در چهارمین قسمت از دور هشتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز نوبت به گروه سدانهای متوسط رسیده است که در دوئل هفتم آن، شورلت مالیبو در برابر پژو ۵۰۸ قرار گرفت. در این رقابت مجموعاً تعداد ۱۷۷۶ رأی به ثبت رسیده است که مالیبو با دریافت ۱۴۳۶ عدد از آنها و کسب ۸۰ درصد از کل آرا قاطعانه پیروز شد درحالیکه ۵۰۸ تنها ۳۴۰ رأی دریافت کرده است. حال امروز در هشتمین و آخرین دوئل گروه سدانهای متوسط، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری به میدان آمدهاند.
فولکسواگن پاسات | نیسان آلتیما | تویوتا کمری | هیوندای سوناتا |
فولکسواگن پاسات | ؟ | ||
تویوتا اونسیس | هیوندای i40 | هوندا آکورد | کیا اپتیما |
تویوتا اونسیس | هوندا آکورد | ||
مزدا ۶ | فورد فیوژن | سوبارو لگاسی | رنو تالیسمان |
مزدا ۶ | رنو تالیسمان | ||
شورلت مالیبو | پژو ۵۰۸ | اوپل اینسیگنیا | اشکودا ساپرب |
شورلت مالیبو | اشکودا ساپرب |
تویوتا کمری
کمری به همراه کرولا مشهورترین و البته محبوبترین سدان تویوتا محسوب میشود. پیشینهٔ این سدان ژاپنی به سال ۱۹۸۲ و معرفی نسل نخست آن بازمیگردد. البته کمری در ابتدا یک سدان کامپکت بود. نسل اول این ماشین در دو نسخهٔ سدان چهاردر و لیفتبک پنجدر تا سال ۱۹۸۶ به تولید رسید و سپس جای خود را به نسل دوم داد. بدین ترتیب این ماشین طی سالهای بعد در نسلهای مختلف به تولید رسید درحالیکه در سال ۱۹۹۱ به یک کلاس بالاتر یعنی سگمنت D یا سدان میان سایز منتقل شد. حیات کمری تا به امروز ادامه داشته و همواره یکی از پرفروشترین سدانهای بازار ایالاتمتحده بوده است. این سدان محبوب ژاپنی هماکنون در نسل یازدهم خود قرار دارد که حدود یک سال پیش برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی شد. در این نسل تویوتا طراحی کمری را بهطور کامل متحول کرده تا از استایل ساده، سنتی و تا حدودی کسلکنندهٔ قبلی فاصله گرفته و به سدانی اسپرت و جوانپسند تبدیل شود. سه نسل قبلی کمری در کشورمان هم عرضه شده و حضور نسبتاً پررنگی داشتهاند. نسل کنونی این ماشین اما با دو پیشرانهٔ مختلف به همراه یک نمونهٔ هیبریدی به بازار ایالاتمتحده عرضه میگردد. موتور پایه یک واحد ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی است که ۲۰۳ اسب بخار قدرت دارد ولی قدرتمندترین نسخهٔ کمری از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی استفاده میکند. این موتور ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. این وظیفه در نسخهٔ هیبریدی اما بر عهدهٔ یک گیربکس CVT است. تویوتا کمری سال گذشته در ایالاتمتحده بیش از ۳۸۷ هزار دستگاه فروش داشته است. برای این دوئل نسخه ۲.۵ لیتری تریم SE انتخاب شده است.
هیوندای سوناتا
سوناتا هم یکی از محصولات باسابقه و شناختهشدهٔ هیوندای محسوب میشود که تقریباً با تویوتا کمری عمر یکسانی دارد چراکه نسل نخست این سدان کرهای برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ بهعنوان جایگزین مدل استلار به بازار آمد. نسل اول سوناتا تنها به مدت دو سال یعنی تا سال ۱۹۸۷ به تولید رسید و سپس با نسل دوم جایگزین شد. بدین ترتیب نسلهای مختلف این سدان میان سایز کرهای طی سالهای بعد یکی پس از دیگری به بازار آمدند تا اینکه نهایتاً نوبت به نسل کنونی آن رسید که برای ایالاتمتحده اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ معرفی شد درحالیکه پیش از آن برای اولین بار در ماه مارس در کرهٔ جنوبی رونمایی شده بود. این نسل که نسل هفتم سوناتا است و با کد LF شناخته میشود، بهتازگی برای مدل ۲۰۱۸ فیسلیفتی را تجربه کرده است. سوناتا در این فیسلیفت تغییرات ظاهری زیادی را تجربه کرده تا جایی که نمای جلو و عقب آن تقریباً بهطور کامل نسبت به نمونهٔ قبل از فیسلیفت تغییر کرده است. این سدان کرهای از نسل سوم خود به کشورمان هم راه پیدا کرد ولی حضور جدی و پررنگ آن در ایران از نسل پنجم آغاز شد. این خودرو هماکنون با سه پیشرانهٔ بنزینی مختلف در ایالاتمتحده عرضه میشود که برخلاف کمری در بین آنها نمونهٔ شش سیلندری وجود ندارد اما در عوض هیوندای یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را برای سوناتا ارائه میکند که ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور قویترین پیشرانهٔ سوناتا محسوب میشود. موتورهای دیگر این خودرو نیز شامل یک واحد ۱.۶ لیتری توربو و یک نمونهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی میشود. هیوندای سوناتا در سال ۲۰۱۷ در بازار ایالاتمتحده بیش از ۱۳۱ هزار دستگاه فروش داشته است.
مشخصات فنی
تویوتا کمری SE | هیوندای سوناتا SEL | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۲۰۳ اسب بخار | ۱۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۴۱ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۷.۹ ثانیه | ۷.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۲ ثانیه | ۱۵.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۴ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۳۵ لیتر (ترکیبی) | ۸.۱ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۵۱۵ کیلوگرم | ۱۵۳۳ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۹ متر | ۴.۸۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۲ متر | ۲.۸۰ متر |
حجم صندوق بار | ۴۲۵ لیتر | ۴۵۳ لیتر |
قیمت پایه | ۲۲,۹۳۲ دلار | ۲۲,۴۵۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۵,۲۰۰ دلار | ۲۳,۷۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9913245]
(ali (Chevy nova
۱۹ دی ۱۳۹۶کمرى طراحى داخلىش عالىه
مشخصاتش هم بهتره بخصوص قدرت موتورش
طراحى بىرونش هم خوبه
محمد رضا
۱۹ دی ۱۳۹۶البته شتاب سوناتا بهتره
Reza.m
۱۹ دی ۱۳۹۶من تو منطقه ازاد اروند سوار هر دو شدم…کمری ۸ سرو گردن از سوناتا بالا تره…واقعا عالی شده نمونه ۲۰۱۸.
transporter
۱۹ دی ۱۳۹۶شتاب این نسخه از سوناتا 9 ثانیه هست و در سایت اشتباه درج شده
Raha
۱۹ دی ۱۳۹۶هیوندای وقتی که yf رو معرفی کرد به معنای واقعی ترکوند اما از اون به بعد سطح توقع همه نسبت به هیوندای بیشتر شد
نمیشه گفت که این سوناتا مورد بحث ایرادی داره اما جذابیت اون yf رو دیگه نداره :( :(
محمد
۱۹ دی ۱۳۹۶پیشرفت هیوندا قابل ستایشه در قیاس با مسیری که ما داریم میریم اونم با افزایش بیشتر دیوار تعرفههای واردات!!!!!!!
( کل تعرفه تمام شده فارغ از هزینههای جانبی واردات ما مثل اسقاط خودرو و… در کره جنوبی ۱۰ درصده)
ضمن اینکه واسه شخص من برنده این گروه نسل فعلیه هوندا آکورده
(البته توی نسلهای قبلی گاهی اوقات تویوتا برنده بوده برام و گاهی هوندا اما در نسل فعلی هوندا رو ترجیح میدم به تویوتا با احترام به بقیه خودروهای گروه)
مهدی
۱ بهمن ۱۳۹۶طراحی بیرون نیمه عقبیی تویوتا حالمو بهم میزنه خیییییییییییلی متونست از این بهتر باشه
ساسان
۱۹ دی ۱۳۹۶طراخی بیرونی هیوندای.. داخالی تیوتا… فنی تیوتا… کیفیتم تیوتا…
ولی هردو از بعﺽی نماها چقدر زشت و بد قواره هستم… بخصوص کمری… سایز رینگشون به ابعاد بدنه نمیخوره
Saeed Boroomand
۱۹ دی ۱۳۹۶تویوتا کلا علاقه زیادی داره یه کانسپت و ایده اولیه کانسپت زشت و زمخت رو انتخاب کنه و بعذ تلاش کنه بهش زیبایی ببخشه…
البته خب اولویت طراحیش بازار امریکا هست که اول از همه چی قابلیت اطمینان حرف اول رو میزنه، نه فقط توی خودرو، ماشین لباس شویی و یخچال و سشوار و همه چی توی امریکا اولویت رو بر درست انجام دادن وظیفه اصلی قرار میدن و بعد بقیه موارد… یه جور فرهنگ شده
REZA
۲۰ دی ۱۳۹۶داداش خودت فهمیدی چی نوشتی یا کیبوردت ایراد داره؟!! :))
ساسان
۲۱ دی ۱۳۹۶باگوشی نوشتم..کیبورد گوشیه فارسیو اینجور مینویسه..یکجاهم اشتباه تایپی داشتم…!!..فک نمیکنم خیلی گنگ شده باشه مفهوم جمله…به زبون ساده بگم از بعضی نماها قیافشون مثل مونگولها میمونه!!! مثل یه موجود تکامل نیافته…بخصوص ابعاد سپر ورینگ کمری با بدنش
sina
۱۹ دی ۱۳۹۶کمری سلطان این سگمنته
سامان اذری
۱۹ دی ۱۳۹۶من فکر نمیکنم شتاب سوناتا 2.4 لیتری در عمل هم 7.7 ثانیه باشه ها
(ali (Chevy nova
۱۹ دی ۱۳۹۶سامان جان دادا ازت تشکر مىکنم که گفتى برام پىگىر اون لوازما مىشى
2 نفر رو پىدا کردم که انگارى دارن اون لوازما رو اگه نداشتن زحمتش رو به شما مىدم امارش رو دربىارى برام
راستى شمارت رو اگه خواستى بده به مهدى شورولت با هم در تماس باشىم
سامان اذری
۱۹ دی ۱۳۹۶چشم علی داش
Just bentley continental
۱۹ دی ۱۳۹۶اکورد سلطان این سگمنته.
البته پاساتم دوست دارم
sina
۱۹ دی ۱۳۹۶اکورد بهترین ماشین این سگمنته ولی خب پیشینه و فروش و بازار کمری رو نداره.
Just bentley continental
۱۹ دی ۱۳۹۶باشه حالا چرا این قدر دیس?????
یعنی کسی طرفدار اکورد نیست
مزدا ۶ هم خوبه
E 36
۱۹ دی ۱۳۹۶مال مزدا 6 میشه این کاپ
شاهين
۱۹ دی ۱۳۹۶رقیب مزدا ۶ در فینال مشخص شد…کمری
Ali.usa
۱۹ دی ۱۳۹۶فاز اینای که به سوناتا رای دادن رو نمیفهمم واقعا
lawyer hamid
۱۹ دی ۱۳۹۶دیگه همه اینو میدونن که تو این رقابت کمری از هر لحاظ بهتره
حتی طرفدارای برندای دیگه مثل من که طرفدار مرسدس هستم اینو قبول دارن که کمری بهترینه تو این سگمنت
پس نظرم بدون هیچ شک و تردیدی کمری هستش
جواد
۱۹ دی ۱۳۹۶درود بر تو
Saeed Boroomand
۱۹ دی ۱۳۹۶خب هیوندایی در عمل خیلی ارزون تر و فایننس هاش هم معمولا جذاب تر هستن و گارانتی هاشم خوبه. هر چند کمری جدید خیلی خوبه.
