ ویاهوندا آکورد انتخاب من هستن اما بین این دو انتخاب من فولکس واگن پاسات.امابرای ایران اگه باشه تویوتاکمری
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸پدال جان رقابت بهترین خودروهای سال۲۰۱۹ مجله MOTORSPORT دیشب مطلبش اومدلطفا زحمتش رو بکش.افتخاردیگه ای برای ۹۱۱GT2
رامتین
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸انتخاب من هم پاسات هست. کمری پرفروشترین سدان خانوادگی آمریکاست و پاسات هم پرفروشترین سدان اروپا. نسل جدید پاسات که امسال معرفی میشه را باید با کمری مقایسه کنیم. بنظرم پاسات گزینه ای بهتر خواهد بود. مدل لوکس پاسات هم میشه آرتئون که جایگزین پاسات کوپه شد.
Saman
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸تویوتا در قابلیت اطمینان و کیفیت و بی دردسر بودن مثال زدنی هست و فولکس واگن خوابش را هم نمیبیند که به امپراطور خودروسازان یعنی تویوتا نزدیک شود و فقط در بازار انحصاری اروپا مطرح هست .
محمد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸پاسات پر فروش ترین سدان بزرگ خانوادگی در جهانه تویوتا برند مورد علاقم هست و به آن هم رای دادم ولی بهرحال واقعیت اینه که فروش زیادش ارتباط مستقیمی با خرید های سازمانی دارد مثلاً وانت لندکروز بخاطر خرید توسط عربستان و ارسالش برای داعش رکورد دار فروش وانت ها در دو سال پیش بود اما بلاخره همان ها هم جز آمار فروش بودند
ایمان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸فکر کنم این گروه هشتم هست
چون دوتا گروه ۴ دارین جریان چیه ؟؟
ahmad m
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸من به پاسات رای میدم ، ظاهرش خیلی شیک و اتو کشیدست ، از نظر فنی هم که چیزی کم نداره
حمیدرضا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸من عاشق کمری هستم و چشم بسته بهش رای دادم هرچند که به نظرم اصلا با پاسات در یک کلاس نیستن چون پاسات ازنظر ابعادکوچیک تره
SeeKer of DynAmic
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸https://cars.usnews.com/cars-trucks/toyota/camry-hybrid/performance
.
“While 208 combined horsepower might not look too impressive on paper, the Camry Hybrid has more than adequate real-world performance. Passing and merging with traffic are never a concern, and its recorded 0-60 mph time of 7.5 seconds even makes it a tad quicker than a regular four-cylinder Camry.”
Edmunds
///
در این لینک جناب ادموندز(Edmunds) ادعای شتاب 7.5 برای کمری کرده . فکر کنم مدل XLE باشه که قیمت 32 هزار دلاری داره .
سپاس
ساسان
۷ اسفند ۱۳۹۹چرا برای خودشیرینی ، شتاب کمری رو بجای ۷/۵ بردین بالای ۸؟ چون میدونین همه کل کل شتاب دارن؟
پاسات یه رادار نداره، کنترل ایستایی در سربالیی که خیلی مهمه نداره ، اونوقت دنبال ماساژورین!!! تو خونه اونایی که میخرن حتما” هستش