امروز به بیست و پنجمین گروهِ سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدهایم که این یعنی تنها ۱۰ گروه دیگر تا پایان دور چهارم مرحله مقدماتی رقابتها باقیمانده است. گروه امروز متعلق به کوپههای اسپرت کوچک است که در دوئل سوم آن هوندا سیویک کوپه و کیا سراتو کوپ به رقابت با یکدیگر پرداختند. در این رقابت بهطورکلی تعداد ۱۸۱۹ رأی به ثبت رسیده است که سیویک کوپه با کسب ۱۶۴۳ عدد از آنها قاطعانه با تصاحب ۹۰ درصد کل آراء پیروز رقابت شده است درحالیکه سراتو کوپه تنها ۱۷۶ رأی دریافت نموده است. حال امروز در چهارمین دوئل گروه کوپههای کوچک، دو کوپهٔ ژاپنی یعنی نیسان 370Z و تویوتا GT86 به مصاف یکدیگر رفتهاند.
کیا سراتو کوپه | هوندا سیویک کوپه | فیات ۱۲۴ اسپایدر | مزدا MX-5 |
هوندا سیویک کوپه | مزدا MX-5 | ||
آئودی TT | بامو سری ۲ | هیوندای ولوستر | فولکسواگن شیراکو |
؟ | فولکسواگن شیراکو | ||
تویوتا GT86 | نیسان 370Z | فولکسواگن بیتل | سایون tC |
؟ | ؟ |
نیسان 370Z
در بین خودروهای اسپرت، سری Z نیسان بسیار باسابقه و شناختهشده هستند. پیشینهٔ این سری به سال ۱۹۶۹ و معرفی داتسون 240Z بازمیگردد. بدین ترتیب از این سال به بعد نسلهای مختلف خودروهای اسپرت سری Z نیسان تحت برند داتسون و بعداً نیسان تا سال ۲۰۰۰ به تولید رسیدند. سپس بعد از وقفهای دوساله، نسل جدید این سری در سال ۲۰۰۲ با نام 350Z معرفی گردید. این خودرو که در دو نسخهٔ کوپه و رودستر ساخته میشد، تا سال ۲۰۰۹ به تولید رسید تا اینکه نوبت به نسل کنونی خودروهای سری Z نیسان یعنی مدل 370Z رسید که برای اولین بار در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۰۸ رونمایی شد. این خودرو ادامهدهندهٔ راه نزدیک به نیمقرنی اسپرتهای سری Z نیسان است که همچنان در حال تولید بوده و فعلاً خبری از نسل جدید آن نیست. بااینحال طبق گزارشاتی گفته شده که ممکن است نیسان نسخهٔ کانسپت نسل جدید 370Z را با نام 390Z در نمایشگاه توکیوی آینده رونمایی کند. درهرحال، 370Z که عمری نزدیک به یک دهه دارد، مانند نسل قبلی خود، روی پلتفرم دیفرانسیل عقب FM نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون اینفینیتی QX70 مشترک است. این کوپهٔ اسپرت مانند 350Z در دو نسخهٔ کوپه و رودستر تولید میشود و نیسان در طول سالهای تولیدش همواره با بهروزرسانیهایی سعی در حفظ نمودن توان رقابت آن داشته است. 370Z تنها با یک پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه میگردد که در حالت استاندارد ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین نسخهٔ نیسموی این ماشین نیز ساخته میشود که قدرت پیشرانهٔ شش سیلندر آن به ۳۵۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.
