تویوتا کمری همواره یکی از محبوبترین خودروهای وارداتی در ایران بوده است. خودرویی با قابلیت اطمینان بالا و کیفیت مناسب که در کنار تعادل ویژگیهای کاربردی، توانسته یکی از پرفروشترین سدانهای جهان لقب گیرد. این متن حاصل تجربیات یکی از دوستان گرامی سایت پدال در دوره ای دو ساله میباشد:
امیدوارم این نوشته به فال نیک گرفته شود و آغاز کننده یک مسیر خوب برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتمان از خودروهای مختلف باشد. قابل ذکر است قصد من در این مقاله معرفی امکانات و مشخصات فنی کمری نیست. زیرا شما عزیزان خود در این مورد اطلاع دارید.
طراحی و بدنه
همان طور که گفته شد بنده میخواهم تجربیات دو سال راندن با کمری ۲۰۱۲ مدل GLX را برای شما بیان کنم. ابتدا قصد دارم تا توضیحی متفاوت در مورد طراحی ظاهری کمری بدهم. نخست از کنار خودرو شروع به نگاه کردن میکنیم؛ خب، چیز شگفتانگیز و اغواکنندهای را نمیبینید. اما شیشهها با سایز مناسب و یک خط که از گلگیر جلو شروع شده و در نزدیکی چراغ عقب به سمت پایین کشیده میشود، این قسمت از کمری را از سادگی محض رهانیده است؛ همچنین برجستگی روی گلگیرها نیز به این امر کمک کرده است و آینههای جانبی با بدنه خودرو تناسب دارند.
حال کمکم به سمت جلو خودرو حرکت میکنیم، هر چه زاویه دید شما با جلوی خودرو کمتر میشود، زیبایی بیشتری مییابید. مثل آن است که پنجره یک اتاق را آرامآرام باز کنید و با یک منظره زیبا مواجه شوید! به نظر بنده چراغها، مه شکنها، پنل های مشکی و … تناسب خوبی با هم دارند و چهرهای نسبتاً جذاب و زیبا و البته ماندگار را تشکیل دادهاند.
حالا کمی شادی در شما ایجاد شده وبا شوق به عقب خودرو حرکت میکنید، در این بین دستی بر بدنه کمری کشیده و از کیفیت بالای رنگ آن نیز مطلع میشوید؛ پشت کمری نیز داستان جلوی آن را دارد! یعنی هر چه شما با زاویه کوچکتری به آن نگاه میکنید، دلچسب تر است. اما کمری با چراغهای عقب و فرم سپر خود اوج محافظهکاری خود را نمایان میکند! ولی باید بگوییم نمای عقب کمری از نزدیک بسیار بهتر از عکسهاست که آه از نهاد بلند میکند! مورد دیگر که شما را کمی دلسرد میکند اگزوزهای نمایان کمری است که به زیبایی آن ضربه می زند. اندازه تایر و رینگها نیز با بدنه متناسب است. در کل بدنه کمری برای یک خانواده ۴ نفره و نیازهای آنها نمره قبولی میگیرد.
ورود به کابین
حال کلید کمری را در دست گرفته و درهای خودرو را باز میکنید، ماشین با ۲ بوق کوتاه به شما خوشامد میگوید! ابتدا برای نشستن، رکاب با نوشته روشن کمری نظر شما را جلب میکند، در را میبندید و صدای بم ایجاد شده به شما حسی از کیفیت همیشگی تویوتا را القا میکند. دستی بر داشبورد و رودری های کمری کشیده و ناخودآگاه به نشانهی رضایت سر خود را تکان میدهید! تودوزی داشبورد یکی از محاسن کابین جادار کمری است که باعث لوکستر شدن آن میشود و میتوان به ارگونومی خوب کلیدها و کنترلر های کنسول میانی که یک نمایشگر را در خود جای داده و در بین دو نوار استیل محاصره شده نیز اشاره کرد.
فرمان کمری از جنس بسیار خوبی ساخته شده و شما را به در دست گرفتن آن سوق میدهد. نشان دهندههای سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و… به خوبی در کنار هم قرار گرفتهاند و نمایی آرامش بخش و نه اسپرت همانند روح کمری دارند! در کل کابین کمری از نمای بیرون آن بسیار راضی کننده تر است و قطعاً از نشستن در کمری بیشتر لذت خواهید برد تا اینکه از بیرون به آن نگاه کنید!
تنها مشکلی که به نظر من در این مدت ایجاد شده، صدای تولیدی از محفظه داشبورد است. آینههای کمری بسیار خوب عمل کرده و نقطهی کور محسوسی شما را آزار نمیدهد. اگر دیدید کسی به فضای عقب کمری خیره شده و حرکت نمیکند، تعجب نکنید! فضای پای صندلیهای عقب ایشان را شگفتزده کرده است! در صندلیهای کمری برای هر نوع نشستن جا هست، نگران نباشید!
تجربه رانندگی
خب ماشین را استارت زده و خودرو با صدایی نرم شروع به کار کردن میکند. هر چند ریختن بنزین معمولی باعث ایجاد لرزشهای خفیفی هنگام توقف میشود. واکنش کمری به پدال گاز راضیکننده است و از آن بهتر ترمزهای کمری هستند که به راننده اطمینان میبخشند. فرمان کمری در هنگام حرکت بسیار نرم و راحت است. گیربکس ۶ سرعته کمری دندهها را یکی پس از دیگری بدون هیچگونه اشکال، تنبلی و اتلاف وقت عوض میکند و واکنش خوبی به پدال گاز دارد. هر چند در سربالایی مانند بسیاری از خودروها تنبلی در آن احساس میشود.
سیستم تعلیق کمری در نوع خود جالب است. بعضی از دستاندازها را طوری رد میکند که آدم یاد سیستم (MAGIC BODY CONTROL) مرسدس بنز میافتد! و بعضی از آنها را طوری رد میکند که برای لحظاتی آرامش شما را بر هم می زند!! ولی در کل مخصوصاً در جادهها آرامش کابین را فراهم میکند و در کنار ارگونومی خوب صندلیها و عایقبندی خوب رضایتبخش است. چراغهای کمری در زمینه روشنایی میتوانستند کمی بهتر باشند. کولر و بخاری کمری نیز از نکات مثبت آن هستند.
مصرف سوخت کمری در جاده با کروز کنترل و کولر روشن به ۵.۸ لیتر هم میرسد و در شهر نیز بین ۹ تا ۱۱ لیتر متغیر است. همچنین در زمان رانندگی نمایشگر خودرو در غالب TRIP INFORMATION اطلاعات خوبی را به شما میدهد.
نتیجهگیری
درکل ما در این دو سال مشکل خاصی از کمری ندیدیم ولی از عیبهای آن میتوان به گران بودن نسبت به رقبا، سادگی در طراحی، نداشتن هیچ شاخصه اسپرت که برای بعضیها ناخوشایند است و محفظه بیرون زده اگزوز اشاره کرد. اما این خودرو آرام و متین شما را کمکم به خود علاقهمند میکند و حقیقتاً نکات مثبت از نکات منفی آن بیشتر است.
در پایان باید بگویم که کمری فاکتورهای مورد نیاز برای یک خانواده ۴ نفره را مهیا میکند و خودروی مناسبی است.
با تشکر از همهی شما خوبان که وقت گرانبهای خود را صرف خواندن این نوشته کردید.
نویسنده: امین کریمی
محمد
۸ تیر ۱۳۹۳خدایشش اگه ماشین راحت و بی دردسر می خواهید فقط کمری شک نکنید
slr722
۸ تیر ۱۳۹۳این فقط یک تفسیر از یک ماشین بود…البته تفسیری درست…
کمری 2013 ماشین نرم . جادار . و سگ جونیه…
اما همیشه برای خوب بودن یا بد بودن باید مقایسه کرد…
خدارو شکر کمری تو بازر ایران رقیب های بسیاری داره…
سوناتا . اکوورد . اپتیما . تیینا . کیزاشی…
پس امین جان لطفا زحمت بکش و مقایسه این ماشین هارو هم انجام بده…
مسی
۸ تیر ۱۳۹۳بزودی من هم تجربه بیست و چند ساله
از پیکان قراضه خودمون رو منتشر میکنم
NASSY
۸ تیر ۱۳۹۳مقاله تو فاکس نیوز,اتو گیر,معتبر ترین مجله های جهان چاپ میکنن مسی :D
We Love You PEYKAN, vaghean dus dashtanie
مک میسل
۹ تیر ۱۳۹۳من هم بزودی تست پژو405 20سال کارکرد قراضه موتو فت فتی خودمون رو منتشر خواهم کرد
slr722
۸ تیر ۱۳۹۳کمری هرچقدر هم خوب باشه…
سوناتا 2014 و اکوورد بهترن…
علیرضا---------ژاپن------------
۸ تیر ۱۳۹۳من نمی دونم شما یا صاحب شرکت هیوندای هستید یا خیلی خیلی متعصبید.
اولین نفری هستید که می گید سوناتا از کمری بهتره.
آکوردو قبول دارم ظاهرش بهتره و قابل مقایسه هست.
اون 1310 تجربه واقعا برای این حرفا.(! )
دوست عزیز همچی از تو عکس معلوم نیست.
مسی
۸ تیر ۱۳۹۳در ایران یکسری فکر میکنن که هیوندای از بنز و بی ام و هم بهتره
slr722
۸ تیر ۱۳۹۳میدونی فرق من با تو چیه؟؟؟
من قبول کردم که ماشین کره ای پیشرفت داشته…
اما تو هنوز تو 10 سال گذشته داری زندگی میکنی…
هنوز نفهمیدی که ماشین کره ای مثل قبل نیست…
از کیفیتش…
از اپشنش…
از خدماتش…
از طراحیش…
همه همه پیشرفت کرده…
مثل اینکه یادت رفته تو همه امار و جدول ها همیشه جز 5تا بهترین هاست…
نکنه اینم نمیبینی یا نمیدونی…
اره عزیزم میگم سوناتا بهتره از کمری چون هر روز دارم مقایسشون میکنم…
پس توام تو 10 سال گذشته زندگی نکن گل پسر…
قرار نیست چون تو یه کمری داری هرچی تویوتا اومد جلوت بگی وای خدای من عالیه…
Japan & Germany
۹ تیر ۱۳۹۳هیوندای کجاش همیشه جزگ 5 تای اول بوده ؟؟؟ سوناتا yf که از آخر پنجم شد ، لیست پیشرفت ها و خودرو های باکیفیت هم که همش ژاپنی و آمریکایی بودند ، کره تو چی اوله ؟؟؟ کره بدرد نمیخوره
آیدین
۹ تیر ۱۳۹۳از نظر قیافه کمری واقعا در مقابل سوناتا هیچه.کیفیت کار ندارم.اما قیافرو حساب کنید سوناتا خیلی بهتر از کمری.چه طراحی داخلی و چه طراحی خارجی.مخصوصا 2014.
این نظر منه
Japan & Germany
۹ تیر ۱۳۹۳قیافه سوناتا زود از چشم میوفته
احمد
۸ تیر ۱۳۹۳اکورد رو قبول دارم ولی سوناتا رو اصلا فقط یک ماشین فانتزی هست
البته کمری تو بازارهای جهانی توی فروش و اعتماد مردم حرف اول رو میزنه با وجود همه رقبا همیشه ۱سر و گردن بالاتر بوده من ۱بار دیگه یک ماجرا رو واسه دوستان تعریف میکنم البته قبلا هم تو یک کامنت اینو گفتم وچون اینجا ماجرای کمری هست خالی از لطف نیست
پارسال توی دبی سوار تاکسی شدم که اتفاقا یکی از همین کمری ها بود و مقصد من هم از دبی به شارجه بود از اونجایی که من شدیدا عشق ماشین هستن سریع شروع کردم به وارسی ماشین وقتی به صفحه کیلومتر ماشین نگاه کردم دیدم این ماشین ۹۵۰/۰۰۰ کیلومتر کار کرده و واقعا باورم نشد و سر صحبت رو با راننده باز کردم
دبی ۳ تا شرکت تاکسی رانی داره که ماشین ها متعلق به شرکت هستند و. راننده ها طی ۲ الی ۳ شیفت روی ماشین کار میکنند. یعنی یک کمری تاکسی از صبح تا شب داره تمام وقت و با کولر روشن کار میکنه به غیر از بعضی شیفت ها که به استراحت میخوره
شاید باورتون نشه که این ماشین به قدری نرم و بی صرا و سزشار از کیفیت بود که من واقعا تحت تاثیر قرار گرفته بودم
راننده میگفت تمام سرویس های دوره ای هم توسط نماینده تویوتا انجام میشه از اون به بعد هم سوار هر تاکسی شدم تقریبا نود درصد بالای ۵۰۰/۰۰۰ تا کار کرده بودند و همه عالی بودند از همه نظر نرمی. تعویض دنده بی صدا بودن اتاق و …..
تا قبل این تجربه من هیچ وقت تویوتا رو جدی نمیگرفتم یا حداقل دید خوبی بهش نداشتم ولب بعد این تجربه و سوال از خیلی از مالک های تویوتا واقعا به کیفیت محصولاتش ایمان اوردم
البته چند تا نکته هم باید توجه کرد
سرویس های دوره ای که توی دبی انجام میشه با بهترین کیفیت و لوازم اصلی و با نهایت دقت انجام میشه
خیابون های اونجا هیچ دست اندازی نداره که بخواد دهن ماشینو سرویس کنه
که به نظر من این فاکتور ها هم میتونه دخیل باشه در حفظ کیفیت تا این حد
slr722
۸ تیر ۱۳۹۳اقااحمد…
شما که سنگ سینه تاکسی کمری دبی به سینه میزنی…
چرا نمیگی سوناتا های تاکسی دبی پا به پا کمری داره کار میکنه…حتی بهتر…
چرا نمیگی سوناتا های دبی سرد کن صندلی داشتن اما کمری ها نداشت…
احمد
۸ تیر ۱۳۹۳من الان ۴ سال دبی زندگی میکنم توی این ۴ سال تا حالا ۱۰ تا تاکسی سوناتا ندیدم توی دبی
دلیلشم اینه که استهلاک کره ای ها اونقدر بالاست که اصلا به صرفه نیست به عنوان تاکسی کار کنه
اینم اضافه منم که هیوندای در عرصه بین المللی فقص یک خودرو ساز درجه ۳ هست توی همین دبی از هر ۱۰۰ تا ماشین شاید ۱۰ تاش از کره ای ها باسه همه تویوتا و نیساو و برند های اروپاییند
البته از طرفدار احساسی یک برند درجه ۳ انتظاری بیش از این هم نمیره که همه چیز رو در یک سرد کن صندلی ببینه شما بیا دبی اذ دیره تا جبل علی و. اخر شیخ زاید اگه بیشتز از ۵ تا تاکسی سوناتا دیدی همه سفرت مهمون من
اخه چرا وقتی چیزی نمیدونی میای نظر میدی
slr722
۸ تیر ۱۳۹۳حرفت واقعا عجیبه 4 سال تو دبی زندگی میکنی…
فقط 10 تا تاکسی سوناتا دیدی؟؟؟
پسر خوب من شاید بالا 10 بار فقط سوار تاکسی سوناتا شدم…
احمد
۸ تیر ۱۳۹۳ای خدا اخه مگه مجبوری دروغ بگی
حالا این جا یک سایت بچه هاد همه خودیند جای دیگه این دروغ های شاخ دارو بگی 1 روز بهت میخندند پسر خوب
هر کی 1 بار هم دبی رفته باشه میدونه این مسئله رو
اخه با این دروغ بزرگ چیو میخوای ثابت کنی اونقدر هم با اعتماد به نفس دروغ میگی من اگه خودم دبی نبودم باورم میشد حرفاتو
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ تیر ۱۳۹۳درود .
احمد جان اون تویوتا کار شاخی نکرده که .
از نظر من اون تویوتا کار شاخی کرده که در تبریز داره
کار میکنه و بالای 1 میلیون و 350 هزار کیلومتر راه رفته .
بدون هیچ صدایی . بدون خرابی ایی . بدونه نارضایتی ایی .
اینکه تویوتا کرولای دهه 90 توانسته در بدترین شرایط
دوام بیاره هنره . نه در دبی .
هر ماشینی تو ایران جواب خوب داد بگو به معنای واقعی
ماشینه .
همچون ال90 .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ تیر ۱۳۹۳درود . کسی اینجا دروغ نمیگه .
لازم به ذکر است که همین اقا پویا ( SLR722 ) خودش ماشین
ژاپنی داره . من ازش طرفداری نمیکنم ، ولی اینقدر با هم
رفت و امد داریم که بدونم دروغگو نیست .
ماشین قبلیشم پرادو بود .
اما به نظر من یکچیزی دیده که میگه . تاکید میکنم که
تا به الان ماشین کره ایی نداشته و نداره .
حالا چه بحث کنیم و چه بحث نکنیم ، باید بگم که در
یکسری موارد سوناتا از کمری بهتره و هم کمری از
سوناتا .
باز هم میگم که پویا به هیچ عنوان دروغ نمیگه .
مک میسل
۹ تیر ۱۳۹۳میلاد 405 ما هم 900 هزارتا را رفته و20ساله داره کار میکنه بدون هیچ اذیتی.اینو واقعا دارم میگم به دور از تعصب کمی که رو پژو دارم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ تیر ۱۳۹۳درود .
چون که پدر شما به ماشین میرسه . هرماشینی سرویسه به موقع
داشته باشه ، عمرش بیشتر میشه .
غمگین
۹ تیر ۱۳۹۳سلام کاربر(« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »)
باارز تشکر از شما می خواستم ببینم شما خودت ال90 داری؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ تیر ۱۳۹۳درود .
خوبی غمگین جان . امیدوارم همیشه خوشحال باشی .
نه داداش . من پیکان دارم . چطور ؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ تیر ۱۳۹۳درود احمد جان .
من حقیقتش تا به الان دبی نرفتم . اما از یکی از دوستام
پرسیدم ، گفت در دبی سوار سوناتا شده . اما نسل قبل از yf .
دو سال پیش .
علیرضا---------ژاپن------------
۸ تیر ۱۳۹۳Slr
شرط می بندم تا حالا پراید بیشتر نداشتی عزیزم
انقد جوش بزن تا یکی بیاد جمت کنه.
موفق باشی.
slr722
۸ تیر ۱۳۹۳من نه دروغ میگم…
نه بیشتر از پراید داشتم…
خوش باشین…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ تیر ۱۳۹۳درود . شما دیدی که داری قضاوت میکنی دوست عزیز .
اصلا مهم نیست که چی داشته .
مهم اینه که هیوندای و کیا دارن به رقباشون نزدیک میشن .
حالا میخواد رقباشون فرانسوی باشه . ژاپنی باشه . المانی
باشه . امریکایی باشه .
carbonado aventador
۹ تیر ۱۳۹۳دارم خیلی جلوی خودم رو می گیرم که […]!!!!!
چون پول خرید پراید رو نداری دلیل نمی شه که ما هم پراید نداشته باشیم عزیز دلم
(((سعی کردم خیلی محترمانه بگم ولی اگه کسی متوجه نشد یه جور خوشگل بهش می گم که تا دو-سه ماه پدال نیاد)))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ تیر ۱۳۹۳درود .
پویا جان . اکورد رو با شما موافقم . پیشرفت روزافزون کره را هم
با شما موافقم . اما اینکه سوناتا در کل از کمری بهتره قبول
ندارم . همینطور باالعکسش . کمری هم در تمام موارد از سوناتا
بهتر نیست .
من سوار سوناتا نشدم . اما من از کوبیدن اتاقش شنیدم .
بیشتر هم به خاطر فاق کوتاهه لاستیک هاست .
من به این موضوع واقفم که کره ای ها در دراز مدت نمیتونن مثل یک
ژاپنی دوام بیاورند .
هر چند که ما هنوز هیوندای اکسل . دوو ریسر . دوو 2000 هارو
در خیابان ها با همه ی شرایط موجود میبینیم .
در چندین مطلب خوندم که موتورهای کره ایی ها به عدم تعویض به
موقع روغن ها بسیار حساس هستند ، و اگر به موقع سرویس نشوند
با مشکل یاتاقان زدن مواجه میشوند .
در ضمن پویا جان ، وحید ماشینشو عوض کرده و یدونه اپتیما 2013
خریده . شرکتی . فول . این ماشین هنوز لیمیتد نداره !!!!!!!!
کامپیوتر ماشین خیلی سادست!!!!!!!!!!!
از کروز کنترلش اصلا راضی نیست .
نه تنها وحید بلکه یکی دیگر از کاربران سایت پدال که شاید
دوست نداشته باشه اسمشو بیارم که هیوندای IX45 ( سانتافه )
داره .
پس از نظر من هیوندای هم برتری هایی به کمری دارد . اما با
این تفاسیر انتخاب خود من یک برند ژاپنی است .
امید
۹ تیر ۱۳۹۳آکورد شاید اما وقتی تویوتا رو میذاری کنار هیوندا دیگه نمیشه بهت چیزی گفت . برو سوابق رو بررسی کن پسر جون
Japan & Germany
۹ تیر ۱۳۹۳هاهاهاههههههههههه سوناتا 2014 از کمری بهتره ؟؟؟؟ ههههههههههههه جوک این دهه
Alpha
۹ تیر ۱۳۹۳سوناتا بعد از 5 سال اوراق میشه ولی کمری بعد 20 سال هنوز سرپاست ! فرقشون اینه
slr722
۸ تیر ۱۳۹۳امین جان تموم موارد درست اشاره کردی…
اما مصرف باور کن اشتباه میکنی…
چون خودم خیلی تجربه رانندگی و مصرف کمری 2013 داشتم…
امین کریمی
۹ تیر ۱۳۹۳slrجان منم اول نظر شما رو داشتم.ولی وقتی با خانواده حدود 1سال پیش رفتیم شمال فهمیدم که کامپیوتر ماشین درست مصرف سوخت رو نشون میده,چون بعضی موقه ها ممکنه که شرکت ها بیان یه کلکی به کار ببرن تا مصرف سوخت رو کم به راننده جلوه بدن.
