تویوتا

تویوتا سوپرای پیشرانه وسط، رویایی که به واقعیت تبدیل نشد!

به نظر می‌رسد تویوتا سوپرای جدید که امیدهای زیادی به آن می‌رود همانی خواهد بود که انتظارش را داریم. البته در سال‌های قبل سوپرا را به عنوان خودروی اسپورت بسیار متفاوتی می‌شناختیم.


مدیر ارشد گازو ریسینگ آقای تتسویا تادا در مصاحبه با تاپ گیر تأیید کرده نسخه‌ی اسپورت تر و متمرکز روی پیست از سوپرا تولید خواهد شد. این مدیر ارشد فاش کرده یک زمانی تویوتا طراحی پیشرانه وسط را برای این خودرو در نظر گرفته بود.

تادا گفته است:

در مراحل برنامه‌ریزی تولید این خودرو ما طراحی پیشرانه وسط را پیشنهاد کرد و ب ام و نیز از این پیشنهاد خشنود بود اما آکیو تویودا با این ایده مخالفت کرد.

اگرچه خودروهای پیشرانه وسط توازن بهتری در مقایسه با نسخه‌های پیشرانه جلو دارند اما تادا گفته که قرار دادن پیشرانه در جلو مزیت‌های زیادی به همراه دارد.


او اظهار می‌دارد:

ما به خاطر احساس و کنترل خودرو همچنان طراحی پیشرانه جلو را انتخاب کردیم. ما می‌دانیم یک خودروی پیشرانه جلو را چگونه کنترل کنیم زیرا قبلاً توانایی آن را داشته‌ایم.

اگرچه تویوتا سوپرا همانند پورشه کیمن یا آلپاین A110 خودرویی پیشرانه وسط نیست اما همچنان خودرویی خاص طرفداران خواهد بود و از این نظر دنباله‌روی پسرعموهای خود یعنی تویوتا GT86 و سوبارو BRZ می‌باشد.


مدل پرچم‌دار سوپرا با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی B58B30 مشترک با ب ام و عرضه خواهد شد. این پیشرانه قدرت حدود ۳۳۵ اسب بخار داشته و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. نیرو نیز از طریق گیربکس به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. شایان ذکر است احتمال عرضه‌ی گیربکس دستی در این نسخه کم می‌باشد.

نسل جدید تویوتا سوپرا سال آینده معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    تویوتا سوپرا فقط یه ماشین نیست یک نماد برای ژاپن هست مثل هوندا NSX، نیسان GTR، میتسوبیشی Eclipse و…
    قبول دارم سوپرا در تمام نسل ها خوب نبوده ولی نسلی که من باهاش خاطره دارم و رویای کودکیم بوده و حضورش در سری فیلم های سریع و خشن با رانندگی مرحوم پاول واکر عشق و علاقه ام بهش بیشتر شد مدلJZA80 بود که واقعا ماشین معرکه ی بود و هست. ماشینی که همه دوسش دارن و چه مدل استاندار و چه مدل تیونینگ شده ماشینی بود که میتونست خیلی از ماشین ها رو در سرعت و هندلینگ نابود کنه.
    امیدوارم نسل جدید حداقل مثل مدل JZA80 باشه و یا بهتر.

  2. محمد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (304 ديدگاه)

    ولی پیشرانه وسط یه چی دیگس … حتی کوروت هم که یکی از موفق ترین نمونه های موتور جلو هست داره روی کوروت موتور وسط کار میکنه

  3. mehran911

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    خیییییییلی منتظرم ببینم چی از آب در میاد
    .
    فکر کنم بیشتر از ۱۰ سالی باشه که بعد از خبر توسعه نسخه جدیدش مردم منتظرش هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا