شکست خاص تویوتا راو 4 پرایم در تست گوزن!
مجله Teknikens Värld سوئد چندین سال است که اقدام به برگزاری تست مشهور گوزن در مسیری نسبتاً تنگ و با مانورهای سنگین میکند. در جدیدترین سری از این تستها تویوتا راو 4 پرایم پلاگین هیبریدی حضور داشته اما شکست این خودرو در تست گوزن بهصورت خاصی رخ داده است. میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی و ولوو XC40 ریشارژ T4 میز نتوانستند نتیجهای موفقیتآمیز داشته باشند.
در ویدئوی منتشر شده میتوانید چندین تست راو 4 پرایم را مشاهده کنید که هر بار بخش عقب خودرو بازی کرده و باعث میشود این کراس اوور ژاپنی نتواند در مسیری تنگ عملکرد خوبی داشته باشد. نهایتاً این خودرو در سرعت 63 کیلومتر در ساعت میتواند بهطور موفقیتآمیز تست گوزن را پشت سر بگذارد و خب با توجه به عملکرد دیگر خودروها این سرعت بسیار کندی بوده و پذیرفتنی نیست.
این موسسه میگوید ظاهراً سیستم کنترل پایداری الکترونیکی برای جلوگیری از لغزش راو 4 پرایم درگیر نشده است. همچنین دستاندرکاران مجله یاد شده این تست را با رانندگان مختلفی انجام دادهاند اما هر بار نتایج ضعیف محصول تویوتا تکرار شده است.
Teknikens Värld همین مشکل هندلینگ را در راو 4 هیبرید عادی هم تشخیص داده بود. پس از تماس با تویوتا برای حل این مشکل ژاپنیها سیستم کنترل پایداری را اصلاح کردند و سپس راو 4 توانست بهطور موفقیتآمیزی تست موردبحث را پشت سر بگذارد.
یکبار دیگر این مجله نتایج به دست آمده را در اختیار تویوتا گذاشته و آنها نیز مشکل را پیگیری کردهاند. تویوتا در بیانیهای گفته است:
ما هماکنون اقدامات لازم برای اطمینان از اینکه راو 4 پلاگین هیبریدی میتواند تستها را پاس کند انجام خواهیم داد.
شایان ذکر است کالیبراسیون سیستم کنترل پایداری ضرورتاً در بازارهای مختلف یکسان نیست. رسانهها با تویوتا آمریکا تماس خواهند گرفت تا بفهمند که آیا تنظیمات راو 4 پرایم در این کشور و اروپا یکسان است یا خیر.