در دوازدهم سپتامبر سال جاری بود که NHTSA آمریکا فراخوانی با شماره 19V653000 را اعلام کرد. این یک فراخوان ایمنی برای حلقه راهنمای کمربند ایمنی تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ بود که دلیلش نیز احتمال عدم جوشکاری مناسب و کامل اعلام شده بود؛ اما خبر خوب اینکه تنها ۷ دستگاه سوپرا تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفته و ۴ نمونه قبل از این، بازبینی شدهاند؛ اما خبر بد اینکه این فراخوان توسط تویوتا انجام نشده بلکه کار بامو است!
اما چرا به این خبر گفتیم خبر بد؟ بدون هرگونه سؤالی، بزرگترین انتقاد به سوپرای جدید ارتباط زیاد آن با بامو بوده است. تقریباً تمامی آنچه زیر پوست نسل جدید سوپرا میگذرد با بامو Z4 مشترک بوده و حتی حس متمایز بامو در کابین این خودروی ژاپنی نیز وجود دارد؛ اما بدنهی سوپرا کاراکتر خاص خودش را داشته ولی خب ژاپنیها از زمان معرفی این کوپهی اسپورت تحتفشار بودهاند.
واضح است که ساختار کلی سوپرا با بامو مشترک است؛ اما فراخوان این خودرو به خاطر قطعهای که مکانیکی نیست خبر چندان خوبی برای تویوتا سوپرایی که نسخهی ریبج شده از بامو نیست محسوب نمیشود؛ اما اینکه چرا تویوتا فراخوان موردبحث را اعلام نکرده یک سؤال بزرگ است. نگاه به جزئیات نشان میدهد که شاید این موضوع به مشکلات تأمینکننده مرتبط باشد و اگر تأمینکننده این قطعه با بامو کار کند میتواند چنین فراخوانی توسط باواریاییها اعلام شود.
بههرحال تنها ۳ سوپرا با نقص احتمالی در حلقه راهنمای کمربند ایمنی باقی ماندهاند و اگر هم مشکلی در این ۳ خودرو پیدا شود خود خودروها باید تعویض گردند! بله بامو میگوید این محصولات تویوتا در صورت وجود مشکل باید بهصورت کلی تعویض شوند و تویوتا هم این موضوع را در نامهای به نمایندگیها تائید کرده است. اینکه کدام برند تصمیم نهایی دربارهی این موضوع را گرفتهاند یک موضوع مرموز است.
فراخوان تنها ۳ دستگاه خودرو در صنعت خودرو اصلاً به چشم نمیآید. البته اینکه بامو فراخوان سوپرا را اعلام کرده مهر تائید دیگری بر این موضوع است که سوپرا یک کوپهی خالص ژاپنی نیست.
MOHAMAD.n.r
۹ مهر ۱۳۹۸سوپر کلا یه ماشین پر حاشیه بود ،هست و خواهد بود. از طراحیش و مشترک بودن با ب ام و بگیر تا زیاد تر بودن قدرتش نسبت به اعلام کارخانه و درگ هاش و … و الان هم فراخوان جالبش(تنها ۷ دستگاه).
به نظر من باید ماشین خیلی خوبی باشه که اینقدر رسانه ها روش مانور میدن.
هر وقت اومدم تو پدال یه خبری ازش بوده.
طراحیش هم از نظر شخصی بنده خوبه و اصالت سوپرای قدیمی رو داره.
یه سوال برام پیش اومده که از کجا میفهمن کدوم ماشین قطعه معیوب توش بکار رفته و از بین این همه ماشین فقط میگن هفت عدد مشکل داره???؟؟؟؟؟؟
آیا بارکد تمام قطعات ثبت میشه هنگام مونتاژ و جزئیات تمام قطعات رو موجود دارن؟؟؟؟؟؟
دوستان ممنون میشم پاسخ بدید.