شاهین یزدین
۱۹ دی ۱۳۹۶هیچ دلیلی برای انتخاب نکردن کمری نمیشه پیدا کرد واقعا
طراحی داخلی نسل جدیدش چقدر خوب شده
کیفیت خوب سواری و استهلاک کم هم که همیشه با تویوتا بوده
(ali (Chevy nova
۱۹ دی ۱۳۹۶تا الان که ساعت 1:11 دقىقه هست
کمرى 105 تا راى اورده
سوناتا 13 تا راى
اختلاف 2 تا ماشىن خىلى زىاده
محمدرضا
۱۹ دی ۱۳۹۶بای بای سوناتا کره ای !
عشق ماشین
۱۹ دی ۱۳۹۶کمری واقعا عالی و لی تو این سگمنت سلطان بلامنازع هوندا آکورد هستش.
ایلیا
۱۹ دی ۱۳۹۶مهمترین مساله ای که نظر من و احتمالا بقیه ی دوستان رو جلب کرد قیمت سوناتا هست.
هیوندای سوناتا رو به قیمت کمری میفروشه اونم توی رقابتی ترین بازارها.
این نشوندهنده ی اعتماد بنفس بالا و اعتمادیه که هیوندای به محصولات خودش داره.
به نظر من توی این دوئل کمری انتخاب بهتریه ولی اصلا قبول ندارم که کمری از هر نظر بهتره، مطمئنا سوناتا هم نقاط قوت محسوسی داره..
شایان
۱۹ دی ۱۳۹۶نظرت واقعا خوبه خوشم اومد این سیاه و سفید ببینیم اصلا درست نیست و این مثال شما کاملا درسته که توی بازار آمریکا سوناتا هم فروش خوبی داره هر چند پیشینه کمری قدیمی تره
Hosein
۱۹ دی ۱۳۹۶این نسل کمری دیگه از همه نظر واقعا سرتره.روکاغذ ،در عمل،ظاهر وکیفیت،،،،،.
Hosein
۱۹ دی ۱۳۹۶این نسل کمری دیگه از همه نظر واقعا سرتره.روکاغذ ،در عمل،ظاهر و،،،،،.
Madjid Thunderbird
۱۹ دی ۱۳۹۶.
هر دو ماشین های خوبی هستند و زیاد فرقی با هم ندارن
این سگمنت کلا همگی در یک سطحن و زیاد نمیشه فرقی گذاشت
سياوش
۱۹ دی ۱۳۹۶پدال جان چرا به خودت زحمت نمیدی یه سرچ کوچیک تو سایت مادر بکنی تا اطلاعات فنی خودروهارو درست بنویسی؟؟؟؟
این شتاب برای سوناتای توربو هست
شتاب کمری هم اشتباه درج شده
انقدر مقاومت نکن
انتخاب من قطعا کمری
سردبیر
۱۹ دی ۱۳۹۶سلام. این اعداد تست های واقعی و اعدادی است که کار اند درایور به صورت واقعی به دست آورده. شتاب نسخه توربوی سوناتا هم 6.8 ثانیه ثبت شده است.
شاهين
۱۹ دی ۱۳۹۶انتظار میره برای دور بعدی رقابت ها مزدا ۶ جدید نیوفیس ۲۰۱۸ رو وارد میدان کنید…
Siabala
۲۲ دی ۱۳۹۶اهان یعنی شما اعدادی که کمپانی مادر اعلام کرده رو قبول ندارید بعد یه سایت تستش کرده قبول دارین؟ حالا انگار کاراند درایو چه…هست!
اگه کمری و سوناتا این شتابو داشته باشن من ماشینمو اتیش میزنم
واقعا ازاین سایت دارم ناامید میشم
#ali.m#
۱۹ دی ۱۳۹۶سلطان سدان ها ?
