زمان زیادی از تست تویوتا کرولای جدید که همزمان با بعضی مدلهای دیگر در اروپا انجام شد، نمیگذرد. در آن موقع، یکی از ایمنترین ماشینها در دستهٔ سدانهای کوچک خانوادگی بود و در برابر مجموعه آزمایشات یورو NCAP، ایستادگی کرد. نتایج حاکی از محافظت کامل از سرنشینان، چه خردسال و چه بزرگسال، بود. امّا اکنون، نوبت نسخه امریکایی این خودرو نیز رسید تا مورد ارزیابی قرار گیرد. تویوتا کرولای جدید، علیرغم تمام شایستگیهایش برای دریافت نشان بالای ایمنی از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS)، نتوانست از تست جدید تصادف با جسم کوچک، نمرهٔ قابل قبولی بگیرد.
همانطور که در ویدئو هم میتوان دید، بدترین حالت ممکن برای تصادف، برخورد مانعی در نظر گرفته میشود که یک چهارم کنارهٔ جلوی ماشین را میبندد. در این حالت در تویوتا کرولا، سرِ راننده به سمت چپ پرتاب شده و کیسه هوا نیز نمیتواند مانع از آسیب دیدن آن شود. سر در بین کیسه هوا و در ماشین گرفتار شده و راننده حتماً آسیب میبیند.
[jwplayer mediaid=”۴۹۶۴۸″] تست جدید، برای سازندگان خودرو، چالشی جدید محسوب میشود. آنها باید بدنه را مطابق با اینگونه برخوردهای شدید بسازند. این کار توسط برخی از شرکتها انجام شده و توانستهاند از این تست، سربلند بیرون بیایند. راه حل این کار، خودرویی است که بتواند برخلاف جهت مانع، لغزش داشته باشد و بتواند از آن فرار کند و در عین حال، تا جای ممکن نیروهای وارده را جذب کرده و از وارد شدن آن به سرنشینان جلوگیری کند. در این حالت، دیگر اتفاقی مانند پرت شدن سر راننده، نخواهیم دید. [دانلود ویدئو]
amir.t.
۱۸ مهر ۱۳۹۲به قول دوستمون رضا 2272 همون برند تویوتا پاسخ همه ی سوالاته.و اما دوستان گلم چرا پای کمری رو وسط میکشید.تویوتا کمری هنوز هم از خیلی ماشین های هیوندا سر تره.به جرات قسم میخورم که تویوتا در نوع کلاس های هم رده ی خودش اوله.فقط تویوتااااااااااااااااااااااااااااا خدای ماشین…
slr722
۱۸ مهر ۱۳۹۲به خاطر رفیق گذشتم…
(کمری خوبه)
amir.t.
۱۸ مهر ۱۳۹۲ایول slr722 جون.این درسته.کمرییییییییییییییییییییییییییییی
farshad
۱۸ مهر ۱۳۹۲میشه تقاضا کنیم یه پراید هم تست کنن فقط خواهشا 131 se باشه که 2 تا ایربگ داشته باشه
سیامک
۱۸ مهر ۱۳۹۲متاسفانه اطلاعات اهل خودرو ایران از تست تصادف بسیار پائینه و صرفا بر اساس فیلم و عکسهائی که میبینند اظهار نظر میکنند.من نه تویوتا دارم و نه هیوندا ولی برای اظهار نظر و نتیجه گیری و قضاوت یک مقداری باید عادت کنیم صبور باشیم.ابتدا روش تست تصادف را بخوانیم و متوجه بشیم که با روشهای دیگر چه تفاوتی دارد اونوقت قضاوت کنیم.در ابتدا روش تست تصادف از روبرو این بود که تمام سطح جلو را با سرعت 50 کیلومتر به مانع میزدند در نتیجه انرژی برخورد در شاسی تخلیه میشد و ماشینهائی که مناسب بودند اتاقشون و سرنشیناشون آسیب کمتری میدید که تا سال 2012 حتی سازمان ایمنی بزرگراههای امریکا از این روش استفاده میکرد.سازمان سنجش ایمنی خودروهای جدید اروپا (یورو ان کاپ) از سال 1997 و سازمان بیمه بزرگراههای امریکا(iihs) 40 درصد جلو ماشین را با سرعت 64 کیلومتر به مانع میزدند که شاسی ماشین از مسیر ضربه خارج میشد و ضربه به اتاق منتقل میشد در نتیجه هم اتاق و هم سرنشینان آسیب بسیار بیشتری نسبت به روش اول را متحمل شدند در سال 1997 خودروهای خودروسازان معروف اروپائی و امریکائی همگی از این تست جدید حدود 2ستاره گرفتند در حالی که این 2 ستاره هم ارز 5 ستاره روش اول است.ولی خیلی کسان ستاره های این 2 روش را با هم مقایسه میکنند.در سال 2013 روش تست از این هم سختگیرانه تر شده و در روش جدید 25درصد جلو ماشین را با سرعت 64 کیلومتر به مانع میزنند و تمام انرژی ضربه به چرخ و گلگیر و ستون وفرمان و سرنشینان وارد میشود و شاسی کامل از جریا ضربه کنار میرود ضمنا به دلیل ضربه ای که به فرمان میخورد که با زاویه است فرمان شروع به چرخش میکند و ایربگ فرمان کارائی خود را از دست میدهد و سر با ستون برخورد میکند در ابتدای شروع این آزمایش نه تنها کرولا بلکه مرسدس و ب ام و و لکسوس مردود شدند یعنی مدلهائی که قبلا 5ستاره گرفته بودند تنها وولووs60 واینفینیتی و آکیورا توانستند امتیاز متوسط بگیرند.بنابراین عجولانه تصمیم نگیریم ماشینهائی که در روش جدید 2ستاره بگیرند برابر 5 ستاره روش قبلی و 2 ستاره روش دوم برابر 5 ستاره روش اول است.بنابراین وقتی ماشینی از سازمان تست تصادف چین 5 ستاره میگیره امکان که نه صد در صد از سازمان تست اروپا 1ستاره به سختی میگیرد و از این روش جدید که هیچ زیر صفر خواهد بود.
رضا
۱۹ مهر ۱۳۹۲متاسفانه مردم ما از برندهای دنیا بت میسازن و بدون اطلاعات یا دفاع میکنن و یا میکوبنش.
تویوتا در دنیا یه خودروی کاملا عادی و متوسط به پایینه. این موضوع تقریبا در تمام کشورهای دنیا با توجه به نوع خودروهایی که دارن مشهوده. در ایران به دلیل فقدان خودروی مناسب عمومی مردم از یک خودروی متوسط بتی میسازن که نگو.
یادتون رفته پژو پرشا. همه فکر میکردیم این اخرت ماشینه. زانتیا تا میدیدم غش و ضعف میرفتیم. ماکسیما و تویوتا کمری .. که به قول دوستموم یه تاکسیه فقط.
کاش انقد بیسواد نبودیم.. ببخشید
جفر
۱۹ مهر ۱۳۹۲هرچی باشه ایمنیش از پراید فکستنی خودمون بهتره ک فقط ی کیسه هواداره ک اونم معلوم نیس کار کنه ی ن تا ی مدت پیش ایربگو وارد میکردن دلمون خوش بود ک کار میکنه ولی چند ماه خودشون خط تولیدشو راه انداختن فقط ی موقع تصادف کردین دیدین ب جای کیسه هوای سفید از تو فرمون باد کنک تولدت مبارک یا پیوندتان مبارک زد بیرون شوکه نشین تولید ایرانه دیگه
رهگذر
۱۹ مهر ۱۳۹۲و بار دیگه تحقیر تویوتا پرستا!!!!!!!!!!!!!!!!!!! باید سوار تویوتا بشی بفهمی آشغاله ماشین کره ای الان از نظر اپشن ماشین ژاپنی و بخصوص تویوتا رو غورت میده از نظر پرستیژ وقتی اسم مرسدس بنز کادیلاک و بی ام و بیاد تویوتا باید سر تعظیم فرود بیاره که واقعا همیشه رئیسشون این کار رو میکنه منتهی نمیدونم چرا با گریه:D
mds
۱۹ مهر ۱۳۹۲کمری در برابر جنسیس آزرا کادنزا هیچی نیست تعصب بذازید کنار تا ببینید خودروهای کره ای رو باید با آلمانی مقایسه کرد و نه با تویوتا که نه ایمنی لازم داره نه زیبایی نه امکانات
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲ اسفند ۱۳۹۲کمری در برابر جنسیس،؟؟؟ یعنی واقعا مقایست تو حلقم … جنسیس که جلو تویوتا کراون کم میاره از هر نظر ؛ آزرا و کادنزا هم جلو آوالون حرفی واسه گفتن ندارند عزیز من
mojtaba..designer
۱۹ مهر ۱۳۹۲سیامک و محمد و رضا..دوستان من…من به عنوان یه کارشناس خودرو حرفاتونو قبول میکنم…
تویوتا از لحاظ کیفیت خیلی سرتر از کره هستش.در کل..یه جورایی حتی خود مرسدس هم رد شدن تو این تستا…
پس در کل نمیشه گفت مرسدس بده!
آره دقیقا همینطوره گاهی اوقات بدون اطلاعات درست یه ماشینی و با یه ماشینی مقایسه میکنن.
در کل اگه بخواییم یه برندی رو با یه برند دیگه قیاس کنیم نمیتونیم بگیم آقا تویوتا کلا کشکه یه بنز کشکه یا هر برندی دیگه هیوندای توپه بی ام خوبه ماشینای آمریکایی اونجورین..
هر خودرو سازی در کل امتیاز های مثبتی هم از لحاظ ایمنی و طراحی و مهندسی داره یا نداره این امتیازاتو……
باید هر اتومبیلی رو از هر برندی تو هم کلاس خودش مقایسه کنیم هم از لحاظ فنی هم قیمتو همه چی…..
mojtaba..designer
۱۹ مهر ۱۳۹۲یکم تعصبی کامنت نذارین حتی اگه اون ماشینم دارین مطلق نگین فلان ماشین بد مال من خوب.
مثل کل کل های بچه ها تو مدرسه اینا که ماشین باباشونو رخ میکشن….
من خودم هوادار مطلق فراری هستمو همه جور عاشقشم.
ولی قرار نیس بگم مکلارن بد بوگاتی بد نیسان بد نه….
هر ماشینی باید و باید تو کلاس خودش قیاس شه….خواهش میکنم یکم حرفه ای تر نقد کنین…
ممنون
mojtaba..designer
۱۹ مهر ۱۳۹۲این مسیح رو زیاد جدی نگیرین…..
دلقک پدال شده…نقد های غیرمنطقی و کودکانه میکنه…البته از یه همچین سطح فرهنگی همین انتظار هارو باید داشت..
خودتون قضاوت کنین پراید و با چی مقایسه میکنه؟؟ عرب هارو با کیا مقایسه میکنه ؟؟؟؟
مسیح باور کن بری تو یه مهدکودک اونجا بچه هارو بخندونی باهات بیشتر حال میکنن جوک هم که بلدی بگی..یه شغل عالی…تو این جور سایتها وقت گران بهاتو تلف نکن..
محمد
۱۹ مهر ۱۳۹۲ام دی اس حالت خوبه…اصلا میدونی سدان چیه…..داری کمری رو با جنسیس و کادنزا مقایسه میکنی؟؟؟؟تویوتا آوالون رو با کادانزا و جنسیس و اون آت آشغالایه کریه ای مقایسه کن تا بفهمی فرق کره و ژاپن تو خودرو سازی چیه
محمد
۱۹ مهر ۱۳۹۲از نوع صحبت طرفدارای هیوندا (البته ببخشید) میشه فهمید که آدمای بیکار تازه به دوران رسیدن که عمرا بتونن درک کنن که کمری رو نباید با جنسیس مقایسه کرد….هنوز به اون بلوغ فکری نرسیدید و دارید مثل یه بچه نظر میدید….چون خودتون هم میدونبن که بهترین سدان های تویوتا که آوالون و آونسیس وارد نمیشن چون حجم موتور بالایی دارن…..تو هر تعمیر گاه ماشینی که بری امکان نداره یه ماشین کره ای توش نباشه….برید به سایت global تویوتا و تمامی محصولاتشو ببینید و بیاید باز بگید کره…..کره کره کره…آخه کره چیه….تویوتا باید با مرسدس بنز و ب ام و مقایسه نه با این آشغالای کره ای…..اگه اینطور نبود بهترین و بزرگترین خودرو ساز دنیا نمیشد
mds
۱۹ مهر ۱۳۹۲آوالون یا هر کوفت زهرمار دیگه ای تویوتا کلا در برابر جنسیس سدان. جنسیس کوپه. آزرا. کادنزا. اپتیما. سوناتا. وراکروز. سانتافه. موهاوی.سورنتو لگنی بیش نیست
محمد جون مثل اینکه خیلی داغ کردی عزیزم حقیقته ک باید قبول کرد تعصب بذارید کنار
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲ اسفند ۱۳۹۲ههههه حقیقت میدونی چیه؟؟؟ آشغال های کره ایتون همین جوری جلو تویوتا کم میارن تازه نمیخواد پای لکسوس باز شه … کرولا ، کمری ، هایدلنر ، آونسیس ، پریوس ، آوالون ، پرادو ، GT 86 ، FT1 ، کراون ، راو4 ، لندکروز ، یاریس ، سای ، مارک X ، توندرا ، تاکوما ، هایلوکس و ….
mds
۱۹ مهر ۱۳۹۲فــــــــــــقـــــــــط کـــــــــــره و الـــمان :-x
mojtaba..designer
۱۹ مهر ۱۳۹۲باشه ازاین به بعد به نظر های شما میگیم به به!!!!!
در ضمن شما یاد بگیر ایجا یه سایتی در مورد اتومبیله…..پس خواهشا نقدهات حرفه ای و عاقلانه باشن…در ضمن نظر شما چرت و پرت هم نیس..کاملا از قصد داری با نقدات به شعور آدما توهین میکنی انگار هیشکی هیچی نمیفهمه و همه چیو به مسخره میگیری…
پس متوجه باش که تابه حال خودت باعث شدی من یا امثال من با تندی نقدت کنن حتی لحنشونم تغییر بدن…..یادت باشه که خودت باعث شدی….من عذرخواهی هم کردم شما برگشتی میگی هر هر هر هر…..خودت قضاوت کن.
فکر نکن با این تیپ نقد کردن داری جلب توجه میکنی…نه اینجوری گفتم نقد های تو از سر ندونستن
یا اطلاعات کم نیس که کسی بگه آقا این اشتباهه که میگی…..قصد کردی با رفتارت شعور همه رو بازی بگیری و این شده دلیل جواب دادن هر کسی………
سیامک
۱۹ مهر ۱۳۹۲آقای مسیح عزیز به اطلاعتون برسونم متاسفانه من خودم از محصولات کیا استفاده میکنم و بسیار هم ازشون راضی هستم.قصد من از متن بالا نه دفاع و نه محکوم کردن برندی مثلا تویوتا بود.من فقط روشها را توضیح دادم اصلا کاری هم به این کل کل شما ندارم.برای من هم اصلا مهم نیست کسانی که متنو نخوندن و یا متوجه نشدن دیسلایک بزنن.چون متنو برای لایک و دیسلایک ننوشتم.کاش پدال گزینه حذف نطر رو فعال کنه تا وقتی که افراد درک درستی از نوشته ها ندارن حذفش کنیم.ضمنا این گزینه پاسخ هم حذف شده کار رو خیلی بی مزه کرده.نفر مجبوره پاسخ 3 صفحه قبلو اینجا بنویسه که هیچکی متوجه نشه جریان چیه.در پایان لطفا اسم اون ماشینهائی که با این روش پذیرفته شدن همراه با آدرس نتیجه تست رو ارائه بفرمائید بینهایت ممنون میشم چون علاقه مندی من تحقیق در باره تست تصادف است.سپاسگذار.
محمد
۱۹ مهر ۱۳۹۲باشه تویوتا رو با کیا و هیوندای مقایسه میکنیم
کرولا و التنرا= 1800 سی سی ..1800 سی سی….امکانات التنرا بیشتره پس 1 هیچ تا اینجا واسه کره ایا….