تویوتا GT86
تویوتا زمانی با مدلهای سوپرا و سلیکا حضور قدرتمندی در بخش خودروهای اسپرت داشت اما پس از خاتمه تولید این مدلها که با عدم معرفی جایگزین نیز همراه بود، این سازنده ژاپنی برای مدتها از کلاس اسپرت فاصله گرفت. ولی سرانجام در اواخر دههٔ اول قرن بیستویک، تویوتا تصمیم گرفت با همکاری سوبارو اقدام به طراحی و ساخت یک کوپه اسپرت نموده و پس از چند سال غیبت دوباره به این کلاس بازگردد. بدین ترتیب پس از معرفی چندین کانسپت، سرانجام نسخهٔ تولیدی این خودرو در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۱ رونمایی شده و تحت برند هردو شرکت تویوتا با نام GT86 و سوبارو با نام BRZ به بازار عرضه شد. همچنین در ابتدا، تویوتا این کوپهٔ اسپرت را تحت برند سایون و با نام FR-S در ایالاتمتحده عرضه میکرد اما پس از تعطیل شدن برند سایون با همان نام تویوتا GT86 در این کشور عرضه شد. بخش عمدهای از توسعه و مهندسی GT86 بر عهدهٔ سوبارو بوده و تمام مدلهای آن توسط این شرکت تولید میشود. به همین دلیل، این اسپرت ژاپنی از آرایش پیشرانههای سوبارو یعنی موتور تخت استفاده میکند. این موتور که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است، ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میگردد. تویوتا GT86 تاکنون جوایز متعددی را هم کسب نموده که ازجملهٔ آنها میتوان به خودروی سال ۲۰۱۲ ژاپن، خودروی سال تاپ گیر، بهترین خودروی عملکردی زیر ۶۰ هزار دلار و… اشاره کرد. این کوپهٔ اسپرت ژاپنی به بازار کشورمان نیز راه پیدا کرده است.
مشخصات فنی
نیسان 370Z | تویوتا GT86 | |
پیشرانه | ۳.۷ لیتری V6 | ۲ لیتری H4 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۳۵ اسب بخار | ۲۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۵ نیوتن متر | ۲۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۵.۱ ثانیه | ۶.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۷ ثانیه | ۱۴.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) | ۹.۶ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۵۰۰ کیلوگرم | ۱۲۴۹ |
طول | ۴.۲۵ متر | ۴.۲۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۵ متر | ۲.۵۷ متر |
حجم صندوق بار | ۲۰۰ لیتر | ۲۰۰ لیتر |
قیمت پایه | ۳۰,۸۷۵ دلار | ۲۷,۱۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9824842]
سامان اذری
۱۶ شهریور ۱۳۹۶چرا منو تو همچین شرایط سختی قرار میدید ؟؟؟
????????
سامان اذری
۱۶ شهریور ۱۳۹۶http://www.aparat.com/v/voZOQ
این درگ هایابوسا gsx 1300 با نیسان 370z
http://www.aparat.com/v/xnNzv
اینم مقایسه صدای اگزوز تویوتا gt 86 با 3 تا فورد ماستنگ
حتما ببینید
(ali(chevy nova
۱۶ شهریور ۱۳۹۶سامان جون حىف که از لحاظ مسافت از هم فاصله زیادى داریم
اگه نزدیک بودى یه جا مىبردمت طرف کارش فقط تقویت ماشىنهاى ژاپنى هست
پر هستش از انواع لنسر و سوىک
سامان اذری
۱۶ شهریور ۱۳۹۶فدات علی داش
همین که به یادمی یه دنیا ارزش داره
اینم دونات زیبا از نیسان 370 که خودم ضبط کرده بودم
http://www.aparat.com/v/JKIR5
سامان اذری
۱۶ شهریور ۱۳۹۶راستی علی داش
بچه کجایی چند سال داری ؟؟؟
(ali(chevy nova
۱۶ شهریور ۱۳۹۶سامان جون من تهران هستم و متولد 1371
محله ما سمت شرق تهران هست
KING 918 (محمدرضا)
۱۶ شهریور ۱۳۹۶اقا ببخشید من خیلی پیگیر دوئل نبودم تاریخ مشخصی دارن کلاس های خودروایی ؟؟؟؟؟؟
اگه تاریخ خاصی دارن دوستان کسی میدونه بگه هایپر کار هاش کی گذاشته میشه ممنون
MAHDI . TUNING
۱۶ شهریور ۱۳۹۶ما هم خبر نداریم
قبلا درخواست اطلاع رسانی کردیم که یه جوری بهمون بگید اما به نتیجه نرسیدیم
امیر دهقان
۱۶ شهریور ۱۳۹۶در پایان این دور از رقابتها، لیست کامل گروههای خودرویی بترتیب اعلام خواهند شد.
