تویوتاجنرال موتورز

به خاطر کمبود چیپ، فروش تویوتا در آمریکا از جنرال موتورز بیشتر شد

جنرال موتورز دیگر پرفروش‌ترین خودروساز ایالات‌متحده نیست زیرا تویوتا در سه‌ماههٔ دوم امسال از رقیب آمریکایی خود پیشی گرفته است. البته تویوتا با اختلافی بسیار جزئی جلو افتاده است زیرا فروش آن در سه ماه گذشته در امریکا ۶۸۸,۸۱۳ دستگاه بوده درحالی‌که در این مدت جنرال موتورز ۶۸۸,۲۳۶ دستگاه خودرو فروخته است. تویوتا اما با اختلاف زیادی فورد را پشت سر گذاشته است زیرا این شرکت در سه‌ماههٔ دوم تنها ۴۷۵,۳۲۷ دستگاه فروش داشته است.

این موضوع می‌تواند برای جنرال موتورز بسیار ناراحت‌کننده باشد زیرا آخرین باری که این شرکت عنوان پرفروش‌ترین خودروساز ایالات‌متحده را از دست داد، سه‌ماههٔ سوم سال ۱۹۹۸ بود که مغلوب فورد شد. البته جنرال موتورز در فروش سالانه همچنان پیشتاز است زیرا این شرکت از ژانویه تاکنون در ایالات‌متحده ۱,۳۳۰,۴۸۶ دستگاه خودرو به فروش رسانده که از فروش ۱,۲۹۱,۸۷۹ دستگاهی تویوتا در این مدت بیشتر است.

دلیل اصلی کاهش فروش جنرال موتورز در سه‌ماههٔ دوم امسال کمبود چیپ بوده است. این مشکل موجب شده غول خودروسازی آمریکا تولید برخی از محصولات خود را موقتاً متوقف کند. این در حالی است خودروسازان ژاپنی و به‌ویژه تویوتا بهتر از رقبای آمریکایی خود توانسته‌اند این بحران را مدیریت کنند. کمبود چیپ روی موجودی محصولات جنرال موتورز تأثیر بزرگی داشته و آن‌را از ۳۳۴,۶۲۸ دستگاه در پایان سه‌ماههٔ اول امسال به ۲۱۱,۹۷۴ دستگاه در پایان سه‌ماههٔ دوم کاهش داده است. به همین دلیل، این شرکت همچنان روی استفاده از چیپ‌های موجود در محصولاتی که بیشترین تقاضا را دارند تمرکز خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. zeg

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    ماشینای آمریکایی با تعداد چیپ بیشتری تولید میشن پس این مشکل بیشتر دامنشون رو گرفته
    اینکه جنرال موتورز تو ماشیناش چیپ های بیشتری نسبت به تویوتا استفاده میکنه نشان از دید آینده نگرانه تر و احترام بیشتر به مشتری است

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. امین

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (520 ديدگاه)

      سطر اخرت چه نتیجه گیری مسخره ای😂😂 چه ربطی داشت الان؟ اتفاقا نشون دهنده بیشتر بودن تحهیزات الکترونیکی و خرابی های بیشتر و قابلیت اطمینان پایین هست

    2. محمدرضا

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      در عوض این سادگی محصولات تویوتا هست که عمرشون رو بیشتر میکنه.
      من علاقه داشتم لندکدوز همون ۵.۷ لیتریه تنفس طبیعیو به جای این ۳۵۰۰cc توربو شارج پیچیده قطعا عمرش کم تر از مدل قدیمیه استفاده کنه .

      موافقم 3
      مخالفم 1
    3. Mohammadreza

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (870 ديدگاه)

      @zeg
      تکبیر

      موافقم 4
      مخالفم 1
    4. کیان

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      دقیقا بحث احترام به مشتری و اینده نگری از کجا مطرح شده ؟
      خصوصا بحث آینده نگری
      ممنون میشم از شما کارشناس صنعت خودرو نظر خودتون و بفرمایید

      موافقم 4
      مخالفم 1
    5. Reza Waffen SS

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      استفاده از چیپ چه ربطی به آینده نگری و احترام به مشتری داره؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
    6. میثم

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      @zeg
      شما آمار تعداد چیپهای مورد استفاده این دو شرکت در محصولاتشون رو دارین که انقدر قطعی نظر میدین؟؟
      استانداردهای جدید ایمنی و آلایندگی، تمام شرکتها رو ملزم به استفاده از یه سری تکنولوژیها کرده که اگه رعایت نشه تاییدیه نمیگیرن
      تمام اون تکنولوژیها به چیپ نیاز دارن.
      تمام محصولات تویوتا که میبینی در آمریکا فروش میرن اون تاییدیه ها رو پاس کردن وگرنه اجازه فروش نداشتن.
      این همه ماشین هیبریدی که تویوتا در آمریکا می فروشه برای تطبیق و هماهنگی موتور درونسوز و الکتریکی در شرایط مختلف کاری و آب و هوایی نیاز به محاسبات خاصی است که چیپها این وظایف رو بعهده دارن.
      اگه به استناد مقاله باشه که گفته مدیریت بهتر نگفته محصولات ساده تر

