افزایش عرضهی خودروهای الکتریکی شده با طیفی از مشکلات جدید همراه بوده است. درحالیکه خودروهای مرسوم با ریسک تصادف، آتشسوزی، آلاینده کربن مونوکسید و دیگر خطرات روبرو هستند، محصولات هیبریدی و الکتریکی نیز ریسک فوت شدن در اثر برقگرفتگی و آتشسوزی الکتریکی را نیز به این قضیه اضافه کردهاند.
افراد کمی بهتر از تویوتا به این قضیه مسلط هستند زیرا این خودروساز بیش از هر کمپانی دیگری اقدام به تولید محصولات هیبریدی میکند؛ و البته همین موضوع منجر به فراخوان حدود ۲۰۰ هزار دستگاه پریوس کرده است.
بنا به گفتهی تویوتا، منبع این مشکل تماس وایر پیشرانه با پوشش آن است که باعث اتصال کوتاه الکتریکی شده و ریسک آتشسوزی را به وجود میآورد. این مشکل تعداد ۱۹۲ هزار دستگاه از پریوس های مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ را در آمریکا شامل میشود. همهی این خودروها برای بررسی فراخوان شدهاند و اگر هسته اصلی وایر بیرون زده باشد یک وایر جدیدی برای آن در نظر گرفته خواهد شد. در غیر این صورت تکنسینهای تویوتا با یک چسب یا لنت نواری حفاظتی به وجود خواهند آورد.
بیش از ۶۵ هزار دستگاه از این خودرو در سال پیش و حدود ۹۹ هزار دستگاه نیز یک سال پیش از آن فروخته شدهاند. حدود ۱۱۴ هزار دستگاه از پریوس نیز یک سال قبلتر از آن به دست مشتریان رسیده بودند؛ بنابراین فراخوان موردبحث تعداد قابلتوجهی از مدلهای فروخته شده را شامل میشود. تویوتا چیزی درباره تعداد موارد آتشسوزی گزارش شده در جریان این اتفاق را بازگو نکرده است.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۶ شهریور ۱۳۹۷امیدوارم تو نسل بعدی تویوتا از زبان طراحی سایر محصولاتش برای پریوس استفاده کنه این نوع طراحی اصلا دلچسب نیست
بهزاد
۱۶ شهریور ۱۳۹۷پریوس هایی که تو ایرانن تکلیفشون چیه؟ هر بار که بخوای در ماشینو باز کنی ازین بترسی که برق بگیرتت؟ یاد ماشین لباسشویی افتادم که میگفتن از برق بکشید بعد درشو باز کنید!!!