وقتی میخاستیم حرکت کنیم دقیقا 70 لیتر بنزین زدیم بعد از430 کیلومتر چراغ بنزین روشن شد.
خواهشا انقدر با هم مشاجره نکنیدوفقط اطلاعات خودتونو به اشتراک بزارین.منم فقط قصدم همین بود که شما هم این راه رو ادامه بدین.
اصلا دوست ندارم که مطلب من چیزی جز دعوا و کری خوندن نداشته باشه.
اعصاب خودتونو با این چیزا خورد نکنید بابا.
خیلی از دوستان گفتن که کمری رو با رقباش مقایسه کن.
دوستان بهترین ماشین برای شما خودرویی هست که نیاز های شما رو براورده کنه.من کمری گرفتم چون تمام نیاز ها وانتظارات منو براورده میکنه.شاید برای شما اکورد(که من واقعا دوسش دارم)یا اپتیما یا …مناسب تر باشه.اگر ماشینی بخرید که نیاز های شما رو براورده کنه و احساسی تصمیم نگیرید از ماشینتون همیشه لذت میبرید و از انتخابتون پشیمون نمیشین.
امین کریمی
۹ تیر ۱۳۹۳اقا من معذرت میخام این کامنتو من 2 صبح گذاشتم حواسم نبود ما با 70 لیتر 1170 کیلومنر رفتیم,من نمی دونم که چیجوری نوشتم 430!70رودر6ضرب کردم به علاوه ی 10 کردم اصن یه وضی!!.فکر کنم بقیه ی بچه ها هم نصفه شب این کامنتو خوندن چون لایک زدن!!!!!!
علیرضا---------ژاپن------------
۸ تیر ۱۳۹۳سلام دوستان
من الان یه کمری 2007 دنده دستی دارم
خداشاهده دو سال که هیچ، 7ساله با ان عروسک مشکل نداشتم.
اولش خیلی دلم به آزرا بود ( دوران جاهلیت ) ولی الان روزی هزار مرتبه خداروشکر می کنم که این اشتباه بزرگو نکردم.
پدرم الان سی200 مدل 2012 داره با اینکه رانندگیش حس خاصی داره و ابهت بت میده ولی من هنوز که هنوزه کمری رو برتر می دونم و حتی تو مسافرتای خانوادگی با کمری می ریم. یه حس عاشقی بش دارم نمی دونم چرا.
VAHID JINPACHI
۹ تیر ۱۳۹۳اقای slr از تعداد منفی ای که خوردی معلومه که داری اشتباه می کنی …
کمری همیشه از سوناتا بهتر بوده و خواهد بود…
slr722
۹ تیر ۱۳۹۳چی بگم وحید جان…
اما من به شخصه از سوناتا بدی ندیدم…
carbonado aventador
۹ تیر ۱۳۹۳ارزش کامنت هر شخص به لایک یا دیس لایک نیس!!!!!!
اینو تجربه به من ثابت کرده!!!!!
خاوری مزراتی
۸ تیر ۱۳۹۳بنظرم گفته معقول و مورد قبولیه… کمری بواسطه تجربه بالای تویوتا در ساخت و تولید سدانهای خانوادگی نمونه ای تکامل یافته س که در عین قیمت مناسب، کیفیت خوب و اطمینان بالایی رو به شما میده..درعوض ظرافت و طراحی سایر رقبا مثل سوناتا یا بزرگان بازار مثل سری 3 یا سی کلاس بنز رو نداره… این خودرو در بین رقباش مثل تیانا ،آکورد، سوناتا و کیزاشی از همه بی دردسرتر و البته بی روح تره ولی لذتی ناب از دوام و امینان به شما میده که شایید تنها در محصولات تویوتا دیده میشه
سپاس از جناب کریمی
VAHID JINPACHI
۹ تیر ۱۳۹۳این سادگی اش توو دل برو هست و به همین دلیل زود از چشم نمی افته
سوناتا اولین روزی که اومده بود خیلی جذاب بود ولی الان دیگه برای عادی شده و به نظر من طراحی تویوتا کمری ساده تر و قشنگ تر از سوناتاست
VAHID JINPACHI
۹ تیر ۱۳۹۳اصلاح می کنم برای همه عادی شده…
Japan & Germany
۹ تیر ۱۳۹۳منتظر مطلب جدیدم باشید
تجربیات 6 سال رانندگی با تویوتا پرادو
شاهین
۸ تیر ۱۳۹۳امین جان مطلب خیلی خوبی بود.مطمئنا اینجور نوشته ها خیلی بهتر میتونه به انتخاب افراد کمک کنه.امیدوارم از این دست نوشته ها بیشتر ببینیم.البته یه کم از تویوتا طرفداری کردی ها! :)
ارادت
شاهین
۸ تیر ۱۳۹۳چند تا نکته رو بگم:
پلاک ایران-36 مال کجاست دوستان؟ پرچمش رفت بالا! منم سعی میکنم پرچم ایران-17 رو ببرم بالا!
نکته بعدی اینکه دیروز یه جگوار XJL گدر موقت آوردن شهرمون،خواستم برم از راننده اش بخوام که چند ساعتی اجازه بده ازش یه گزارش تهیه کنیم ولی خدا بگم دوستمو چیکار کنه که انقدر دم گوشم گفت میری میگی،طرف بهت نه میگه ضایع میشی که دیگه منصرف شدم.خدا ازت نگذره دوست عزیزم!
نکته ی بعدی اینکه اگه یه نشان و آرم از پدال داشته باشیم که مشخص بشه ما با پدال همکاری میکنیم شاید راحت تر بشه از صاحبان ماشینای خاص درخواست تست کرد.
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۸ تیر ۱۳۹۳ایول به نشان
اگه پدال بده چه شود. از فردا میفتم تو خیابونا دنبال پورشه و ب ام و میگم این نشان مخصوص پدال بزرگ است احترام بگذارید
بعد ماشینو میگرمو میرم شکار…
شاهین
۸ تیر ۱۳۹۳میتی کومان!!! :D
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۸ تیر ۱۳۹۳راسی داداش 36 مال قمه
لینکو میزارم ببین.
ارادت.
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۸ تیر ۱۳۹۳اینم لینک
http://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87/%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%BE%D9%84%D8%A7%DA%A9%E2%80%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/
milad
۹ تیر ۱۳۹۳والا تا جایی که ما میدونیم 36مال مشهده.این لینکو دیدم تعجب کردم چون پلاک 36 از حرف ب تا الان که به ص رسیده توی مشهد صادر شده.ماشین خودمونم 36هست.پدال جان بیشتر دقت کن!!!!
محمدرضا
۱۴ شهریور ۱۳۹۳عزیز من بچه قمم 16 ماله قمه 36 مال مشهده
slr722
۸ تیر ۱۳۹۳شاهین جان جگوارXJ سفید بود یا مشکی؟؟؟
شاهین
۸ تیر ۱۳۹۳slr جان نقره ای بود.خیلی ماشین باابهتیه.خیلی خوشگله انصافا.
صادق
۸ تیر ۱۳۹۳جلو هر ماشینی که رسیدم نشانو در میارم میگم؛
این است نشان حام بزرگ، احترام بگذارید.
هیچی دیگه، بعدش مسلما صاحب ماشین اجازه ی تست رو میده
Mahdi Ch
۸ تیر ۱۳۹۳36 مشهده شاهین جان،پرچم شهرمون رفت بالا! :D ،راستی شما ارومیه هستی؟
شاهین
۸ تیر ۱۳۹۳بله مهدی جان اهل ارومیه هستم.صد در صد به ماشینای شهر شما نمیرسیم داداش!
Ehsan
۹ تیر ۱۳۹۳تا اونجایی که من میدونم پلاک خراسان رضوی 12 ، 32 ، 42 و فکر کنم 52 باشه
36 هم برای شهرستان های قم
در عکس پنجم آنچه که میدرخشد وایوست
Japan & Germany
۹ تیر ۱۳۹۳آقا ماشین خفن میخواین واسه گزارش ؟؟؟ 2 دقیقه بیاید برید خیابون ایرانزمین نزدیک خونه ما شهرک غرب ،با پرادو از کنار اونهمه مازراتی و پورشه و سری 6 و زد 4 و اینا رد میشه انگار با پراید از کنار بنز رد شدی
carbonado aventador
۹ تیر ۱۳۹۳شماهم بیا میدون کاج(شهید حسن تهرانی مقدم) خیابان علامه شمالی دم خونه ی ما ببین چجوری مثل نقل و نبات موستانگ و کروت و کامارو و صد البته لامبورگینی ها و فراری های گذر موقت رو ببین!!!!!!!
Mahdi Ch
۹ تیر ۱۳۹۳ماشین چیه داداش،شما خودت تاج سری،درد و بلات بخوره تو سر ماشینا;-)
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳مخلصم مهدی جان.خیلی خوشحالم که دوستانی مثل شما تو پدال دارم.ارادت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ تیر ۱۳۹۳درود .
این نکته ای که شما گفتی کاربران باید یک ارم پدال داشته باشند
، پدال 2 سال پیش این موضوع رو در انجمنش گفته بود ولی نمیدونم
که الان به کجا رسیده .
carbonado aventador
۹ تیر ۱۳۹۳منم یه بار این خریت رو کردم نرفتم به راننده موریه لاگو sv همچین حرفی رو بزنم!!!!!!!!
rasol
۹ تیر ۱۳۹۳مشهد 36
امید
۸ تیر ۱۳۹۳ای کاش میشد ما هم تجربشو داشته باشیم
شلبى
۸ تیر ۱۳۹۳کمرى خیلى ماشین خوب و بى دردسریه، از مدل هاى قدیمیش گرفته تا این جدیدا بى دردسرن.
شلبى
۸ تیر ۱۳۹۳ولى من تو این کلاس اکورد رو از رقیباش بیشتر دوست دارم،
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ تیر ۱۳۹۳درود .
از نظر من تو این کلاس ماشین در بین ژاپنی ها فقط مزدا 6 .
خیلی زیلست . خیلییییییییییییییییییییییییی . بعدش اکورد . بعدش کیزاشی .
hrf
۸ تیر ۱۳۹۳باید بگم میلاد جان علاوه بر زیبایی ماشین بسیار راحت و تیزی هست. بر خلاف نسل قبلیش ک فنر بندی خشکی داشت نسل جدیدش واقعا عالیه از همه لحاظ عالیییی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ تیر ۱۳۹۳درود . بله حرف شما درسته .
صادق
۸ تیر ۱۳۹۳امین جون، مرسی از گزارش فوق العادت
جدای از متن زیبات، انصافا ماشین تمیزی دارین، ایشاا… که چرخش واستون بچرخه و خیرش رو ببینین.
یه نکته اینکه، اگه امین 5 سال دیگه هم یه گزارش از این ماشین تهیه کنه، دقیقا همینا رو میگه، بدون هیچ تغییری
ولی اگه یکی بعد از 5-6 سال یه گزارش از هیوندای تهیه کرد، نصف گزارشش میشه مشکلات ماشین، اینجاس که فرق بین ژاپن و کره معلوم میشه
داوود
۸ تیر ۱۳۹۳بعد از دو سال من واسه Sonata YF گزارش بنویسم. نصفش مشکلات ماشین میشه و خوابیدنش تو نمایندگی و منتظر قطعه موندن و …. از یه شورلت کاپریس 1977 مشکلاتش بیشتره
Sadjad97
۸ تیر ۱۳۹۳“شورولت کاپریس 1977” رو خوب اومدی. :-D
فرهاد
۸ تیر ۱۳۹۳دقیقاً ما قبلاً یه سونوتا داشتیم اولش خیلی جذابیت داشت اما بعد از 4-5 ماه
به نظرم هیچ نکته ی خوبی تو این ماشین نبود.
بعدش کمری 2013 خریدیم اولش خودم میگفتم به درد نمیخوره اما الان عاشقشم.
البته از هوندا آکورد هم نباید تو این کلاس گذشت.
Japan & Germany
۹ تیر ۱۳۹۳یه یارو اومده بود نمایشگاه داییم چند وقت پیش ، گفت تا 110 تومن چی دارید ، گفتم کمری GL دادیم 10 تا رفته آزرا 2010 داریمم 40 تا رفته جفتشون شرکتی ، یارو آزرا ورداشت به یه هفته نکشیده اومد پس داد گفت کمری میخوام ، گفتم خب همون 1 هفته پیش میخریدی مرد مومن ، گفت سوار کمری یه دوستم شدم ، به قدری نرم و بی صدا بود که میخواستم سرمو بکوبم به دیوار
این است عظمت تویوتا
فرید
۸ تیر ۱۳۹۳اگه به نرمی و آرامش سمند یا پژو نمره 5 از 10 بدید به نرمی و ثبات کمری یا کرولا یا سراتو چند میدید؟
حسين
۸ تیر ۱۳۹۳راحت میشه بهشون 10 داد. اما به غولهای آلمانبی باید بیش از اینا نمره داد. البته من با آلمانیا اصلا رانندگی نکردم. اما کمری 2007 رو روندم. لطفا با تجربه ترا هم نظر بدن
PEUGEOT
۸ تیر ۱۳۹۳امین جون ممنون از مطلبت
کلا تویوتا برند با کیفیت و خوبیه
نیما ناصری
۸ تیر ۱۳۹۳همانطور که قبلا گفته بودم دوباره میگم
راحتی که در مگان احساس می کنید از کمری بهتر است
Sadjad97
۸ تیر ۱۳۹۳این حرفت خیلی خنده دار بود.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ تیر ۱۳۹۳درود .
سجاد جان چرا خنده داره ؟؟؟؟
یعنی ایشون حس نداره ؟؟؟؟
به نظر من به جای اینکه بهش بگی حرفت خنده داره ، بیا متقاعدش کن .
من این ماشینارو از نظر نرمی مقایسه نکردم اما مگان ماشین واقعا نرمیه .
اینو قبول دارم .
carbonado aventador
۹ تیر ۱۳۹۳آخه وقتی تو مگان نشستی دلیل نداره که حرفش خنده داره!!!!!
اتفاقا حرف خودت خنده داره که نشانی از تعقل درش نیست!!!!!!
بهداد (بوشهر)
۹ تیر ۱۳۹۳مخصوصا از نظر فضای داخل و کولر !!!!!!
Mohammad XX
۸ تیر ۱۳۹۳ممنون آقا امین از مطلب خوبت.
به نظرم کمری های مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از نظر طراحی خیلی خوبتر و ماندگارتر بود. هنوزم طراحیش برام زیبا به نظر میرسه.
دوستان کسی میدونه در این رده، کدوم ماشین بهترین ترمزگیری رو داره؟
مک میسل
۹ تیر ۱۳۹۳اکورد و بعد سوناتا و بعد کمری
مک میسل
۹ تیر ۱۳۹۳در پاسخ به محمد جان گفتم اکورد بهترین ترمز گیری رو داره بعد سوناتا بعد کمری
امین کریمی
۹ تیر ۱۳۹۳اتفاقا ما یه زمان سوناتای 2012 داشتیم که ضعف ترمز یکی از پاشنه اشیل هاش بود.
Japan & Germany
۹ تیر ۱۳۹۳هیوندای اطلاعت فنیش رو دروغ مینویسه
مک میسل
۹ تیر ۱۳۹۳واقعا المان و ژاپن جان؟؟؟؟؟؟؟من بر اساس اطلاعات فنی تو مجله ها خوندم
خلفی
۸ تیر ۱۳۹۳منم یه مدل2012شو دارم وکل ایرانو باهاش گشتم اصلااذیتم نکرده خداییش ماشین خوبیه.توی یه کلام میشه گفت ژاپن کارش درسته
نیما ناصری
۸ تیر ۱۳۹۳انشاالله من هم تجربه خودم رو از مگان خواهم گذاشت
امین
۸ تیر ۱۳۹۳با سلام دوباره به همه ی شما دوستان.
از وجود لپ تاب در یکی از عکس ها از شما معذرت می خوام.
موفق باشید و امیدوارم که کم و کاستی های مطلب رو ببخشین.
راستی 32 ماله مشهده!!
امین کریمی
۸ تیر ۱۳۹۳ببخشید به جای 32 باید مینوشتم 36!
شاهین
۸ تیر ۱۳۹۳مال مشهده امین جان؟ توی لینک پدال نوشته قم.
صادق
۸ تیر ۱۳۹۳امین جان، رنگ لپ تابتو با رنگ تو دوزی داخلی ست گرفتی؟؟! :)
امین کریمی
۹ تیر ۱۳۹۳ببخشید یادم رفته بود بردارم
Ehsan
۹ تیر ۱۳۹۳امین جان ولی جای خوبی بود
کلا طرفدار ژاپنی ها هستی ، ماشین ، لپ تاپ
واقعا 36 مال مشهده ، این راهنمایی و رانندگی هم داغون کرده خودشو با این پلاک ها ، چون قرار سال اینده دوباره پلاک ها عوض شوند مثل اینکه با این نحوه شماره گذاری ،شماره پلاک کم اوردن
VAHID JINPACHI
۸ تیر ۱۳۹۳کاش این تجربیات را در قالب یک ویدیو مثل {خودرو بانک} نمایش می دادید ….
امین کریمی
۸ تیر ۱۳۹۳بچه ها ایران 36 مال مشهده!
ما در مشهد زندگی می کنیم
VAHID JINPACHI
۸ تیر ۱۳۹۳امین جان بی زحمت کمری رو با هم رقیباش مقایسه کن و اعلام کن که کدوم ماشین بهتره….
امــیــر
۸ تیر ۱۳۹۳ویــژگی مهمی که ماشین های ژاپنی دارند همینی هست که شما در این بررسی تجربی مشاهده فرمودید، یعنی کیفیت بالا در عین بی ادعا بودن. ماشین های ژاپنی ظاهری آرام و قابل قبول دارند ولی کیفیتی ورای تصور آدمیزاد! / بر عکس ماشین های کره ای ظاهری پر زرق و برق، اغوا کننده، گول زننده و اغراق آمیز دارند. یعنی پر ادعّا ظاهر می شوند ولی در باطن هیچ حرفی برای گفتن ندارند. / یکی از دوستان بنده، به تازگی اپتیما 2013 خریده بود، به طور اتفاقی سوار ماشین اش شدم، ولی کاملاً نظرم عوض شد. هر چقدر با خودم کلنجار می رفتم، که خدایا کیفیت داشبرد سمند خودمون از داشبرد این اپتیما بالاتره! / و در آنجا کاملاً جهل مردم ایران نسبت به خودرو را متوجه شدم! یعنی فقط دنبال آپشن هستند! /
Mahdi Ch
۸ تیر ۱۳۹۳داداش ایول داری،حرف دلمو زدی!
حسين
۸ تیر ۱۳۹۳«کیفیت بالا در عین بی ادعا بودن» این جمله رو خوب اومدی.
اونوقت هیوندای اعلام کرده جنسیس جدید فضای سری 7 رو داره، دینامیک سری 5 و قیمت سری 3. یکی نیس بیاد بگه آخه جنسیس که تو کلاس سری 5هست چجوری اندازه سری 7 جا داره؟ چطور ممکنه با قیمت سری 3، دینامیک سری 5 رو ارائه بده؟؟ آخه چرا تو تبلیغاتتون اغراق میکنید؟؟؟ یجورایی خود بزرگ پنداری دارن انگار فقط خودشون بلدن پیشرفت کنن.
ببخشد که طولانی شد، فقط بگم که هیوندای الآن در مقام شاگرد اولی در کلاس بزرگانی چون تویوتاس نه در حد رقابت تمام عیار
آیدین
۹ تیر ۱۳۹۳شما ناراحت نشو.هیوندای میدونه چیکار کنه.نیازی به نظر منو تو نداره.
دوست داره تبلیغ میکنه.
در ضمن بعضی ها خیلی دیگه اغراق میکنند.
تا اونجایی که ما دیدیم هیوندای کیا اینطور مشکلاتی نداشتن.
حتی پژو سمند هم اینطور مشکلات نداشتن.
در ضمن اینم بگم.آپشن خیلی چیز خوبی هستش.چون من دیدم میگم.واقعا بعضی آپشنها جلوی بعضی حادثه هارو میگیرن.
اینم بگم هر کی هر سلیقه ای.
یکی تویوتا دوس داره یکی هیوندای.
من کره ای باز هستم ولی حداقل با منطق حرف میزنم.
در ضمن برید ببنید داشبور و سینه ماشینهای کمری و آزرا 2007 رو با هم مقایسه کنید.
میبینید کمری رنگ و رو پریدس ولی آزرا تمیزو سالم.بدون شک 85% اینطوریه.
ولی از لحاظ کارکرد موتور قبول دارم.تویوتا واقعا اصطهلاک کمی داره.
ولی نباید هیوندای کیا رو بدون تجربه بکوبیم زمین.
سام
۸ تیر ۱۳۹۳با سلام و درود
از امین عزیز بابت تهیه این گزارش نشکر می کنم.امین جان،ماشینت واقعا تمیزه.این نشون می ده که یه ماشین دوست واقعی هستی و به ماشینت احترام می ذاری ،همینه که از نظر من یه دنیا ارزش داره!
یه پسل باهوش
۸ تیر ۱۳۹۳دوستان امین اقا پلاکش ایران 36
همشهری ما و کبوترای امام رضاست (ع)
———-
پس هر چی می گه راست می گه :)
کافر مقدس
۸ تیر ۱۳۹۳ای کاش خرــــه منم تو سایت میرفت تا تجربه 17سال رانندگی با Accord 93
و 25سال تجربه رانندگی با Caddilac Devil رو میذاشتم . .
افسوس افسوس . مگه نه زیگما؟
شاهین
۸ تیر ۱۳۹۳داداش مگه چند سالته؟!
حداقل یه عکس ازشون بذار ببینیم.
راستی “ه” رو چجوری کشیده مینویسی؟! :)
صادق
۸ تیر ۱۳۹۳شاهین، زبان کیبورد رو فارسی کن، (شیفت+ت) رو که بزنی یه خط صاف میزاره، بعدشم هر هرفی که خواستی بزن، اینجارو داشته باش؛
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
:)
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳صادق جون دستت درد نکنـــــــــــــــه!!! :D
جوانی رو از نگرانی رهانیدی!
مک میسل
۹ تیر ۱۳۹۳شاهین جان منم امتحان کردم.هــــــــــــــــــــــــــــ
زیگما
۹ تیر ۱۳۹۳کافر جان عزیزکم
برات یکسری عکس آماده کردم….
سعی کردم به ترتیب هیجانش عکسارو بذارم یعنی هر چی میری جلو تر آدرنالین بیشتر ترشح میشه……از یک کرایسلر نیویورکر شروع میکنم، ببین چقدر تمیزه….
http://en.wikipedia.org/wiki/File:ChryslerNewYorker.jpg
اینم یه لینکلن تاون کار آخرین نسل، انجین این ماشین همون 4.6 لیتری 8 سیلندری بود که در کرون ویکتوریا نسل آخر بود….
http://en.wikipedia.org/wiki/File:98-02_Lincoln_Town_Car.jpg
اینم چند تا عکس از تاون کار های نسل دوم(نسل یکی مونده به آخر) این نسل فقط سال اول تولیدش با یک موتور غیر مدولار تولید شد و پس از سال اول و تا آخر تولیدش انجین 4.6 مدولار روش گذاشتن(البته نسل قبل این موتور که با اونی که در کرون ویکتوریای نسل آخر خیلی فرق داره)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:1990-1992_Lincoln_Town_Car_–_04-30-2012.JPG
و
http://en.wikipedia.org/wiki/File:95-97_Lincoln_Town_Car.jpg
و
http://en.wikipedia.org/wiki/File:1993-1994_Lincoln_Town_Car_–_01-27-2010.jpg
بریم سراغ دویل!
http://en.wikipedia.org/wiki/File:1974_Cadillac_Sedan_DeVille.jpg
و
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cadillac_Sedan_DeVille_(Orange_Julep_%2710).jpg
اینم داخلش http://en.wikipedia.org/wiki/File:1972_Cadillac_Sedan_de_Ville_interior.jpg
یکم به جزئیات داخلش دقت کنید! کولر، چهار شیشه برقی، دنده اتومات، چهل سال پیش! امروز در خودرو های ما این چیزا به زور پیدا میشه.
اینم نسل بعد از اینِ دویل ، این دویل هایی که در ادامه میبینید از انجین های 7.7 لیتری و 8.2 لیتری برخوردار بودن…..
http://en.wikipedia.org/wiki/File:1975_Cadillac_Coupe_De_Ville.jpg
و
http://en.wikipedia.org/wiki/File:%2776_Cadillac_Coupe_de_Ville_(Orange_Julep).JPG
و
http://en.wikipedia.org/wiki/File:1978_Cadillac_Sedan_de_Ville_–_06-18-2011.jpg
و
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cadillac_Sedan_de_Ville.jpg
و اینم پشتش، طراحی چراغ های عقب کادیلاک های امروزی بر میگرده به این ماشین و شاید قبل تر.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:1984CoupeDeVilleRear.JPG
و اینم لینکلن تاون کار مدل 79! ابعاد رو دریاب!
http://en.wikipedia.org/wiki/File:1979_Lincoln_Town_Car,_late_a_spring_afternoon.jpg
تموم شد :D
کافر جان دقت کردی در زمانی که همه ماشین های امریکای صندلی های جلوشون نیمکتی بودن و دنده هاشون فرمونی بودن، بیوک اینطور نبود؟
مثلا این ریویرا مدل 65!
http://en.wikipedia.org/wiki/File:GM_Heritage_Center_-_030_-_Cars_-_Riviera_GS_Interior.jpg
آیا میدانستید اولین استفاده از صفحه های تاچ و لمسی در خودرو، در بیوک ریویرا مدل 1986 بوده؟ اون موقع اون و نهایت تکنولوژی بوده.
یعنی 28 سال پیش در ماشیناشون صفحه نمایش لمسی بوده!
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Buick-TouchScreen-x.jpg
سرعت سنجش هم اگه اشتباه نکنم بصورت نمایشگر دیجیتالی بوده.
اینها همه با هم نیز بگذرند…..
زیگما
۹ تیر ۱۳۹۳یک سری چیزا رو یادم رفت بگم
انجین نیویورکری که دیدید 3.3 لیتری 6 سیلندر بود.
نیویورکر نسل دوازدهم (!) که در سال 1983 معرفی شد هم، سرعت سنجش به صورت نمایشگر دیجیتالی بود.
از کلیه دوستان دعوت میکنم در اولین عکسی که در بالا از دویل گذاشتم (عکس کادیلاک دویل 1974 طلایی رنگ که در بالا هست)، یک نکته جالب پیدا کننند! یک نکته نه چندان باریک! :D
مرتضی
۹ تیر ۱۳۹۳بدجوری به این بدقواره های امریکایی دلبستی البته امثال تو هم باید باشن همه که بهترین هارو نمیفهمن چیه بخصوص اگه تو این دانشگاههای اشغال ایران درس خونده باشی کلا معیارهات ………. میشه میره پی کارش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ تیر ۱۳۹۳درود .
زیگما من اون کادیلاک دویل طلایی رنگ رو ندیدم . رنگشو درست
نوشتی ؟؟؟
اگر میتونی دوباره لینکشو بذار .
زیگما
۹ تیر ۱۳۹۳مرتضی جان میخوای یه دفعه چند تا شعار مرگ بر فلان هم بده!
میلاد در عکس زیر هم اون نکته نه چندان باریک دیده میشه :)
کاپریس 76
http://en.wikipedia.org/wiki/File:1976_Chevrolet_Caprice_Classic.jpg
زیگما
۹ تیر ۱۳۹۳در ضمن مرتضی جان بنده به خوبی با عقاید شما آگاهم و خیلی خوب میدونم طرفدار کدوم گرایش سیاسی هستی برای همین اصلا باهات بحث نمیکنم.
شما همون دلواپس بمون.
[…]
مرتضی
۱۰ تیر ۱۳۹۳خوب زیگما تو دوست دار دشمن کشورت هستی !! و من دلواپس کدومش شرافت داره؟؟؟ من دلواپسم و افتخار میکنم ننگ کاسه لیسی امریکا رو پیشونیم نیست!! میفهمی که چی میگم!! بهتره وارد بحث سیاسی نشیم!
زیگما
۱۲ تیر ۱۳۹۳چون امریکا دشمنه پس ماشیناش هم بده؟ منطقت تو حلقم….
wo
۱۲ تیر ۱۳۹۳اقا این اسمت خیلی حرف توشه.کافر مقدس.برا من که افتاد
محمد
۸ تیر ۱۳۹۳نو که اومد به بازار ، کهنه میشه دل آزار… ولی نمی دونم چرا تو این مورد صدق نمی کنه….
کافر مقدس
۸ تیر ۱۳۹۳داووش من 99سالمه . . .
با ویندوز اورجینال عَمریکایی همه چی ممکنـــــــــــــــــه!
بذا فردا تو هوا روشن با نام کاربری عکس میگیرم
شاهین
۸ تیر ۱۳۹۳فکر کردم الان میگی شارژ میگوری یاد میدی! :D
امین اریامن
۹ تیر ۱۳۹۳بعضی از دوستان چرا اپشنهای یک خودرو رو معیاری واسه گول زننده بودن خودرو سازش تلقی میکنن؟
اقا تو دنیای رقابتی حال حاضر صنعت خودروسازی اپشن و قیمت دو فاکتور بسیار مهم انتخاب خودرو هست ربطی هم به گول زدنو این حرفا نداره اتفاقا به نظر من یکی از عمده دلایلی که کره ای ها به سرعت پیشرفت کردن رعایت همین اصل هست یعنی امکانات بالا با کمترین قیمت و صد البته طراحی خودرو.
البته این که به لحاظ استحکام و قابلیت اطمینان به پای ژاپنی ها نمیرسن اینم یه واقعیته البته فعلا.
لطفا قضاوت یا مقایسه احساسی و متعصبانه بین ژاپن و کره نکنید.
Alpha
۹ تیر ۱۳۹۳اگه رو 405 همه ی آپشن های اختراع شده تو بازار رو بزارن از کمری بهتر میشه ؟
واروژ
۹ تیر ۱۳۹۳کمری یکی از پر فروشهای تویوتاس که با نظر مصرف کننده آمریکایی که بیشترین مصرف کننده های این مدل هستن دچار اسپرت زدگی شد و از اون حس نوستالژیک تویوتا که تو ذهن ما ایرانیا بود دور شد ولی کیفیت همونی هست ک بود!
درمورد کره ای هایی مثل سوناتا باید بگم واقعن پیشرفت کرده و بهتر و بهتر از سالهای پیش شده ولی تا بخواد رقیبی برای کمری بشه خیلی باید تلاش کنه…
هرچند که فعلن با تدبیرهای بازاریابی مثل قیمت و آپشنهای ریز و درشت در بازار آمریکای شمالی خودشو جا کرده!
Japan & Germany
۹ تیر ۱۳۹۳کمری نرم ترین ماشینی که به عمرم دیدم
مرتضی
۹ تیر ۱۳۹۳چقدر شیفته و متملقانه نوشته شده!!!
amin
۹ تیر ۱۳۹۳امین جان خیلی عالی بود. من خودم به شخصه کمری رو خیلی میپسندم. کیفیت ساختش خیلی بالاست. گیربکسشم عالیه!
فری
۹ تیر ۱۳۹۳بعضی دوستان هستند که فقط یه سری عدد و رقم رو میبینند و میگن سوناتا بهتر از کمری است
آقایون (بخصوص آقای slr)شما یدونه کمری 2014 بخر 10 سال سوارش شو بعدش از یه بابایی که سوناتا داشته بپرس چند بار بردیش تعمیرگاه اونجاس که به بهتر بودن کمری پی میبری ناراحت نشی ولی یه مشت آپشن بی کیفیت شما رو […]
آکورد هم با آریون مقایسه کنید نه با کمری
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ تیر ۱۳۹۳درود .
اکورد با اریون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Alpha
۹ تیر ۱۳۹۳کمری تو کلاس خودش استوره هست و میمونه .ماشینی که میشه روش حساب کرد
Shahin Crolla 2010
۹ تیر ۱۳۹۳سلام
باتشکر از نویسنده مقاله که تجربه کمری رو در اختیار گذاشت، من 4 سالی هست که تویوتا سوارم واز یاریس شروع کردم والان هم کرولا جی ال آی فول سوارم،که یه جورایی بچه کمری محسوب میشه وبهش میگن پر فروش ترین خودرو جهان.دوستان،می تونید برید درب نمایندگی از مشتری هایی که واسه نوبت سرویس اومدن بپرسید،حتی اون یاریس سواره که از همه ارزون تره عاشق یاریسشه،چه برسه به اون لکسوس سواره،در خصوص استهلاک هم براتون بگم مطمئن باشید خراسانی ها و اصفهانی های عزیز یه چیزی میدونند که واسه تویوتا در مقابل آپشن هاش اینقدر پول پرداخت می کنند.
(نمایندگی تیموری ایرتویا اصفهان نمایندگی نمونه کشور ونمایندگی اورنگ مشهد جزو بهترین ها)
شاید تویوتای من سرد کن و گرم کن صندلی، تنظیم صندلی برقی با حافظه ،یا سنسور باران،رطوبت ،یا تعویض دنده پشت فرمان وروشن خاموش اتوماتیک چراغ و…خیلی از این آپشن ها رو نداشته باشه ،ولی بعید میدونم تا وقتی دست من هست غیر از سرویس موظف دوره ای ،بخاطرش مجبور شم واسه پیدا کردن عیبش تو تهرون راه براه پول اضافی پرداخت کنم،آخرش هم نفهمند مشکل ماشینم چیه.برای نمونه خدمت دوستان می گم باطری کرولای من پاناسونیک اسیدی و چهار سال و نیمه که روش هست ،بقیه قطعات رو فکرش و بکنید چقدر کار خواهدکرد!
همیشه انتخاب با شماست.با آرزوی بهترین انتخاب برایتان
مرتضی
۱۰ تیر ۱۳۹۳اما اپشن همون چزی بود که بعضی بچه های سایت دلیل برتری تویوتا کمری در برابر بنز میدونستن!!! و حالا میگی اپشن کرذه ای ها هیچی نیست و گولش رو نخورین؟؟؟ بلاخره چی شد؟؟؟
Alpha
۱۰ تیر ۱۳۹۳من کمری رو برتر از بنز نمیدونم
ali
۹ تیر ۱۳۹۳اخه مگه میخواهیم بذاریم ماشینمون اثار باستانی شه بعد بفروشیمش حد اکثر 5 سالی باید ماشین عوض کرد (از نگاه من)پس من میرم اپتیما میخرم و قبل از اینکه تو خرج بیفته میفروشمش یه اپتیمای صفر دیگه میخرم .ماشینی که 150 تومن پولشو میدی باید امکانات امکانات فراوون داشته باشه و البته زیبایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟…….!!!@#$
milad
۹ تیر ۱۳۹۳دیدگاه شما محترمه ولی آخه این ماشینا نمیتونن اثر باستانی هم بشن چون وقتی میشنوی که المنت های گرمکن اپتیما بعد از یه مدتی میسوزه یا یکی از دوستای خودم که گرنجور خرید و ترمز پایی اون از کار افتادش و مدت زیادی ماشین تو پارکینگ خوابیده بود تا قطعش از دبی بیاد..اینجوریاس