سال پیش تویوتا لندکروزر رکورد قابلتوجهی برای خود ثبت کرد زیرا ده میلیونمین دستگاه از این آفرودر افسانهای خط تولید را ترک کرد؛ اما موضوع احساسبرانگیزتر اینکه برادر کوچک لندکروزر یعنی راو ۴ در زمان بسیار کمتری به رکورد فروش ده میلیون دستگاه رسیده است.
فروش ده میلیونمین دستگاه از لندکروزر ۶۸ سال زمان برده اما راو ۴ این رکورد را تنها در ۲۶ سال ثبت کرده است. تویوتا راو ۴ که اولین بار در سال ۱۹۹۴ معرفی شد بهصورت رسمی این رکورد را در فوریه ۲۰۲۰ ثبت کرده و البته همچنان هم با استقبال بالایی روبروست.
بدون هرگونه تعجبی، آمریکای شمالی بزرگترین بازار راو ۴ بوده و فروش سالانه آن در این بازار بیش از نیم میلیون دستگاه میباشد. تویوتا راو ۴ در اروپا و چین نیز به ترتیب ۱۳۳ و ۱۲۷ هزار دستگاه فروش را ثبت کرده است.
این خودرو در مارس ۱۹۹۴ در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد و البته با معرفیاش کلاس شاسی بلندهای کامپکت را نیز اختراع کرد. البته راو ۴ در ژانویه ۱۹۹۶ وارد بازار آمریکا شد و از آن زمان تاکنون به موفقیت فوقالعادهای دست یافته زیرا در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ عنوان پرفروشترین شاسیبلند دنیا را به دست آورده است. این خودرو سال پیش هم چهارمین خودروی پرفروش بین تمامی خودروهای سواری بوده است.
نسل جدید راو ۴ به عنوان خودروی مدل سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و از استایل خشنتر، تکنولوژی جدیدتر و قوای محرکه هیبریدی سود میبرد.
تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۲۰ قیمت پایه ۲۵۹۵۰ دلاری داشته و با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۰۳ اسب بخاری و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه میشود. نسخه هیبریدی این خودرو قدرت ۲۱۹ اسبی دارد.
برای اولین بار راو ۴ پرایم پلاگین هیبرید در سال جاری عرضه میشود اما همهگیری کرونا احتمالاً روی فروش این شاسیبلند تأثیر خواهد گذاشت. شاید حتی زمان عرضه این خودرو نیز دستخوش تغییر شود. با محبوبیت روز افزون شاسی بلندها احتمالاً تویوتا در آینده نزدیک رکورد فروش دیگری را برای راو ۴ ثبت کند.
میلاد
۲۵ فروردین ۱۳۹۹واقعا ماشین قابل احترامیه
دمش گرم
کیان
۲۵ فروردین ۱۳۹۹“این ماشین پیرزنی هستش
مشتریای تویوتا فقط پیرمرد پیر زنهای سالخورده بازنشته و کارگرها و دانشجوها هستن
این ماشین شتاب نداره، راه نمیره، باید اندازه ماشین 8 سیلندر سوپر شارژر 150 هزار دلاری راه برد بابا
این ماشین آپشن نداره ک
تویوتا سر مردم کلاه میذاره، من واقعا نمیدونم تویوتا چرا اینقدر خسیس هست
ماشینی ک زیر 100 هزار دلار باشه ک ماشین نیست، ماشین باید شتابش زیر 5 باشه حتی اگر کلی استهلاک داشته باشه”
ع،ب کارشناس حوزه صنهعت خودرو ، آستین ، تگزاس
در ضمن این ماشین نه جایزه طراحی برده، نه حایزه خودرو سال برده نه هیچ چیز دیگه، اما تا دلتون بخواد میفروشه، این امریکایی ها و … ک میخرنش نمیفهمن، اینا نمیفهمن ک باید ماشینی بخرن ک حداکثر هر 2 سال یکبار اتاق جدیدش بیاد، مملو از آپشن باشه، مملو از اغراق و اسکی رفتن باشه، مملو از جایزه گرفتنهای مختلف باشه.
واقعا مارکت و خریدار چرا نمیفهمه آخههههههههههههههه !!
بابا بفهم، برو اونیو و بخر ک جایزه برده.
فهمیدی دیگه؟!!!
Farzad
۲۵ فروردین ۱۳۹۹من خودم خیلی دوس دارم یه راو ۴ بخرم حتی دست دومش !
Mohammad
۲۵ فروردین ۱۳۹۹عزیزم برو ماشین چینی بخر پر آپشنه
حالشو ببر
O
۲۵ فروردین ۱۳۹۹دوستمون در واقع دارن صحبت های شخصی مجازی (در یوتیوب)را نقد میکنند و خودشون هم مخالف این عقیده اند
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۳۹۹دم کیان گرم حال کردم
البته کیان جان ، خیلیها حرفتون را جدی برداشت کردند و متوجه کنایهآمیز بودن کامنت شما نشدند و برعکس برداشت کردند .
من حدود ۶ماه مدل ۲۰۱۷ این خودرو را داشتم و از قبلاً توضیحاتم را در موردش دادم .
فقط این را میدونم کسانی که سورنتو و سانتافه مدل ۲۰۱۷ داشتهاند و بعدش راوفور سوار شدند دیگه نتوانستند در کلاس راوفور حتی سمت رقیبهای ژاپنی خودش بروند .
یکی از مشخصه های راوفور ، تو دست بودن ماشینه و انگار که یه هاچبک کوچک شهری سوار هستید که اصلاً به جسه ماشین نمیخونه .
تنها نکته منفی ماشین ، مانیتور ماشینه که روی بیشتر تویوتاها نصب شده و ماشین من سفارش عمان بود اما سفارش امارات از سیستم دکمه ای ساخته شده که قیمت ارزانتری نسبت به تاچ داره ولی کاربردیتره و خیلی خیلی بهتر .
دوستان این را هم در نظر بگیرند که راوفور در آمریکا با سورنتو و سانتافه مقایسه میشه اما چون طراحی جمعجوری داره فکر میکنید که هم سایز توسان و اسپورتیجه که به نظر من بین این دو کلاس قرار میگیره .
و این در حالیه که در روسیه با توسان و اسپورتیج مقایسه میشه .
فقط اینو میدونم اون کسانی که از رقبای کرهای تعریف میکنند در دو دسته هستند :
۱ – تا به حال سوار تویوتا نشدن و عشق ماشین خارجی هستند و ماشین باباشون پراید یا پژو در نهایت .
۲- یا زورشون به خرید تویوتا در هر کلاسی نمیرسه و مجبور به خرید کرهای لَش هستند ، میگم لَش چون در برابر سواری روان تویوتا کلمه لَش هم براشون زیاده .
جدی فکر کن کرهایها جایزه میبرند خونه ، تویوتا به تنهایی دلار پارو میکنه ? ، چه برسه به بقیه ژاپنیها که حرف ندارند .
behnam1012
۲۵ فروردین ۱۳۹۹حرف شما کاملا درسته
اینو وقتی حس کردم که سوار راو فور 2017 شدم
من اهواز زندگی میکنم و سانتافه 3300 مدل 2015 داشتم و برای خرید راوفور برای یکی از دوستان رفتم چون ماشین اولش بود و زیاد وارد نبود وقتی سوار راوفور شدم عاشقش شدم خیلی تو دسته و بعدا از اون خودم پرادو گرفتم از اون جالب تر پرادو بود که برخلاف ابعاد بزرگش از راوفور هم تو دست تر بود فقط مشکل جا پارک داشت
به جراعت میگم هرکی تویوتا سوار بشه دیگه نمیتونه ازش دل بکنه
Zonda R
۲۵ فروردین ۱۳۹۹سال 2017 این مقام دست ایکس تریل بود
و سال 2018 در امریکا ایکس تریل پرفروش ترین شد
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۳۹۹Zonda r
شما با یک سرچ ساده در گوگل هم میتوانید ببینید که دقیقاً در هردو سال ۲۰۱۷ و ۱۸ راوفور پرفروشترین خودرو غیر بومی آمریکا شد و سالهای قبلش کمری بوده .
این دقیقاً مطلب خود پدال و بقیه مجلات خودرویی خارجی بوده .
amin
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ع ب که عشقه واگنه رو میگی؟ بابا اونم تویوتا رو دوست داره… بعضی مواقع آدم یه چیزی میگه که خودشم قبول نداره (:
حسن
۲۵ فروردین ۱۳۹۹اقا بنده خدا داره کنایه میزنه چرا اینقد دیسلایک بهش دادین.
هر چی گفت را برعکس حساب کنید .منظورش اینه همه چیز اپشن و شتاب نیست ماشین باید به همراه دوام هزینه ی نگهداری معقول داشته باشه و حرفهای غیر منطقی دیگران را از زبان خودش بیان کرده
کیان من صد در صد موافقتم
O
۲۵ فروردین ۱۳۹۹راوفور_
ایکس تریل+
MOHAMAD.n.r
۲۵ فروردین ۱۳۹۹در ایران ایکس تریل رو بیشتر میپسندم با توجه به امکانات بیشتر و حدود ۲۰۰میلیون قیمت کمتر.
ولی بازار دست دوم راو۴ خیلی بهتره.
ایکس تریل منطقه ازاد کسی داره؟؟؟؟ از نظر دوام و استهلاک در مقایسه با rav4 و crv چطور هست؟؟؟؟ چند سال و چند هزار کیلومتر رو بدون مشکل پشت سر میذاره؟؟؟
O
۲۵ فروردین ۱۳۹۹قطعا هردو ماشین عالی هستند اما تویوتا به واسطه تبلیغات بیشتر و بازاریابی بهتر موفق به فروش بیشتری شده است
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۳۹۹MOHAMAD.n.r عزیز
بزار من کمی روشنتون کنم با دلیل و مدرک .
دقیقاً دو سال پیش کمپینی راه افتاد به نام نه به خرید خودرو و اینکه نخرید تا مجبور شوند ارزانش کنند و این در حالی بود که پراید زیر ۳۰ میلیون بود ، من یادم میاد که کامنت گذاشتم که اگر نخرید ارزش پولتون کم میشه و باید گرانتر بخرید که ماشالاه کارشناسان احساساتی پدال حمله کردند که من یا دلالم یا سهامدار شرکت ، خوب ببینید و جمع و تفریق کنید تا بفهمید پراید با دلار ۳۵۰۰ ساخته میشد به قیمت حدوداً ۲۰ میلیون ، امروز قیمت دلار را مثلاً ۱۵ هزار در نظر میگیریم و خودتون حساب کنید پراید باید چقدر باشه + تحریم ها .
قبلاً گفتم باز هم میگم اگر اگر اگر دلار ثابت بمونه (( که نمیمونه )) و قیمت را ۱۵ هزار در نظر بگیریم ، باید باشه بالای ۸۰ میلیون و مطمئن باشید زمانی که رفت بالای ۸۰ میلیون ، بازار بر میگرده به همون دوران سال ۱۳۹۶ که میرفتید مثل آب خوردن ماشین میخریدین بدون صف و با شرایط خوب .
پراید سمبل گرانی و ارزانی تمام خودروهاست ، چون میخوای بری مثلاً توسان بخری ، طرف میگه پراید شده اینقدر پس این ماشین اینقدر میصرفه و اگر نخری هم مسلماً باید گرونتر بخری .
کشور ما ایران ، یک کشور تورمی در شرایط عادیه ، چه برسه به حالا که تحریم و التهابات بالاست .
اگر واقعاً نیاز به خودرو دارید ، الان بخرید ، فردا مطمئناً گرانتره ، بخصوص خارجی ، چون بازارها هنوز تو خواب کرونا هستند و پس از برطرف شدن این بیماری ، مطمئناً همین نیسان اکستریل که میگی ۲۰۰ میلیون ارزانتر از راوفور هست باید بالای ۴۰۰ میلیون روی پولت بذاری .
نفت اُفت کرده و ما منبع درآمدی از دلار نداریم ، دلار هم باشه بانکها در تحریم هستند ، وقتی دلار نداری ، خودرو یه کالای لوکس در دولت حساب میشه ، پس مطمئن باش اگر روزی هم که بخواهند واردات خودرو را آزاد کنند ، خودرو جزو لیست آخر آزادیهای مجلس نمایندگان قرار داره .
دقیقاً شرایط به مانند سال ۱۳۷۰ شده ، قول میدم اگر تحریمها باقی بمونه با این شرایط ، روی آزادی واردات تا ۱۰ سال آینده هم حساب باز نکنید .
کشور روی درآمد ریالی تولیدات دست گذاشته ، خودرو یه وسیله واجب برای مردمه که مجبور به خرید همین آشغالهایی هستند که ما مسخره میکنیم ولی میبینید که چطور تولید میشه و تو هوا فروش میره ، ۸۰ میلیون جمعیت در محاصره خرید پراید و پژو گیر کردیم .
حتی فکر خرید مونتاژی خوب هم از سر بکن بیرون که تولید نمیشه تحت هیچ شرایطی .
پس دوست عزیز ، بخر که بعداً پشیمون میشی چرا نخریدی ، مطمئناً یه معجزه میتونه شرایط را برگردونه .
