جنرال موتورز دیگر پرفروشترین خودروساز ایالاتمتحده نیست زیرا تویوتا در سهماههٔ دوم امسال از رقیب آمریکایی خود پیشی گرفته است. البته تویوتا با اختلافی بسیار جزئی جلو افتاده است زیرا فروش آن در سه ماه گذشته در امریکا ۶۸۸,۸۱۳ دستگاه بوده درحالیکه در این مدت جنرال موتورز ۶۸۸,۲۳۶ دستگاه خودرو فروخته است. تویوتا اما با اختلاف زیادی فورد را پشت سر گذاشته است زیرا این شرکت در سهماههٔ دوم تنها ۴۷۵,۳۲۷ دستگاه فروش داشته است.
این موضوع میتواند برای جنرال موتورز بسیار ناراحتکننده باشد زیرا آخرین باری که این شرکت عنوان پرفروشترین خودروساز ایالاتمتحده را از دست داد، سهماههٔ سوم سال ۱۹۹۸ بود که مغلوب فورد شد. البته جنرال موتورز در فروش سالانه همچنان پیشتاز است زیرا این شرکت از ژانویه تاکنون در ایالاتمتحده ۱,۳۳۰,۴۸۶ دستگاه خودرو به فروش رسانده که از فروش ۱,۲۹۱,۸۷۹ دستگاهی تویوتا در این مدت بیشتر است.
دلیل اصلی کاهش فروش جنرال موتورز در سهماههٔ دوم امسال کمبود چیپ بوده است. این مشکل موجب شده غول خودروسازی آمریکا تولید برخی از محصولات خود را موقتاً متوقف کند. این در حالی است خودروسازان ژاپنی و بهویژه تویوتا بهتر از رقبای آمریکایی خود توانستهاند این بحران را مدیریت کنند. کمبود چیپ روی موجودی محصولات جنرال موتورز تأثیر بزرگی داشته و آنرا از ۳۳۴,۶۲۸ دستگاه در پایان سهماههٔ اول امسال به ۲۱۱,۹۷۴ دستگاه در پایان سهماههٔ دوم کاهش داده است. به همین دلیل، این شرکت همچنان روی استفاده از چیپهای موجود در محصولاتی که بیشترین تقاضا را دارند تمرکز خواهد داشت.
zeg
۱۴ تیر ۱۴۰۰ماشینای آمریکایی با تعداد چیپ بیشتری تولید میشن پس این مشکل بیشتر دامنشون رو گرفته
اینکه جنرال موتورز تو ماشیناش چیپ های بیشتری نسبت به تویوتا استفاده میکنه نشان از دید آینده نگرانه تر و احترام بیشتر به مشتری است
امین
۱۴ تیر ۱۴۰۰سطر اخرت چه نتیجه گیری مسخره ای😂😂 چه ربطی داشت الان؟ اتفاقا نشون دهنده بیشتر بودن تحهیزات الکترونیکی و خرابی های بیشتر و قابلیت اطمینان پایین هست
محمدرضا
۱۴ تیر ۱۴۰۰در عوض این سادگی محصولات تویوتا هست که عمرشون رو بیشتر میکنه.
من علاقه داشتم لندکدوز همون ۵.۷ لیتریه تنفس طبیعیو به جای این ۳۵۰۰cc توربو شارج پیچیده قطعا عمرش کم تر از مدل قدیمیه استفاده کنه .
Mohammadreza
۱۴ تیر ۱۴۰۰@zeg
تکبیر
کیان
۱۴ تیر ۱۴۰۰دقیقا بحث احترام به مشتری و اینده نگری از کجا مطرح شده ؟
خصوصا بحث آینده نگری
ممنون میشم از شما کارشناس صنعت خودرو نظر خودتون و بفرمایید
Reza Waffen SS
۱۴ تیر ۱۴۰۰استفاده از چیپ چه ربطی به آینده نگری و احترام به مشتری داره؟
میثم
۱۴ تیر ۱۴۰۰@zeg
شما آمار تعداد چیپهای مورد استفاده این دو شرکت در محصولاتشون رو دارین که انقدر قطعی نظر میدین؟؟
استانداردهای جدید ایمنی و آلایندگی، تمام شرکتها رو ملزم به استفاده از یه سری تکنولوژیها کرده که اگه رعایت نشه تاییدیه نمیگیرن
تمام اون تکنولوژیها به چیپ نیاز دارن.
تمام محصولات تویوتا که میبینی در آمریکا فروش میرن اون تاییدیه ها رو پاس کردن وگرنه اجازه فروش نداشتن.
این همه ماشین هیبریدی که تویوتا در آمریکا می فروشه برای تطبیق و هماهنگی موتور درونسوز و الکتریکی در شرایط مختلف کاری و آب و هوایی نیاز به محاسبات خاصی است که چیپها این وظایف رو بعهده دارن.