کمری 6 سیلندر با سوناتا و اپتیما….از نظر آپشن کره ای ها بالا و از نظر موتور کمری با 268 اسب بخار و 3500 سی سی…..پس مساوی
تویوتا آوالون و جنسیس و کادنزا : هم از قیافه و آپشن و هم از لحاظ فنی آوالون بهتره پس تا اینجا 3 3 مساوی
تویوتا پرادو و آی ایکس 55 و آی ایکس 45 : پرادو 4000 سی سی 281 اسب بخار و 2 تا ماشین کره ای به ترتیب 3800 سی سی 270 اسب بخار و 3500 سی سی و 268 اسب بخار ضعیف ترند….پرادو از لحاظ امکانات این 2 تا آشغال کره ای رو میخوره 3 دوربین و رادار و 14 ایربگ و مانیتور جلو و سقفی 2 دیفرانسیل و 6 دنده تیپ ترونیک که از اون 2 تا قوی تره …پس 4 3 به نفع تویوتا…البته تویوتا توی این کلا فرچرونر رو هم داره که 4000 سی سی موتور داره ولی ترجیح دادم وارد میدون نکنمش….که البته از سورنتو خیلی قوی تره…
تویوتا راو 4 و آی ایکس 35 و اسپورتیج:از لحاظ فنی راو 4 دو اسب بخار بیشتر داره و امکانات تقریبا برابر…پس این هم مساوی
5 4 به نفع تویوتا
توی وانت ها تویوتا توندرا و هتیلوکس که هیوندای و کیا وانت ندارن پس 6 4 به نفع تویوتا
توی خودرو های مسابقه ای لکسوس تمرکز بیشتری داره و قبول داریم جنسیس کوپه از جی تی 86 قوی تره…پس 6 5 به نفع تویوتا
توی مقایسه ی آزرا و آریون آریون 3500 سی سی و 270 اسب بخار قدرت داره که آزرا 300 سی سی و 258 اسب بخاره و امکانات آریون تز آزرا بیشتره پس 7 5 به نفع تویوتا
و در پایان گل سرسبد تویوتا یعنی لندکروزر و موهاوی…آدم خندش می گیره که بخواد این 2 تا رو باهم مقایسه کنه …..به هر حال لندکروزر 5800 سی سی 8 سیلندر و 381 اسب بخار قدرت داره و موهاوی 4700 سی سی 8 سیلندر که 325 اسب بخاره و از بحاظ آپشن و طراحی انگشت کوچیکه ی لندکروزر هم نیستس …پس 8 5 به نفع تویوتا…
در آخر هیوندای سنتنیال ماشین خوبه و تویوتا ماشینی در این کلاس نداره پس 8 6 به نفع تویوتا…حالا هی بگو کره کره…تویوتا باید با بنز رقابت کنه نه با هیوگدای و کیا
رکورد سریع ترین خودروی الکتریکی رو تویوتا شکونده…در ضمن اف جی کروزر هم فوق العادس…شما یادتون نیست؟؟؟زمان جنگ 80 درصد ماشین های ارتش تویوتا بود
feri
۱۹ مهر ۱۳۹۲اصلا کیا زیر مجموعه هیونداست و هیوندا رو میتسوبیشی ساخته پس این بحث تموم کنید
عینک
۱۹ مهر ۱۳۹۲این مسیح کیه؟ ادم خندش میگیره بین تمام نظر ها نظر ایشونم میخونه :))
میگه پر فروش ترینش که اینه پس بقیش چیه ؟ :دی
مرده ی طرز تفکرت شدم.طبق حرف این شازده یعنی هر چی پر فروش تر و ارزونتر بهتر؟
بزارید باشه میگه ما میخندیم.خوبه.
خب بریم سر بحث تویوتا.اصوصلا خودروسازی که تا این حد بزرگ هست کم پیش میاد پسرفت بزرگی داشته باشه.خب اگر ما بیایم سیر تکاملی تویوتا کرولارو نگاه کنیم میبینیم که سوا از تست تصادف ها بیشترین ارزشش توی رضایت مشتری از هزینه نگهداری به همراه لذت رانندگی بود.در تمام نسل ها پر فروش ترین در تمام جهان بود.خب مگه همکلاس تویوتا کرولا دیگه ماشین نبود؟چرا اونا نتونستن به این موفقیت برسن؟
اگر لک مجله خودرویی هم بیاد یه تست بین 2تا محصول پر فروش تویوتا و هیوندا برقرار کنه شاید در بحث رانندگی و قابلیت فنی برابر باشند اما چیزی که در نهایت برتری یک شرکت رو نشون میده ماندگاری محصول و هزینه صرف شده برای نگهداری هست.چون هدف از ساخت تویوتا کرولا کم هزینه بودن و کارامد بودن هست.
تویوتا کرولای نسل 7 رو که هنوزم توی ایران داره از زیراب تا تهران روزی 2 بار مسافر میبره رو با هیونداهای مدل 1994 مقایسه کنید.اگر نمونه درست حسابی و سالم پیدا کردید.
البته هیوندا و کیا خوب پیشرفت کردند.من از آی 30 خیلی خوشم میاد.کیا هم جالب شده.اما دلیلی برای جر و بحث نیست.واقعا نشانه ی بی فرهنگی هست که به محصول شرکتی بزرگ بگیم اشغال.اول بریم ببینیم تو کشور خودمون چی سوار میشیم…
هیشکی نمیفهمه فقط ما میفهمیم؟به همین راحتی به تویوتا هیوندا یا کیا بگیم اشغال؟اصلا با عقل جور در میاد؟
سامان
۱۹ مهر ۱۳۹۲فضای مجازی هم محاسنی داره و هم معایبی.از جمله معایب اینه که برخی بدلیل اینکه هویتشون پنهان است هیچگونه احساس مسئولیتی در برابر گفته هاشون ندارند البته عمومیت نداره ولی تعدادشون هم کم نیست.یکی از محاسن اینه که نفر حداقل اگر بخواد میتونه خودشو بشناسه,اگه دروغ میگه قطعا دروغگو هست هیچ انسانی بدلیل پنهان بودن هویتش نمیتونه دروغ بگه اگر راستگو باشه.اگر اطلاعات و داده هائی که خودشم دیده ولی اینجا ردشون میکنه مطمئن باشه همچین شخصیتی داره.بهر حال بگذریم یه مطلبی الان داشتم میخوندم که جالبه بدونید خودروسازانی که در سایتشون هیچ نامی از ایران نبردن را نوشته چند تاشو مینویسم.1-هیوندا 2-تویوتا 3-کیا 4-لکسوس 5-هوندا 6-آلفا رومئو 7-نیسان 8-سوبارو 9-اپل و انهائی که نام ایران را نوشتند چند تائیشون را مینویسم1-مرسدس 2-ب ام و 3-مازراتی 4-پژو 5-رنو 6-مزدا 7-میتسوبیشی .به قول معروف میگه برای کسی بمیر که برات تب کنه.خودروسازانی مثل تویوتا و هیوندا و کیا بسرعت در حال پیشرفت هستند اونوقت ما که بلد نیستیم یه پیچ گوشتی درست کنیم چنان با قاطعیت در باره آشغال بودن اونها صحبت میکنیم یکی ندونه فکر میکنه فضا نورد ساز هستیم که این صنایع رو تحویل نمیگیریم. 90درصد این افراد سوار خودروهای وطنی مخصوصا پراید هستند.ولی خوب دلسوزند خودشون مهم نیست اسیب ببینند ولی برای دیگران که سوار ماشین با 10 برابر ایمنی میشوند میگن حیف شماست ,شما باید سوار ماشین با 20 برابر ایمنی این چیزهائی که ما سوار میشویم بشوید.
هیوندایی
۱۹ مهر ۱۳۹۲هی یارو ( مسیح)
هم من خودم هیوندایی دارم هم انواع مدل هاشو داشتم
اما هیچ وقت نگفتم ژاپن اشغال ساز ؟؟؟؟؟؟
ببینم تو تازه به دوران رسیده تاحالا به جز لگن ملی چیز دیگه ای سوار شدی که به سال ها قدمت ژاپن در تمام صنایع +خودرو سازی داری اینقدر ساده توهین میکنی
هر دوتاشون واقعا خوبن ولی تویوتا بیشتر حالا این یکی خراب شد 10 تا ماشین خوبه دیگه که داره ( قابل توجه طرفدارای تویوتا که اینقدر به یک هیوندایی گیر دادن)
بابا ماها چقدر جو گیر میشیم درسته طرفدار یکی هستیم اما دیگه به دروغ اون یکی رو که له نکنیم
بهزاد
۲۰ مهر ۱۳۹۲تمام فرمایشات شما دوست گرامی درست:
ولی اینو در نظر بگیرید که این مدل هنوز نتونسته 700 یا 800 اسب بخار تولید کنه یا سرعتش بیش از 350 تا باشه یا خیلی از قطعاتش از فیبر کربن نیست و هنوز یه توربو 2دوقلو روش نسب نیست و با سری 3 نمیتونه رغابت کته و جایگزین خوبی برای ماشین رویایی مثل سورنتو برای جایگزینی پرادو نیست و امکانات جنسیس رو نداره و به کتاب آسمانی قسم بهتر از اینم هست(تو توهمات) شما نمیدونید من میدونم!!! و چرا قیمتش کمتر از 20 هزار تاست! پس ماشین فقط آلمانی چون درآمد سالیانه ی من بالای 50 هزارتاست و این ژاپنی ها فقط دنبال سودن و دیگران(برند مورد علاقه تو خیابون) حال پخش میکنن!!! به خدا گذشته باعث شده این برند خدا بشه(پناه بر خدا) البته یادمون باشه درش باز بود تا زحمت بسته شدن از سر مشتری کم بشه!!! خوب اگر هم بپرسی کی کلاچ و لنت و صفحه و رینگ پیستون عوض کردی ممکنه یادشون نیاد یا شاید هم بگن 10 سال یا بیشتر یا بگی قطعات رو چجوری گیر میاری طرف بگه یه چند ماهی(حداقل 3 ماه) تو انتظارم!!! پس ماشین فقط ژرمن یا نوادگان یانگوم یا یانکی چون سامی و سیب گاز گرفته دارن دنیا رو کنترل میکنن پس اونا از همه بهتر میفهمن!!! یا هر 2 سال OIL رو عوض کنید و زیاد حساس نباشید و همه چرت میگن ماشین من( زبونم لال پرادو) عین خیالش نیست و هنوز 2 ساله دست بهش نزدم ( اگه صندلیش آتیش نگرفته باشه) چون ساخت انگلیسه( این چینی ها و هندی ها و ژرمن ها هم تو وهمیات خودشون مالک ما شدن هااااا!!!)
و در آخر هم به خاطر کم کاری این سامورایی های پول پرست و حیف نون یه معذرت خواهی حسابی به ملت غیور ماشین دوست گیتی بدهکار باشیم و کی به کیه بزار مصرف سوختمونو یه 15 یا 20 درصدی کمتر اعلام کنیم شاید فرجی شد! حالا کجاشو دیدی ما آپشن داریم بیا در یاب! هیشکی مثل ما نمیتونه(صمد آقا) سقفشو سوراخ کنه! هیشکی مثل ما نمیتونه آپشن داشته باشه! اگر هم داشته باشه با انگشتمون چششو در میاریم! بزرگتر از سری 7 و قدرتمندتر از 528!!!
موتور ما لامبادا میزنه البته شیطونه نمیذاره با قدرت بیشتر از سایرین سریعتر باشیم(شاید حکمتی تو کاره) مگه میشه با صدو شصت هفتاد تا زیر 8ثانیه رفت! ما که 200 تا داریم یه 9 تایی الاف میشیم پس دستایی تو کاره!
تا حالا سر سیلندر سوزوندی؟ کمک شکوندی؟ادوات الکترونیکت از کار افتاده؟ترمرت تعطیل شده؟ رنگ و روی صندلیها بعد 6 ماهی از رو رفته؟ صافکارت بهت گفته نمیشه برو کلشو عوض کن؟ به کتاب آسمانی قسم نون اسمشو میخوره از این بهتر هم هست! پیدا کن پرتغال فروش را!!!
این خارجی ها هم حی اشتباه پشت اشتباه ما که تولید ناخالص ملیمون خیلی زیاده! میان میگن دور رو وره 500 میلیارده! و یه چند میلیونی تیلیاردر داریم و حقمون بالای این حرفاست(بیاییم ماشین نیپونی سوارشیم زکی) فقط یو کی و اگه نشد ژرمن! خدایی اینو با سری 3 و 7 و 10 و 15 و 25 مقایسه کنید کدوم سره! جونه من کدوم سرتره! به کتاب بالا قسم نون اسمشون میخورن فقط این قیمتش چرا زیر 20 تاست نمیدونم!(دستایی تو کاره)…
عینک
۲۰ مهر ۱۳۹۲خب دلیلی نداره اینو با زرمن ها مقایسه کرد.یکی میخواد وزنه بردار شه یکی میخواد دونده …هر دوتاشون مدال طلا گرفتن.حالا کدوم بهترن؟پیدا کن پرتغال فروش را…
خانواده هایی هستند با درامد پایین که نیاز به یه خودرو مناسب ایمن و کم خرج دارند.تعداد اینجور خانواده ها بیشتر از خانواده هایی مرفه هستند.خب یه شرکتی هدفش فروش خودرو به اینجور خانواده هاست .یه شرکتی هدفش فروش خودرو به خانواده های مرفه تر.البته نیاز نیست این موضوع باز بشه.واقعا ساده هست.
تویوتا با مدل کرولا به خوبی تونست این قسمت بازار رو به عهده بگیره.ولی خب شرکتای دیگه هستند وقتی این موقعیت کرولا رو میبینند دندون تیز میکنند که یه سهمی ازین بازار داشته باشند.خب این به نفع تمام مردم هست.چون رقابت بزرگی بین خودروسازان سر میگیره.
بله منم میدونم خودرو فقط المانی.همونجور که خودرو فقط امریکایی.همونجور که خودرو فقط ژاپنی.همونجور که خودرو فقط کره ای.نیاز های متفاوت خودروهای متفاوت.
بهزاد
۲۰ مهر ۱۳۹۲با شما موافقم دوست گرامی.
هر فردی با توجه به بودجه و نیاز کاربریش و ذهنیتش آزاده که یک خودرو انتخاب کنه از خودروی کوچک شهری بگیرید تا suv و وانت بار و ون و اسپرت و…
حالا این نیاز رو ممکنه هیوندای یا تویوتا یا بنز و فراری و… بتونن براش تامین کنند.
متاسفانه بعضی دوستان به جای تبادل اطلاعات و تجربه مثل سایت های IT شروع به تخریب و انتشار اطلاعات اشتباه میکنن و استفاده از کلمات ناشایست که درخور کاربران فهیم ایرانی نیست جو رو بیمار کرده و میان یک خودرو یا خودروساز رو با چند کلمه نابود میکنن!
عینک
۲۰ مهر ۱۳۹۲بله دقیقا همینطوره اقا بهزاد
ما فیلمای هندی رو مسخره میکنیم که طرف با یه مشت یه لشگرو پرتاب میکنه خودمونو نمیبینیم به راحتی با یه خبر ابراز احساسات شدید میکنیم.و در زمینه ی خودرو هندی تر برخورد میکنیم.به جای اینکه سعی کنیم روز به روز به نوع نگاهمون و تفکراتمون پله ی پیشرفت وصل کنیم اومیدم خودمونو بالا پشت بوم صنعت خودرو دیدیم که به همه چی اشراف کامل داریم.قطعا با این طرز تفکر چیزی برای ما عوض نمیشه.اگرم کسی چیزی بگه قبول نمیکنیم چون دیگه پله ای نیست که ازش بالا بریم…
بگذریم.راستی میتویند جوایزی که شرکت تویوتا تا الان گرفته رو بررسی کنید تا با هدف این شرکت اشنا بشید و ببینید تونسته به هدفش برسه یا نه.
سبزترین شرکت جهان…
یه نمونه ی جالبش :80% خودروهایی که تویوتا در 20 سال اخیر تولید کرده هنوز توی جاده ها رفت و امد میکنند.این جایزه ی ارزشمندی هست.
من خودم طراحی ماندگار و ملایم تویوتارو به طرح های هیوندای و کیا ترجیح میدم.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۰ مهر ۱۳۹۲درود.
هر چه بگندد نمکش میزنیم وااای به روزی که بگندد نمک!!!!!
((( ایران و المان )))
بهزاد
۲۰ مهر ۱۳۹۲ممنون از حسن توجه شما دوست گرامی عینک جان.
اگر بخواهیم شرکت تویوتا رو مورد بررسی قرار بدیم میشه چندین کتاب ازش دراورد و کارهایی که این شرکت باعث شده تا این صنعت دچار تحول بشه هم جای خود داره و این پویایی در عملکرد و قیمت فعلا تو کمتر شرکتی(خودرو) دیده میشه و اگر دوستان دلخور از تویوتا ذره ای از فلسفه ی این شرکت آگاهی داشتند اینقدر مباحث طول نمیکشید و این قیاسهایی که میزنن هم که به نظر میرسه پا تو کفش جرمی کردن و صاحب مجلات معتبر خودرویی هستند و این فیلتری که تو ذهنشون هست که دیگه ماشین زیر 500 اسب بخاری و سرعت کمتر از 300 تا رو قبول ندارن و خیلی مسائل دیگه نمیزاره لذتی از این محافل ببیریم.
ASTON MARTin
۸ مرداد ۱۳۹۳تو این مملکت هیچ چیز از جنجال و fight بدور نیست و کل ملت ترجیح میدن هم دیگه رو بخورن(خودم رو هم از این قضیه مبرا نمیدونم)