بر اساس آخرین گزارش ارائه شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، تویوتا پریوس توانسته رتبهای بالاتر از حد تعیینشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت کسب کند.
این بررسی که مربوط به میزات رضایتمندی مالکین خودروها در بازه زمانی ۶ ماهه دوم سال ۹۵ میباشد، توسط واحد تحقیقات مشتری و بازار ISQI با بهرهگیری از ۸۰ نفر پرسشگر و گروهی از برنامهریزان و تحلیلگران به سه روش مصاحبه حضوری، مصاحبه تلفنی و مکاتبهای انجام شده است. همچنین سوالات پرسشنامهها در غالب چند شاخص مختلف شامل بدنه، مجموعه سوخت رسانی و نیرو محرکه، مجموعه تعلیق و انتقال قدرت، ایمنی و تهویه مطبوع و ادوات برقی دستهبندی گردیده که هرکدام چند زیرشاخص را در بر داشتهاند. نحوه امتیازدهی نیز به این صورت بوده که بهواسطه پرسش از مشتریان، به هر زیرشاخص یک امتیاز مشخص تعلق گرفته و در نهایت میانگین امتیازات تمامی زیرشاخصها بهعنوان امتیاز نهایی آن شاخص ثبت گردیده است.
بر این اساس و طبق ارزیابی انجامشده در نیمه دوم سال ۹۵، تویوتا پریوس مجموعاً ۸۳۰ امتیاز بدست آورده که فراتر از حد تعیینشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (۸۲۰ امتیاز) میباشد. پریوس بهعنوان سفیر تویوتا برای شروع یک دوره تاریخی جدید، از زمان آغاز تولید تا به امروز عنوان خودرویی محبوب و دوستدار محیطزیست را بر پیشانی داشته و با ارائه فناوریهای جدید و نوآورانه، توانسته مردم بازار بینالملل را به خود جذب و لقب پرفروشترین خودروی هایبرید دنیا را تصاحب کند. این ژاپنی پاک همچنین در زمینه ایمنی نیز با دریافت ۵ ستاره کامل از اداره ملی ایمنی بزرگراههای آمریکا (NHTSA) بهعنوان ایمنترین گزینه در کلاس خود شناخته میشود.
پریوس در بازار ایران هم پس از عرضه توسط شرکت ایرتویا، با استقبال خوبی مواجه شد. دلیل این امر را شاید بتوان در مقایسه قیمت جهانی آن با انواع شاسیبلندهای همقیمت یا یک رده پایینتر جستوجو کرد. با نگاهی به فهرست خودروهای موجود در بازار اروپا بهراحتی درمییابیم که پریوس هماکنون با بهایی بیشتر از مدلهای کراساوور و شاسیبلند پرتیراژ کرهای به فروش میرسد، اما در بازار کشورمان به علت شرایط مناسبی که از سوی دولت برای واردات خودروهای هایبرید محیا گردیده، اختلاف قیمت زیادی نسبت به همان شاسیبلندهای کرهای دارد. از طرفی، با در نظر گرفتن کیفیت بالای این خودرو و ایجاد بسترِ مناسبِ فروش و خدمات پس از فروش آن توسط ایرتویا، میتوان بیشتر به دلایل موفقیتش در کارزار ایران پی برد.
Wrx
۱۵ مرداد ۱۳۹۶جدا از رضایت مالکان این خودرو
? دوچرخه سوار میشم زیر برف و بارون
ولی سواراین زشت نمیشم ?
خیلی خیلی زشته ???
سامان اذری
۱۵ مرداد ۱۳۹۶اونایی که این ماشین رو میخرن اصلا قیافه براشون مهم نیست
برعکس بعضی ما ایرانی ها که کل زندگیم بر پایه چشم و هم چشمی و پز داده به بقیه بنا شده
تو ایران یارو اس ام اس نوشتن بلد نیس اونوقت ایفون 7 پلاس میخره تا پیش بقیه پز بده
Wrx
۱۵ مرداد ۱۳۹۶من قیافه ماشین برام خییلیی خیلی مهمه
?من کره مریخم باشم ،ادم اونجا نباشه باز قیافه ماشین برام مهمه و اصلا بحث دیگران نیست
و این ماشیم کلا کلاس وداستان متفاوتی داره برای خودش
ولی میتونست خیلی زیباتر باشه
من که اصلا با قیافش ارتباط برقرار نمیکنم
میخواد حالا بجای سوخت یا شارژ از اب استفاده کنه برای حرکت ولی باز قیافشو دوس ندارم ?