میخواستم در مورد ارزان نشدن دلار هم بنویسم که حتی اگر تحریمها هم بردارند دلار ارزان نمیشه ولی طولانی میشه مطلب ، پس تا همین جا کافیه ، اما بخر ، پشیمون اونی میشه که همش دست دست میکنه و باید گرونتر بخره .
اما خودرو ایرانی گرون میشه ولی مثل خارجی گرون نمیشه ، پس اگر ایرانی میخواهی بخری زیاد عجله نکن ولی باز هم من میگم بخر تا بعداً پشیمان نشی .
اِمسال ، سال رکود نخریدن در ایرانِ ، فکر میکنم بهترین سرمایهگذاری در خودرو باشه .
حتی طلا و دلار هم مثل قبل بازخورد نداره ، مسکن هم تا سالها وارد خاموشی میشه مگر جاهایی که ارزش خرید فروش دارند در داخل شهرها و شهرکها .
بنظرم بخش تولیدات مایحتاج مردم بهترین سرمایهگذاری باشه چون حتی قاچاقچی هم دیگه نمیتونه قاچاقی بیاره بخاطر گرانی دلار ، صرف به اینه که تولید داخل داسته باشیم ، از خوراکی گرفته تا لوازم خانگی و…… .
MOHAMAD.n.r
۲۵ فروردین ۱۳۹۹نوید جان خیلی ممنون از راهنماییتون.
پول خودرو را روی ملک و زمین سرمایگذاری کردیم که افت ارزش پیدا نکنه و رشد هم داشته باشه. تقریبا یکسال صبر کردیم یکسال دیگه هم صبر میکنیم شاید مدل های جدید تر (هیبرید و پلاگین) وارد شد(اگر مدل جدید وارد بشه افت قیمت خودروهای فعلی بسیار زیاد خواهد بود)
ولی خودم بعید میدونم ایران درست بشه…
بهراد
۲۵ فروردین ۱۳۹۹نوید جان ، تو اقتصاد ایران هر کی چیزی خریده سود کرده.اما کسی که هیچی نداره صفر مطلق مونده و کاریش نمییشه کرد.
غنی غنی تر میشه و بازم جهش میکنه و مقدار ریالی سرمایش میره بالا.خودم قصد خرید بسترن BF30 داشتم و حدود 80 میلیون بود الان کارکردش 220میلیونه و صفرش حدود 260.جاداره این جهش هارو تو گینس ثبت کنیم.
این روزا که کار و کاسبی تعطیله همه رفت تو کار بورس .برای کسی که بلد باشه کار خوبیه. در دراز مدت سود حتمی داره ولی تو کوتاه مدت ممکنه ضرر هم داشته باشه.
نظرت راجب انتقال سرمایه تو بورس چیه؟ ممکنه اونجا هم یه سری داستان داشته باشه یا برای حفظ سرمایه خوبه؟
Zonda R
۲۵ فروردین ۱۳۹۹قطعا تو ایران مهمترین عامل خرید سانتافه بازار دست دوم و البته اپشن هایی مثل سقف پانورامیک هست…
من ix35 و راو4 رو تست کردم(بنظرم هر دو در یک کلاسن سانتافه در کلاس هایلندر هست) رفتار شاسی سیستم تعلیق گیربکس و مهمترین مورد سیستم awd این دو من علاقه به کوه نوردی و خروج از جاده سبک دارم ولی فقط یکبار تست کنید میبینید که واقعا راو4 یه سر و گردن به خاطر تجربش و… از توسان بالاتره و کلا رفتار متمایزی داره…
MOHAMAD.n.r
۲۵ فروردین ۱۳۹۹به نظرتون سرنوشت بازار ایران چی میشه؟؟؟
ایا واردات ازاد میشه؟؟؟ کی؟؟؟ با چه تعرفه ای؟؟؟
باید ماشین خرید یا دو سال صبر کرد؟؟؟
meysam
۲۵ فروردین ۱۳۹۹دو سال صبر کن. با همین فرمون بریم این سیستم تا دوسال دیگه دوام نمیاره و میترکه. یا روزهای خوش دوباره برمیگردن یا میشیم کره شمالی که الانم خیلی بهش نزدیکیم و اونوقت دیگه باید هرطور شده فقط رفت و خلاص شد.
از من میشنوی الان ماشین صفر نخر. فقط دست دو ترو تمیز که حد متعادل باشه یعنی هم افت قیمتشو کرده باشه هم تمیز باشه که اذیت نشی. یه چیزی حد وسط مابین این دو مورد.
حسین
۲۷ فروردین ۱۳۹۹از من میشنوی اگه پولشو داری باهاش برو خارج اقامت بگیر، به جای اینکه اینجا بخوای باهاش به ریال سود کنی. همون جا هم هر چی خواستی سوار شو، اونم به قیمت واقعی و حتی ارزون (دست دوم که تقریبا مفته حتی با حقوق یه کارگر ساده). تو ایران روی فردات نمیتونی حساب کنی عزیز، چه برسه به 2 سال دیگه!!!
ارش
۲۵ فروردین ۱۳۹۹دهه ۹۰ هم خیلی خوشگل بود .
رزیتا
۲۵ فروردین ۱۳۹۹شاسی بلند محبوب ژاپنی ﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﺭﺍﻭ 4 مدل 2020 اﻧﻘﺪﺭ ﺟﺬﺍﺏ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ تو بازارای جهانی ﯾه ﺭﻗﯿﺐ ﺳﺮﺳﺨﺖ واسه ﺗﻤﺎﻡ شاسی بلندای دنیاست
آراسته
۲۵ فروردین ۱۳۹۹من هم از مشتریان تویوتا هستم، یاریس داشتم البته هاچ بک که فوق العاده بود محل کارم به منزلم که خارج از شهر تهران بود خیلی دور بود و هر روز بابت رفت و آمد باید 160 km رانندگی می کردم. حتی یکبار هم مرا در راه نگذاشت، الان آرزو دارم که ورود اتومبیل خارجی آزاد شود البته با قیمت های منصفانه و شرایطی تا بتوانم راو 4 مدل 2020 آنرا بخرم.
درضمن یکی از کارشناس های خودرو که از تگزاس در باره بدی های این ماشین مثلا شتاب آن …. مطلب گذاشته، عرض کنم که این ماشین هم نسبت به شتابدار ها مصرف سوخت پایین است، تازه همه جا دوربین ثبت تخلفات رانندگی است، شتاب و سرعت بالا برای این شهرهای شلوغ چه بدرد می خورد؟!
مانی
۲۶ فروردین ۱۳۹۹موندم چرا هرکی تویوتا سواره محاورهای کتابی مخلوط میزنه توش
meysam
۲۵ فروردین ۱۳۹۹من که تا حالا تویوتا نداشتم اما خیلی شنیدم که اگه تویوتا بخری به احتمال زیاد مشتری همیشگی اون میشی و احتمالش کمه سویچ کنی رو برند دیگه.
همینو در مورد هوندا هم شنیدم ولی با شدت خیلی خیلی کمتر
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۳۹۹دقیقاً همینه
پرادو با تمام مزایاش ، به درد شهر نمیخوره ولی از اون دسته ماشینهائیه که هیچوقت اُفت نمیکنه ، چه فنی چه ظاهری .
ولی راو۴ ساخته شده برای شهر و سفرهای بین شهری .
بهنام
۲۶ فروردین ۱۳۹۹سلام دوستان. بدون تعصب عرض میکنم و قصد دفاع کورکورانه از راوفور ندارم. بعد از اصرار زیاد یکی از دوستان که حدوداً هشت ماه اسپورتیج خریده بود که اونم بخاطر علاقه ی خانمش و پسر دبیرستانیش رو، قانع کردیم که راوفور بخره. خیلی اصرار کردیم چون راوفور های تریم پایه با اون سپرهای سیاه و رینگ های نازیبا واقعا از نظر زیبایی در مقابل ظاهر نسبتا زیبا و خانم پسند و جوان پسند اسپرتیج حرفی برای گفتن نداشت. بعد از خرید راوفور به من زنگ زد و گفت واقعا تو اون مجلاتی که شما میخونین راوفور با اسپرتیج و توسان مقایسه میشه؟ گفتم آره. تجربه ی خود از رانندگی با این دو ماشین اینه. با وجودی که راوفور آنچنان نرم نیست ولی یک سواری با صلابت داره درحالیکه اسپرتیج بحدی کوبش داره به دوستم گفتم فکر میکنم ماشینت شیش ماه دیگه کاملا صدا میوفته. از اون گذشته کیفیت داشبورد و کابین با اینکه ساده هست ولی بسیار دلنشینه و تفاوت اصلی در گیربکس معرکه ی راوفور هست که میگم مقایسه با توسان و اسپرتیج اصلا عادلانه نیست. گیربکس تویوتا نسبت به اون دوتا بی نهایت بهتره و کاملا از یک کلاس دیگه هست انگار. جوری بهت دنده میده که حس میکنی یه ماشین اسپرت سوار شدی. به هر شکل الان دوستم پنج ساله که ماشینشو نگه داشته و بینهایت راضیه. بدرود