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۹ دی ۱۳۹۶به نظر من کمری بازم زشته اونا که میگن قشنگه واقعا چه بد سلیقه ان فک کنم اینا کفش ورزشیا با شلوار پارچه ای می پوشن سوناتا جوان پسندتره و کمری برا باباهامون خوبه من چون جوونم به سوناتا رای دادم وای تو این سگمنت هیچ ماشینی حرف گفتن در برابرمزدا ۶ ندارن و اگر مزدا اینجا بود دیگه هیشکی به اینا نگا نمی کنه.
Saeed Boroomand
۱۹ دی ۱۳۹۶یه زمانی ریبن عینک هاش رو با حاشیه سود کمی میفروخت و در نهایت بزرگ ترین شرکت عینک سازی دنیا سهامش افت شدیدی کرد چون بیشتر مردم انتظار دارن کالای خوب و لوکس گرون باشه…
یه شرکت ایتالیایی اومد ریبن رو با قیمت کم خرید و یک سال هیچی عرضه نکرد و از سال بعدش همون محصولات رو با همون تیم و ادامه همون طراحی ها عرضه کرد این بار با قیمت های بالای یکصد و خورده ای دلار، حدس بزنید چی شد…
اصولا اگه تیلور سویفت فردا جوراب پشمی بلند از موی شتر بپوشه، دو هفته بعدش مشاهده میشه که نسل شتر ها داره منقرض میشه و دیه شده چند میلیارد …?
احمد
۱۹ دی ۱۳۹۶سوناتا قدرت موتورش کمتر اما شتابش بیشتر از کمری در حالی که وزنش از هم بیشتر مصرف سوختم به نوع رانندگی و ترافیک بستگی داره قیمتش کمتره از کمری سوناتا رو بهتر از کمری میبینم
مهران
۱۹ دی ۱۳۹۶داخل این سگمنت خیلی ماشین های خوبی قرار داره که بنظر من خیلی هاشون برندن و من خیلیا شون رو دوست دارم هم کمری و آکورد و پاسات و مزدا 6 و … و در آخر اینکه انتخاب از بینشون خیلی سخته
حسن
۱۹ دی ۱۳۹۶تصورات و مقایسه های رانندگی و هندلینگ و امکانات کمری همه از مدل قبله . با این طراحی جدید و تغییرات من منتظر تمایل بیشتر مشتریان این سگمنت به سمت کمری هستم البته کاری به بازارایران ندارم. متاسفانه الان مدل 2016 شده نزدیک 300ملیون این بیاد حتما خیلی بیشتره الان دیگه تصورش را هم باید گذاشت کنار
Mohamad
۱۹ دی ۱۳۹۶کمری حرف اول و آخر را میزنه. طراحی بیرونیش که زیباست، داخلش تحسین برانگیزه و مشخصات فنیش هم عالیه
Raha
۱۹ دی ۱۳۹۶هیوندای وقتی که yf رو معرفی کرد به معنای واقعی ترکوند اما از اون به بعد سطح توقع همه نسبت به هیوندای بیشتر شد
سروش
۱۹ دی ۱۳۹۶به جز طراحی بیرونی که سوناتا بهتره در بقیه موارد کمری با قاطعیت برتری خودش رو ثابت می کنه!
دوام و استهلاک
هندلینگ و تعلیق بهتر
لذت رانندگی
خدمات تویوتا
کابین قشنگ تر، با کیفیت تر
مصرف سوخت کمتر
بازار فروش بهتر
amin
۱۹ دی ۱۳۹۶این سگمنت کاملا متعلق به کمری و آکورد است,
داشبورد این نسل از کمری هم که غوغاست
این نسل از سوناتا رو تو یه نمایشگاه در عباس آباد دیدم،نمای پشتش وقتی از نزدیک و کاملا مستقیم بهش نگاه به شدت شما رو یاد نمای عقب لنسر میندازه
داوود
۱۹ دی ۱۳۹۶آقا من همونی هستم که حدود دو سال پیش اوتلندر ثبت نام کردم و هی میومدم اینجا در مورد اوتلندر می نوشتم. اون موقع در نهایت فسق قرارداد کردم و پولشو دادم ملک خریدم. الان بعد از دوسال التماس می کنم ملک را بفروشم حتی با قیمت خرید هم کسی نمی خره در حالی که اوتلندر زده بالای 270. اینو نوشتم تا دوستان بدونند که خرید ماشین خارجی در ایران همیشه سود داره.
amin
۲۰ دی ۱۳۹۶الان که ملک تو تهران گرون شده دوست عزیز شاید اونموقع گرون خریدید
بعدش هم حساب کنید اگر اونموقع اونلندر خریده بودید الان ۳ مدل از روش افتاده بود و افت قیمتش خیلی بیشتر میشد،
greyz
۲۴ دی ۱۳۹۶بیشتر واسه ماشین های میلیاردی صدق میکنه مثلا هنوز که هنوزه اس 500 مدل2011 یا 12 رو با قیمت حدودی یک میلیارد خریده میشه ماشینی که راحت تو هر نمایشگاه پیدا میشه این قضیه واسش صدق نمیکنه قدیم ماشین بالا 2500 سی سی کمیاب بود الان بالا 40 هزار دلار
میثم مکاری
۱۹ دی ۱۳۹۶سوناتا ماشین خوبی هست،بد نیست اما بد به کمری می بازه،این سگمنت احتمالا مزدا 6 و آکورد فینالیست بشن.
حمیدرضا
۲۰ دی ۱۳۹۶خیلی سخت بود انتخاب هر دو تقریبا در یک سطحن با توجه به علاقه تویوتا رو انتخاب کردم ولی شادی موقع خرید قیمت هیوندای و آپشنایی که مطمئنم یه سروگردن بالاتر از تویوتاست ممکنه قلقلکم بده
Abbas_us.c
۲۰ دی ۱۳۹۶قطعا تویوتا مرد روزای سخت
Babak
۲۰ دی ۱۳۹۶به نظر من تویوتا کمری مشکلش جلو داشبورد ساده اش بود که تو این نسل اون رو هم تغییر داده من از همه نظر کمری رو بهتر میدونم
greyz
۲۴ دی ۱۳۹۶واقعا چرا تویوتا دلش میخواد فاتحه قیافه ماشین رو بخونه ؟ یجوری که بعد دو سال ظاهر برادران پراید از اون جذاب تر بنظر میرسه الان برید مازراتی کوآتروپورته 2009 رو نگاه کنید عشق میکنه ادم هنوزم با طراحیش یا مرسدس های قدیم هنوز اون ابهت رو دارن دوتا سری پنج مدل 2009 یا 2008 جای خونه مون هست واقعا جذابت بی ام و های جدید رو هنوزم دارن ولی خودرو ساز های شرقی مخصوصا تویوتا ظاهر ماشین هاشو خراب میکنه همون کمری قدیم چقدر ظاهر سنگین تری داشت نسبت به نسل جدیدیش … تویوتا نسبت به هیوندا همیشه قوای بیشتری بکار برده فقط اگه از این سیاسیت مضخرش بیخیال شه خیلی بهترم میشه حالا خوبه بظاهر محبوب ترین مدلش یعنی لندکروزر دست نمیزنه و اونو عجیب غریب نمیکنه …
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۷من هم به کمری رای دادم
ولی اختلاف این دو آنقدر زیاد نیست.بخصوص که محصولات تویوتا در کشور ما با همین سابقه ذهنی که در مردم وجود داره ؛توسط شرکت محترم ایرتویابه شدت گران فروخته می شه.
درصورتیکه تویوتا اون کیفیت ودوام سابق را نداره؛وانگهی هیوندای هم بسیار با دوام وباکیفیت هست.ونمیشه صددرصد تویوتارا برتر دانست
الان که من این متن را می نویسم تویوتا3بار برای اشکالات اساسی ومهم برای کمری2018فراخوان داده.
من یه سوناتاهیبرید 2017 6ماه پیش خریدم؛که از نظر هندلینگ ونرمی وکیفیت واقعا عالیه؛ودرجهان هم تا جائی که من اطلاع دارم فراخوانی برای خرابی نداشته.
البته سوناتاهیبرید از خود سوناتا بنزینی هم از نظر هندلینگ وکیفیت خیلی بهتره