تویوتا

رکورد جدید طی بیشترین مسافت با تویوتا میرای هیدروژنی

درحالی‌که خودروهای الکتریکی به بحث مهم صنعت خودرو تبدیل شده‌اند، شعاع حرکتی همچنان نگرانی اصلی بسیاری از خریداران این دسته از خودروهاست. به همین خاطر است که تویوتا اخیراً یک رکورد جدید برای طی مسافت با یک باک هیدروژن توسط نسل جدید میرای ثبت کرده است.

سفر تویوتا میرای از ۲۶ می ۲۰۲۱ در جایگاه هیدروژنی در اورلی فرانسه شروع شده است. پس از پر کردن سه تانک هیدروژن ۵.۶ کیلوگرمی این سفر استارت خورده است. مسیر دقیق این رکوردشکنی اعلام نشده اما میرای توانسته مسافت ۱۰۰۳ کیلومتری را با یک‌بار پر کردن مخازن هیدروژن طی کند.

تویوتا برای کامل کردن چنین سفری از ۴ راننده استفاده کرده است. جیمز اولدن مهندس تویوتا موتور اروپا سفر با میرای را شروع کرده و پس از آن ماکسیم له هیر مدیر تولید میرای پشت فرمان نشسته است. سومین راننده نیز ماری گاد مدیر تویوتای فرانسه بوده و نهایتاً نیز ویکتورین اروسارد مؤسس شرکت Energy Observer این سفر را به پایان رسانده است.

مهندسان تویوتا پس از محاسبات خود اعلام کرده‌اند مصرف سوخت متوسط میرای در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۰.۵۵ کیلوگرم هیدروژن بوده است. اگرچه این خبر خوبی برای آینده سوخت‌های جایگزین است اما از نظر زیرساخت‌ها هنوز مشکلاتی وجود دارد. در حال حاضر فقط ۳۹ جایگاه هیدروژن در آمریکا وجود داشته و اکثریت آن‌ها نیز در کالیفرنیا تأسیس شده‌اند.

اگرچه رکورد ثبت شده توسط تویوتا میرای بسیار احساس‌برانگیز است اما رکورد گینس برای بیشترین میزان طی شده با یک باک از هر نوع سوخت به فولکس‌واگن پاسات ۱.۶ TDI تعلق دارد. این خودرو توانست در سال ۲۰۱۱ با یک باک سوخت مسافت ۲۵۴۵.۷۸ کیلومتری را طی کند. مصرف سوخت این خودرو در زمان رکوردگیری کمتر از ۳.۱ لیتر در هر صد کیلومتر بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (195 ديدگاه)

    همین چند وقت پیش بود رکورد هیوندای نکسو رو تو پدال خوندم اون موقع گفتم عجب رکوردی دیگه احتمالا جابجا نشه!

  2. AHMET 2002

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    یه سوال
    قیمت بالاتر
    دسترسی کمتر
    فنی ضعیف تر
    چی باید باعث بشه یکی به جای برقی هیدروژنی بخره؟

    1. بهزاد

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2545 ديدگاه)

      کمبود و گرانی برق به اضافه ی کاهش قیمت هیدروژن و مهمترین عامل هجوم شرکت های نفتی به عرصه ی تولید هیدروژن.
      برای فراگیر شدن هیدروژن حداقل تا 20 سال یا حتی 30 سال دیگه وقت لازمه.

      1. میثم

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        20-30 سال که خیلی زیاده
        زودتر از اینها فراگیر میشه
        شاید کمتر از 10 سال آینده
        همین چند وقت پیش بود که عربستان صعودی اعلام کرد قصد داره به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده هیدروژن سبز تبدیل بشه
        چرا همچین تصمیمی گرفتن؟
        چون میدونن هیدروژن آینده انرژی دنیاست و باتریها شاخه ای از این صنعت خواهند بود

        1. Iman99

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بله هیدروژن بعنوان یه سوخت مناسب این پتانسیل رو داره ضمن اینکه این نوع تامین انرژی در این خودرو حالت پایه هستش مثلا ناسا سالها پیش همین سیستم رو تو ماهواره و فضاپیما ها استفاده کرده و حالا داره در دسترس قرار میگره و در حال حاضر هم شرکت هایی هستن که در سطح بالا و خیلی پیشرفته روی تامین انرژی با سلول سوختی هیدروژنی کار میکنن که میشه گفت نسل بعدی این سیستم هست هرچند به دلیل هزینه بالا و پیشرفته تر بودن فعلا برای مصارف تجاری استفاده نمیشن ولی کارایی بسیار بالایی دارن و تکنولوژی اونها هم فقط آلمان و امریکا دارن که در صنایع نظامی و هوافضا استفاده میشن و میشه امیدوار بود که در آینده با سرمایه گذاری روی اونها پیشرانه ها و سلول های سوختی پیشرفته تر و با کارایی بالاتر در دسترس عموم قرار بگیره که مشکل آلایندگی هوا و سازگاری با طبیعت رو هم حل کنه.

