همه میدانیم که تویوتا آینده را بهطور خاص متعلق به خودروهای الکتریکی نمیداند. این خودروساز یکی از معدود شرکتهای رده میانی بازار است که خودروهای هیدروژنی سلول سوختی را نیز تولید میکند. همچنین ژاپنیها مکرراً به هزینههای بلندمدت مالکیت خودروهای الکتریکی اشاره کردهاند، چیزی که طبق گفته تویوتا بسیار بیشتر از هزینههای خودروهای پلاگین هیبریدی میباشد.
البته نیویورکتایمز میگوید همین دیدگاهها باعث شده ژاپنی با مقامات کنگره آمریکا لابی کند و هدف از این کار نیز به تعویق انداختن برنامههای دولت بایدن برای تسریع در همهگیری خودروهای الکتریکی می باشد.
مدتهای زیادی بود که برخی کارشناسان از هیدروژن به عنوان سوخت آینده نام میبردند و تویوتا نیز چنین تفکراتی دارد. آنها از سالها پیش در حال سرمایهگذاری روی این تکنولوژی هستند و هوندا نیز با محصولات FCX و کلاریتی همین راه را طی کرده است؛ اما هوندا در اواسط راه کنار کشید و روی خودروهای الکتریکی تمرکز کرد. بسیاری از خودروسازان اقدام به حذف خودروهای هیدروژنی کردهاند و فولکسواگن بهطور خاص به این نکته اشاره داشته است.
تویوتا همچنان به اهداف هیدروژنی خود ادامه داده و بهتازگی نسل دوم میرای را تولید نموده است. اگرچه آنها اذعان کردهاند هنوز خودروهای هیدروژنی همهگیر نشده و نمیشوند اما میگویند خودروهای هیبریدی میتوانند اولویت بالاتری داشته باشند.
آنگونه که نیویورکتایمز میگوید، تسریع عبور از خودروهای درونسوز و رسیدن به محصولات تمام الکتریکی میتواند روی کسبوکار تویوتا اثر بگذارد. منافع تویوتا حول آیندهای هیدروژنی میچرخد نه الکتریکی…
اگرچه این خودروساز ژاپنی مدتهای مدیدی است از تکنولوژی باتری حالتجامد سخن میگوید اما خب تا رسیدن به تولید انبوه آنها زمان نسبتاً زیادی باقی مانده است.
چندین دهه است که تویوتا خودش را پیشروی آیندهای پایدار میداند. پریوس تکه بزرگی از این پازل بوده و شکی وجود ندارد که این خودرو راه را برای همهگیری محصولات الکتریکی شده باز کرد.
اما حالا به نظر میرسد تویوتا به دنبال لابی علیه خودروهای الکتریکی است. درحالیکه برنامه بازاریابی تویوتا چیز دیگری را نشان میدهد اما گفتوگوها با مقامات سیاسی چیز دیگری را نشان میدهد. گفته میشود تویوتا بزرگترین تأمینکننده نیازهای مالی جمهوری خواهان در کنگره بودهاند، جمهوریخواهانی که بازنده انتخابات ریاست جمهوری بودند. دولت ترامپ مخالف استانداردهای آلایندگی کالیفرنیا بود اما دولت بایدن در جهت متفاوتی حرکت میکند.
و تنها آمریکا نیست که چنین اقداماتی را میخواهد اجرایی کند. مقامات هندی نیز میخواهند تا سال ۲۰۳۰ به اهداف الکتریکی خود دست یابند و تویوتا سال پیش از دولت این کشور خواست تا دوباره روی ممنوعیت عرضه خودروهای درونسوز فکر کنند. آکیو تویودا مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با رسانهها مدعی شده بود اگر تمامی خودروهای ژاپن الکتریکی شوند دیگر برقی در این کشور برای تابستان وجود نخواهد داشت. او افزوده زیرساختهای موردنیاز برای پشتیبانی کامل از همهگیری خودروهای الکتریکی میتواند هزینهای معادل ۱۳۵ تا ۳۵۸ میلیارد دلار داشته باشد.
