نسل فعلی تویوتا لندکروزر یکی از قدیمیترین خودروهای بازار است. این خودرو که با کد J200 شناخته میشود برای اولین بار به عنوان مدل سال ۲۰۰۸ روانهی بازار شد و به همین خاطر در کلاس بسیار رقابتی شاسی بلندها خودرویی پا به سن گذاشته محسوب میشود. در طول این سالها شاهد بهروزرسانی لندکروزر بودهایم و وبسایت Kolesa.ru نیز چندین رندر از نسخهی فیس لیفت احتمالی این خودرو منتشر کرده است.
اخیراً تصاویر جاسوسی مرموزی از لندکروزر منتشر شده و این رندرها نیز بر پایهی همان تصاویر بنا شدهاند. احتمال فیس لیفت دوبارهی لندکروزر وجود دارد و در این صورت عمدهی تغییرات در بخش جلوی خودرو اعمال خواهند شد. در این رندرها میتوانیم تغییر جلوپنجره و استفاده از ورودیهای هوای کوچک را ببینیم. در نمای عقب نیز بخش پایینی کمی تغییر کرده و خروجیهای اگزوز شکل جدیدی به خود گرفتهاند.
احتمال دارد این لندکروزر فیس لیفت شده در برخی از بازارها عرضه شود. بههرحال گفته شده نسل جدید این شاسی بلند ژاپنی به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد و احتمال حفظ ساختار بدنه روی فریم آن وجود دارد؛ اما شایعاتی مبنی بر حذف پیشرانهی ۸ سیلندر و استفاده از پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربو به گوش رسیده است. همچنین گفته شده نسل جدید لندکروزر با قوای محرکهی هیبریدی نیز عرضه خواهد شد هرچند فعلاً نمیتوان به این خبرها چندان اعتنا کرد.
soltan
۱۹ مرداد ۱۳۹۸سلطانه سلطان
عالی مثل همیشه
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۸اتفاقا رندر عکس آخریه نمای جلو بد شده
ایشالا اگه میخواد اینجوری بشه، همین بدون فیس لیفت دوباره باقی بمونه
.
لندکروز گرچه قدیمیه منم به شخصا علاقه مند فیس لیفت که نه حتی تغییر نسلش هستم
ولی تغییری که بهترش کنه
وگرنه خودش با وجود سالخوردگی هنوز فرم قابل قبولی داره
.
کاش تویوتا نمای داخلش رو هم تغییراتی میداد و بروز رسانی میکرد
تویوتا کابینهای خوب و اتفاقا بروزی داره اما لندکروز هم احتیاج به بروز رسانی کابین بیش از نمای بیرون داره
:::فرشاد:::
۱۹ مرداد ۱۳۹۸پاترول رو به لندکروز ترجیحمیدم، مخصوصا نسخه نیسمو؛ ولی در کل هردوشون نیاز به معرفی نسل جدید دارن.
مزدا
۱۹ مرداد ۱۳۹۸جلو پنچره لندکروز خوبه ولی کابین و چراخ های عقب اتاق عمل میخواد
#ali.m#
۲۰ مرداد ۱۳۹۸دقیقا دو سه هفته پیش دوتا پاترول نیسمو خیابونای شیرازو خوشگل کرده بودن?
(البته فقط یکیشو مطمئنم نیسمو بود )
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۸سوال دوستان، چرا با وجود علاقه ایرانیها به لندکروز و پاترول،
نسلهای بروز لندکروز در زمان آزاد بودن واردات، به ایران اومد اما پاترول نیومد؟؟؟
.
الان توی خیابونا رو نگاه کنید به نسبت قیمت لندکروز،
و به نسبت همین قیمت واسه ماشینای شاسی بلند و حتی لوکس،
درصد لندکروزهای ایران نسبت به قیمت ماشینهای هم قیمت و لوکس بیشتره
(گرچه که لندکروز خودش ماشین لوکسی نیست اما در بازار ایران لوکس محسوب میشه)
.
اما منظورم علاقه عمومی ایرانیا به لندکروزه
وقتی این علاقه بوده و هست،
چرا رقیبش که نسلهای قدیمش حضور پررنگی داشت، نیومد؟؟؟
مزدا
۲۰ مرداد ۱۳۹۸داداش محمد از یه بازاری حرف بزن که قانون و منطق بهش حاکم باشه نه فساد و باند بازی!!
اون آقایونی که لندکروز رو وارد میکنن اجازه نمیدن تو این کلاس چندتا خودرو رقیب توسط شرکت های دگ وارد بشه بازارشون رو بهم بریزه.
هرچقد ادم از اوضاع مملکت بیشتر میفهمه میبینه چه فسادهای عمیقی تو این مملکت میگذره
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۸واقعا حیف مزدا جان
محسن
۲۰ مرداد ۱۳۹۸سلام،چون نمایندگی نیسان دست پارس خودرو بود و مورانو رو وارد و رونیز و ماکسیما مونتاژ میکردن و علاقه ای به واردات پاترول نشون ندادن
حمیدرضا
۱۹ مرداد ۱۳۹۸واقعا تو این کلاس امریکایی ها یه چیز دیگن هم تو طراحی هم تو ابعاد و قواره
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۸آمریکاییها اینقدر ماشین خوب دارن و رقابت بازارشون بالاست که این ماشینا زیاد به چشم نمیاد
به عنوان نمونه:
فروش سال ۲۰۱۷ دوج دورانگو در آمریکا:
نزدیک ۶۹.۰۰۰ عدد
فروش سال ۲۰۱۷ لندکروز در آمریکا:
دقیقا ۳.۱۰۰ عدد
.
این یعنی فروش ۲۲.۲ برابری دوج!!!
یعنی فروش ۲۲۲۰ درصد بیشتر!!!
اینقدر اختلاف فاحشه!!!
ولی جون اینجا آمریکایی وارد نمیشه، خضور لندکروز از این کلاس غنیمته
رشید
۲۰ مرداد ۱۳۹۸بابا کوبا و آمریکا بلای ۵۰ سال دشمنای خونی همن همه ماشینای داخل کوبا بعد تحریم سنگین آمریکا یواش یواش از بین رفتند الآن داخل کوبا فقط ماشینای آمریکایی ۷۵ سال پیش کار میکنه این یعنی کیفیت و طول عمر محصولات آمریکایی حالا درست کوبایی ها به این ماشینا خیلی هم میرسند کل سیاست کوبا هم تا همین سال ۲۰۱۹ ضدیت با آمریکست منم ضد آمریکام ولی اگه خودروی آمریکایی وارد کشورم بشه به این معنی نیست که ماغرب زده شده ایم بیاین مسعولین محترم یه بار هم که شده به فکر مردم ایران تصمیم بگیرید نه جیب آقا زاده ها
Khosrow
۱۹ مرداد ۱۳۹۸افرین لندی / توهم مثل 911 کمی گوشه چراغ کج کن بگو نسل جدید / ما هم میگیم اصیل / اصالت با استقامت تا مرز پارگی فرق فوکوله ..
sina
۱۹ مرداد ۱۳۹۸عکس اخری رو دوست دارم
امیدوارم 8 سلیندر تنفس طبیعی حذف نشه
Mohammadreza
۱۹ مرداد ۱۳۹۸دیر تغییر نسل دادن یه روی دیگه سکه داره و اونم اینه که وقتی میری یه لندکروزر میخری مطمئنی که تا 10 سال دیگه ماشینت رو بورسه و توسط کارخونه تولید خواهد شد.
عکسش وقتی میری یه بنز و بی ام و میخری 3_4 سال بعد نسل جدید ماشینت وارد خط تولید میشه و ماشین تو از خط تولید خارج میشه و قدیمی و از مد افتاده میشه و افت قیمت زیادی رو هم متحمل میشی. راهشم اینه که تند تند مدل ماشینتو بروز کنی یعنی دقیقا همون چیزی که این برندهای لوکس ساز آلمانی میخوان.
برای اون دسته از عزیزانی که ادعا شون در زمینه خودرو گوش فلک رو کر مینه باید بگم که لندکروزر شرایطش زمین تا اسمون با خودروهای امریکا و اروپایی با بازار هدف محدود فرق داره که قبلا توضیح دادم ولی الان بطور خلاصه دوباره میگم:
لندکروزر برخلاف امثال تاهو واسکالید و نویگیتور و جی کلاس یه خودروی جهانیه و فروشش منحصر به کشورهای توسعهیافته نیست این یعنی از افریقا تا خاورمیانه و استرالیا، اسکاندیناوی،روسیه، امریکا شمالی و جنوبی و… حضور داره و قطعات این ماشین باید طوری باشه که سیستم خدمات پس از فروش و توزیع قطعه و تعمیرات در سراسر دنیا قابل اجرا باشه یعنی این ماشین باید جوری طراحی بشه که تعمیرکار های سراسر دنیا منجمله کشورهای جهان سوم توانایی تعمیر و دسترسی به قطعاتش رو داشته باشن. این ماشین باید بتونه باهمه نوع کیفیت بنزین و روغن و… کار کنه و در طولانی مدت و شرایط سخت با بنزین بی کیفیت و… آسیب نبینه.
با تمام این تفاسیر من لندکروزر رو بهتر از نسل های قبلی تاهو و اکسپدیشن که هم نسل این لندکروزر بودن میدونم.
برای اون دوستانی که میگن لندکروزر تو ایران اجازه نمیدن رقیبی براش وارد بشه و چون رقیب نداره و… باید بگم اگه اجازه ورود همه نوع شاسی بلندی هم داده میشد باز انتخاب عاقلانه تو این کشور همین لندکروزره. شما مثل اینکه یادتون رفته کجا زندگی میکنیم؟ من الان برا پیدا کردن روغن الف اصل برا ال90 مشکل دارم بعد شما راجبه ماشینی پیجیده و پرهزینه ای مثل جی کلاس صحبت میکنین؟
حسن
۲۰ مرداد ۱۳۹۸محمد رضا جان، کاملا درست میگی ولی فقط یه موضوع مهم رو فراموش کردی که باعث میشه قسمتی از حرفات رو قبول نداشته باشم! لندکروزی که تو کشور امریکا فروخته میشه قیمتش از 85000 دلار شروع میشه و اصلا قرار نیست از خیلی جهات شبیه لندکروزی باشه که تو آفریقا، روسیه، خاور میانه و غیره ارائه میشه. و به نظر من لندکروز برای اون بازار به شدت نیاز به بروز رسانی داره، یا باید قیمتش باتوجه به مدلش افت داشته باشه و چیزی حدود 65000 دلار باشه.
Mohammadreza
۲۰ مرداد ۱۳۹۸اره تویوتا میتونست همونکاری که نیسان با پاترول کرد (یه نسخه مخصوص امریکا به اسم ارمادا بر روی پلتفرم پاترول ساخت) رو انجام بده و یه مدل با موتور توربو مخصوص بازار امریکا بسازه ولی احتمالاً بررسی کردن و به این نتیجه رسیدن که با وجود چندین رقیب در این سگمنت در بازار آمریکا اینکار براشون توجیه اقتصادی نداره و ترجیح دادن تمام تمرکز و منابعی که در اختیار دارن رو روی توسعه یه مدل از لندکروزر بزارن.
البته احتمال داره که نسل بعد لندکروزر نسخه مخصوص آمریکا داشته باشه
ایلیا
۲۰ مرداد ۱۳۹۸این ماهیت لوکس بودن و لوکس سوار شدنه، ماشینه لوکس رو حتی اوه تغییر نسل هم نده نباید بیشتر از دو سه سال نگه داری، اگه نگه داری که دیگه اسمش لوکس سواری نیست
کورش
۲۰ مرداد ۱۳۹۸پرفروشترین ماشین suv بعد از RAV4 تو امریکاست