شبهجزیرهٔ سِردنی در روسیه مکانی وحشی و اسرارآمیز است. اینجا توسط گردشگران کمی کشف شده و در آن واقعاً تنها خواهید بود. بازدید از این مکان هنوز هم باید با اطلاع مقامات دولتی انجام شود و گردشگران باید از یک پاسگاه مرزی عبور کنند. این جزیره برای طرفداران آفرود خشن مکان بسیار محبوبی است زیرا در اینجا آسفالتی وجود ندارد و آفرود از صد متری درب خانه آغاز میشود. نسل جدید تویوتا لندکروزر مدل ۲۰۲۲ تنها خودروی مناسب برای این شرایط خواهد بود.
یک عنصر مهم در نسل جدید لندکروزر، تغییر اساسی پیشرانهٔ آن است. در اینجا دیگر V8 وجود ندارد و تا قبل از رسیدن مدلهای دیزلی، لندکروزر ۳۰۰ با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو راهی روسیه شده است؛ اما این پیشرانهٔ پیشرفته هم هنوز تشنه بوده و با هر بار فشردن پدال گاز، بنزین را میبلعد. لندکروزر ۲۰۰ در هر صد کیلومتر بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر بنزین مصرف میکرد و شرایط نسل ۳۰۰ بهتر نشده است. حتی استفاده از گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم نتوانسته عطش بیپایان این ماشین برای بنزین را کمتر کند.
البته از سوی دیگر، این موتور علیرغم مصرف سوخت بالا، هنگام مواجهه با وزن ۲.۵ تنی لندکروزر بهخوبی تواناییهای خود را نشان میدهد. با ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور که از دور تنها ۲ هزار rpm در دسترس است، لندکروزر ۳۰۰ بسیار سریع بوده و با شتاب صفرتاصد ۶.۸ ثانیه، کراساوورهای اسپرت کوچکتر را تحقیر میکند. نکتهٔ اصلی در این رابطه این است که هیچکس انتظار چنین شتاب ناگهانی و وحشیانهای را از یک اسیووی فول سایز که شبیه یک چمدان بزرگ است ندارد.
نسل قبلی لندکروزر از ترمزهای نهچندان جالب و پویایی ضعیف هندلینگ به خاطر مرکز ثقل بالا رنج میبرد و شاسی لندکروزر جدید هم با فریم طولی، سیستم تعلیق مستقل با بازوهای عرضی در جلو و اکسل یکتکه با میلههای طولی در عقب، واقعاً مثل قبل است. حتی اندازهٔ دیسکهای ترمز هم تغییر نکرده است؛ اما علیرغم این شباهتها، تویوتا در ساختار همهٔ اجزای شاسی خودرو تجدیدنظر کرده و از این طریق توانسته وزن قابلتوجهی را کم کند. درنتیجه، رانندگی در سرعتهای بالا با لندکروزر ۳۰۰ بسیار آسانتر است تا جایی که حتی میتوان کمی از لذت رانندگی در چنین خودروی بزرگی صحبت کرد.
در این نسل، پیشرانه بیشتر به پشت محور جلو کشیده شده و در مکان پایینتری نصب شده، فاصلهٔ عرضی چرخها بیشتر شده و صندلیها عقبتر رفتهاند. این اقدامات، توزیع وزن بهتر و مرکز ثقل پایینتری را فراهم کرده که این موضوع کلید کنترل لندکروزر جدید در سرعتهای بالاتر است. در ۳۰۰ حتی ترمزها هم بهتر کار میکنند. برای آزمایش، دو لندکروزر ۳۰۰ در اختیار داشتیم که یکی از نسخهٔ ویژهٔ هفتادمین سالگرد و دیگر نسخهٔ کامفورت پلاس بود.
نسخهٔ هفتادمین سالگرد با رینگهای ۲۰ اینچی و لاستیکهای فاق کوتاه، دیفرانسیل عقب قفل شونده و حالت رانندگی سفارشی، بیشتر برای آسفالت مناسب است اما کامفورت پلاس از لاستیکهای گوشتیتر و سیستم E-KDSS برخوردار است که اساساً یک آنتیرول بار فعال محسوب میشود و میتواند آنتیرول بارهای جلو و عقب را قطع کند تا توانایی خودرو در آفرود بهبود یابد و درعینحال با فعال کردن آنها، موجبات بهبود هندلینگ روی جاده را فراهم کند.
هنگام رانندگی در مسیرهای هموار، نسخهٔ هفتادسالگی دقیقتر و متمرکزتر عمل میکند اما اگر یک دستانداز یا چاله زیر چرخها قرار گیرد، تعادل خودرو از دست میرود درحالیکه در کامفورت پلاس این مشکل به چشم نمیخورد و کمکفنرهای تطبیقی تلاش میکنند تا بادیرول را کنترل کنند. برای لندکروزر ۳۰۰ تیپ سومی هم وجود دارد که فاقد سیستم E-KDSS و کمکفنرهای تطبیقی است اما این تیپ فعلاً برای آزمایش در دسترس نیست.
هرچند شاید تفاوت بین نسخهٔ هفتادمین سالگرد و کامفورت پلاس در آنرود خیلی زیاد به نظر نرسد اما در آفرود این تفاوت بسیار زیاد است. شبهجزیرهٔ سردنی مکانی گول زننده برای خودروهای آفرودی محسوب میشود. زمین ناهموار اینجا پوشیده از مسیرهای صخرهای است و در بسیاری نقاط بسته به شرایط آب و هوایی آبگرفتگیهای زیادی دارد. بااینحال، در نگاه اول شیبها، ناهمواریها و صخرهها چندان ترسناک به نظر نمیرسند اما وقتی در اینجا یک کامیون گاز ۶۶ (که برداشت شوروی از یونیماگ محسوب میشود) تا پنجره در آب فرو میرود، میتوان متوجه شرایط سخت و خطرناک سردنی شد.
بنابراین، نسخهٔ هفتادمین سالگرد شانس بسیار کمی برای عبور از این مسیرها دارد. مقصر اصلی این موضوع را میتوان کیت بدنهٔ پرزرقوبرق آن دانست که زاویهٔ حمله را از ۳۲ درجه به ۲۴ درجه کاهش میدهد. به همین دلیل، مهم نیست راننده چقدر باتجربه و حرفهای باشد و چقدر با دقت از روی موانع عبور کند زیرا نسخههای هفتادمین سالگرد بدون استثنا در اینجا آسیب دیدند. در هنگام آزمایش، باران شدید زمین را خیس کرده و با تبدیل کردن خاک به گِل، لاستیک را چرخهای ظریف ۲۰ اینچی این نسخه جدا کردند.
اما تیپ کامفورت پلاس با اعتمادبهنفس بیشتری به جنگ مسیرهای خشن سردنی رفت. لاستیکهای یوکوهامای این تیپ با فاق بلندتر بهتر میتوانند با دشواریهای اینجا مقابله کنند و به لطف طراحی درست بدنه، هیچچیز برای شکستن یا آسیب دیدن وجود ندارد (بهجز جا پلاک جلو هنگام ورود به آب). سیستم E-KDSS نیز دامنهٔ حرکتی فوقالعادهای را فراهم میکند که حتی از لندکروزر افسانهای سری ۸۰ هم بهتر است. به لطف این سیستم، به هوا بردن یکی از چرخهای لندکروزر در شرایط واقعی کاملاً دشوار است و بنابراین نیاز چندانی به استفاده از قفل دیفرانسیل نیست.
ویژگی مشترک بین هردو نسخهٔ لندکروزر برخورداری از پیشرانهٔ قدرتمند و یک گیربکس کمکی قوی با کنترل الکترونیکی است. به لطف این گیربکس، خودرو بهراحتی بدون هیچ تکان یا معطلی در حالت ضریب سنگین قرار میگیرد. برای مسیرهای سخت، موتور V6 توربوشارژ لندکروزر با پاسخ پدال گاز روان و قابل پیشبینی و همینطور گشتاور کافی در دورهای پایین، ابزار مناسبی است بهگونهای که خودرو بدون هیچ تنشی بهراحتی از قسمتهای صخرهای تپهها بالا میرود؛ اما بااینحال اگر کمک بخواهید، تویوتا سیستمهای آفرودی نسل ۲۰۰ مثل کرال کنترل را در اینجا هم ارائه کرده است. در این نسل حتی حالتی بنام برف عمیق هم وجود دارد.
اما همهچیز این پیشرانهٔ V6 با القای اجباری خوب نیست زیرا بالا و پایین رفتنهای مداوم از صخرهها موجب شد پیشرانه پیامی مبنی بر از دست دادن کنترل کشش را روی داشبورد به نمایش درآورده و هشدار دهد که به نمایندگی مراجعه کنیم. پسازاین هشدار، پرفورمنس پیشرانه بهطور چشمگیری کاهش یافت تا جایی که گویی هردو توربوشارژر از کار افتادند. این مشکل فقط در یک لندکروزر اتفاق نیفتاد بلکه در چندین نمونهٔ آزمایشی شاهد آن بودیم. البته خوشبختانه با یکبار خاموش و روشن کردن موتور همهچیز به حالت عادی بازگشت اما بالاخره این ایرادی است که نمایندگیهای تویوتا باید پاسخی برای آن داشته باشند.
در داخل لندکروزر ۳۰۰ انقلابی صورت نگرفته و همینطور هم انتظار میرفت زیرا مردم این خودرو را به خاطر کاربردی بودن آن خریداری میکنند و تویوتا با در نظر گرفتن این موضوع، با استفاده از دکمهها و سوئیچهای بزرگ که در جاهای مناسب نصب شدهاند، کارایی را به حداکثر رسانده است. من شخصاً از این محافظهکاری خوشم میآید اما تویوتا در برخی جاها زیادهروی کرده است. بهعنوانمثال، نمایشگر لمسی خودرو مثل همان نمونهٔ نسل قبلی است که فقط اندازهٔ آن به ۱۲.۳ اینچ رسیده و رابط کاربری آن تقریباً بدون تغییر باقیمانده است. وقتی این سیستم را حتی با تلبت کودکان هم مقایسه کنید، برای تویوتا شرمآور خواهد بود.
با وجود کاهش اندک ارتفاع بدنه، لندکروزر ۳۰۰ عرض یکسانی با نسل قبلی داشته و فاصلهٔ محوری آنرا هم حفظ کرده است. حتی صندلیهای عقب هم مشابه نسل ۲۰۰ است زیرا من چند بار از نسل قبلی به داخل نسل جدید رفتم و هیچ تفاوت قابلتوجهی پیدا نکردم. کابین لندکروزر ۳۰۰ جادار است اما در ردیف دوم صندلیها برای سرنشینان قدبلند کمی تنگ به نظر میرسد؛ بنابراین، هرچند سیستم تعلیق نرم، عایقهای صوتی زیاد و ویژگیهای مطلوبی مثل کنترلهای مجزای تهویه برای صندلیهای ردیف دوم، آرامش را برای سرنشینان به همراه دارند اما از چنین خودروی بزرگی انتظار راحتی و آرامش بیشتری میرود.
صندلی نیمکتی ردیف سوم با یک حرکت سریع، تا شده و در کف صندوق پنهان میشوند تا فضای بار بزرگ و کاملاً مسطحی را ایجاد کنند. همچنین حالا بیرون آوردن اشیاء از داخل صندوق هم راحتتر صورت میگیرد زیرا در این نسل درب صندوق دوقسمتی وجود ندارد. البته از سوی دیگر، علاقهمندان به سفرهای خارج شهری از این خبر خوشحال نخواهند شد زیرا حالا دیگر از قسمت پایینی درب صندوق خبری نیست تا بهعنوان نیمکت عمل کند.
درمجموع، نسل جدید تویوتا لندکروزر خودرویی کاملاً تطبیقپذیر است بهگونهای که با آن میتوان از خانه به پیکنیک رفت، از کویر عازم قطب شمال شد و پس از پایان یک جلسهٔ کاری سری به مسیرهای آفرودی گلآلود زد. این خودرو همچنین در مسیرهای طولانی بزرگراهی هم کاملاً مطلوب است؛ بنابراین، لندکروزر ۳۰۰ را باید یک آفرودر همهکاره دانست اما این تطبیقپذیری بالا، هزینهٔ زیادی هم دارد و به همین دلیل است که قیمت لندکروزر جدید با پیشرانهٔ بنزینی در روسیه از ۵.۶ میلیون روبل معادل ۷۶ هزار دلار آغاز میشود.
مشخصات فنی
Toyota Land Cruiser LC300 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۱ لیتر ترکیبی |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر |
حجم صندوق بار | ۹۱۰ لیتر |
وزن | ۲۶۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳.۵ تن |
قیمت پایه | ۷۶,۳۳۶ دلار |
قیمت تستشده | ۹۳,۳۱۰ دلار |
Hamid
۱۷ شهریور ۱۴۰۰باز بیاین بگین پدال دژمن آمریکایی هاست و فقط نقد های منفی نسبت به آمریکایی ها رو ترجمه میکنه.
در کل نمیشه از لندکروز گذشت هر چند انتظار بیشتری ازش میرفت …
NAVID۰۰۹۸
۱۷ شهریور ۱۴۰۰این بزرگوار نازنین را از نزدیک تماشا کردم و آنجا بود که فهمیدم نظرها هنگام دیدنش ۱۸۰ درجه تغییر میکند و دلبستهاَش میشوند .
حالا فهمیدم که چرا عربهای حوضهی خلیج فارس برایش سر و دست میشکنند و در همهجای دنیا برای خریدش از شرکت و نمایندگی باید ماهها در صف انتظار باایستند .
تویوتا در نسل جدید یک چیز را مطمئناً درست ارزشگذاری کرده و اون هم تفاوتش با نسل جدید لکسوس LX هست که تصاویر جاسوسیاَش را دیدهاید و حالا راحتتر میشه تصمیم گرفت چه کسانی لندکروزر میخرند و چه کسانی LX .
نسل جدید تویوتاها خوب توانستند طراحی معقول را به همراه سادگی تلفیق کنند و این همان چیزیست که از ژاپنیها و بخصوص تویوتا انتظار میره !
در کشور ما که هیچ و فقط نگاهی از حسرت برای جوانان و مردمانمان با آشغالهایی که به خوردمان میدهند ، اما خوش به سعادت مردمان کشورهایی که دسترسی مستقیم جهت خرید خودروهای روز
بینالمللی را دارند و خوب میفهمند و درک میکنند که چرا تویوتا میخرند و تویوتا در باطن خودش چه را پنهان کرده که دیگران با هر تلاشی هنوز نتوانستند به اعتماد و ارزش بالای که برند خودروسازی در سطح جهانی برسند .
امیدوارم روزهای زیبا برگردد و ما هم از وجود چنین ساختههای زیبای صنعتی لذت ببریم و استفاده کنیم که حَقِمان در شرایط بد روزگار ایران بیشتر این هست و نه عقبگردی به تاریخی ضعیف و وَبا گرفته !
یا حق !
بچه مشهد
۱۷ شهریور ۱۴۰۰کاش لندکروز جدید می آمد ایران
زیزیگولو
۱۷ شهریور ۱۴۰۰یه دونه لندکروز جدید گذر موقت آووردن تهران رنگشم مشکی هستش …. میتونی تو گوگل سرچ بزنی و عکسها و فیلمش رو ببینی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ شهریور ۱۴۰۰اونجا لندکروز صفر براشون اقتصادی حساب میشه و ۲۰ هزارتا میخرن اینجا لندکروز ۲۰۱۰ با یه طرف رنگ سوپرلوکس حساب میشه ، چرا ما نباید لندکروز داشته باشیم ؟ چیمون از اونا کمتره
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۷ شهریور ۱۴۰۰قطعا یه ماشین با پرچسب قیمتی حدود هشتاد هزار دلار تو نسخه پایه اقتصادی نیست!
نمایشگاه زرتوج
۱۷ شهریور ۱۴۰۰چی شون از ما بیش تره؟
امین
۱۷ شهریور ۱۴۰۰نوید بار سوم خداخافظی رو شکستی باز اومدی
مگه مجبوری اخه هی خداحافظی کنی؟؟؟
قاسم
۱۷ شهریور ۱۴۰۰عِه دو صفر ۹۸ برگشته 😂😂 کجا بودی دلمون تنگ شده بود پسر 😂😂 جدی میگم
Karl Benz
۱۷ شهریور ۱۴۰۰آقا نوید همونی که اومده ایران و رنگش سیاهه رو از نزدیک دیدید؟
R@m!n
۱۷ شهریور ۱۴۰۰حمید جان و دوستان سایت motor 1 و road and track از معدود منابع خودرویی هستن که منصفانه و نزدیک به واقعیت نظر میدن.
برای مثال سایت موتورترند تو بررسی محصولات جیپ اغماض عجیبی می کنه و حتی از الفاظ حضرت و والامقام تو خط اول بررسی استفاده می کنه. مقایسه رانگلر و برانکو رو از سایت موتورترند یه مرور کنی خیلی جالبه. یا سایت کارانددرایو به طرز عجیبی جوری از ماشین های کره ای تعریف می کنه که دیگه وارد قلمرو تخیل میشه. در کل اکثریت سایت ها حقوق بگیر برندها هستن اما خب تعداد محدودی هم مستقل و بی طرف بررسی می کنن.
Hamid
۱۷ شهریور ۱۴۰۰بله آقا رامین بنده کاملا با حرف های شما موافقم … متاسفانه یه سری از مجلات برده پول هستن و کلا در اختیار ی سری برند!
در کل نمیشه به حرف های ی مجله اعتماد کرد … نظر خریداران بنظرم خیلی مهم تر از چنتا مجله هست اگرچه نظر مجلات میتونه واقعا هنگام خرید یه ماشین به آدم کمک کنه (اگر چه تو ایران تقریبا بی فایدس )
Sina10
۱۷ شهریور ۱۴۰۰آقا رامین درباره بررسی های کار اند درایور گفتن منم یه چیز عجیبی یادم اومد
درباره بررسی جنسیس GV80 ، درباره بررسی های این ماشین کلی حرف بود.
اولش یه بررسی از کار انددرایور ازش دیدم ، بطور عجیبی بهش نمره ۱۰ از ۱۰ دادن!!
در اقدامی عجیب تاپ گیر که خب اونم نمیشه گفت همه بررسی هاش عادلانه هستن یا نه ، اومد بهش نمره ۵ از ۱۰ داد!! ۵ نمره کمتر !!
این حجم از تناقض عجیبه واقعا
حالا ما نمیدونم این ماشین بنجل و آشغاله یا شاهکار بینظیر؟؟؟😂
R@m!n
۱۷ شهریور ۱۴۰۰فکر کنم یه دوئل بود چند ماه پیش از کارانددرایو بین لینکلن ناتیلیوس و جنسیس که اونجا به لینکلن 5 داده بود جالبه حتی به یه مورد منفی هم اشاره نکرده بود از اون ور به جنسیس 9 یا 10 داده بود صرفا به قیمت کمترش اشاره کرده بود و پاراگرافی راجب بحث فنیش حرفی نزده بود.
در کل برای سنجش کیفیت سراغ فروم های خودرویی که تجربه مالکین هست باید مراجعه کرد.
محمد امین
۱۷ شهریور ۱۴۰۰کار اند درایو برسی هایی که انجامومیده فلسفه اش با بقیه فرق داره ، دلیلش این هست که ویژگی های ماشین رو برسی میکنه و ایرادات رو هم میگیره و اگر ماشینی ایراد نداشته باشه بهش ده میده ، اما معمولا بقیه مجله ها برای نمره دادن اون سگمنت و رقبا رو در نظر میگیرن
و فکر میکنم اگر مجله ها ی معروف و قدیمی و مورد اعتماد نسبت به ماشینی نقد مثبت یا منفی کنن شاید در اون مسئله حتما مشکل یا ویژگی خوبی داشته باشه ، آخه قاعدتا نمیشه گفت مجله ای با بعضی از ماشین ها مشکل داشته باشه و لی بعضی موقع ها واقعا درست برسی نمیکنن ، مثل جرمی که تا یه جگوار و یه استون میدید میگفت وای این ….. هست و سه روز تعریف میکرد، اما وقتی یه ماشینی میدید که انگلیسی نباشه کلی ایراد های الکی میگرفت ، دیکه فکر نکنم مثال از این بهتر باشه که گفت لافراری و ۹۱۸ آشغال و کثافت بار هستند در صورتی که وقتی کریس هریس سوار ۹۱۸ و لافراری شد ، زبونش بند اومده بود ، و مخصوصآ گفت لافراری باهاشون فرق داره و لذتش یه چیز متفاوت هست
یا جرمی که میگه همهی ۹۱۱ ها فولکس بیتل هستن ، یا مثلا ریچارد که گفت جگوار e تایپ بهترین ماشین دهه خودش
جرمی میگفت استون مارتین بهترین خودرو ساز دنیاست در حالی که الان بهترین ماشین جاده ایشون از m3 میبازه با موتور v12 اش
در کل میخوام بگم که بعضی مواقع نمیشه به مجلات اعتماد کرد و این بیشتر در مجلات سروتمند ک رسانه ای اتفاق میفته
مانی
۱۸ شهریور ۱۴۰۰یه مجله آمریکایی هست که اسمش رو فراموش کردم هرچی هم گشتم پیدا نکردم!
این مجله برای اینکه به خودرو ساز وابسته نشه و هرچی دوست داره بی طرف بنویسه
برای تست از کمپانی ماشین نمیگیره بجاش میره ماشین میخره میاره تست میکنه بعد دست دوم میفروشه
خودشون یه پیستی هم فکر میکنم دارن،کسی میدونه خوبه که آدرس سایتشون رو بگه
ممد ژانگولر
۱۷ شهریور ۱۴۰۰بچه ها ی سوال فنی و بقول ترول اعظم که برگشته و به سبک قصه گویان بیان صحبتهایش را آغاز کرده نقطه.
آیا ماشینی مثل تویوتا لندکروز که در گرمای بالای ۴۰ درجه ثابت شدست در شرایط سرد روسیه هم میتونه دوام بیاره و ثابت شده باشه یا مطمئنا فرقهایی بوجود خواهد آمد نقطه .🤓
لوطفا پاسخ بدهید نقطه.
پیشاپیش سپاس گذارم نقطه.😏
کیان
۱۷ شهریور ۱۴۰۰من یه مستند از بی بی سی خیلی وقت پیش دیدم، از “سر دیوید فردریک اتنبرو” همون پیرمده با صدای خیبی ملایمش ک تو خیلی از مستندها هست و …
رفته بود تو قطب ایستاده بود و اینجور شروع کرد که فکر میکنید کدام ماشین میتونه تو این شرایط کار کنه و استارت بخوره و …
بعدش دوربین تویوتا لندکروز و نشون داد و ادامه ماجرا
ممد ژانگولر
۱۷ شهریور ۱۴۰۰داداش کیان حرفت صحیح
لندکروز مرگ نداره البته بیشتر در شرایط گرما و رطوبت
ولی فکر کنم یک سری ماشینا هست طبیعتشون برای جاهای سرد سیری ساخته شده
مثلا حضرت جمس یوکان دنعلی که میگن تو تست دمای منفی ۳۰ قسمتهای پلاستیکیش تاب بر نداشته
یا الخصوص سلطان مرسدس جی هم همینطور
مازیار
۱۷ شهریور ۱۴۰۰خوب این که یک پلان تبلیغاتی از پیش برنامه ریزی شده بود
وگرنه تمام ماشینهای روسی هم خیلی خوب در سرمای قطب کار میکنن
Iman99
۲۲ شهریور ۱۴۰۰کیان مستند بی بی سی که یه تبلیغ ویژه بود و اصلا ربطی به مسائل فنی نداشت.
یعنی تویوتا چند تا لندکروز در اختیار این تیم قرار داد و مثل یک اسپانسر بود تا وقتی که اون تیم فیلم خودشون رو بسازن اون خودرو هم توش نشون بدن و بعبارتی واسشون یه تبلیغ ویژه حساب بشه.
وگرنه تو سرما و قطب آفرودر های روسی از هر لحاظ خیلی بهتر عمل میکنن یا مرسدس یونیماگ که از چوب کشی تو جنگل های استوایی و امداد و نجات بگیر تا تو قطب و نیرو های نظامی و ارتش ها ازش استفاده میشه که خیلی بهتر و در از همه نظر بهتر و سطح بسیار بالاتری هم هست یا خودروی تاکتیکی میدان نبرد ارتش امریکا jltv که یه هیولای آفروده و همه فن حریفه و از همه نظر خیلی بهتر تو هر مسیری بهترین عملکرد رو داره و یه چیزی مثل لنروز مثل یه شوخی در برابرشون میمونه اینهایی که گفتم بهترین هستن از همه نظر
ولی لندکروز معمولیه چون تو سگمنت خودش هم که در نظر بگیری شاسی بلند و آفرودر هایی دیگه ای هست که از همه نظر خیلی بهتر هستن مثل مرسدس جی کلاس و هامر و فورد و هاموی و کلا آلمانی ها و امریکایی ها اینها از همه نظر خیلی بهتر هستن
امین
۱۷ شهریور ۱۴۰۰چندتا نکته… تنظیمات فنی یک ماشین بعلاوه آپشنها برای بازار هدف تنظیم میشوند.. ولی در کل خودرو سازان بزرگ نمونه شون در خیلی از جاها تست میکنن.
مطمئن باش اون مشکلی که مد نظر ت پیش نمی آید
Iman99
۱۷ شهریور ۱۴۰۰از خود متن میگیم که بعضیا … پیچ نشن بخصوص یکی مثل همون که گفتی بعد ۳ بار خداحافظی سر .. کج کرد پرید تو پست لندکروز.
«اما همهچیز این پیشرانهٔ V6 با القای اجباری خوب نیست زیرا بالا و پایین رفتنهای مداوم از صخرهها موجب شد پیشرانه پیامی مبنی بر از دست دادن کنترل کشش را روی داشبورد به نمایش درآورده و هشدار دهد که به نمایندگی مراجعه کنیم. پسازاین هشدار، پرفورمنس پیشرانه بهطور چشمگیری کاهش یافت تا جایی که گویی هردو توربوشارژر از کار افتادند. این مشکل فقط در یک لندکروزر اتفاق نیفتاد بلکه در چندین نمونهٔ آزمایشی شاهد آن بودیم»
؛موتور توربو؛ هرکی تجربه داشته خودش میدونه داستان چیه
همه چیز واسه من طبیعیه ممکن بدون اشکال ۵۰۰ تا هم کار کرد داشته باشه طبیعیه باید هم همینطور باشه
بگذریم درهر حال فروتن بودن بهتره
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/09/probitoe-koleso.jpg
این از لندکروز بعیده
نه اینکه نباید باشه بله میدونم لاستیک فاق کوتاه داشت ولی این نکتش یه چیز دیگس
ضمن اینکه این وضع یعنی تو اون مسیری که رفته ضربه ای که به چرخ وارد شده به اتاق هم وارد شده نه اینکه نباید اینطور باشه ولی انتظار من ازش بیشتر بود
لندکروز شاسی بلند قابل قبولی هست ولی خیلی بهتر از لندکروز هم داریم
Iman99
۲۲ شهریور ۱۴۰۰حالا اون هایی که از لندکروز که یه شاسی بلند معمولیه خیلی بهتر هستن چه گزینه هایی هستن در ادامه میگم : ابتدا کزینه های و سپس شرح :
مرسدس جی کلا و هامر و فورد و هاموی با احتساب مدل ها و نسخه های مختلف که شامل جدید ترین مدل های الکتریکی شده هم میشه یعنی تک تک اینهایی که میگم هم نسخه های درون سوز دارن و هم نسخه های جدید الکتریکی که همه از همه نظر خیلی بهتر از لندکروز هستن.
جی کلاس نسخه هیولای آفرودر ۴×۴² squared با بیش از ۳ تن وزن رو قبلا ساخته اگه معنای آفرودر رو میخوای بدونی برید اون رو ببینید تا لندکروز رو فراموش کنید با مرسدس جی کلاس مدل از شیب های صد در صد هم عبور کردن تو همه پارامتر ها عملکر بالاتری از لندکروز داره جی کلاس نسخه های مختلفی داره که باهاش همه کاری میکنن یکی دیگش جی کلاس پیکاپه که تو جهان ارتش های کشور های زیادی از اون استفاده میکنن نه اینکه فقط واسه خاور میانه باشه نسخه های آتشنشانی و جنگلبانی و امداد و نجات و … هم از جی کلاس هست کهه همه فن حریفش میکنه.
هامر رو هم ویدئوهاش تو یوتیوب هست که یکیش هم معروف تره اون رو در مقابل همه شاسی بلند های معروف از جمله لنکروز قرار دادن هامر از اول تا آخرش تمام موانع رو که رد کرد ولی بقیه شاسی بلند های دیگه تو اون موانع همه گیر کردن تازه هامر ماشینای دیگه رو هم که گیر کرده بودن رو بکسل می کرد هامر هم با بیش از ۳ تن وزن یه چیز سطح بالاتری از لندکروزه و کلا آفرود بسیار بهتری داره و از همه نظر خیلی بهتره
فورد رپتور و رم تی آر ایکس هم تا دلتان بخواد باهاش آفرود های خشن و پرش های خفن و آفرود های سنگین رفتن بعلاوه اون رم تی آر ایکس که اونم با وزن بیش از ۳ تن آفرودی ترین پیکاپ تراکه کلاس خودشه یه ویدئوی دیگه هم از فورد رپتور هست که اون رو در کنار همه پیکاپ های مطرح بازار مقایسه کردن فقط اینو بگم که تو اون جایی که مقایسش کردن بقیه ماشین ها همه با زحمت و کشش کم و تلاش زیاد از اون قسمت ها رد شدن و بعضیا رد نشدن ولی فورد رپتور اومد مثل آب خوردن راحت اون قسمت ها رو رد کرد اونجا مشخص بود که چقدر توانایی بالاتری تو آفرود داره نسبت به لندکروز حالا فکر کن واسه آفرود تیونش کنن که دیگه لندکروز هیچوقت به پاش نمیرسه.