سوای این مسائل، دادههای EPA نشان میدهد تویوتا از نظر مصرف سوخت جایگاه بالایی ندارد. این برند که زمانی جزو شرکتهایی با محصولات کممصرف بود فروش شاسی بلندها و پیکاپ ها را اولویت خود قرار داده و همین امر روی مصرف سوخت کلی سبد محصولاتش تأثیر منفی گذاشته است.
از آنجایی که اکثر خودروسازان برنامههای خود برای حذف پیشرانههای درونسوز را اعلام کردهاند، شاید تویوتا در این میان تنها بماند. اقدامات اخیر این شرکت چیز خاصی را عایدش نکرده است. بخش اعظم جمهوری خواهان که از حمایتهای مالی تویوتا بهرهمند شدهاند مبنای علمی تغییرات آب و هوایی را خیلی قبول ندارند.
اگرچه این خودروساز در ابتدا از پشتیبانیهای مالی خود دفاع میکرد اما بعدها گفت این کار را متوقف میکند. در واقع همین اقدامات نشان میدهد که تویوتا تغییرات آب و هوایی را باور دارد.
همچنین علیرغم تمامی این موضوعات به نظر میرسد بازارهای بزرگ به روندهای صنعت خودرو جهت میدهند. چین از خودروسازان خواسته تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۴۰ درصد از سبد محصولات خود را الکتریکی بکنند. در حال حاضر تنها محصولات الکتریکی تویوتا در این کشور CH-R و IZOA هستند. این دو خودرو محصول جوینت ونچر فاو و گک هستند و بر اساس نسخههای بنزینی CH-R بنا شدهاند.
البته تویوتا در نمایشگاه شانگهای یک کانسپت الکتریکی مشترک با سوبارو را به نمایش گذاشت. این خودرو که bZ4X نام دارد پیشنمایشی از تولید ۱۵ خودروی الکتریکی ویژه تا سال ۲۰۲۵ می باشد. شاید در نهایت تویوتا هم آینده را متعلق به الکتریکیها بداند…
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۰هیدروژن شانس زیادی در برابر برق نداره اما بنظر میرسه که تویوتا در مقام بزرگترین خودروساز جهان نمیخواد دنبال کننده باشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۲ مرداد ۱۴۰۰به نظرم تویوتا چندوقته انگار آشفته شده ، یعنی مونده هیبریدی بسازه یا الکتریکی یا دیزل هیبریدی کلا انگار گیج شده
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۳ مرداد ۱۴۰۰خوشم از نام کاربری ات میاد معنی اش جالبه .
Kato
۱۳ مرداد ۱۴۰۰علتش هم اینه که آینده نگره و میدونه در آینده کشو ها در تولید برق به مشکل می خورن
و همیشه تویوتا می خواد ماشینهایی که می سازه جزو
کم خرج ترین خودرو های جهان باشه
که الکتریکی ها اینجور نیستن
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰من کار ی ندارم ، ولی دنیا ضرفیت تولید این مقدار برق برای این همه خودرو رو ندارد ,مخصوصا زمانی که جمعیت داره بیشتر میشه و وسایل الکتریکی هم تعدادشون بیشتر میشه و مساحت قابل بهتره برداری هم مدام کمتر میشه ، پس خیلی ایده ی مسمومی هست، باید میانه روی رو پیش گرفت ، هیبرید و پلاگین هیبرید بهترین گزینه است، یعنی هم تمیز و هم کارآمد
تصور کنید کشوری مثل آمریکا در تولید برق خودش عاجز هست ، حالا اگر بخواد ملیون ها ماشین الکتریکی رو تعزیه کنه چه اتفاق بدی میفته ، به نظر این یه سیاست کثیف هست برای نابودی صنعت حمل نقل شخصی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۲ مرداد ۱۴۰۰اگر توان اینرو داشتیم که بتونیم از سیاه چاله ها انرژی استخراج کنیم هیچ دغدغه ای نسبت به برق و انرژی نداستیم ولی متاسفانه هنوز حتی از منظومه هم بیشتر نرفتیم ، میگن انرژی که یک سیاه چاله موقع نطف شدن یک جسم در محدودش به یک تیکه اون جسم وارد میکنه معادل انرژی تمام ادوار تاریخ بشریته ، اگه میشد این کارو کرد ما هم برقمون قطع نمیشد و هیچوقت نگران تموم شدن منابع سوخت های فسیلی و دیگر سوخت ها نبودیم
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰اره ، در کیهان منابع انرژی زیادی وجود داره ، ولی متاسفانه بسیاری دور هستند به طوری که با سرعت نور هم سال ها زمان خواهد برد سفر به اون نقاط و تقریبا غیر قابل دسترس ، مثلا اگر از شعاع چند ملیون کیلومتری یه سیاهچاله هم گزر کرد ، جاذبه ی زیادش ، باعث اختلال حرکت و کشیده شدن در مرکز سیاهچاله میشه
همین خورشید خودمون هم یه منبع بزرگ انرژی هست که تحقیقات صورت گرفته که پنل های خورشیدی رو در مدار خرجی زمین قرار بدن و بتونن اون برق رو به زمین بفرستن ، البته مانع های زیادی سر راه هست،و یا اینکه در سطح زمین با روش های مختلف انرژی خورشید رو بازیافت کرد که اون هم به نوبه ی خودش مساحت زیادی لازم داره که امروزه به علت وسعت جمعیت مساحت زمین بسیار مورد نیاز هست و نمیشه اون رو اشغال کرد، در آخر اینکه همش به خاطر ازیاد جمعیت هست
پویا
۱۲ مرداد ۱۴۰۰پسر خوب کی به شما گفته آمریکا تو تامین برق خودش عاجز هست
مگه اونجا طویلس که ندونن دارن چیکار میکنن دولت مرکزی امریکا 3ترلیون دلار طرح پیشنهاد داده برای اینکه تا سال2035کاملا کربن خنثی بشن…
اروپا و کشورهای شرق آسیا هم اکثرا طرح های مشابه دارن
Amin
۱۲ مرداد ۱۴۰۰جرمی کلارکسون گفت سال ۲۰۱۷ ، در برنامه ی گرند تور
احمدعلی
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اون سه تریلیون دلار تقریبا همش صرف واردات محصولات پیشرفته شرکتهای اروپایی و ژاپنی و حتی کره ای(از جمله زیمنس و صنایع سنگین میتسوبیشی و هانوا) میشه عمدتا برای تولید انرژی از هیدروژن و پنلهای خورشیدی و توربینهای بادی.حتی معدود شرکتهای آمریکایی هم که تو این حوزه ها فعالیت میکنن(مثل جنرال الکتریک و کامینز) هم کیفیت و فناوری محصولاتشون به مراتب از رقبای خارجی کمتر و عقب تره و هم اینکه تقریبا همه مراکز تحقیق و توسعه و تولیدشون خارج از آمریکاست و عملا فقط از نظر حقوقی و اسما آمریکایی هستن و درواقع فناوریهاشون خارج از آمریکا توسعه پیدا کرده
پویا
۱۳ مرداد ۱۴۰۰😂😂😂خب؟؟
من اصلا دربازه تکنولوژی صحبت کردم
اصلا کامنتت انقدر پرت بود که دیگه نمیخوام ادامه بدم فقط کوتاه اشاره کنم جداگانه
450 میلیارد دلار از این قراره صرف تحقیق و توسعه بشه
حالا از خود غولهای این صنایع آمریکایی بگذریم
اینو یادم رفت بگم واقعا جنابعالی فکرکردی بزرگترین اقتصاد دنیا چنان سردمدارانش خرن که 3ترلیون دلار واردات کنن 😂😂😂😂
احمدعلی
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ربطش اینجاست که گفتی اونا برنامه دارن و در تولید انرژی خودکفان.شاید در تولید انرژی خودکفا باشن ولی فناوری و وسایلی که برای تولید انرژی لازم دارن(مثل توربینهای گازی و بادی و پنلهای خورشیدی) رو از کشورهای پیشرفته اروپایی و آسیایی(عمدتا ژاپن و آلمان) وارد میکنند دقیقا برعکس ژاپن و آلمان که خودشون تولید و حتی به کشورای دیگه صادر میکنن.خودکفایی واقعی یعنی همین;نه اینکه با کلی هزینه همه چیو وارد کنی