فرشاد
۱۶ شهریور ۱۳۹۶با وجود سن بالای 370Z، بهش رای میدم چون کاملا جذابتره از همه نظر ?
(ali(chevy nova
۱۶ شهریور ۱۳۹۶من نىسان 370 رو انتخاب مىکنم بخاطر همه ى خصوصىات خوبى که نسبت به رقىبش داره
راستى رفقاى ژاپنى باز اون نىسان 370 زرد رنگه که ساخت دهه ى 70 هست رو مىشناسىد تو درگ تهران تاىم مىزد؟
تو کلاس خودش از همه بهتر بود و همونجا بود از 370 خوشم اومد
فىلمش تو اپارات باىد باشه
PaRHaM
۱۶ شهریور ۱۳۹۶منم ?✋?
سامان اذری
۱۶ شهریور ۱۳۹۶منم هردوتاشونو دوس دارم ولی مجبوری به نیسان رای دادم چون نیسان مشخصات فنی بهتری داره و اگه نیسان بره بالا تر تو دوئل های بعدی احتمال برنده شدنش زیاده
Kamy R
۱۷ شهریور ۱۳۹۶آئودی تی تی رو دست کم گرفتیا?
SERIAL WINNER
۱۶ شهریور ۱۳۹۶.
نیسان ۳۷۰ ، چون موتورش بزرگتر و پرقدرت تره ،
MAHDI . TUNING
۱۶ شهریور ۱۳۹۶یه کلام 370z سلطان دریفت
بنزما
۱۶ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز رکورد طولانی ترین رکورد دریفت دنیا مال جی تی ۸۶ عه ولی من عاشق ۳۷۰ ام پس رای من نیسان
MAHDI . TUNING
۱۶ شهریور ۱۳۹۶درسته منم خوندمش
البته اون پیست خیس بوده
370 قوی تره و تو دریفت در اسفالت خشک خیلی بهتره
در کل لقبش رو سلطان دریفت گذاشتن
الف.ی
۱۶ شهریور ۱۳۹۶زد 370 که از نظر فنی بالاتره ولی انصافا جی تی 86 رو هم خیلی دوستدارم
جلالى
۱۶ شهریور ۱۳۹۶نىسان طبق جدول خىلى خوب تونسته عمل کنه
من هم به نىسان راى مىدم
سياوش
۱۶ شهریور ۱۳۹۶با سلام
شتاب جى تى رو اشتباه درج کردین حدود ۷.۶ثانیست براى مدل دنده اى
شما که زحمت میکشید اطلاعات درج میکنید خب درست درج کنید چون تو نتایج تاثیر داره
باتشکر
حمیدرضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۶به خاطر موتور تخت به تویوتا رای دادم دیزاین داخلشو بیشتر دوست داشتم ولی درکل هر دو یکم قدیمی به نظر میان خیلی هیجان ندارن تو طراحی داخلی
حامد
۱۶ شهریور ۱۳۹۶z370 سلطانه ….نیاز نیس همیشه اعداد و ارقام برتری رو ثابت کنه ،گاهی روح یک ماشینه که مشخص میکنه کدوم برندس …..z370 فقط ی اتومبیل نیست ،ی انقلابه که به ماها بفهمونه آهن هم روح داره …..نیسان استاد روح دمیدم رو جسم آهنه ،از z370 شروع کرد و بعدش GTR حالا بی صبرانه منتظریم شاهکار بعدی رو ببینیم هر چقدر که طول بکشه …
Mohammad
۱۶ شهریور ۱۳۹۶گودزیلا ❤
Shahryar
۱۶ شهریور ۱۳۹۶از هر لحاظ نیسان بهتره،
جدایی ازین بحثا من منتظر مقاله ای از نیسان لیف هسم،
مهدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۶۳۷۰ ماشین خوبیه ولی واقعا دیگه کسل کننده هست . همه چیز شتاب و قدرت نیست این اتاق و شاسی واسه ۱۵ سال پیش هست دیگه واقعا شوورش درومده اگه شتاب و قدرت رو فاکتور بگیریم کیفیت سواری gt86 رو نداره
datsun
۱۶ شهریور ۱۳۹۶هر دو تا رو دوست دارم ولی سری زد یه کلاس بالاتر از جی تی ۸۶ قرار داره
اون نشان z خودش یه دنیاست
اینجا یه یادی میکنم از نیسان سیلویا یا سری s اسپورت دیفرانسیل عقب فوق العاده ای که از دهه شصت در کنار سری زد و اسکای لاین gtr تولید شد ولی متاسفانه در سال ۲۰۰۲ تولیدش متوقف شد
Alireza.GT86
۱۶ شهریور ۱۳۹۶من هیچ حرفی ندارم…! ❤
silver
۱۶ شهریور ۱۳۹۶رای من نیسان ،به خاطر ارادت و خاطرات خوبی که با محصولاتش دارم .
حتی اگر مشخصات دقیقا یکسان بود هم باز هم نیسان رای من بود
تویوتا برند خوبیه بسختی از محصولاتش میشه ایراد گرفت ، ولی از ( سیاست) اش ناراضی ام ، چون مدل های پر افتخار اسپرتش رو بدون جانشین رها کرد ( سیلیکا و سوپرا)
فکر کنید اگر برای این دو جانشین معرفی میکرد چقدر رقابت جذاب تر می بود.
در حالی که نیسان جی تی آر و سری z رو برای عاشقان ماشین حفظ کرد .
بی صبرانه منتظر سوپرای جدیدم ببینم تویوتا برای شاد کردن طرفداراش چه کرده.
فيصل
۱۶ شهریور ۱۳۹۶بخاطر حجم موتورشون معلومه کدوم بیشتر رای میاره خیلی دوئل ناعادلانه ایه حجم موتور یکی تقریبا ۲ برابر دیگری
ونوم اف ۵
۱۶ شهریور ۱۳۹۶رای من گوژپشت نوتردام نیسان ۳۷۰ z واقعا چه پشت خمیده ی زیبایی داره
Alireza
۱۶ شهریور ۱۳۹۶باریکلا به جی تی 86 که با وجود موتور نه چندان حجیمش پنجه در پنجه بزرگان میندازه
Hemichan
۱۶ شهریور ۱۳۹۶هردوشون عالین
عارف
۱۶ شهریور ۱۳۹۶واقعا این مقایسه درسته!؟4 سیلندر با 6 سیلندر!!!!
mohammad_FM 480
۱۶ شهریور ۱۳۹۶خب واقعا از نظر ظاهر جی تی 86 خیلی بهتره البته سلیقه ایه ولی داخل نیسان بهتره.
خب میخاستم به جی تی رای بدم ولی دیدم نامردیه که به مشخصات نیسان توجه نکنم .
Hj
۱۷ شهریور ۱۳۹۶از کی تا حالا شتاب ۰-۱۰۰ جی تی ۸۶ ۶ثانیه شده؟؟؟؟??????
سردبیر
۱۷ شهریور ۱۳۹۶درود. این شتابی است که توسط کاراند درایور برای آخرین نسخه از تویوتا 86 با گیربکس دستی به دست آمده است. لینک
سپهر
۳ مهر ۱۳۹۶خدایی کجای جی تی قشنگه شبیه مرغ مگس خواره از هرنظر حساب کنی به گرد پای سلطان نمیرسه من قبلا جی تی داشتم خیلی خیلی لشه ولی الان با این نیسان زدی که دارم حس میکنم دارم سوار دایناسور میشم خیلی ابهت دارم لامصب درضمن حداکثر سرعت هم اشتباه زدی حداکثرش۲۶۴کیلومتره.درکل رای من صد درصد نیسان زد
NISSAN
۱۷ فروردین ۱۴۰۳این بار هم نیسان برد حالا هی بگید تویوتا بهتره…