در ضمن قرار نیست که شرکت تویوتا نظر منو مبنا قرار بده ?من نظر شخصیمو گفتم زشته زشششت?شاید برای همه زیبا باشه ولی برای من زشته
ماتهويس
۱۵ مرداد ۱۳۹۶منم میگم زشششته زششششت ??
ارش
۱۷ مرداد ۱۳۹۶درسته بعضیا ذوق هنری دارن ممگنه ذاتا نقاش مچسمه ساز ویا خیلی هنرای دیگه …باشن معلومه فرم ماشین براشون مهمه اما خوب از تویوتا هم نمیشه گذشت من تازه فهمیدم
Amin
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ال ممد می خرم سوار این نمی شم راستی کلی ماشین طراحی کردم کجا می شه داد طرح دارم
Amir Schumacher
۱۵ مرداد ۱۳۹۶.
علاقه به زیبایی و زیبایی پسندی در ذات انسان هاست و ربطی به چشم و هم چشمی نداره.
Amir Schumacher
۱۵ مرداد ۱۳۹۶.
اون عده ی ای که SMS نوشتن بلد نیستن و آیفون ۷ میخرن ، ۹۵درصدشون آیفون رو نه به خاطر ظاهر زیباش ، بلکه به خاطر این میخرن که آیفون به قول خودشون نماد لاکچری شده و میخوان باهاش پز بدن.
me84
۱۵ مرداد ۱۳۹۶.
لایک داری حاج سامان.
من رنگ سفیدشو واقعا دوست دارم. حالا مردم نظرشون هرچی باشه برای من زیاد مهم نیست.
amin
۱۵ مرداد ۱۳۹۶آقا سامان از بحث لوازم یدکی که بگذریم از نظر هزینه های نگهداری شما کمری رو پیشنهاد میکنید یا مزدا۳؟
سامان اذری
۱۵ مرداد ۱۳۹۶داش هردو تقریبا در یه حده
اگه جوونی و خانواده کم جمعیت داری مزدا
اگه خانواده پرجمعیت داری بیشتر مسافرت میکنی
فضای صندوق برات مهمه کمری
(ali(CHEVY NOVA
۱۵ مرداد ۱۳۹۶شرکتهاى المانى ارزوشون هست این رضاىت رو مشتریها ازشون داشته باشن اما بخاطر استهلاک بالاى محصولاتشون همىشه جزو اون اخرین رده ها هستن
مثال بارزش بى ام و که لقب سلطان استهلاک و خرابى رو داره هست
بى ام و 1 روز کار مىکنه2 روز گوشه تعمىرگاه هستش
HADI
۱۵ مرداد ۱۳۹۶تویوتا با این ماشین ثابت کرده ک باه چهره ای تقریبا زشت
بازم میشه دل بری کرد.خخخخخ
حکایت جهانگیریه با دماغش خخخخ
(دوستان از باب شوخی گفتم. حمله ور نشین :/ )
amin
۱۵ مرداد ۱۳۹۶اتفاقا من از این ماشین بسیار خوشم میاد و به نظرم خیلی طراحی خاصی داره،مثل نیسان جوک،من واقعا طراحیش رو میپسندم
جوکر
۱۵ مرداد ۱۳۹۶این مطلب، رپورتاژ آگهی هست که به طور همزمان از چندین سایت خودرویی منتشر شده! جدی نگیرید!
M
۱۶ مرداد ۱۳۹۶کمری هیبرید xle دوهزار دلار ارزون تر از پریوس فول هستش ! بعد اینجا 100 میلیون گرون تره ! به لطف همین نمایندگی قلابی …
وحید
۱۶ فروردین ۱۴۰۲سلام.جدای از اینکه قشنگ بودن یا نبودن سلیقه ای هست اولین باریه که میشنوم یکی میگه پریوس زشته!!.مثل ماشین جوک که بعضیا میگن قشنگه و بعضیا میگن زشته..ولی از نظر من که خیلی قشنگه…تا چندین سال هم طرح و قیافه اش به روز میمونه..