      1. Iman99

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نه. چون مدیریت محصولی که ساده تره آسون تره طبیعتا خودرویی مثل کادیلاک که کوهی از تکنولوژی هست خیلی به چیپ های بیشتری نیاز داره درنتیجه فراهم کردن قطعات و چیپ بیشتر سخت تر هم میشه معلومه دیگه این خودت رو گول نزن تو پیشرفته بودن خودروهای اروپایی و امریکایی مثل مرسدس بنز و کادیلاک خدا هستن در برابر محصولات ژاپنی.

  2. امیر

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    به هر حال مشتری های خودشون رو دارن.
    ولی به نظرم شورولت دیگه برای مردم جذابیت نداره. یه جوری شده.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Mad.z.Max

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      چجوری شده دقیقا؟ شورلت کوروت که رو ابراس از شدت محبوبیت! شوی سیلورادو که پرفروشترینه عین همیشه، تازه دیروزم که خبرش اومد زده رو دست اف ۱۵۰، شورلت بلیزر تقریبا پرفروشترین کراس اوور بازار آمریکاس و اکوئناکس همینطور، بولت از پرفروشای الکتریکیه، یه کاماروعه که کم میفروشه اونم فدای سیاست شرکت شده! همون شوی مالیبو تا قبل از کنار گذاشتنش توی سال آخر فروشش که اتفاقا بدترین سال هم بود ۴۰ و خورده ای هزارتا فروخت (خودرویی که درحال حذف از سبد محصولات بود)
      در ضمن جنرال موتورز شامل چندتا زیر برند که شورولت فقط یکیشه

    2. با مهربونی جهان زیباتره

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      قابلیت اطمینانش خیلی پایین بود یه زمانی الانو نمیدونم

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. mos

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    خیلی حیف شد که پیش بینی های بعضی کارشناسان پدال برعکسش داره رخ میده :((

    1. ایران

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (341 ديدگاه)

      بله

    2. بهزاد

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2545 ديدگاه)

      منتظرن بلای نوکیا سر تویوتا بیاد چون کارشناسان گفتن!

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. میثم

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        😂😂😂
        👍👍👍

  4. امیرحسین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب دهقان.
    ببخشید سوالم مرتبط با این پست نیست:دوستان جگوار XJ تکقف تولید شد؟

    1. امیر

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      قوی ترین مدل جگوار xj بله توقف تولید شد.

  5. Moein

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (913 ديدگاه)

    خدایی من بودم فورد و دوج رو به جنرال موتور ترجیح میدادم تو همه سگمنت ها

    1. Mad.z.Max

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      نگو داداش
      کوروت، سیلورادو، انواع مدلای کادیلاک مثل سری های بلک وینگ یا اسکالید، تاهو…
      اینا همه زیرمجموعه جی ام سی هستن و غولای دوست داشتنی و رقابتی بازار..

      1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        یوکان سیرا بلیزر و…. ولی همچنان میگم شورولت کمی داره حیف میشه میتونه بهتر باشه .

  6. امیرحسین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    بله تشکر جناب امیر🌹
    جناب Moein درست میفرمائید در بحث ماسکل کارها بهترند ولی بنظرم در بحث شاسی بلند کادیلاک که زیر مجموعه جنرال موتور هست بهتره و حتی شورولت برای مدل کوروت بنظرم بهتره.

    1. Moein

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (913 ديدگاه)

      قبول دارم
      کوروت و اسکالید فعلا تا حدودی از زیر دست GM در رفتن
      کلا جنرال موتور از وقتی اون بلا رو سر اسم در ابهت بلیزر آورد فهمیدم اینا هم رفتن دنبال سود و پول بیشتر

      1. Mad.z.Max

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بقیه کمپانی ها دنبال ارزش معنوی و پاداش اخروی بیشترن؟

      2. R@m!n

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        از ژاپن و کره تا آلمان و انگلیس و همین آمریکا و… محض رضای خدا و خشنودی خلق ماشین نمی سازن. همشون دنبال سودن.

  7. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    من جای شرکتای خودرو سازی باشم یه کارخونه تولید چیپ تو تایوان میزنم درامدشم بیشتره

  8. akrh78

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    سیلورادوی توی عکس رو کف خواب کنی عجب جیگری میشه ها
    یاد رم srt10 افتادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا