تویوتا محصولات هیبریدی و پلاگین هیبریدی را دوست دارد اما این خودروساز ژاپنی هنوز متقاعد نشده که محصولات الکتریکی آینده صنعت خودرو را تشکیل میدهند.
درحالیکه برخی خودروسازان توجه بسیار زیادی به خودروهای الکتریکی نشان میدهند، تویوتا درباره تولید انبوه محصولات الکتریکی در آینده نزدیک تعلل میکند. مدیر تویوتا در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل میگوید:
تسلا دشمن و مدل شبیهسازی ما نیست. من فکر میکنم این خودروسازان آلمانی هستند که تسلا را به چشم یک رقیب میبینند.
این موضوع توجیهپذیر است زیرا تویوتا هماکنون خودرویی تمام الکتریکی در سبد محصولات خود نداشته و تویوتا راو ۴ الکتریکی نیز تولید نمیشود. البته همین راو ۴ الکتریکی نیز از همان قوای محرکه تسلا استفاده میکرد.
اما این به معنی عدم تولید محصولات الکتریکی توسط تویوتا نیست. این خودروساز معتبر جهانی با مزدا به منظور توسعه محصولات الکتریکی همکاری کرده و در حال حاضر نیز روی باتریهای حالتجامدی کار میکند که قدرت بیشتری ذخیره خواهند کرد و نسبت به باتریهای لیتیوم-یون کنونی میتواند سریعتر شارژ شوند.
مدیر تویوتا که به عنوان پدر پریوس شناخته میشود بر روی باتریهای حالتجامد کار میکند اما تأیید کرده که تولید آنها هنوز زمانبر است:
انتظار داریم تولید انبوه این باتریها در ۴ تا ۵ سال آینده شروع شود.
به همین منوال تسلا نیز همچنان به ضرردهی خود ادامه میدهد. بلومبرگ گزارش داده که تسلا در هر ساعت حدود نیم میلیون دلار هزینه کرده که برابر با هزینهی ۸ هزار دلار در هر دقیقه است. اگر ضرر تسلا با این سرعت ادامه یابد، سرمایه تسلا تا ششم آگوست به پایان خواهد رسید.
Sajjad
۹ آذر ۱۳۹۶بنظرم ماسک با تدابیر خاص خودش قطعا جلوی ورشکستی تسلا موتورز رو خواهد گرفت ولی خودم خیلی دوست دارم تسلا برای جبران کسری بودجه با خودروسازی هایی معتبری مثل تویوتا یا بی ام و همکاری کنه یا شریک شه.
ولی خداییش تو عصری که هر روز یه راه بصرفه تر و دیوانه وار برای انتقال یا تولید برق کشف میشه خیلی اعتماد به نفس میخواد که اولویت سرمایه گذاری رو چیز دیگه ای بذاری ولی خوب میدونم تویوتا از پسش بر میاد ☺
Saeed Boroomand
۹ آذر ۱۳۹۶قرار نیست ورشکسته شه… هیچ جایی هم حرفی از ورشکستگی نیست… اگه امسال کمی بیش از ۲۰۰ هزار تا حتی مدل سه بفروشه حدود هفت میلارد دلار درامد ازش کسب میکنه. بقیه محصولاتشم تو راهن به خصوص سقف های خورشیدی اش که مشتری خیلی زیاد داره، و پشتیبان های برق شبکه قدرتش و …
بعدشم دلیلی نداره پیک هزینه های یه شرکت رو برداریم ضرب کنیم باهاش جمله بسازیم، هزینه هست خط تولید ساخته شه میاد پایین.
و دیگه این که همکاری تسلا با تویوتا یا بی ام و چه سودی میتونه داسته باشه آخه. قراره از بازار مقصد هم استفاده کنن یا سبکه فروش و پشتیبانی یکدوم و تکنولوژی هاشون که فرق داره کلا با هم …این وسط هر همکاری بخوادم شکل بگیره احتمالا به شبکه شارژر های تسلا ربط پیدا خواهد کرد…
تویوتا مسیر خودش رو داره طی میکنه و تکنولوژی دم دستش کم نیست اما تا مجبور نشه کاری نمیکنه چون فعلا لیدره.
آرش آمریکایی
۹ آذر ۱۳۹۶چند سال پیش وقتی یه تازه نوجوان ( و همیشه عاشق ماشین) بودم همیشه فکر میکردم یه روز ماشین تمام الکتریکی ( نه هیبریدی) ساخته میشه ماشینی که توش پر از سیم پیچی و بجای باک بنزین شارژر داره
و همیشه فکر میکردم ژاپن پیشتازش باشه و تویوتا اولین و بهترین خودروهایی الکتریکی رو عرضه کنه
درحالی که آمریکایی ها هنوز موتور 8 سیلندر پر قدرتشون با همون طراحی کلاسیک ( مثل فورد کراون ویکتوریا و شورولت کاپریس) رو دارن که امیدوارم موتورای 8 سیلندر همیشه پایدار باشن
اما ببین چی شد
ماشینای تمام الکتریکی تو آمریکا تولید شد
در حالی که تویوتا عجله ای براش نداره
رضا
۹ آذر ۱۳۹۶به جاش فعلا رو هیدروژنى داره کار میکنه عزیز
خودروسازى که تو زمینه علمى پیشتاز بوده و هست مثالش هم اولین خودرو هاى هیدروژنى بودند مطمنئا توانایى این رو داره که بخواد تو زمینه الکتریکى ورود کنه
سیاستش رو این جورى تعریف کرده
دلیل بر ناتوان بودنش نیست
datsun
۹ آذر ۱۳۹۶اتفاقا ژاپنی مثل نیسان لیف پر فروش ترین مدل تمام الکتریک دنیاست و حدود هفت ساله تولید میشه پس ژاپنی ها از ساخت خودروهای الکتریکی عقب نیستن
مصطفی
۹ آذر ۱۳۹۶مشکلی که ماشینای الکتریکی دارن،میدان مغناطیسی شدیدی هست که بوسیله ی باتری ایجاد میشه و برای سلامتی ضررداره، شاید تویوتا به این دلیل داره روی ماشینای هیدوژنی کار میکنه و تمام توجهش رو روی ماشینای الکتریکی نمیذاره