abdi_mahdi
۱۲ مرداد ۱۴۰۰احیانا منابع نفتی هم روبه پایانه
datsun
۱۲ مرداد ۱۴۰۰تویوتا تکنولوژی الکتریکی از بهترین نوع تو چنگشه و هر وقت بخاد رونمایی میکنه
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۲ مرداد ۱۴۰۰خودشون هم موندند چه شِکَری بخورند
AMIR / ARMI
۱۲ مرداد ۱۴۰۰تویوتا از یه چیز میترسه
عدم رسیدن به سود در خودرو های الکتریکی
در مدت کم
کمپانی تسلا بعد از ۲۰ سال تلاش شبانه روزی
اولین سود دهی کامل خودش فقط از فروش خودرو رو گزارش کرده
تویوتا الان تو فکر اینه چطور سودی که بنزینی ها و هیبریدی ها به جیب میزدم رو از الکتریکی ها در بیارم اونم در حالی که تسلا پیشرو این صنعت بیست سال زمان برده به اینجا برسه ؟
هر که بامش بیش برفش بیش
بزرگ تری بیش تر باید خرج کنی
مازیار
۱۲ مرداد ۱۴۰۰موافقم
دل کندن از این بازار حاضر و آماده و پرمنفعت و شروع یک رقابت سخت در عرصه ای نو راحت نیست خصوصا وقتی جزء یکه تازان این بازار باشی
AMIR / ARMI
۱۲ مرداد ۱۴۰۰جواب کامنت moso رو اماده کرده بودم حیف شد
کامنتش پاک شده
mos
۱۳ مرداد ۱۴۰۰کامنت من تایید شد ولی هنوز جواب ندادی آرمی جون
mos
۱۲ مرداد ۱۴۰۰((تویوتا الان تو فکر اینه چطور سودی که بنزینی ها و هیبریدی ها به جیب میزدم رو از الکتریکی ها در بیارم اونم در حالی که تسلا پیشرو این صنعت بیست سال زمان برده به اینجا برسه))
این بخشی از مصاحبه یکی از مدیران تویوتا با بلومبرگ درباره کاهش هزینه باتری:
the joint venture between Toyota (51%) and Panasonic (49%), is on a mission to significantly reduce the costs of prismatic lithium-ion batteries and overtake Chinese and South Korean competitors.
به طور خلاصه میگه ماموریت اصلی تویوتا و پاناسونیک کاهش قابل توجه قیمت باتری لیتیوم یونی و ارزون تر کردن قیمت باتری ها از رقبای چینی (catl) و کره ای (LG) هستش.
در ادامه:
Hiroaki Koda – a former executive at Toyota, set a target to slash costs by up to 50% by 2022. In the longer perspective, the costs are to be reduced by 65%-70% by 2025
هیروکی کودا یکی از مدیران تویوتا هدف رو کاهش ۵۰ درصدی قیمت باتری لیتیوم یونی تا سال ۲۰۲۲ و کاهش ۶۵ تا ۷۰ درصدی تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرده.
This year, the company is installing manufacturing lines for prismatic lithium-ion batteries for battery electric vehicles (BEV) at its existing domestic facilities in Himeji, Japan. The planned output at the site will be enough to support 80,000 BEVs annually
میگه امسال تویوتا خط تولید جدیدی
برای ساخت باتری لیتیوم یونی خودرو های الکتریکی راه اندازی میکنه که سالانه میتونه باتری ۸۰ هزار تا خودروی الکتریکی رو تامین کنه.
اون کاری که تسلا به قول خودت تو ۲۰ سال انجام داد رو تویوتا و پاناسونیک دارن بهترشو تو مدت خیلی کمتری انجام میدن و نتیجش هم به زودی مشخص میشه.