اگه به استناد مقاله باشه که گفته مدیریت بهتر نگفته محصولات ساده تر
Iman99
۱۶ تیر ۱۴۰۰نه. چون مدیریت محصولی که ساده تره آسون تره طبیعتا خودرویی مثل کادیلاک که کوهی از تکنولوژی هست خیلی به چیپ های بیشتری نیاز داره درنتیجه فراهم کردن قطعات و چیپ بیشتر سخت تر هم میشه معلومه دیگه این خودت رو گول نزن تو پیشرفته بودن خودروهای اروپایی و امریکایی مثل مرسدس بنز و کادیلاک خدا هستن در برابر محصولات ژاپنی.
امیر
۱۴ تیر ۱۴۰۰به هر حال مشتری های خودشون رو دارن.
ولی به نظرم شورولت دیگه برای مردم جذابیت نداره. یه جوری شده.
Mad.z.Max
۱۴ تیر ۱۴۰۰چجوری شده دقیقا؟ شورلت کوروت که رو ابراس از شدت محبوبیت! شوی سیلورادو که پرفروشترینه عین همیشه، تازه دیروزم که خبرش اومد زده رو دست اف ۱۵۰، شورلت بلیزر تقریبا پرفروشترین کراس اوور بازار آمریکاس و اکوئناکس همینطور، بولت از پرفروشای الکتریکیه، یه کاماروعه که کم میفروشه اونم فدای سیاست شرکت شده! همون شوی مالیبو تا قبل از کنار گذاشتنش توی سال آخر فروشش که اتفاقا بدترین سال هم بود ۴۰ و خورده ای هزارتا فروخت (خودرویی که درحال حذف از سبد محصولات بود)
در ضمن جنرال موتورز شامل چندتا زیر برند که شورولت فقط یکیشه
با مهربونی جهان زیباتره
۱۴ تیر ۱۴۰۰قابلیت اطمینانش خیلی پایین بود یه زمانی الانو نمیدونم
mos
۱۴ تیر ۱۴۰۰خیلی حیف شد که پیش بینی های بعضی کارشناسان پدال برعکسش داره رخ میده :((
ایران
۱۴ تیر ۱۴۰۰بله
بهزاد
۱۴ تیر ۱۴۰۰منتظرن بلای نوکیا سر تویوتا بیاد چون کارشناسان گفتن!
میثم
۱۴ تیر ۱۴۰۰😂😂😂
👍👍👍
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۴۰۰سلام.
تشکر از جناب دهقان.
ببخشید سوالم مرتبط با این پست نیست:دوستان جگوار XJ تکقف تولید شد؟
امیر
۱۴ تیر ۱۴۰۰قوی ترین مدل جگوار xj بله توقف تولید شد.
Moein
۱۴ تیر ۱۴۰۰خدایی من بودم فورد و دوج رو به جنرال موتور ترجیح میدادم تو همه سگمنت ها
Mad.z.Max
۱۴ تیر ۱۴۰۰نگو داداش
کوروت، سیلورادو، انواع مدلای کادیلاک مثل سری های بلک وینگ یا اسکالید، تاهو…
اینا همه زیرمجموعه جی ام سی هستن و غولای دوست داشتنی و رقابتی بازار..
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۴ تیر ۱۴۰۰یوکان سیرا بلیزر و…. ولی همچنان میگم شورولت کمی داره حیف میشه میتونه بهتر باشه .
امیرحسین
۱۴ تیر ۱۴۰۰بله تشکر جناب امیر🌹
جناب Moein درست میفرمائید در بحث ماسکل کارها بهترند ولی بنظرم در بحث شاسی بلند کادیلاک که زیر مجموعه جنرال موتور هست بهتره و حتی شورولت برای مدل کوروت بنظرم بهتره.
Moein
۱۴ تیر ۱۴۰۰قبول دارم
کوروت و اسکالید فعلا تا حدودی از زیر دست GM در رفتن
کلا جنرال موتور از وقتی اون بلا رو سر اسم در ابهت بلیزر آورد فهمیدم اینا هم رفتن دنبال سود و پول بیشتر
Mad.z.Max
۱۴ تیر ۱۴۰۰بقیه کمپانی ها دنبال ارزش معنوی و پاداش اخروی بیشترن؟
R@m!n
۱۴ تیر ۱۴۰۰از ژاپن و کره تا آلمان و انگلیس و همین آمریکا و… محض رضای خدا و خشنودی خلق ماشین نمی سازن. همشون دنبال سودن.
با مهربونی جهان زیباتره
۱۴ تیر ۱۴۰۰من جای شرکتای خودرو سازی باشم یه کارخونه تولید چیپ تو تایوان میزنم درامدشم بیشتره
akrh78
۱۵ تیر ۱۴۰۰سیلورادوی توی عکس رو کف خواب کنی عجب جیگری میشه ها
یاد رم srt10 افتادم