مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت سیوهفتم، دومین دوئل از گروه سدانهای سابکامپکت
نتایج دوئل قبلی بین اشکودا راپید و هوندا سیتی
مجموع آراء: ۸۲۴
آراء اشکودا راپید: ۴۰۰
آراء هوندا سیتی: ۴۳۳
پیروز دوئل: هوندا سیتی با کسب ۵۲ درصد از کل آراء
تویوتا یاریس iA
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵
نسل کنونی: اول
پلتفرم: DJ مزدا
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۵,۷۲۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۵,۱۱۵ دستگاه
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: خودرویی سرگرمکننده برای رانندگی، تریم داخلی خوب، ارزش بینظیر در برابر قیمت
نقاط منفی: نداشتن نسخهٔ هاچبک، صندلیهای عقب تنگ، شتابگیری کُند
هیوندای اکسنت
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۶
نسل کنونی: پنجم
پلتفرم: GB هیوندای-کیا
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۸,۹۵۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۹,۰۹۰ دستگاه
گارانتی: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ قدرتمند، ظاهر زیبا، رانندگی پویا، ارزش بالا
نقاط منفی: سروصدای زیاد موتور، کاربرد زیاد پلاستیک خشک در داخل، صندلیهای عقب تنگ، نداشتن نسخهٔ هاچبک
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا یاریس iA | هیوندای اکسنت | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری I4 | ۱.۶ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۰۶ اسب بخار | ۱۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۰ نیوتن متر | ۱۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۷ ثانیه | ۷.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۸ ثانیه | ۱۶.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۹ لیتر ترکیبی | ۷.۶ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۴۴ لیتر | ۴۵ لیتر |
وزن | ۱۰۸۳ کیلوگرم | ۱۱۴۴ کیلوگرم |
طول | ۴.۳۴ متر | ۴.۳۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۷ متر | ۲.۵۸ متر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۳۹۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۱۶,۳۸۰ دلار | ۱۵,۸۸۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۱۶,۳۸۰ دلار | ۱۵,۸۸۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10267363]
we dont pray for love //// we just pray for cars
۲۶ اسفند ۱۳۹۷با سلام خدمت تمام دوستان پدال و کسانی که دارن این نظر رو میخونن انتخاب من تویوتا هستش دلیل من هم اینه که توی این دوئل بنظرم تویوتا از لحاظ کیفیت و قابلیت اطمینان بالاتر از هیوندای قرار میگیره و انتخاب معقول تری هست و بنظر من بعد از 5 سال استفاده // شما هزینه و خرج کمتر برای تویوتا انجام میدین تا هیوندای اگه بخوایم از لحاظ بلند مدت ببینیم //
.
.
و در آخر برای تمام دوستان درخواست سلامتی و آرامش برای خود و خانواده شون رو دارم چند روز بیشتر تا شروع سال جدید نمونده و امیدوارم در سال جدید همه ما و همه مردم ایران تعصبات و دفاعیات کور کورانه خودمون از هر موضوع و در هر زمینه ای رو دور بریزیم و با منطق و دست دوستی و پر مهر و برادنه به هم احترام و ارزش قاعل بشیم و سعی کنیم ایران رو اول با طرز فکر درست خودمون بسازیم بعد تغیرات فیزیکی درش ایجاد کنیم که بدون طرز فکر درست حتی توی بهشت زندگی کردن هم مجازات خواهد داشت بدون شک /
پیشاپیش عید همگی مبارک و یادمون باشه با هم دوست باشیم و اتحاد داشته باشیم
امیدوارم و از خدا میخوام هرکی هر مشینی میخواد هرچه زودتر بهش دست پیدا کنه /
یا علی
خدانگهدار .
.
محمد
۲۶ اسفند ۱۳۹۷اما مانیتور کوچک یاریس اون وسط دلشبورد در مرکز توجه، بشدت توی ذوق میزنه
ظاهری هم که هر دو قابل قبولن اما شخصا هیوندا رو ترجیح میدم
داخلی اما تویوتا رو ترجیح میدم که البته ضعفش هم مانیتورش هست اما به داخل مزدا شبیه
فنی هم که هیوندا بهتره
انتخاب کلی هم هیوندا گرچه که یاریس هم حریف سرسختیه
Solid Snake
۲۶ اسفند ۱۳۹۷روی کاغذ که اکسنت بهتره
از نظر کیفیت و استهلاک تویوتا یاریس احتمالا بهتر باشه
M:::J:::Y
۲۶ اسفند ۱۳۹۷با احترام به تویوتا
طبق سایت هیوندای،قیمت نسخه فول2019 اکسنت(لیمیتد)
19.500دلاردر میاد که برتری هاش نسبت به یاریس فول(19000$) قابل توجهه:
30 اسب بخار بیشتر
داشتن سانروف
گرمکن صندلی های جلو
پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو
رینگ های زیباتر و ظاهر بدنه بهتر
و چه قدر خوب که تو تریم اتوماتیک؛ جفتشونCvt نیستن.(۶سرعته اتوماتیک)
و درنهایت به نظر انتخاب اکسنت منطقی تر باشه?❤
овsкиكMас
۲۶ اسفند ۱۳۹۷هر خودروهای خوبی هستن اما مشخصات فنی،آپشن،قیمت و فروش اکسنت بهتر هست
همچنین طراحی داخلی و خارجی اکسنت رو بیشتر میپسندم به شخصه
اکسنت
امیر
۲۶ اسفند ۱۳۹۷یه کاری کردن که خودروهای اقتصادی اونا برامون شبیه رویا بشه
sina7
۲۶ اسفند ۱۳۹۷واقعا چیشد که نسل قدیم اکسنت مونتاژ شده تو ایران الان لاکچری حساب میشه…
Ahmad
۲۶ اسفند ۱۳۹۷TOYOTA
Solid Snake
۲۶ اسفند ۱۳۹۷بنظرم اکسنت برنده نهایی این سگمنت باشه
Genius
۲۶ اسفند ۱۳۹۷اینایی که دارید می بینید تو دنیا همرده 405 و سمند برای مردم اوناست!!!!!!
شایان
۲۶ اسفند ۱۳۹۷سمند ۱۲۰ میلیونی؟؟؟
Hamid...Audi
۲۶ اسفند ۱۳۹۷این ماشین همون مزدا ۲ سدان هستش که فقط طراحی جلوش تغییر کرده و بسیار بسیار ماشین خوب و ارزشمندیه.
رای من در اصل مزدا ۲.
Sina
۲۶ اسفند ۱۳۹۷دوستانی که به اکسنت رای دادن به خاطر موتور کمی قویتر و شتاب، بدونید که رای شما شدیدا اشتباه هست
در حالی که تو این سگمنت این شتاب بیشتر اکسنت کوچکترین ارزشی نداره، این مصرف کم و قدرت کافی تویوتا مهم هست، کم استهلاکی و ماندگاری بیشتر تویوتا مهم هست،ظاهر بهتر تویوتا مهم هست
و در اخر فروش جهانی اکسنت یک پنجم یاریس هم نیست
در بسیاری از کشورهای اروپا یاریس بسیار محبوب هست در صورتی که اکسنت کسی نگاه هم نمیکنه
Shahrukh
۲۶ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز،نظرت راجب هشدار نقطه کور و گرمکن صندلی جلو و سانروف برقی و سیستم اطلاعات و سرگرمی با پشتیبانی اپل
کار و اندروید اتو اکسنت چیه؟
تو این سگمنت،یاریس واقعا کم گذاشته!البته هستن کسایی که صرفا موتور و فنی براشون ملاکه نه آپشن و تا حدی هم زیبایی بیشتر?
Sina
۲۶ اسفند ۱۳۹۷اره دیگه،همون بزک دوزک کره ای ها که امثال شما رو خام میکنه.
درضمن با همه این امکانات قیمت اکسنت بالا میره که اونوقت دیگه اصلا ارزش خرید نداره
Shahrukh
۲۶ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز،فول آپشن هردوتاشون حدود19هزارتا درمیاد!با قیمت تقریبا یکسان،ارزش اکسنت بالاتره اگر بخوای منطقی و از روی عقل تصمیم بگیری!وگرنه معلومه که قلب همیشه،میگه تویوتا و مزدا و هوندا❤
علی ای حال، به شما اکسنت 2019 دادن قبول نکن!
овsкиكMас
۲۶ اسفند ۱۳۹۷اوکی تو بهت اکسنت دادن بهش نگاه نکن! تو فروش جهانی هم اکسنت رتبه ٢۶ و یاریس رتبه ٣٣ رو کسب کردن تو کلاس خودشون ،فروشش گویای همه چیز هست اینقدر هی حرص نخور ?
۵٢ میلیونی رو بچسب
Solid Viper
۲۶ اسفند ۱۳۹۷بله مشخصات نشون میده فنی اکسنت بهتر باشه
بازدهی پیشرانه ش خیلی خوبه،
ولی خب اون طرف ماجرا تویوتا یا همون مزدا باکیفیت مثال زدنی استهلاک فنی به مراتب بهتر قرار داره
رای من تویوتا
آمریکایی
۲۶ اسفند ۱۳۹۷بین همشون رای من هوندا
حمیدرضا
۲۶ اسفند ۱۳۹۷به نظرم اشکودا برای برتری بین هر چهار گزینه بهتر بود ولی خوب نتیجه به انتخاب کردن هست در بین این دو خودرو من هیوندا رو انتخاب می کنم فقط به دلیل گارانتی بیشترش که در کلاس ماشین های اقتصادی خیلی خیلی مهمه البته مصرف سوختش کمی بیشتر هست که قدرت خیلی بیشتری هم به راننده میده خصوصا برای حرکت در بزرگراه ها
چقدر فروش هیوندا کم شده فروش تویوتا هم خیلی کاهش پیدا کرده واقعا جای تعجب داره
چرا مردم امریکا دیگه ماشین اقتصادی نمی خرن مگه روز به روز فقیر تر نمیشن و منزوی
آریا
۲۶ اسفند ۱۳۹۷شتاب درست نوشته شده؟
۱۳۰ اسب بخار صفر تا صد ۷.۵ ثانیه!!!!!
Abbas
۲۶ اسفند ۱۳۹۷با احترام به یاریس انتخاب من اکسنت،ولی جفتشون حقیقت عجب شتابی دارن،بعد یارو اینجا سوار پژو و سمند آشغال با شتاب ۱۲ ثانیه ای میشه و چنان جو گیر میشه و سلطان سلطان میکنه که نگو
امیر
۲۶ اسفند ۱۳۹۷اکسنت فک میکنم انتخاب معقولتری باشه و منم انتخابش کردم
نیما
۲۶ اسفند ۱۳۹۷دقیقا به چه طریقی؟
با رسم شکل توضیح دهید