هاموی ارتشی هم که دیگه خدای آفروده با موتور دیزلی ۸ سیلند و بیش از ۳ تن وزن از دیوار راست بالامیره اصل آفرود با موتور دیزلی معنی داره هاموی توانایی های آفرود بسیار بالایی داره و بهترین و خفن ترین آفرودر سگمنت خودشه و همه فن حریفه و توانایی هایی داره که از لندکروز هیچوقت بر نمیاد.
بهترین آفرودر ها همین ها بودن که گفتم یعنی مرسدس جی کلاس و هامر و فورد و هاموی اینها بهترین آفرودر هایی هستن که رقیبی در حد خودشون نیست و بهترین و بزرگترین هم هستن تو کلاس خودشون.
اینهایی که گفتم کلاس های های بالاتر و بهتری هم دارن که از ریشه خودشون هستن که فقط همین کلاس های بالاتر از های خودشون هستن که میتونن بهتر از خودشون باشن
سهند
۱۷ شهریور ۱۴۰۰توانایی های آفرود این بیشتر است یا لندرور دیفندر؟
ehsan fa
۱۷ شهریور ۱۴۰۰اندازه این دو خودرو خیلی فرق داره قطعا دیفندر بهتره تو افرود به خاطر جثه مناسبترش
Audi rs e_tron gt
۱۷ شهریور ۱۴۰۰آره قطعا انتخاب منم بین این دو قطعا دیفندر هستش
مهراد
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ممد ژانگولر
اینو بگیرم تا خشتک آب معدنی میچینم ، میام دنبالت بریم شمال صیتی صفا زنگوله
R@m!n
۱۷ شهریور ۱۴۰۰محافظه کاری افراطی تو تک تک اجزای این ماشین به چشم میاد. از آپشن های رفاهی گرفته تا پرفورمنس که باعث شده نسل جدید انتظاراتو آنچنان براورده نکنه.
البته به نظر میاد همچنان همون لندکروز سگ جونه قبلی هست اما با این قیمت ؟!! دیفندر و بقیه گزینه بسیار ارزشمندتری هستن حتی با شاسی یکپارچه.
mos
۱۷ شهریور ۱۴۰۰قیمتش رو نباید با رنگلر و برانکو مقایسه کنی چون تو این کلاس نیستن و برای هدف دیگه ای ساخته شدن. نزدیک ترین رقیبش دیفندر جدید که تو روسیه از ۷۱ هزار دلار شروع و تا ۱۲۰ هزار دلار میره. و جی کلاس هم که نیاز نیست قیمتش رو بگم خودت میدونی چقدر گرونه.
در مورد آپشن هم به نظر میاد تویوتا میخواد تفاوت لندکروزر و لکسس LX رو از چیزی که هست بیشتر کنه برای همین خیلی رو آپشن و طراحی داخلی کار خاصی نکرده (هر چند بنظرم چیزی کم نداره)
R@m!n
۱۷ شهریور ۱۴۰۰نمایشگر 20 سال پیش، دکمه های فیزیکی پلاستیکی، قطعات مشترک با نسل قبل، آپشن های حداقلی هیچ توجیهی برای یه ماشین 70 هزار دلاری نداره که بخواد مثلا تو مدل لوکس ترش اینارو درست کنه.
حرفی هم از رانگلر و برانکو و جی کلاس نزدم چون ربطی به این ماشین ندارن. جیپ گرند چروک L، دیفندر، شورولت تاهو، جی ام سی یوکان ماشین هایی به مراتب ارزشمندتر هستن.
لندکروز هیچوقت لوکس نبوده بلکه ترکیبی معقول از توانایی آفرود و کابینی مناسب سفرهای شهری بود که با این قیمت نیش دار که نمی دونم به چیه این ماشین باید داد، دیگه اون لندکروز ارزشمند گذشته نیست.
R@m!n
۱۷ شهریور ۱۴۰۰نیسان آرمادا و فورد اکسپدیشن هم هست
حسن
۱۷ شهریور ۱۴۰۰***اون اشغالایی که اسم میبری هیچ کدومشون قدمت و مورداطمینان بودن لنکروزو ندارند
mos
۱۷ شهریور ۱۴۰۰نمایشگرش با هایلندر جدید مشترکه و تنها ایرادی که موتور وان تو بررسی هایلندر ازش گرفت چیدمان عجیب بود، اینجا هم تقریبا همین ایراد رو گرفتن. دکمه فیزیکی هم نقطه ضعف نیست مخصوصا برای آفرودر
اون ماشین هایی که نام بردید به غیر از دیفندر هیچ کدومشون آفرودر نیستن. مطمئنا نیاز های کسی که لندکروزر میخره با کسی که گرند چروکی L میخره خیلی متفاوته
R@m!n
۱۷ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا اکثرشون آفرودرای سطح متوسط یا بالا هستن. همون چروکی با سیستم تعلیق بادی جدید جیپ آفرودری فوق العاده شده.
“بهعنوانمثال، نمایشگر لمسی خودرو مثل همان نمونهٔ نسل قبلی است که فقط اندازهٔ آن به ۱۲.۳ اینچ رسیده و رابط کاربری آن تقریباً بدون تغییر باقیمانده است. وقتی این سیستم را حتی با تلبت کودکان هم مقایسه کنید، برای تویوتا شرمآور خواهد بود.” این واقعا هیچ توجیهی نداره دیگه تعصب و علاقه رو بزاریم کنار. 70 هزار دلار قیمت این ماشینه !!!
محمد امین
۱۷ شهریور ۱۴۰۰حسین جان ، خارج از این مسئله، یعنی میگی اون ماشین هایی که اقا رامین نام بردن آشغال هستند ؟!!!!!!!! 🥶🥶🥶🥶🥶
mos
۱۷ شهریور ۱۴۰۰مشکلی نیست قبول میکنم infotainment سیسمتش قدیمیه
ولی گرند چروکی L هر چقدر قابلیت آفرود خوبی داشته باشه بازم یه کراس اووره و قابل مقایسه با یه SUV با شاسی مستقل نیست. تاهو و اکسپدیشن هم بخاطر فاصل محوری زیاد و ارتفاع کم اصلا به درد آفرود نمیخورن.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ شهریور ۱۴۰۰آشغالِلللللللل؟؟؟ مرد حسابی تو رولز رویس سوار میشی که به اونا میگی آشغال ؟ چرا فکر کردین لندکروز انقد خاصه ؟ بخدا انقدم خاص نیست که بعضیا حضرت حضرت از دهنشون نمیوفته ، درسته که با دوامه و با کیفیته ولی خدایی انقد گندش نکنین
Iman99
۱۸ شهریور ۱۴۰۰اگه به آشغال بودن باشه لندکروز دربرابر اونها آشغال به تمام معناست تو هیچ زمینه ای هم به پای اون آفرودر ها نمیرسه.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ شهریور ۱۴۰۰من از طراحی ماشین خوشم اومد هر چند که خیلی تغییر نکرده ولی قشنگ شده ، کابینشم بد نیست فقط یکم ذات خشنش رو کم کرده ولی اونم خوبه ، موتوری هم واقعا خوبه و قدرتش مناسبه و البته دوامشم احتمالا خیلی بالاس ولی تنها چیزی که تو ذوقم زد این بود که گفت توانایی آفرودش به خوبی نسل قبل میست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ شهریور ۱۴۰۰منظورم زاویه ورود و خروجشه وگرنه تو بقیه چیزا واقعا خوبه
SF90 STRADALE
۱۷ شهریور ۱۴۰۰بی شک تویوتا لندکروزر ماشینی توانا در خارج از جاده هست
آفرودری قهار و درجه یک که خودشو ثابت کرده 💪💪
ای کاش تویوتا یک نسخه TRD PRO هم برای لندکروزر داشت تا یک خط و نشان برای همه بکشه
جیپ و فورد پکیج های آفرود فوق العاده ای دارن که تفاوتشون در آفرود خیلی زیاده با نسخه های پایه
محمد امین
۱۷ شهریور ۱۴۰۰به نظرم اون انتظاراتی رو که خریدار از این ماشین داره برآورده میکنه ، و تطبیق مزیری بالای این ماشین خیلی خوبه ، من نکته ی منفی درش ندیدم ، فقط اینکه کابین ساده است یکم و اون مشکل موتور که در متن گفت ..
صرفا خودروی خوبی هست ، اما باید با رقبای هم قیمت هم مقایسه بشه ، فکر میکنم در جایگاه خوبی در سگمنت خودش باشه
Sina10
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ماشین خوبیه و نسبت به نسل قبل که واقعا فرسوده شده بود خیلی بهتر شده
تنها عیب این ماشین قیمت الکی گرونشه ، همین باعث میشه کسی که افرودر بخواد ، برونکو یا رانگلر ماشین بهتری باشه ، اگه دنبال ماشین لوکس باشه کراس اوور های زیادی میشه خرید که لوکس ترن ، در کل این ماشین واسه یه سلیقه خاصی از خریدار هاست
ولی باید گفت پیشرفت چشمگیری داشته ولی هنوز جای کار داره
datsun
۱۷ شهریور ۱۴۰۰نمیخام طرف قیمت بالاش رو بگیریم ولی وقتی لندکروز خریدی پول دوتا ماشین دادی هم یک suv آفرود همه کاره با قابلیت اطمینان و هم یک شاسی بلند جذاب و نیمه لوکس شهری که میتونه نظر همه رو جذب کنه
Sina10
۱۷ شهریور ۱۴۰۰از این لحاظ که اره ولی کابینش یه مشکل بزرگ ایجاد میکنه
در مقابل رقبای آفرودیش کابین خیلی خوب و لوکسی داره ولی همین کابین در مقابل کراس اوور های شهری و هم قیمت هیچ حرفی برای گفتن نداره
یکی از مهم ترین مزایای این ماشین اینه که قابلیت اطمینان خوب و مقاوم و جون سختی بسیار بالایی داره ، که تقریبا هیچ کراس اووری نداره و به اندازه ای لوکس هست که تقریبا هیچ افرودری نداره ( البته بجز یکی دو نمونه محدود و گرونتر)
ولی بازم ۷۰ هزار دلار؟!
Mohammadreza
۱۷ شهریور ۱۴۰۰کیفیت هیچوقت ارزون نیست.
برای کسایی که بودجه محدودتری دارن نسخه لندکروزر پرادو هست.
خودرویی که در نسخه 4سیلندر پایه هم قیمت یک هاچبک شهریه.
امیر
۱۷ شهریور ۱۴۰۰با اینکه 300 رو دوست دارم ولی با این پول یه لندکروزر سری 80 می خریدم. چون حس
می کنم نسل های قبلی تناسب بهتری توی طراحی داشتن.
مثلا اون گوشه چراغ های عقب رو نگاه کنید چندان با نمای جانبی نمی خونه و حس
فتوشاپ به آدم میده. ولی در کل طراحی بدی نداره و کابین هم که عالی هست.
تکنولوژی آفرود هم که داره و بیشتر نسخه GR مناسب آفرود هست. موتور هم V8
نیست ولی باز هم توانایی بدی نداره. در کل خوبه.
mos
۱۷ شهریور ۱۴۰۰بهتر بود motor1 نسخه جی آر اسپورت که لاستیک فاق بلند و سپر کوتاه تر داره رو برای بررسی میآورد هر چند همین مدل هم تمام انتظارات آفرودی رو برآورده میکنه.
Mohammadreza
۱۷ شهریور ۱۴۰۰لندکروزر نسخه جی ار اسپرت نداره
احتمالا لندکروزر جی ار منظورته.
احتمالا بخاطر معرفی فرچونر جی ار اسپرت این دو پسوند رو باهم قاطی کردی.
بین نسخه های جی ار و جی ار اسپرت تفاوت هست.
Amir Machine
۱۷ شهریور ۱۴۰۰داری برعکس میگی
نسل جدید لندکروزر نسخه GR Sport داره اما GR نداره فعلاً
https://www.pedal.ir/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/2022-toyota-land-cruiser-gr-sport/
mos
۱۷ شهریور ۱۴۰۰همونطور که دوستمون Amir Machine گفتن لندکروزر فعلا نسخه GR نداره، نسخه GR اسپورت داره که سپر کوتاه تر و لاستیک فاق بلند تر داره و جلو پنجره متفاوت از لندکروزر عادی
حسین
۱۷ شهریور ۱۴۰۰شتاب خوب، مصرف سوخت قابل قبول، و مهم تر از همه عملکرد خوب هم در آفرود و هم آنرود. فکر نمی کنم گزینه دیگه ای این موارد رو با این قیمت ارائه بده
Nima
۱۷ شهریور ۱۴۰۰تاهو
یوکان
اکسپدیشن
دورانگو
پاترول
حسین
۱۷ شهریور ۱۴۰۰تاهو، یوکان، اکسپدیشن، دورانگو، هیچ کدومشون قابلیت ها و توانایی های آفرود لندکروز رو ندارن.
Nima
۱۷ شهریور ۱۴۰۰تاهو پکیج Z71 رو ببین ، فقط ببینش تا ببینى بازم دارن یا ندارن.
حسین
۱۷ شهریور ۱۴۰۰لندکروزر gr sport
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ شهریور ۱۴۰۰اکسپیدشن توانایی آفرودش در حد این هست تا حدودی یوکان هم اوکیه ولی بقیشون پایین تر از اینن
Sina10
۱۷ شهریور ۱۴۰۰در واقعیت هیچکدوم از اینا افرودر نیستن
واسه آفرود سبک خوبن ولی هیچکدوم رقیب لندکروزر نمیشن در افرود
مخصوصا دورانگو که اصلا افرودر نیست
ولی در کل لندکروزر مخصوص سلیقه خاصیه
MjM
۱۷ شهریور ۱۴۰۰به طور کلی
قطعا نسل جدید تمام خودروها با امکانات بیشتر و تکنولوژی پیشرفته تر و پرفورمنس بالاتری پا به بازار رقابت گذاشتن در این ک شکی نیست.
و از نظر طراحی(علم طراحی) هم پیشرفتهایی داشتن و بروز شدن
ولی در کل تمامی طراحی ها افول داشته و توی این 2 3 سال از 10 تا ماشین جدید شاید فقط 2 تا ماشین طراحی گیرا و بهتر و دلنشین تری نسبت ب نسل قبلش داشته و با انتقادات کمتری مواجه شده
با مهربونی جهان زیباتره
۱۷ شهریور ۱۴۰۰نسل قبلی ینی انقد بد بود ؟؟
توربو شدنش به دوامش لطمه نزنه یه وقت
مازیار
۱۷ شهریور ۱۴۰۰واگنییر جدید اومد
لندکروز جدید اومد
دیگه وقتشه که رنجروور جدیده هم بیاد و …
یانکی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰خوب اون جاپونی بازا کجان که گرند واگونیر جیپ رو میکبیدن در حالی که جزئ 3 suv برتر دنیاست یعنی اسکالید نویگیتور و گرند واگونیر.حالا داریم میبینیم لندکروز نصف ماشین رو تویه آفرود ساده جا گذاشته تو جزیره.چرخش شکسته بدتر اینکه موتورش از کار افتاده.چقدر بده آخه پراید هم موتورش جوری نمیشه که مجبور بشی خاموش روشنش کنی.انقدر فاجعه بوده که حوصلم نمیکشه بنویسم.تویوتای بی شرف خجالت نمیکشه نزدیک 100 چوب اخازی میکنه از مردم.البته اعراب نازنین چون پول هیچ ارزشی براشون نداره میخرن و اسقاط میکنن ولی جایی مثل بازار آزاد آمریکا نگاه هم نمیکنن به این ببو گلابی.لندکروز خوبه ولی نهایت 28 چوب تو بهترین حالت 32 چوب.اونم چی بخریش بعد بری یه انجین کار باد مثل 6.4 همی روش ببندی.جاپونی نبینم اینجا بدو بینیم.دفعه بعد بیای میگم برو پایین چی چی شعر نگو سرمون دَد گرف باووو
Sina10
۱۷ شهریور ۱۴۰۰مقایسه پراید و لندکروزر؟؟
تویوتا بیشرف؟؟
از نحو نوشتار شما میشه سطح دانش خودرویی رو تشخیص داد
همون امریکایی ها سالی هزاران هزارتا ماشین از همین تویوتای بیشرف خریداری میکنن😂
Sina10
۱۷ شهریور ۱۴۰۰فقط اینجاش:(ولی یه جایی مثل بازار آمریکا نگاه هم نمیکنن به این ببوگلابی)
همین شرکت به قول شما بیشرف
سالی کلی از این ببوگلابی ها رو به مردم آمریکا میفروشه و همین مردم جای ۶.۴ لیتری همی از همین ماشینای به قول شما اسقاطی مثل این میخرن!!
تویوتا نزد آمریکایی از محبوب ترین شرکت هاست و نامش همیشه به معنای اعتماد و اطمینان بوده تو اونجا
شما هرچقدر این شرکتو تخریب کنی هیچ فایده ای نداره
Ninja
۱۷ شهریور ۱۴۰۰واقعا این جمله رو باس به خودت گف
برو پایین چی چی شعر نگو سرمون دَد گرف باووو
mos
۱۷ شهریور ۱۴۰۰دفعه قبلی گفتم سنت احتمالا حدود ۱۰ سال باشه الان میبینم اشتباه کردم
یه کودک ۵ ساله بیشتر میفهمه
RezaRs
۱۷ شهریور ۱۴۰۰جاپون
بوی شایان و مهدی میاد
Hamid
۱۷ شهریور ۱۴۰۰مهدی اهل این حرفا نیس.
شایان هم اینقدر بی کار نیس.
درسته جاپون جاپون میکنن ولی دلیل نداره ی نفر اینقدر جوش بیاره!
RezaRs
۱۸ شهریور ۱۴۰۰اوم اره از بچه ها خودمون نیست این عمو
MOHAMMAD.n.r
۱۸ شهریور ۱۴۰۰فعلا که تو قابلیت اطمینان دراز مدت همه امریکایی ها رو رو مالیده….
امار فروش هم تا اینجای سال اوله تو امریکا.
چرا عربا حتی بابت مدل های دهه نود تویوتا و نیسان کلی پووول میدن ولی حاضر نیستن با همین پول مدل های بیشتر از ده سال کار امریکایی بخرن؟؟؟ جوابش سادس قابلیت اطمینان!!!
چرا تویوتا بزگترین خودروساز دنیا هست؟؟؟ قابلیت اطمینان!!! چیزی که شرکت های امریکایی غیر از فورد(فورد هم از تویوتا قابلیت اطمینان کمتری داره ولی در مقابل جنرال موتور و بقیه شاه حساب میشه!!!) ندارن!
حسین دهمرد
۱۷ شهریور ۱۴۰۰هیچ توجیهی واسه توربو شدنش و جود داره؟ مصرفش که اندازه هشت سیلندره. قابلیت اطمینان هم بعدا معلوم میشه
mos
۱۷ شهریور ۱۴۰۰با توربو شدنش گشتاور خیلی بیشتری گیرت میاد از طرفی ممکنه اون دوام V8 رو نداشته باشه.
مصرف سوخت ترکیبیش هم طبق عدد اعلامی تویوتا ۹.۶ لیتر و تو واقعیت ۱۲.۱ لیتر که خیلی بهتره
نوید محمد
۱۷ شهریور ۱۴۰۰لندکروز مثل درازگوش تو گل گیر کرد
لاستیک رو درب و داغون کرد
نفساش به شماره افتاد
SF90 STRADALE
۱۷ شهریور ۱۴۰۰وقتی نظرات رو درباره این ماشین خوندم ، فهمیدم که لندکروزر بیشتر از چینی ها مخالف (دشمن) داره
همه دنیا این اسطوره ژاپنی رو می شناسن و برای همه ثابت شده که جزء بهترین SUV های تاریخه در بحث آفرود
اما بعضی ها دلشون نمیخواد واقعیت ها رو قبول کنن !!
شاید با اسم تویوتا مشکل دارن یا کشور سازنده
به هر حال نام لندکروزر در تاریخ جاودانه شده
مازیار
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ایمان جان
اینکه از نظرات اینطور برداشت کردید که لندکروز بیشتر از چینی ها دشمن داره نتیجه کل کل هاست که خوب ارزشی نداره
و دیگه اینکه بله لندکروز یکی از بهترین SUV هاست در بحث آف رود اما توجه داشته باشیم اون ذهنیتی که از آف رود لندکروز در جامعه هست بیشتر مربوط به لندکروز های اتاق کوچیک یا همون کالسکه ای هست 2F و 3F و قطعا لندکروزهای اتاق بزرگ اون قابلیت رو ندارن البته بجز بالا رفتن از تپه های شنی عرب😉
اما این رو قبول دارم که لندکروز نسبت به اغلب SUV های موجود که فقط اسم آف رود رو دارن عملگرا تر ظاهر میشه
SF90 STRADALE
۱۸ شهریور ۱۴۰۰آقا مازیار
نام لندکروزر با آفرودهای سخت و خشن پیوند خورده
هم به چشم دیدم هم فیلم های زیادی از اعجاز لندکروزر در آفرود دیدم که توصیه میکنم حتماً تماشا کنید
شما فقط سیستم تعلیق رو نگاه کن حالشو ببر
از هر جهت که شما فکرشو بکنی این ماشین در آفرود حرف های زیادی برای گفتن داره
شن و ماسه ، سنگ و صخره ، برف و گِل و لای
RezaRs
۱۷ شهریور ۱۴۰۰حقیقت امر جالب عمل نکرد دیگه واضحه
Mohsen990
۱۷ شهریور ۱۴۰۰دمش گرم ژاپن.هرچند که میتونست بهتر ازینم باشه.
یوسف
۱۷ شهریور ۱۴۰۰یه آفرود رفت زپرتش در رفت که…. واقعا که
Farzad
۱۷ شهریور ۱۴۰۰به به ، بعد از این همه الکتریکی کسل کننده یه مقاله خوب درباره حضرت .
حقیقت اینه که هیچ کدوم از رقباش نمیتونن چیزایی که باهم داره رو ارائه بدن ( اگه هست بگید 🙂 )
ابعاد بسیار بزرگ ، فضای بار و سرنشین فوق العاده و همچنین یه آفرودر شگفت انگیز و بی نقص . امپراطوری تویوتا کارش رو بلده .
Silent
۱۷ شهریور ۱۴۰۰لینک گذاشتم رفت تایید!
نه این ماشین نه هیچ اتاقی از این دست در قامت آفرودر نیست و صرفا برا جاده خاکی و جایی دور از آسفالت! آفرود آفرود نکنید زشته :))
ماشینی که توو امریکا شمالی نیاد معلوم الحاله چی هست.
اشتباه بزرگشون هم قیمت! کردن این ماشین با دیفندر اتاق جدید هست که بلحاظ سطح ملزومات بی راهه نوردی و اتاق احتمالا شانسی نداره توو بازار مشترک مگر بلطف آفرهای همیشگی تویوتا
mos
۱۷ شهریور ۱۴۰۰سایلنت داداش ۱۵ روز دیگه ایشالا مدارس باز میشه بعد اون میخوای چیکار کنی :)))
RezaRs
۱۸ شهریور ۱۴۰۰درس می خونه از کتاب iq ۶ ام میزنه قلمچی ازمون میده ایشالام تیزهوشان در میاد برا سال ۷ ام 🤲
حسین
۱۸ شهریور ۱۴۰۰***کاپوت سازی آمریکا اگه رقیب داره واسش بیا نظر بده وگرنه یه متر بگیر دستت طول و عرض کاپوت جوج چلنجر اندازه بگیر #رینگ_فرغون_چسب_رازی_ترکیب_ایده_آل_هر_فرغون_آمریکایی
Silent
۱۸ شهریور ۱۴۰۰این “””بچه ماکت ای که اسکی از اسکالاید کبیر هست””” چی حس که بخوام بات بحث کنم خوش باش 😂
مهدی خوش قلب
۱۷ شهریور ۱۴۰۰سلام ماشین خیلی زیبایی هست ولی فک نکنم تو آرزو هام یا خواب هم سوارش بشم
متاسفانه مردم ایران خیلی اقتصادی بدی دارند
samurai
۱۷ شهریور ۱۴۰۰باز پشت مانیتور فلان بهتره فلان قشنگتره شروع شد
سازمان ملل با اون همه منابع و گزینه خرید ماشین سازمانیش لندکروزه
بعدیارو که تهش پراید و 405 و سی جی 125 سوار شده چهار تا اسم یاد گرفته این بهتر این قشنگتره ://
کسی که پول به این ماشین میده واسه سگ جونی و متریال ساخت موتورش و قدرت افرودش این پولو میده نه واسه چهار تا اپشن بدرد نخور
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ شهریور ۱۴۰۰یهنی از نظر تو هر کی رقبای لندکروزو بیشتر دوست داشته باشه یا مثل یانکی که هر کی ماشینی بجز آمریکاییا رو دوست داشته در واقع یه آدمیه که هیچی از ماشینا نمیدونه ولی شما متخصصین در ضمن احتمالا شما فانتوم دارین که از نظرتون ۴۰۵ سوار شدن افت داره ، کاش قبل کامنت گذاشتن اول یه بار کامنتمونو بخونیم
R@m!n
۱۷ شهریور ۱۴۰۰👍👍👍
Hamid
۱۷ شهریور ۱۴۰۰همینو بگو
ی طوری حرف میزنه انگار 4 تا گرن کابریو تو پارکینگ خونش پارکه!
والا توی تست اصلا جالب عمل نکرد و تازه خرابی هم داشت …
اما در کل ماشین عالی هست
حسین
۱۸ شهریور ۱۴۰۰اصلا جالب عمل نکرد؟ دقیقا کجای مطلب به این موضوع اشاره شده؟ اون چیزی ک ما خوندیم تعریف بود از عملکردش.
((به لطف طراحی درست بدنه، هیچچیز برای شکستن یا آسیب دیدن وجود ندارد (بهجز جا پلاک جلو هنگام ورود به آب). سیستم E-KDSS نیز دامنهٔ حرکتی فوقالعادهای را فراهم میکند که حتی از لندکروزر افسانهای سری ۸۰ هم بهتر است. به لطف این سیستم، به هوا بردن یکی از چرخهای لندکروزر در شرایط واقعی کاملاً دشوار است و بنابراین نیاز چندانی به استفاده از قفل دیفرانسیل نیست.))
((درمجموع، نسل جدید تویوتا لندکروزر خودرویی کاملاً تطبیقپذیر است بهگونهای که با آن میتوان از خانه به پیکنیک رفت، از کویر عازم قطب شمال شد و پس از پایان یک جلسهٔ کاری سری به مسیرهای آفرودی گلآلود زد. این خودرو در مسیرهای طولانی بزرگراهی هم کاملاً مطلوب است؛ بنابراین، لندکروزر ۳۰۰ را باید یک آفرودر همهکاره دانست))
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ شهریور ۱۴۰۰″اصلا جالب عمل نکرد؟ دقیقا کجای مطلب به این موضوع اشاره شده؟ اون چیزی ک ما خوندیم تعریف بود از عملکردش.″
اونوقت میگین ما تعصبی نداریم! آره ندارین! نسخه ۷۰سالگیش پودر شد بعد میگی کجای مطلب اشاره کرده؟ تازه کلا از لحاظ مانیتور هم قدیمیه و فضای داخلیش هم توی ردیف دوم تنگ! امان از تعصب….
Roham
۱۸ شهریور ۱۴۰۰به نظرم این لندکروزر در حد اعتبار تویوتا نیست!
کیوان
۱۸ شهریور ۱۴۰۰اون روز که من تو جنگ عراق سال ۱۳۶۲لندکروز ۲اف سوار بودم عربهای جنوب خلیج فارس شتر سوار میشدن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ شهریور ۱۴۰۰این لندکروزری بود که همش میگفتین!😂😑 این که نسخه ۷۰سالگیش نابود شد همه جاش شکست لاستیک داغون شد موتورم که علی برکت الله خاموش!😐 انتظار خیلی بیشتری داشتم با وجود موتور کوچیکتر و توربو شدنش بازم مصرفش بالاست ترمزاش چندان بهتر نشده و….
″اما در ردیف دوم صندلیها برای سرنشینان قدبلند کمی تنگ به نظر میرسد″
بعدش آقایون ژاپنی فن میگن ماشینای آمریکایی الکی درازن!خوبه یه عده کاردرست ماشینارو تست میکنن،مورد بعدی هم مثل همیشه محافظه کاری تویوتا و سیستم مانیتور قدیمی برای همچین ماشینیه،حتی خود تست کننده هم از محافظه کاری تویوتا خوشش نیومده! عجب!
بگذریم بیشتر از این نمیشه انتظار داشت از نسل مثلا جدیدش…
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۰چه ابهتی داره !!
Shayan
۲۲ مرداد ۱۴۰۱عجب چیزیه!