***
PSR
۱۲ مرداد ۱۴۰۰منتظر عملکرد خنده دار جاروفنان در بخش نظرات هستیم
Silent
۱۲ مرداد ۱۴۰۰علتش بر می گرده به اساس این شرکت! کمپانی خودرو سازی تویوتا “”در اصل یک بازوی تیراژ صنعتی هست نه تکنولوژیک بیس!”” با مرجعه به نمایندگی های این شرکت از بهترین شرایط پرداخت و بازپس گیری توسط نمایندگی ها کانادا و حتی امریکا در بین سایرین برخوردار هست. همچنین در کشورهای توسعه نیافته به لطف همین سادگی موتور استقبال خوبی از محصولاتش شده تا الان.
دهه پیش رو به لطف حرکت عظیم TESLA در زمینه موتورهای الکتریکی جهان خودرو دیگر مثل سابق نخواهد بود زین پس! حالا شرکت ها یک راه پیش رو دارن یا دست به نواوری بزنن که خوب نیاز به سرمایه عظیم داره و متخصص که هیچ شرکت اروپایی و همین تویوتا خارج از توان تامین شون هست و علاقه ای به ورود ندارن لذا همین سیاست که بازی با زمان !! رو پیشه کردن تا از سفره آماده ای که توسط تسلا فراهم خواهد شد بهره ببرن با مهندسی محصولات این شرکت.
چالش دیگری که تویوتا مشخصا درگیرش هست بازار های کشورهای توسعه نیافته هست که درش خوووب می فروشه که تا سال ها خبری از انجین های برقی بدلیل نبود زیر ساخت و پشتیبانی فنی نخواهد بود پس همزمان هم نمی خواد این سمت رو هم از دست بده!
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۰بعد از اون شاهکاری که تسلا رو در مقابل پورشه شاهکار تکنولوژی فرض کردی این نظر هم یک شاهکار دیگه بود!!!!
اول اینکه بزرگترین بازارهای تویوتا کشورهای توسعه یافته مثل آمریکا و کانادا هستن که همین الان تویوتا پر فروش ترین برند در آمریکا هست.
دوما تویوتا سرمایه کافی نداره؟؟؟ فولکس سالی 17میلیارد دلار هزینه صرف تحقیق و توسعه می کنه و در رتبه دوم تویوتا قرار داده با دوازده میلیارد دلار. تسلا هم در قعر جدول قرار داره. کدوم سرمایه گذاری؟ شرکتی که هنوز تو فروش هر ماشین ضرر میده، تمام پروژه هاش یکی یکی داره عقب میفته روی چی میخواد سرمایه گذاری کنه؟
تسلا باعث پیشرفت تکنولوژی الکتریکی شده؟ قدمت خودروهای الکتریکی مثل اینکه نمی دونی چقدره. و احتمالا نمی دونی قبل تاسیس تسلا تویوتا الکتریکی میساخت و در تمام جهان می فروخت.
فکر کردی سرمایه گذاری برندهای بزرگ فقط در حد دوتا پردازنده و آرمیچر و این چیزا خلاصه میشه؟ نخیر اینا گجت ساز نیستن که هزینه هاشون محدود به چند مورد باشه. فقط کافیه گستردگی زیر مجموعه های تویوتا رو بدونی تا متوجه بشی داری راجع به چه شرکتی با چه گستردگی نظر میدی.
احمدعلی
۱۳ مرداد ۱۴۰۰هنوز داره ضرر میده؟حالا خوبه هرسه ماه یبار گزارشهای مالیشو منتشر میکنه مثل باقی شرکتها با جزئیات.تو سایتش هستن کامل.هرکسی میتونه خودش بره ببینه
حسین
۱۲ مرداد ۱۴۰۰به نظر میاد این مقاله یکم داره سیاه نمایی می کنه. چون تویوتا برنامه جامعی برای الکتریکی ها داره که از سال بعد شروع میشه و الکتریکی های سری bz فروخته میشن. باتری حالت جامد همچین دور نیست. سال 2023 به فناوری دست پیدا می کنن و سال 2025 تولید انبوه میشه که این باتری ها تویوتا رو از سایر رقبا خیلی جلو میندازه و همه مجلات هم از این باتری به عنوان “تغییر دهنده بازی” یاد کردن.
تویوتا فقط تک بُعدی عمل نمی کنه که فکر نمی کنم کار اشتباهی باشه.
نکته دیگه اینکه از نظر آلاینده هم تویوتا وضعیت خوبی داره چون نزدیک به نیمی از فروش تویوتا رو هیبریدی ها و پلاگین هیبریدی تشکیل میده.
روند فروش رو به رشدش هم نوید آینده خوب میده
بهزاد
۱۲ مرداد ۱۴۰۰این دوستان تک بعدی یا تک محوری هر نوع خبری که از سمت شرق به خصوص ژاپن میاد را سریعا به حساب ناتوانی چه تکنولوژی چه مالی میزارن و اصلا اخبار مربوط به توسعه ی اونها و برنامه های جامعی که برای آینده در نظر گرفتن دنبال نمیکنند چون انگشت مبارک برای سرچ به حرکت نمیاد.
در حال حاضر بزرگترین شرکت تولید کننده ی موتور برقی کمپانی nidec ژاپن هست که قرارداد تامین با ۲۲ شرکت را تا به حال امضا کرده از جمله گروه psa که در صربستان قراره تاسیساتش رو تکمیل کنه.
شرکت هیتاچی تا پنج سال آینده نزدیک ۱۰ میلیارد دلار صرف توسعه و ساخت تاسیسات باتری و موتور برقی خواهد کرد.
شرکت توشیبا با باتری های نسل جدید که زمان شارژ فوق العاده کمی دارند که با نام SCIB فعالیت میکنه مشغول توسعه و آماده سازی اون به بازارهاست.
شرکت toray که بزرگترین تولید کننده ی فیبر کربن دنیاست مشغول ساخت تاسیسات ۲ میلیاردی در اروپا برای تولید باتریست.
شرکت gs yuasa که شریک اصلی و تامین کننده ی باتری نیسان و میتسوبیشی هست هم باتری هایی با عمر سیکل ۴۰ هزار بار شارژ ساخته و در طرح های توسعه ی مشترک با بوش آلمان در اروپا مشغول فعالیته.
نسل جدید موتورهای برقی denso با بهره وری بالا و هزینه های پایین برای عرضه آماده ست.
تاسیسات تولید خودروهای برقی نیسان در چین که فکر کنم تا دو سال دیگر آماده میشه ظرفیت تولید دو میلیون ماشین برقی را داره.
اخبار توسعه ی تویوتا و پاناسونیک هم نیاز به بازنشر نداره.
و بسیاری دیگر از شرکت های ریز و درشت که گفتنش ساعت ها زمان میبره و واقعا نمیدونم فاز این دوستانی مثل سایلنت در تعبیر تکنولوژی و توان مالی دقیقا چیه و برای چند صدمین بار میگیم رقابت در بخش خودروهای برقی هنوز شروع نشده و حداقل ۵ الی ۱۰ سال طول میکشه شرکت ها با افزایش تولید وارد رقابت صنعتی جدی در این زمینه شوند چون الان هرچه قدر تولید بشه به خاطر تقاضای بالا و تولید کم محصولی رو زمین نمیمونه.
Silent
۱۲ مرداد ۱۴۰۰مهم ترین اتفاق صنعت خودرو گویا به صورت رسمی در پیست لاگونا سکا توسط TESLA PALID پایک ثبت شد!!! توسط راننده ای که از مکی تا فراری و لامبو و 911 رو توو این پیست زمان گیری کرده رندی پوبست
Silent
۱۲ مرداد ۱۴۰۰این مهم ترین اتفاق معاصر صنعت خودرو هست بدون شک!! 😎 ماشین 4 در خانوادگی با تکنولوژی سیلکن ولی در برابر جهان قدیم.
امروز حتما کار کنید پدال
بهزاد
۱۳ مرداد ۱۴۰۰این مدلی که رکورد زده با اون تعریف شما به کل متفاوته!
یک مدل تسلا پلاید که از سر تا پا تیون شده و اگر همین کار رو مثلا با نیسان GTR کنند و قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار زمانش میره رو ۱:۱۵ به جای ۱:۲۸ که تسلا زده.
طرفدارانی مثل شما حتی از ساده ترین برداشت ها از تایم زنی یک خودروی معمولی با تیون شده عاجزید.
شرکت های بزرگ در مسابقات خودروهای الکتریکی مشغول توسعه و کسب تجربه اند اونوقت شما در خط مستقیم و تیون یک خودرو برای یک دور پیست قرار دارید.
MOHAMMAD.DEMON
۱۳ مرداد ۱۴۰۰—
یه چیز هایی هست مثل
نسبت قدرت به وزن
مدل اس با نسبت قدرت به وزن ۲.۱۱ رکورد میزنه
با این نسبت قدرت به وزن براش رقیب بیار
آنقدر داغ میکنی اخبار مثبت تسلا رو میشنوی میشه باهاش برق تولید کرد
Sina10
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ایکاش توی متن از هر دو دیدگاه موافق و مخالف استفاده میکردین
تویوتا اینده رو دیده ، میدونه یا برق کافی تامین نمیشه یا اگه بشه بشدت آلودگی داره که فایده برقیا رو از بین میبره
به نظرم این همه عجله اونم تو دوره ای که برق پاک هنوز بطور کامل رایج نشده و عمده برق آلوده هست ، هیبرید روش بشدت بهتریه.
تولید باتری ها هم بشدت پر هزینه هست
و به نظرم اگه سوخت مصنوعی و هیبرید رو همه شرکت ها در نظر داشته باشن میشه تا زمانی که برق پاک مورد نیاز تامین بشه ، مشکلات رو حل کرد ،
اینکه دارن بازار رو تک محصولی میکنن ( برق ها ) یک اشتباه بزرگه ، در صورتی که برقیا شکست بخورن ضربه سختی به کل صنعت خودرو سازی وارد میشه ، اینکه تصور کنیم آینده قطعا برای برقیاست اشتباهه . بجای واژه (قطعا)، واژه (احتمالا) خیلی مناسب تره
احتمالا این اتفاق رخ میده ولی با این همه عجله امکان بوجود اومدن مشکلات بسیار وجود داره
برخلاف خیلیا که میگن تویوتا به سرنوشت نوکیا دچار میشه من کاملا نظر دیگه ای دارم ، من معتقدم جگوار و لوتوس و آلپین و … که در حال تمام برقی شدن هستن این آینده رو میشه براشون پیشبینی کرد ، آینده ای مثل نوکیا که پافشاری زیادی روی ویندوز فون کرد ، تا مدت خیلیا میگفتن آینده برای ویندوز فونه و قطعا اونا جانشین گوشی های غیرهوشمند میشن، خیلی از شرکت ها به ویندوز فون اومدن ، اما تا یه جانشین بهتر واسه ویندوز فون اومد ( اندروید) ، همه به سمت اون رفتن ، اندروید تونست برخی از مشکلات ویندوز فون رو حل کنه و به هیچ وجه اندازه اون ویژگی هاش بسته نبود.
نوکیا اتقدر روی این تک محصولی بودن تمرکز کرد که کلا نابود شد ، ویندوزفون با وجود قابلیت های جذاب از بین رفت و موند یه اندروید ، اندرویدی که تو همون نسخه های ابتدایی اش به هیچ وجه ویژگی خیلی خاص و عجیب و غریبی نداشت و حتی طراحی محیط کاربری اش از اکثر رقبا کهنه تر بود ، من میگم این تک محصولی شدن این اتفاق رو به وجود میاره ، شاید یه تکنولوژی تا مدت ها بدون رقیب باشه ولی خب اپکان بوجود اومدن یه رقیب سرسخت وجود داره ،
روش بامو هم که همزمان ساخت درونسوز ها رو قطع نمیکنه هم روش خیلی خوبیه ، اما در کل به نظرم احتمالا برقیا فراگیر میشن ولی نه به این زودی ، هیدروژنی ها آینده اشون هم روشنه ولی نه خیلی زیاد
بهزاد
۱۳ مرداد ۱۴۰۰نگفتم چیزی بارتون نیست ، از صبح تا شب محمل میبافید.