      2. AHMET 2002

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        هیچ کدوم از دلایلت برا یه خریدار توجیه کننده نیست به نظرم
        در حال حاضر برقیا انتخابای بهترین تا بعد چه شود خدا داند

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. کیانوش

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      پونصد کیلو وزن کمتر بهترین دلیل جایگاه کمتر رو برقی ها هم پنج شیش سال پیش مشکل داشتن اما هیدروژنی های خیلی سریع تر میتونن جایگاهاشون رو افزایش بدن حتی میشه تو جایگاه های بنزین هیدروژن ارائه کرد با کمترین تغییرات
      نمیدونم متوجه هستی یا نه وه میرای با پنج کیلو هیدروژن دو برابر ی تسلا با پونصد کیلو باطری رو طی میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. کیانوش

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      همه اینایی که گفتی تو همین دهه برطرف میشه ،انگار یادت رفته ده سال پیش وضعیت برقی ها چطوری بود

  3. BenzSLR

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    جا برق بیارن اینو بهتر نیست ؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. ایران

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    من دوست دارم هیدروژن هم پیشرفت کنه

  5. محمد مختاری آذر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    ولی عجب رکوردی به نظر من اگه از هیدروژن یا حتی اورانیوم استفاده کنیم خیلی بهتره چون انرژی خیلی زیادی داره

    1. Hamid

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      فورد نوکلئون در سال 1958 میلادی عرضه شد ، البته صرفا یه ماکت بود و قرار بود با راکتور هسته ای کار کنه که به دلیل خطرناک بودن و هزینه بالای ساخت کنار گذاشته شد!
      طراحی جالب و عجیبی داره پیشنهاد میکنم برید عکس هاش رو ببینید!

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        آمریکایی ها خیلی توی صنعت خودروسازی خلاقیت به خرج میدادن، کرایسلر هم یه ماشین توربینی ساخته اونم سال ۱۹۶۰!

  6. RezaRs

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    اینم خیلی عالی و نوید بخش آینده پاکه امبد وارم که برقی و هیدورژنی به دنیای سوپر اسپورت و هایپر اسپورت بیشتر از این ضربه نزنه و تولید برق به روش پاک قبل از سال ۲۰۴۰ کاملا جایگزین استفاده از سوخت فسیلی بشه

  7. mahan

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    ماشالله تویوتا.اینم یک رکورد دیگه از تویوتا!اونم نه رو حرف و کاغذ بلکه در واقعیت.راجب میرای هم خیلی قشنگ و کیوته بنظرم وقتشه پریوسو بازنشسته کنند و میورای رو اکثر جاها عرضه کنند تا بترکونه

  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من ماشین هیدروژنی رو خیلی دوست دارم، بنظرم اگه جایگزین بنزینیا میشن بهترین گزینه هستن…

  9. Amirreza

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    جنگ جالبی میشه
    برق در مقابل هیدروژن ، فعلا دارن خودشونو گرم میکنن ولی تا چند سال دیگه شاهد جنگشون میشیم

  10. میثم

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    اگه میشد هیدروژن رو مثل بنزین بصورت مایع تو یه باک ذخیره و سوخت گیری کرد چقدر عالی میشد.
    دیگه نیازی به کپسول نبود و فروش هیدروژنیها انفجاری بالا میرفت

  11. charger

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    آینده مال هیدروژنه ولی ایلان ماسک با منحرف کردن ذهن مصرف کننده دنیای خودرو رو چند دهه عقب انداخت
    اگه خودروسازا مجبور به الکتریکی سازی نبودن و مسیر خودشونو طی میکردن الان بستر برای هیدروژنی شدن کاملا فراهم شده بود و همین میرای 60-70 هزار دلاری زیر 40 هزار دلار در دسترس بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا