مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت پنجم، اولین دوئل از گروه سدانهای متوسط
تویوتا کمری
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷
نسل کنونی: دوازدهم
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کاربایر: – از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۸۷,۰۸۱ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۸۹,۸۰۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: پنج ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تحویل قدرت روان، تریم داخلی خوب، سواری اسپرتتر
نقاط منفی: مصرف سوخت بیشتر از رقبای چهار سیلندر توربو، قیمت گران
مزدا ۶
تاریخ معرفی: نمایشگاه مسکو ۲۰۱۲
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: GL مزدا
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۳,۰۹۰ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۷,۷۱۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۳,۴۰۲ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۵,۵۹۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: آرامتر، سریعتر و زیباتر از قبل از فیسلیفت
نقاط منفی: احساس ناخوشایند موتور، چسبندگی کمتر از قبل
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا کمری | مزدا ۶ | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۸ ثانیه | ۶.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۴ ثانیه | ۱۴.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر (ترکیبی) | ۹.۰ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | – | – |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۶۲ لیتر |
وزن | ۱۶۶۲ کیلوگرم | ۱۶۱۶ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۹ متر | ۴.۸۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۲ متر | ۲.۸۳ متر |
حجم صندوق بار | ۴۲۵ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | – | ۲۲,۴۵۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۲۴,۷۶۵ دلار | ۲۲,۸۴۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۵,۴۷۰ دلار | ۳۰,۰۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10194569]
saeed
۲۸ آذر ۱۳۹۷سخت ترین دوئل فکر کنم تا اینجا.کمری عالیه اما مزدا 6 هم عالی تر….
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۷من عاشق مزدا هستم از میاتا گرفته تا انواع سدانها و شاسی بلندهاش
پرستیژ و وقار خاصی دارن
اینجا هم بخاطر قیمت کمتر و همینطور علاقه شخصی به مزدا و زبان طراحیش، اونو انتخاب کردم
اما احتمال میدم کمری بیاد بالا
.
فقط سوال
چرا فروش کمری هم در سال ۲۰۱۷ و هم ۲۰۱۸ در اروپا -صفره-؟؟؟
عاشق خودروهای ۱۲ سیلندر
۲۸ آذر ۱۳۹۷دیروز کانال ردلاین cx5 جدید رو بررسی کرد . نهایت ایرادی که گرفت یه کوچولو از سیستم ناوبریش بود .
از موادداخل کابین هم کلی تعریف کرد.
کلا مزدا عالیه و تویوتا هم استاد این کلاس .
من قبلا فکر میکردم مزدا۶ باید با آوالون مقایسه شه :)
با همه عشقم به تویوتا به مزدا رای میدم
سهراب
۲۸ آذر ۱۳۹۷درود
کمری اصلا در اروپا عرضه نمیشه
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۷چرا دوست عزیز؟؟؟
یعنی آوالون جایگزینش میشه یا اینکه دلیل خاصی داره؟؟؟
چون خودروی کم فروشی نیست
و به صرفه نیست واسه هر شرکتی که یه محصول بفروش رو در بازاری به این بزرگی ارایه نده!!!
مگر که دلیل خاصی داشته باشه
Hamid...Audi
۲۹ آذر ۱۳۹۷نسل جدید به دلیل توقف عرضه تویوتا اونسیس در اروپا هم عرضه میشه
armin
۲۸ آذر ۱۳۹۷مصرف جفتشون که یکیه پس چرا نکات منفی کمری نوشته مصرف بیشتر ؟!
Saeed
۲۸ آذر ۱۳۹۷محمد
تویوتا تو اروپا جای کمری آونسیس ارائه میکرده که البته جدیدا بعد ۱۴ سال تصمیم گرفته مجددا کمریو عرضه کنه تو بازار اروپا البته اگه اشتباه نکنم صرفا هیبریدیشو.آوالون یه کلاس بالاتره (سدان فول سایز نیمه لوکس)که صرفا تو بازار آمریکا ارائه میشه و رقیب ماکسیما و کادنزا و ..هست.