نکنه فکر کردی نسبت قدرت به وزن تسلا پلاید از مثلا نیسان GTR بدتره!
نسبت قدرت به وزن اس پلاید حتی از خودروهای مسابقه ای برخی کلاس GT مسابقه ای بهتره.
متاسفانه تو جمع دوستان امریکن کارز باز دو سه تا با سواد پیدا میشه و مابقی تو عالم شپروت به سر میبرند.
Silent
۱۳ مرداد ۱۴۰۰😂😂😂 چرا انقد مهمل بافی!!!
“”از سر تا پا تیون شده و اگر همین کار رو مثلا با نیسان GTR کنند و قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار زمانش میره رو ۱:۱۵ به جای ۱:۲۸ “”
اصن می دونی تیووون چی هست؟ فکر کردی TESLA هم مثل کاربرات سازی تویوتا و المانی هست که بشه موتورش رو مودیفاید کرد!! 🤣PLAID پایک 1020 hp خروجی داره فابریک کارخونه! یک سرچ ساده عاجزید ولی ادعا دارید در حد المپیک.
بهزاد
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ایکیو سان بال عقب گذاشتن ۲ در ۲
هر چیزی که داخلش بوده به غیر از فرمان و یک صندلی برداشتن
کمک و تعلیق استاندارد نداره
و موارد دیگر
اون demon هم فکر میکنه نسبت قدرت به وزنش کمه! امیدوارم تو حالت عادی این حرفارو نگفته باشید چون وضعیت وخیمه…
MOHAMMAD.DEMON
۱۳ مرداد ۱۴۰۰بیا یه محاسبه بکنیم
وزن پلاد ۲۱۶۱ کیلو هستش
قدرت پلاد 1020 اسب بخار
ریاضی بلدی مهندس یا نه اینم من باید برات حل بکنم .
صبح تا شب هم انشا مینویسی اینجا
چجوری حساب میکنی بگو یاد بگیریم
اون آقایی که کامنت من ادیت میکنی
من تو عالم شپروتم به گفته ایشون
دکمه ادیت رو گم کردی ؟
حسین
۱۳ مرداد ۱۴۰۰آخرش همه چی برقی میشه و تنها راه تولید برق زیاد هم صفحههای خورشیدی هست که بی دردسر برق تولید میکنه. که ما تو کشورمان اصلا اهمیت چندانی به آن نمیدهند و به جای آن هی سد میسازند و به ارزی هسته ای گیر میدن امیدوارم درستش کنند فقط امید و آرزو برامون مونده
احمدعلی
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اتفاقا هسته ای یکی از پایدارترین و مطمئن ترین و پربازده ترین روشهای تولید انرژیه که بازده و پایداریش اصلا قابل مقایسه با پنل خورشیدی و توربین بادی نیست.وگرنه کره جنوبی و ژاپن و فرانسه و انگلیس به عنوان چهارتا از پیشرفته ترین و آزادترین و دموکرات ترین کشورهای دنیا(که یوقت نگین کمونیستین و از لج آمریکا و بخاطر آرمانهای ایدئولوژیکشون گیر دادن به هسته ای) هرگز اینهمه سرمایه گذاری برای افزایش تولید انرژی هسته ای و نسلهای بعدی رآکتورها و همچنین رآکتورهای گداخت هسته ای(همجوشی) انجام نمیدادن.خود آمریکا و کانادا هم چندین ساله بطور جدی دارن روی نسل آینده رآکتورهای هسته ای سرمایه گذاری میکنن.حالا بگذریم از کشورهای عربی خلیج فارس و ترکیه که چه سرمایه گذاریهای هنگفتی کردن روی انرژی هسته ای
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰تویوتا گیج و منگ مونده چجوری از برقیا سود بکشه درحالیکه نزدیک ۸۰ساله از بنزینی ها و این اواخر از هیبریدی ها سود خوبی میکشه،بنظرم بخاطر پول دلش نمیاد برقی شه!😂