تویوتا تبدیل به اولین خودروساز دنیا خواهد شد که از «بیوهیدرین»، یک نوع لاستیک بیوسنتتیک جدید، برای شیلنگهای ارتباطی سیستم موتور و پیشرانه استفاده میکند. بیوهیدرین که با همکاری «تویوتا»، «زئون کورپریشن» و «سامیتومو ریکو» توسعه داده شده، به جای ترکیب پروکسی رایج «اپیکلروهیدرین»، همراه با متریالهای مشتق از گیاهان تولید میشود.
اولین وسایل نقلیهای که لاستیک بیوهیدرین برای شیلنگهای وکیوم سنسینگ دریافت میکنند، از ماه آینده میلادی تولید خواهند شد. همچنین تویوتا برنامه دارد که تا پایان سال جاری میلادی از این ماده در اتومبیلهای ساخت ژاپن استفاده کند.
این خودروساز ژاپنی انتظار دارد تا با بکارگیری این شیلنگها، تا ۲۰ درصد در تولید آلودگی کربنی کاهش داشته باشد.
شیلنگهای سیستم انجین و پیشرانه نیازمند سطح مقاومت بالایی در مقابل روغن و حرارت هستند. به دلیل اینکه «اپیکلروهیدرین» مقاومت بالایی در برابر روغن، حرارت، دوام در شرایط گرما اوزون و نفوذ بنزین نشان داده، تاکنون مصرف زیادی برای قسمتهایی مانند شیلنگها در خودروهای تولیدی داشته است.
تولید لاستیک بیوهیدرین از تکنولوژیهای کامپوند مختلفی برای ترکیب متریالهای مشتق از گیاهان و مشتقات نفتخام در سطح مولکولی استفاده میکند؛ فرآیندهایی که در آن سطح مقاومت مناسب این لاستیک و دوام آن به منظور کاربرد در شیلنگهای وکیوم سنسینگ اطمینان حاصل میشود.
همچنین تویوتا برنامه دارد تا از بیوهیدرین در سایر قسمتهای لاستیکی خودروها مانند شیلنگهای ترمز و سیستم سوخترسانی استفاده کند.
کاربرد لاستیک بیوهیدرین، یکی از اهداف زیستمحیطی است که خودروساز در اکتبر ۲۰۱۵ از آنها سخن گفته است؛ اهدافی که از آنها با عنوان «چالش زیستمحیطی تویوتا ۲۰۵۰» یاد میشود.
بهنام طیبی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵تویوتا درحال ترکوندن
شکوفه های کویری
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵آفرین به تویوتا ، اهداف مهمی را دنبال میکند
امیر.عارف
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵زنده باد فکر برتر. اون کسی تو کارش موفق میشه که تو کارش همیشه دوست داره برترینها را داشته باشه نه کسی که دوست داره برترین صندلیها را داشته باشه
احمد باقری
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵احسنت. صد آفرین.
حسين
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵درود. بعله، اینه که یه کمپانی رو بالا میبره و یکی دیگه بهش نمیرسه. یه شرکت باید در همه زمینه ها پیشرو و پیشرفته باشه. قرار نیست یه ماشین قدرت و شتاب بالایی داشته باشه و خوشگل باشه تا بشه بهش گفت “ماشینِ خوب». تویوتا میتونست این هزینه رو برای طراحی یا اضاف کردن آپشن یا خیلی چیزای دیگه بکنه اما اونجوری تبدیل میشد به یک شرکت یک بُعدی. اون چیزی که یه ماشین رو خوب میکنه تعادله. تعادل بین طراحی، کارایی، آپشن، راحتی، مصرف، هندلینگ و … ینی توی یه زمینه با اختلاف از رقباش جلو نباشه و توی یه زمینه دیگه با اختلاف عقب. ماشین کامل ماشینیه که بتونه تعادل رو حفظ کنه.
قطعا استثنا هم وجود داره اما این تعریف من از ماشین کامل و کمپانی کامل بود.
خسته شده
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵شما طوری میگی یک بعدی که انگاربقیه شکرت ها فقط سرعت و شتاب زیاد میکنن در بقیه موارد آشغالن شک نکن شرکت های هم در همه موارد خوب کار میکنن اینجوری نیست که آشغال بسازن که فقط سرعت و شتاب داشته باشه به همون انداره هم کیفیتشو دارن قطعا هم تویوتا کاملترین ماشین نیست کاملترین یعنی اینکه در هرجای دنیا فروشی خوب داشته باشی بسته به نوع اتومبیلی که تولید میکنی خانوادگی یا ارزون یا لوکس وشاسی یا هر نوعش که این یعنی کاره فوق العاده سختیه
حسين
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز اولا خسته نباشی. دوما من کی گفتم بقیه آشغال میسازن؟ من همچین حرفی زدم؟ اگر اون عبارت «یک بعدی» مشکل داره، من اصلاحش میکنم. بجاش بذار “چند بعدی”. اما با چند بعدی بودن هم نمیشه کامل بود. حرف من اینه که یه ماشین باید به اندازه کاراییش قیافه داشته باشه، به اندازه ایمنیش آپشن داشته باشه، به اندازه قیافش کارایی داشته باشه و … (کلا همه چیزش با هم بخونه). اگر قراره یه ماشین معمولی و ارزان قیمت باشه نیاز نیست سان روف و ورود بدون کلید و ماساژور صندلی داشته باشه! رویِ صحبت من با چینی ها و کره ای هاس. (««البته بجای خودش از کره ای ها هم دفاع میکنم»» اما به نظرم تویوتا با وجود تمام امکاناتی که کمتر از هیوندای و کیا داره، باز هم کاملتره، درست تره، اصولی تره)
ali a.j.g
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵درود متقابل حسین جان
تعریف واقعا کامل و خوبی بود از جنابعالی بابت گذاشتن این کامنت خیلی تشکر می کنم
حسين
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خواهش میکنم، قربان شما
ارادت