Saeed
۲۸ آذر ۱۳۹۷فکر کنم فینال کمری با پاسات باسه که شانس کمری خیلی بیشتره.
Hamid...Audi
۲۸ آذر ۱۳۹۷مطمئنا فینال بین کمری و آکورده که احتمال زیاد برنده این سگمنت آکورد میشه
Saeed
۲۹ آذر ۱۳۹۷در اینکه آکورد فوق العادس شکی نیست اما اینکه بتونه تو این نظر سنجیها اول شه به نظرم غیر ممکنه.مخصوصا وقتی نتایج ۳۰۰۸ و CR-Vمعلوم شد.تازه کمری میشه رقیبش تو فینال نه پژو.آکورد اگه بتونه برسه فینال (که بعید میدونم بتونه از پس پاسات بر بیاد) کار بزرگیه .کمری قهرمانه اینجا احتمال زیاد
datsun
۲۸ آذر ۱۳۹۷کمری دیگه با این مشخصات رسما اومده تو قلمرو ماکسیما و آوالون.
هرچند تو یه کلاس نیستن.
شاهين
۲۹ آذر ۱۳۹۷بله این حجم موتور با موتور توربو یکم نا عادلانست با موتور ۱۰۰۰ cc ضعیف تر مزدا مقایسه بشه، اگه حجم موتورشون برابر یا نزدیک بود خیلی از رای ها میرفت سمت مزدا
M
۲۸ آذر ۱۳۹۷بدجوری مهر این مزداعه به دلم نشسته
Mohamad
۲۸ آذر ۱۳۹۷کمری فعلا رقیب نداره حتی مزدا6 رو هم به حاشیه میرونه.
sina
۲۸ آذر ۱۳۹۷این نسخه کمری واقعا غول کش هست با این مشخصات
مهدی
۲۸ آذر ۱۳۹۷چندین تست ازکمری جدیدرومطالعه کردم. که باهونداآکورد مقایسه شده بود ودر همشون هوندا آکوردپیروز رقابت میشد
sina
۲۸ آذر ۱۳۹۷منم تقریبا تموم ریویوهای و ویدیوهای مربوط به اکورد جدید رو دیدم مهدی جان
آکورد جدید بهترین خودروی اقتصادی دنیا هست بدون شک
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۳۹۷تویوتا با معرفی کمری جدید ، تمام رقبا رو به خاک کشیده .
در این سگمنت ، انتخابم حتماً کمریِ .
حمیدرضا
۲۸ آذر ۱۳۹۷چشم بسته میگم کمری اصلا نیاز به مقایسه نداره امار فروشش تعداد نمایندگی ها وفور قطعات تعمیر آسان هزینه نگهداری پایین انقدر کمری برتر که شاید فقط تو نظر سنجی شکست بخوره در جهان واقعی امکان نداره حتی تو خود ایران که بهمن پشت مزدا بود تعداد مزداهای تو خیابون یه زمانی از کمری ها کمتر بود
me84
۲۸ آذر ۱۳۹۷.
سخت ترین دوئل بنظرم بین کمری و آکورد باشه. بقیه بنظرم با کمری فاصله زیادی داشته باشن.
(Saeed(peugeot
۲۸ آذر ۱۳۹۷کمری و بیشتر میپسندم.
ولی مزدا هم خیلی دوست داشتنیه.
یحیا
۲۸ آذر ۱۳۹۷کمری تو اروپا عرضه نمیشه به همین دلیل فروشش در اروپا صفره.واقعا کمری عالیه
محمدرضا
۲۸ آذر ۱۳۹۷مزدا ۶ هم خوبه اما رقابت اصلی کمری با هوندا آکورد هست . با احترام به مزدا ۶ انتخابم کمری هست❤️
امیر.عارف
۲۸ آذر ۱۳۹۷آخه کمری شش سیلند با مزدا چهار سیلند مقایسه نمیشه کرد . من که نتونستم به یکی رای بدم . چون هر دوتاشون و دوست دارم
optima
۲۸ آذر ۱۳۹۷❤کمری❤؛ سلطان سدان های متوسط دنیا ??
AMANTE
۲۸ آذر ۱۳۹۷هر دو عالین ولی یک برتری که تویوتا کمری به مزدا 6 داره موتور تنفس طبیعی بودنشه.
علی معتمدی
۲۸ آذر ۱۳۹۷چرا ظرفیت باک سوخت و حجم صندوق عقب سدان های سایز متوسط و خانوادگی اینقدر کم و محدود تر نسبت به نسل های قبلشون طراحی و ساخته شده؟!!!!!
شاهين
۲۸ آذر ۱۳۹۷به نظرم جفتشون عالین…سخت ترین دوعله و برندش برنده فینال هم میشه قطعا، رای من مزدا ۶ ، طراحیشو بیشتر میپسندم
صدر
۲۸ آذر ۱۳۹۷سلام من تویوتا سوارهستم اولین تویوتای من کارینا خرگوشی 1976بود و الان تویوتا کمری 2011دارم خیلی ماشین سوار شدم مزدا هم همینطور ولی واقعا لذت رانندگی رو فقط و فقط با تویوتا کمری میشه احساس کرد کمری ماشین نیست کشتی.ست کمری عشقه عششششق
ali
۳۰ آذر ۱۳۹۷لذت رانندگی ماله مزداس تو دنیا هم معروفه به لذت سواری
بهزاد
۲۸ آذر ۱۳۹۷طرفدار دو آتیشه مزدام ولی کمری بخاطر طراحی بیرونی فوق العاده اش و خسته کننده بودن کابین مزدا 6
این نسل از مزدا فاجعست….
شاهين
۲۸ آذر ۱۳۹۷باشه تو طرفدار مزدا،چقد تابلویی
کاوه
۲۸ آذر ۱۳۹۷واضحه که آکورد قهرمان این رشته است. توی دو دهه گذشته آکورد بیشتر از کورولا و گلف به عنوان ماشین سال انتخاب شده. همه معتقدند به صرفه ترین و کم نقص ترین اتومبیلی است که در تاریخ ساخت خودرو عرضه شده. اما شخصا از رخ جلو و عقبش خوشم نمیاد. بیش از حد خسته است. راننده شون باید دکترهای پیر و تر وتمیز باشند. سلیقه شخصیمه دیگه. امیدوارم جناب هوندا منو ببخشه. توی این سگمنت به لحاظ چهره پاسات سره.
soroush1
۲۸ آذر ۱۳۹۷کمری رو انتخاب کردم دلیلش شاید ساده باشه ولی اهمیت بالایی داره
تو کمری جا استراحت دست داره ولی مزدا نداره. نمیدونم برا مزدا اپشن حساب میشه یا نه ولی منی که مگان دارم هفته ایی چهاربار و هربار دویست کیلومتر رانندگی میکنم و قدر این جا استراحت دست رو میدونم
پژو پارس یه بار این مسیر رو رفتم چون جا استراحتش کوچیک و پایینه شدیدا دستم خسته میشد
برام ابراز امیدواری کنین و یا اگه مذهبی هستین دعا کنین پول یه بنز جی کلاس جور بشه
Москвич
۲۸ آذر ۱۳۹۷کمری از همه لحاظ سرتر هست بخصوص طراحی هجومیش گرچه مزدا هم خوبه خیلی
فینال هم فک کنم بین اکورد و کمری باشه که بنظرم اکورد سرتر هست
سعید
۲۸ آذر ۱۳۹۷در طراحی خارجی و داخلی مزدا به در حد خودش عالی کار کرده و عیبی درش نیست ،
اما کیفیت و دوام تویوتا را هیچوقت نداره الان یه تعداد متصب میان میگن که مزدا فلان مزدا بهمان
اما پارسال که دنبال خرید ماشین بودم و خیلی وقت گذاشتم و در مورد همون مزدا 3نیوی خودمون تحقیق کردم کلی موارد منفی داره : از کاسه چراغهای فابریکش که آب و بخار داخلش میره بلااستثنا و ضربه پذیری اگه اشتباه نکنم کویلش که دقیقا پشت سپر جلو بسته شده و ….
تویوتا شاید به زیبایی مزدانباشه اما قطعا برتری کیفیی بالاتری داره با اختلاف
MOHAMAD.n.r
۲۹ مرداد ۱۳۹۸سلام اقا سعید بنده هم مثل شما میخوام ماشین بگیرم و کلی تحقیق کردم برای مزدا. چون ۲۰ سالمه و باید ماشینی رو که میگیرم تا زمانی که دستم بره تو جیب خودم نگه دارم بنابراین کلی تحقیق کردم.
دو هفته رو مثل یه مکانیک میرفتم مکانیکی البته دوتا مکانیکی رفتم هر کدوم یک هفته، هیچ مزدایی توی این دو هفته نیومد که مشکلی داشته باشه. الانم حدود یکماهه روزی یکی دو بار از جلو مکانیکی ها رد میشم که ببینم ولی هنوز ندیدم. اما به گفته خود مکانیک ها مشکل مزدا دسته موتور و موج گیر جلو است (که در چاله چوله ها مشکل پیدا میکنند و شهر ما هم که…).
از چند نفر یدک کش خودرو هم پرسیدم مشترکا فقط دسته موتور رو نام بردن.
از یک تعویض روغنی هم پرسیدم کفت مشکل خاصی نداره.
میرسیم به لوازم یدکی که میگن گرونه؛بله گرون هست ولی نسبت به خودرو های قدیمی بازار زنگ زدم تهران و قیمت هارو گرفتم،من با بودجم لنسر صفر و الانترا کم کارکرد هم میتونم بگیرم ولی در کمال تعجب قیمت لوازم یدکیشون(اصل)از مزدا بیشتره و بعضی از قطعات هم موجود نداشتند.
در مورد چراغ هم اولین باره چنین چیزی رو میشنوم حتی توی خودروهای ایرانی هم چنین مشکلی رو ندیدم ونشنیدم شایید مزدا مورد نظر شما خیلی قدیمی بوده وصاحبان قبلی حسابی بهش حال داده بودند و یا تصادفی بوده.
سیدمهران میرابوالقاسمی
۲۸ آذر ۱۳۹۷اخه کمری واسه پیرمرداس جوونایی که میگن کمری هیچی از ماشین حالیشون نیس.
Muty
۲۹ آذر ۱۳۹۷خودتو کنترل کن سید
:-)
کاوه
۲۹ آذر ۱۳۹۷الان سن جوونی اومده سی تا ۵۰. توی ایران از همه لحاظ أقایون زیر سی سال جوجه خروس حساب میشن.
emad1990
۲۹ آذر ۱۳۹۷رای من مزدا(ایموجی قلب)
مهدی
۳۰ آذر ۱۳۹۷کجا ی موتور ۶ سیلندرو با موتور ۴ سیلندر مقایسه میکنند، بنظر طراح سمت تویوتا غش کرده، وگرنه مزدا موتور تنفس طبیعی ۲۵۰۰ هم داشت میتونستن با مدل ۴ سیلندر کمری مقایسه میکردن، با این حال با توجه به این مقایسه مع الفارق باز هم مزدا رو انتخاب میکنم.
تویوتا
۴ تیر ۱۳۹۸به هر حال تویوتا برد که صد درصد حقش بود
POOYA
۷ اسفند ۱۴۰۰اگه نسخه V6 3.5L تویوتا کمری بود …. کمری همهکاره هست هم شتاب مناسبی داره هم کیفیت فوق العاده ای داره هم فضای کابین فوق العاده ای داره هم خیلی اسپرته همم خیلی راحته من خودم کمری 2007 دارم صندلی هاش از تختم راحت تره !! اما مزدا 3 صندلی هاش مثل سنگه
car lover
۲۵ شهریور ۱۴۰۳این کلاس سدان میدسایز دست ژاپنی هاست
تویوتا کمری، هوندا آکورد، مزدا 6