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۱۵ مرداد ۱۳۹۶تا زشت از چه زاویه ایی ببینیم ولی وقتی این همه کیفیت داره در کنار مصرف سوخت عالی و ایمنی فوق العاده دیگه چی میخوایم قیمتشم نسبت به بقیه وارداتی ها بهتره
سامان اذری
۱۵ مرداد ۱۳۹۶مشکل ما اینه که درامدمون کمه و ماشینهامون خیلی گرون
پس درنتیجه ماشین تبدیل شده به یه کالای لوکس و گران قیمت
همه فکر میکنند ماشین مثلا 160 میلیونی
باس حتما قیافه فضایی داشته باشه تا چشم بقیه رو در اریم
در حالی که تو خارج با پیش پرداخت کم و اقساط بلند مدت همین ماشین رو افراد خیلی خیلی کم درامد هم میتونن بخرن
ashkan
۱۵ مرداد ۱۳۹۶واقعا برام سواله چرا این جور ماشینا رو زشت تولید میکنند؟
هدفشون چیه؟
مهدی
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ایا ارزشیابی یک خودرو در شش ماه اول مالکیت از مشتری درسته ؟
از یک متخصص باید پرسید و حداقل در بازه های شش ماه یک ساله دوسال تا هشت ساله
sina
۱۵ مرداد ۱۳۹۶الان شرکت محترم ایرتویوتا به یمن این دست آورد …پریوسشو 10تومن گرانتر میکنه….
بیژن
۱۵ مرداد ۱۳۹۶دوسش دارم.خیلی نازه
کوروش
۱۵ مرداد ۱۳۹۶مقاله درست اما ایرتویا و خدمات مناسب مثل دوتا خط موازی می مانند که هیچ وقت بهم نمی رسند کیفیت پریوس عالیه ولی خدانکنه خدمات نیاز پیدا کنه …
(ali(CHEVY NOVA
۱۵ مرداد ۱۳۹۶درسته کوروش کىفىت پرىوس عالى و برخلاف بى ام و استهلاکش کم هست و زود به زود خراب نمىشه
#ali.m#
۱۵ مرداد ۱۳۹۶بدون شک بهترین انتخاب واسه خیلیا همین پریوسه
(تو دنیا ).
فروش بالاش توی ایران هم نشون میده چقدر ماشین خوبیه که خریدار ها با وجود ظاهر متفاوتش(زشت نیست فقط منفاوته)
بازم میخرن .
و ما اینجا نشستیم فقط ایراد میگیریم.
احمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۶افرادی که پریوس رو میخرن افرادی هستند که دنبال ظاهر ماشین و اینکه بخوان باهاش پز بدن نیستند و یا اینکه در مرحله ای از زندگی هستند که نیازی به جلب توجه دیگران ندارن و از نظر روانشناختی این مرحله رو رد کردن و خیلی فاکتور های دیگه براشون مهمه مثل حفظ بیشتر محیط زیست ، مصرف سوخت کمتر ، و حتب فکر به اینده کره زمین . ……. و معمولا کسانی که پریوس رو میخرن از سطح فرهنگی بالایی برخوردارن .البته پریوس حقیقتا از نظر فنی بسیار خودرو قابل توجه و در خور تحسینی هست
من خودم به شخصه عمرا و اصلا و ابدا هم فکر نمیکردم پریوس اینقدر توی ایران بتونه خوب بفروشه حتی توی 1 سفر از تهران به اصفهان توی جاده 6 تا پریوس دیدم که بسیار برام جالب بود و همینطور خوشحال کننده
DR.ZAK
۱۵ مرداد ۱۳۹۶احمد عزیزم این از نظر زشتی جلب توجه می کنه!!!
احمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۶همونطور که عرض کردم کسانی که بدنبال خرید این خودرو ها هستند دلایل دیگه ای دارند و به دنبال جلب توجه چه به واسطه زشتی و چه بواسطه زیبایی خودرو نیستند
ahmad
۱۶ مرداد ۱۳۹۶اخوی که اسمتم شبیه منه!
باید خدمتت عرضص کنم که داری اشتباه میزنی!
ظاهر ماشین و طراحی یک ماشین جزو ملاک های اصلی و شاخص اونه
هیچ ربطه به چشم و هم چشمی یا خودنمایی و نظر دیگرانه نداره
برمیگرده به احساس رضایت و لذت شخصی
بحث اینه که شما باید هر روز چشمت به رخ ماشینت بیوفته
اون موقع اگر انتخاب درستی کرده باشی از دیدنش لذت میبری و یه جور اعتماد به نفس هم بهت میده
اگر هم انتخابت اشتباه باشه با دیدن ظاهر بی روح و زشتش افسردگی میگیری بدون شک!
حالا یه سوال دارم از شمایی که با ظاهر اهمیت نمیدی
اگر زانیا فیس لیفت سایپایی رو به شما بدن با افتخار و لذت میری سوارش میشی؟! (والا من حتی از دیدن عکساشم حالت تهوع میگیرم!)
احمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۶دوست عزیز من هم هیچوقت نگفتم که ظاهر ماشین مهم نیست
البته که مهمه
ولی این یک نظر شخصی هست
ملاک هر کس برای خرید 1 چیزه
1 نفر به ظاهر براش مهمه 1 نفر مسایل فنی و …….
1 نفر هم حد وسط رو میگیره
امید
۱۵ مرداد ۱۳۹۶عمده شانسی که این ماشین توی ایران آورده فقط بحث قیمتش هست وگرنه اگر مثل بقیه تعرفه بهش میخورد باور کنید توی کل ایران بیست تا نمیفروخت.شاید با یه فیس لیفت کمی قابل تحملتر بشه
حسين
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ایرتویا اخلاق و کیفیت و رفتار شرکت خیلی عالی اما ..
?پدیده ی گرون فروشی خاورمیانه ?
احمدرضا
۱۶ مرداد ۱۳۹۶من این ماشین رو یک بار توی یکی از نمایندگی های ایرتویا از نزدیک دیدم. برخی ایرادات مثل قیافه نه چندان زیبا ، وجود صفحه کیلومتر در محلی غیرمعمول ، شتاب نه چندان بالا، و نداشتن برخی امکانات مثل دریچه تهویه برای سرنشینان عقب ، آینه الکتروکرومیک، سانروف و … از نظر من قابل تحمل هست و میشه فقط به خاطر اسم تویوتا از اینها عبور کرد. اما یک مورد برام عجیب بود و اون صندوق عقب ماشین بود که به خاطر قرارگیری لاستیک زاپاس در صندوق عقب ارتفاع خیلی کمی داره و عملاً حجم قابل استفاده خودرو نسبت به بقیه سدانها کم خواهد بود. شاید برای یک خانواده کم جمعیت این موضوع مهم نباشه ولی برای یک خانواده پرجمعیت 4 یا 5 نفره این فضا خیلی مهمه. من نمیدونم چه راهکاری برای این موضوع وجود داره .
علیرضا
۱۶ مرداد ۱۳۹۶تغییر وضعیت صندلیهای عقب بصورت 60- 40 فضای کافی ایجاد میکنه
احمدرضا
۱۶ مرداد ۱۳۹۶خب در این حالت جای سرنشینان عقب خیلی تنگ میشه. حساب کنید که یک خانواده 4 یا 5 نفره به پیک نیک یا سفر میرن. واقعاً فضا براشون مناسب نیست. توی وضعیت عادی هم فضای سرنشینان عقب خیلی عالی نیست اگه وضعیت صندلی تغییر کنه این فضا کمتر هم میشه.
علیرضا
۱۶ مرداد ۱۳۹۶تویوتا طیف وسیعی از خودورهای زیبا مثل لکسوس های سری IS و GS رو طراحی کرده , پس اینقدر ناتوان نبوده که فکری برای زیبایی پریوس بکنه. حتمن در مهندسی این خودرو مولفه های دیگه ای مثل استهلاک کم , امنیت بالا , مصرف پائین و غیره مد نظر بوده . به دلیل هم مولفه ها طبق آمار پرفروشترین خودروی هیبریدی دنیاست.
امیر
۱۸ مرداد ۱۳۹۶چرا فکر می کنی اونا خدا هستنو اشتباه تو کارشون نیس… کی گفته پریوس پرفروش ترین خودرو ی هیایبریدی دنیاست…
sevlan
۱۶ مرداد ۱۳۹۶همچینم زیاد نفروخته تو ایران .
امیرحسین بشیر فرهمند
۱۶ مرداد ۱۳۹۶صرفا جهت اطلاع :
یکی از دوستان به مدت 27 روز هست که سورنتو مدل 2009 گرفته ، و عینا 27 روز تو تعمیرگاه منتظر دسته سیم هست . در یکی از نمایندگی های مشهد ، اصلا پاسخگو نبوده و عین خیال اونها نیست که ماشین مشتری کیا موتور نزدیک به یک ماهه توی گاراژشون پارک ، غرض از گفتن این حرف اینه که فقط بلدند ماشین و به قیمت دوبله سوبله وارد کنند . و اصلا تامین قطعات ، برخورد با مشتری ، احساس مسعولیت ، صیانت از اعتبار برند ، براشون اهمیتی نداره ، انگار این ی تیکه خاک خدا نفرین شدست . حتی همین تویوتا پریوس وقتی تو ایران باشه دیگه پریوس نیست . ی تیکه فلز مثل بقیه فلزها ، مثل بقیه ماشین ها ، کمپانی های خارجی هم فهمیدن با مشتری ایرانی چطوری رفتار کنند . مشتری ایرانی توسری بخوره هم میدونند صداش در نمیاد . چون دیدند که با مردم ایران چطور رفتار میشه ، اونهاهم یاد گرفتند با ما همینطور برخورد کنند . متاسفم که عزت نفس ما اینقدر در سطح دنیا پایمال شده …
سروش
۱۶ مرداد ۱۳۹۶در جواب احمد اقا باید بگم تو فامیلهای اینجانب کسانی هستند که اصلا قیافه ماشین براشون مهم نیست و کم مصرفی و کم استهلاکی براشون مهمه عشق ماشین نیستندو ماشین رو بع چشم ی وسیله میبینند، طببعیه که کاربران پدال ظاهر ماشین براشون مهم باشه چون اکسر کاربران این سا یت ها عشق ماشین هستند ، و لی تو جامعه همه قیافه ماشین براشون مهم نیست
امیر
۱۸ مرداد ۱۳۹۶خدا کنه ارزشیابی توسط شرکتهای وارد کننده پریوس انجام نشده باشه!!!!
وگرنه این عقب مونده ارزش سوار شدن نداره… لگن
سام
۲۹ مرداد ۱۳۹۶این برای اولین بار است که کلماتی مثل لگن!! و عقب مانده!! را درباره یک تویوتا می خوانم. تا دیروز رنو و پژو و چینی ها بد بودند و حالا انگار حمله به تویوتا کلید خورده است.خدا عاقبت همه ما را به خیر کند!
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۶مشکل می دونید چیه ؟ مشکل اینه که شما با 160 تومن توایران باید یه ماشین لوکس خوشگل سوار شی یعنی حداقل این انتظار وجود داره که اینطوری باشه. اما پریوس یه خودروی اقتصادی و پاک هستش که قاعدتا باید ارزون تر باشه تا اقشار کم درآمد بخرنش ولی از اونجایی که تو مملکت ما همه چی چپه ست باید پول یه ماشین تقریبا لوکس رو بدین به یه ماشین اقتصادی با دووم و با کیفیت. این تناقض واسه اینه که مملکت ما هم سرشاره از این تناقضات
مجتبی
۱۲ شهریور ۱۳۹۶اگه تویوتا صرفا پریوس تولید می کرد ، اونوقت کلام آقایونی که از ظاهر این ماشین اظهار درموندگی میکنن قبول ، اما می دونین که تویوتا برای هر سلیقه و کاربردی ، خودروی مناسب و مطمئن خودش رو داره . کمری که بین اتاق 5 ها برنده بلامنازعه ، کرولا که پرفروشترین خودروی دنیاس ، راوفور و …
نکته اصلی اینه که خریدن یک خودروی هیبرید بجای خودروی بنزینی دقیقاً شبیه استفاده داوطلبانه از باتری خورشیدی بجای منابع دیگه انرژی هست و انگیزه خرید در وهله اول علاقه به حفظ پاکیزگی محیط زیسته که مسلما چون هنوز بین مردم جانیفتاده ، ممکنه حتی سرزنش دیگران رو هم به همراه داشته باشه .
من خودم پریوس دارم ، نمی دونین حس اینکه بین همه ماشینهای دور و برتون تو خیابون و توی ترافیک ، فقط شما هستی که نفس بچه ها و پیرمردها رو تنگ نمی کنی ، چقدر لذت بخشه. به پاک بودن ماشینم افتخار میکنم و طراحی خاصش رو هم که علت اصلیش حفظ بالاترین حد آئرودینامیک بودنش هست رو هم می پسندم
مصیب
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ماشین خاص ماله آدم های خاصه…فوق العادس.
احمد
۷ تیر ۱۳۹۹به نظر من ماشین بسیار شیک و لاکچری هستش . زیبایی و زیبا دیدن در افراد متفاوته به نظر من بسیار زیبا و شیکه
احمد
۱۰ مرداد ۱۴۰۰یکی از دلایل اصلی طراحی این خودرو متفاوت بودن و دیده شدن آن است. میتوان گفت طراحی خودرو به اوج خود رسیده و برخی شرکتها در صدد نوآوریهای فرمی هستند. بهمین دلیل خودروهای مفهومی در نمایشگاههای خودرو برگذار میشود.
Z
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ظاهرش بسیار زیباست البته اگر نگاه زیباشناسانه داشته باشید