تویوتا سبد بسیار متنوعی از کراس اوورها و شاسی بلندها در ابعاد و طرحهای گوناگون تولید میکند اما از زمان بازنشسته شدن خودروی پریوس V شاهد ارائهی محصولی استیشن از جانب ژاپنیها در آمریکا نبودهایم. به تازگی رندری دیجیتالی از تویوتا کمری استیشن در فضای مجازی منتشر شده که بسیار جذاب به نظر میرسد.
همانند اکثر خودروهای استیشن، طراح این خودرو از بخش جلو تا ستون B را دستخوش تغییر نکرده ولی در بخش عقب شاهد خط سقف نسبتاً تختی هستیم که به نمای پشتی میرسد. البته در همین بخش هم میتوان شباهتهایی بین نسخههای استیشن مجازی و سدان واقعی کمری را تشخیص داد.
در کل خودروهای استیشن از قوای محرکه، تجهیزات و دینامیک رانندگی برادران سدان خود برخوردار بوده اما سقف طویلتر آنها به معنی وجود فضای بار بیشتر است. بسته به طراحی خودرو، فضای صندلیهای عقب نیز میتواند بهبود یابد.
در دههی ۸۰ و ۹۰ میلادی تویوتا استیشنهای متنوعی را روانهی بازار آمریکا کرده بود. بسته به ابعاد موردنیاز خریدار، افراد میتوانستند نسخههای استیشن کرولا، کمری و حتی کریسیدای بزرگ را خریداری کنند. از آن زمان تاکنون شاهد افزایش محبوبیت شاسی بلندها و کراس اوور و بنابراین تغییر استراتژی تویوتا بودهایم.
هماکنون حتی سدان ها نیز محبوبیت سابق خود را ندارند. تویوتا در سال ۲۰۱۸ میزان تولید کمری را به خاطر عدم وجود تقاضای زیاد کاهش داده است. این خودروساز تا آوریل ۲۰۱۹ فروش ۱۱۰,۹۱۱ دستگاهی را برای کمری گزارش کرده که نشان دهندهی کاهش ۸ درصدی در مقایسه با فروش ۱۲۰,۶۱۵ دستگاهی مدت مشابه سال قبل است.
Mohamad
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸به حال ایرانی ها که فرقی نداره.
چون ایران بازار خودرو های استیشن نیست.