امیر
۹ مهر ۱۳۹۸بله بارکد تمام قطعات ایمنی و CSR ثبت میشود حتی به راحتی میتوان نام اپراتور مونتاژ، ساعت و تاریخ نصب قطعه بر روی خودرو، نام سازنده قطعه و سایر اطلاعات را از این بارکد ها و سیستم ثبت عیوب کیفی که در تمامی خودرو سازان با اسامی مختلف مو جود است بدست آورد به علاوه هر خودرو ساز سازوکاری جامع برای تولید خودرو دارد که از 0 تا 100 تولید خودرو را در بر می گیرد برای مثال سیستم تولید گروه رنو نیسان به SPR معروف است و برای تویوتا SPT نام دارد.
MOHAMAD.n.r
۹ مهر ۱۳۹۸خیلی خیلی ممنون بابت راهنماییتون????
یانکی
۹ مهر ۱۳۹۸همون بهترین اسم براش z4 پلاستیکیه.خاک بر سر تویوتا که نمیتونه یه کوپه چس مثقالی بسازه.ارزش فیات 125 خیلی بالاتر از سوپراست ااغر موتور گیربکسش برا خودشه.
Mohammadreza
۹ مهر ۱۳۹۸اگه سوپرا پلاستیکیه پس ماسلکار های امریکایی چی حساب میشن؟
همه (منجمله تمام مجلات امریکایی که سوپرا رو تست کردن)میدونن کیفیت متریال داخلی سوپرا یه سر و گردن از ماسلکارهای امریکایی بهتره.
درضمن درهر پیستی تایم گیری کردن تایمش از ماستانگ Gt و کامارو و داج سریعتر بوده
با این تفاسیر اگه سوپرا رو پلاستیکی حساب کنیم پس وای بحال ماسل کارهای امریکایی
واقعا ادمای عجیبی تو این سایت پیدا میشه
SS
۹ مهر ۱۳۹۸کوپه ژاپنی خالص!!!
ظاهرا نویسنده در قرن بیستم زندگی میکنه که فکر میکنه هنوز چیزی به نام کوپه ژاپنی خالص یا کوپه آلمانی خالص وجود داره. در حال حاضر تمام خودروسازها کم و بیش از تکنولوژی های مشترک استفاده میکنن و در مورد تویوتا هم اولین بار نیست که چنین اتفاقی میافته و مدل 86 هم همین وضعیت رو داشت.
البته مدیران شرکت تویوتا میدونن که مشتری های واقعی (خریداران) این خودرو به این مسائل اهمیتی نمیدن و این فن بوی های نسل قدیم این ماشین هستن که این حرف ها رو میزنن
pooriya.bmw.germany
۹ مهر ۱۳۹۸اگر بخواهیم اینطوری به موضوع نگاه کنیم هیچ ماشینی خالص نیست!!!
لامبورگینی سوپر اسپورت خالص ایتالیایی نیست چون با همکاری آئودی ساخته میشه
رولزرویس لوکس خالص بریتانیایی نیست چون با همکاری ب ام و ساخته میشه
بنتلی هم با همکاری فولکس واگن ساخته میشه
بوگاتی هم سوپر کار فرانسوی نیست ساخت فولکس واگنه
نیسان جی تی آر با همکاری و استفاده از تجربیات رنو در فرمول وان ساخته شده
و هزاران مورد دیگر
این نشان دهنده تأمل و همکاری بین خودروسازان هست که باعث میشه محصول نهایی بی عیب و کامل تری به دست مصرف کننده برسه
مسعود
۹ مهر ۱۳۹۸حالا مثلا کوپه خالص ژاپنی نباشه چه اتفاقی میوفته ؟! مگه صحبت از لامبورگینی و فراری که تو ایتالیایی بودنش تعصب باید داشت …!!!
Alireza
۹ مهر ۱۳۹۸ما ک این حرفارو نداریم بگو بیان کارخونه ما قدمشون رو چشم
فک کنم همچین چیزی بهم گفتن