شاید گروه خودروسازی فولکسواگن بزرگترین خودروساز دنیا باشد اما تویوتا هنوز هم در بحث فروش رقیب آلمانی خود را شکست داده است. اوایل هفته گذشته اعلام شد که گروه فولکسواگن با پشت سر گذاشتن تویوتا بزرگترین خودروساز دنیا شده اما زمانی که شما این دو برند تنها را باهم مقایسه کنید خواهید فهمید که تویوتا فروش بیشتری داشته است. دلیل این است که گروه فولکسواگن دربردارندهی برندهای دیگر زیادی چون آئودی، اشکودا، سئات، پورشه و حتی کامیونسازانی چون مان و اسکانیا است. از طرف دیگر تویوتا نیز کمپانی مادر برندهایی چون لکسس، دایهاتسو، مینو و سایون محو شده است.
وقتی که تنها میزان فروش برندهای تویوتا و فولکسواگن را مقایسه میکنیم، میفهمیم که تویوتا ۸.۵۵ میلیون دستگاه خودرو فروخته درحالیکه این میزان برای فولکس ۶.۴۷ میلیون دستگاه بوده است؛ بهعبارتدیگر تویوتا حدود ۳۳ درصد بیشتر از فولکسواگن خودرو فروخته است.
برند فولکسواگن به تنهایی ۶۳ درصد آمار فروش کل این گروه خودروسازی را تشکیل داده درحالیکه برند تویوتا میزان فروش ۸۴ درصدی کمپانی مادر را تشکیل داده است؛ بنابراین اگرچه گروه فولکسواگن توانسته تویوتا را پشت سر گذاشته و بزرگترین خودروساز دنیا شود اما این دو برند تنها هنوز هم فاصلهی زیادی با یکدیگر داشته و تویوتا با فاصله چشمگیری از رقیب آلمانی خود جلوتر است.
Madjid
۱۸ بهمن ۱۳۹۵.
وقتی فروش ماشین هایی مثل بوگاتی 2.5 میلیون دلاری، لامبورگینی 500 هزار دلاری ، پورشه 918 ی 1 میلیون دلاری رو با تویوتا پریوس کنار هم میذاریم، رنج و زحمتی که فولکس واگن برای فروختن یک دونه از این ماشین ها میکشه رو مقایسه میکنیم ، عظمت کار فولکس واگن مشخص میشه.
تویوتا کرولا هم یک دونه حساب میشه ، آئودی R8 هم یک دونه.
بنتلی مولسان هم یکی ، لکسس NX هم یکی.
ارزش فروش لامبورگینی وننو با تویوتا کمری یکی هست ؟؟!
کار پاکان را قیاس از خود مگیر
گرچه ماند در نبشتن “شیر” و “شیر “
Rouzbeh
۱۸ بهمن ۱۳۹۵اولا این امار فروش خوده محصولات فولکس و تویوتا به تنهاییه. چه ربطی به 918 و شیرون و وننو … داره؟بعدشم یجوری میگی ارزش فروش وننو با کمری یکیه که انگار وننو رو تو خوده خط تولید فولکس و با ارم فولکس بیرون میدن? . میگی رنج و زحمتی که فولکس واگن برای فروختن یدونه از اینا میکشه که انگار 918 رو هم قیمت کرولا دارن میفروشن . خب هر چقدر براش بیشتر زحمت کشیده با قیمت بالاتری هم فروخته اینکه دیگه منت نداره. فروختن سوپر اسپرت سخت نیست چون تو سبکیه که هم تولیدش کم و بعضا محدوده و پولدارا خیلی راحت میخرن حتی اگه بد هم باشه پیدا میشن ادمایی که بخاطر تعصب و عشق به یه برند سریع سوپر اسپرتشم بخرن . اما فروختن ماشین های اقتصادی میان خیل عظیم برند های مطرح دیگه هنره . به دست اوردن اعتمادشون هنره .پروفرشترین و با کیفیترین و مورد اعتماد ترین و … برای چند سال به عنوان یه برند نسبتا اقتصادی بودن هنره .عظمت کار تویوتا وقتی مشخص میشع که با برند های خیلی کمتر نسبت به فولکس ، چهار سال متوالی پرفروشترین و با کیفیت ترین بود .
Madjid
۱۸ بهمن ۱۳۹۵.
_________________________________________
شما منظور من رو اصلا نفهمیدی داری ایراد میگیری.
پس گوش کن :
اینجا نویسنده میگه اگر آمار فروش برند Toyota رو با برند فولکس واگن مقایسه کنیم ، تعداد فروش تویوتا از فولکس واگن بیشتره.
من میگم :
(( فروش کل ملاکه. چرا ما بیایم ماشین هایی مثل اونتادور، 911 ، R8 ، 918، شیرون، ویژن گرن توریزمو ، اوراکان ، RS7 ، RS6 ، و … رو که پول ساختشون ، حقوق کارگراشون، هزینه ی طراحی ، بازار یابی ، تبلیغات، احداث کارخونه ، تحقیق و توسعه ، همش از جیب فولکس واگن میره رو جزو آمار حساب نکنیم ؟!؟ و بعد بگیم هورا تویوتا برنده شد !!! این عقلانیه ؟!؟
(البته این جا هم نویسنده ی محترم این کار رو نکرده. فقط اعداد و ارقام داده.)
______________________________________________
در ضمن Lexus یک دونه LFA رو بین سال های 2010 تا 2012 ساخت.
این اواخر قیمتش به 497/000 دلار رسیده بود.
ایقدر هم گله و شکایت و آه و ناله کرد که ساخت این ماشین برای ما همش ضرر بوده .
( حق هم داشت.)
مشخصات LFA هم که آن چنان هیجان انگیز نبود.
از اون موقع تا الان حتی سمت سوپراسپرت هم نرفته.
_____________________________________________________
بیشتر مطالعه کنی خیلی راحت تر بحث می کنیم. همه ی عالم و آدم میدونن ساخت سوپرکار و سوپرکار و هایپرکار بیشتر ضرره تا نفع. بوگاتی روی هر ویرون 1 میلیون دلار ضرر کرد. روی شیرون هم سودی نیست. ساخت این ماشین ها اهداف دیگه ای رو دنبال میکنه.
همچین حرف میزنی انگار بدن انسان های پولدار اسکناس تولید میکنه !!!
اونا برای پولشون زحمت می کشن. خیلی بیشتر از من و تو. همین بس که صاحبان 918 اسپایدر از زمان زیادی که برای باز و بسته کردن سقف صرف میشه شکایت داشتند که وقت زندگی ما تلف میشه و به کارامون نمیرسیم !!!
جوان های 20 ساله ی خلیج فارسی که شما تو یوتیوب میبینی یک درصد پولدار های این کره ی زمین هستند.
بقیه زحمت میکشن برای پولشون.
اینطور نیست که از آسمون واسه کسی پول بریزه
برای به دست آوردن پول سختی میکشن. هر چی پول بیشتر ، به دست آوردنش سخت تر ، خرج کردنش هم سخت تر.
شما دست تو جیبت میکنی راحت تری که 150 میلیون واسه تویوتا کرولا بدی یا 600 میلیون سرمایه ی زندگیت رو واسه آئودی A5 ؟؟؟؟
_________________________________________
در ضمن ، من عاشق محصولات هر 2 شرکت هستم. به هر 2 احترام میذارم. فضای بحث رو به فضای دعـوا تبدیل نکنیم یه وقت .
امسال چون فولکس زیر فشار بود و خیلی زحمت کشید از موفقیتش خوشحال تر شدم.
وگرنه فولکس و تویوتا واسه من فرقی نداره.
sina
۱۸ بهمن ۱۳۹۵مجید جان
خیلی از این کمپانی ها صرفا در تملک فولکس هستن و از دلش کمپانی بیرون نیومدن ولی در مورد زیر شاخه های تویوتا همگی از خودش بوجود اومدن.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۸ بهمن ۱۳۹۵سینا جون این بحث ها رو اون روز کردیم.
حرفت برام محترمه. ولی نمیخوام همه ی صفحه کامنت های من باشه.
از حضورتون مرخص میشم .
xan
۱۸ بهمن ۱۳۹۵هر چند از نظر من مجموعه تویوتا بزرگتر از مجموعه فولکس واگنه خصوصا باطنی ! ولی حرف شما کاملا درسته مقایسه رو باید فقط در سطح تعداد و ارزی انجام داد وگرنه بحث این ساب برندا و فلان و فلان خیلی بیهودس !
جواب متن و پست دقیقا چیزی میشه که شما گفتید.
سامان اذری
۱۸ بهمن ۱۳۹۵مجید ارزش برند های خودرویی رو چند روز پیش پدال گذاشت که تویوتا با اختلاف زیادی
با ارزش ترین برند خودرویی و دوازدهم با ارزشترین برند جهان شد
فولکس واگن هم بعد بی ام و مرسدس بنز و گروه میتسوبیشی چهارم شد
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۸ بهمن ۱۳۹۵.
مشکل من همینه که هر چیزی رو اونجوری که به نفعمون هست تفسیر میکنیم.
اونجا که من میگم تویوتا همه ی پولش رو برای یک برند خرج میکنه این دوستمون بهزاد ژست متفکر میگیره و میگه مشتری که به ارزش برند توجه نمیکنه !
اینجا باز ارزش برند برای شما شده ملاک.
بالاخره کدومش ؟!؟!
ارزش برند مهمه یا نه ؟؟!
سامان اذری
۱۸ بهمن ۱۳۹۵من اگه قرار باشه بین فولکس واگن جتا و تویوتا کرولا
و پاسات با کمری
مطمئن باش که کرولا و کمری رو انتخاب میکنم (دقیقا مثل اکثر مردم دنیا)
فولکس واگن خیلی با عرضه هست یه برند فوق العاده هست ولی از نظر استهلاک و دوام و قابل اعتماد بودن از تویوتا عقبتره
این پست پدال هم در مورد فروش برند فولکس واگن در مقابل فوروش برند تویوتا بود نه چیز دیگه
چون اون روز به حد کافی سر زیرمجموعه های هر دو برند بحث شد
❤❤
خودت بگو (هوندا سیویک به کنار )
کرولا مخصوصا مدل اروپاییش یا فولکس جتا ؟؟؟
Parker
۱۸ بهمن ۱۳۹۵من نمیدونم.
این که چشم بسته ، بدون پرس و جو از حداقل 20 نفر نظر بدم ، یعنی متعصبم.
باید از 20 نفر بپرسم ، چندین سایت رو زیر و رو کنم، کلی تحقیق کنم، بعد یکی رو انتخاب میکنم.
شاید جتا رو انتخاب کنم شاید کرولا.
سامان اذری
۲۰ بهمن ۱۳۹۵مجید 918 که بیش از 850 هزار دلاره رو با پریوس 27 هزار دلاری مقایسه میکنی؟
یه چیز بگم ؟؟؟
پورشه 918 هیبریدی بودنش رو مدیون پریوس و تویوتا هست
و واسه فردش یه 918 فولکس واگن چه زحمتی میکشه؟؟؟؟
Madjid
۱۸ بهمن ۱۳۹۵به دوست عزیزم سامان آذری :
رفیق چیزی رو که خواستی فرستادم برات.
ممکنه notification برات نیامده باشه. اگر نیامده بود صندوق دریافتت رو چک کن ببین اومده یا نه.
سامان اذری
۱۸ بهمن ۱۳۹۵اومده داش
واست پیام هم دادم ولی جواب ندادی تو تلگرام
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۸ بهمن ۱۳۹۵سامان حان سرم شلوغه.
گوشیم رو دادم واسه سرویس.
از دستم افتاد تو برف ها.
Sajad
۱۸ بهمن ۱۳۹۵سلام مجید جان والا من پنج شیش ساله پدال و دنبال میکنم ولی کامنتی به اندازه کامنت تو من و تحریک نکرده در این مدت. داداشه گلم اینجا داره فولکس تنها و با تویوتا مقایسه میکنه حساب آئودی و لامبو جداست اونا زیر مجموعه هستن این داره کمپانی مادر که مالکیت کل و داره باهم مقایسه میکنه که بنظرم تویوتا هیچی ارزشش از فولکس بیشتر نباشه کمترم نیست زیر مجموعه و مقایسه نکن عیار شرکت اصلی و بسنج. با تشکر
رامکال
۱۸ بهمن ۱۳۹۵یک طوری تیتر زدید که نزدیک بود سکته بکنم.
اولش که متن نخونده بودم فکر کردم مثلا آمار جدید اومده بیرون و یا یک چیزی شده.
خوب بابا اینو که همه میدونن.آره خود تویوتا از خود فولکس واگن بیشتر میفروشه .
این که چیز بد یا پنهان یا نکته عجیبی نبود که بخواین بهش اشاره بکنید.
MPH
۱۸ بهمن ۱۳۹۵.
تیترش اصلا مناسب نیست
.
خوب بدون این خبر هم معلوم بود فروش تویوتا بتنهایی بیشتر از فولکسه
.
منم سکته زدم میخواستم یه مدت از پدال متواری بشم
😨😨😨
Shahryar
۱۸ بهمن ۱۳۹۵کرولا،پریوس میفروشه دگ،
سامان اذری
۱۸ بهمن ۱۳۹۵کمری هایلوکس راوفور تاکوما توندرا فوررانر لندکروز سکویا یاریس پرادور رو هم خیلی خوب میفروشه
رامکال
۱۸ بهمن ۱۳۹۵در ضمن هزینه ایی که تویوتا پای خودش و فرزند خودش(لکسوس) کشید رو فولکس طور دیگه ایی خرج کرد.
یعنی اینکه با اون پول نمانام(برند) های ورشکسته و یا ضعیف شده رو سرپا نگه داشت و بهشون جون دوباره داد.
به هرحال همین کار هم کم چیزی نیست که بیای این همه زیر مجموعه متفاوت رو مدیریت بکنی.
ولی تیترتون خداییش غلط اندازه.
من که عنوان رو هوندم به یک چیز فکر کردم/متن رو که خوندم تازه متوجه منظورتون شدم.
بازم میگم این موضوع یک چیز معمولی و از پیش دانسته شده بود.
Mohamad
۱۸ بهمن ۱۳۹۵آفرین این مقایسه درسته و البته منصفانه
پرفروشترین “برند”خودروسازی تویوتاست که تحت برند خودش 8.5 میلیون خودرو فروخته یعنی بیش از 2 میلیون اختلاف با برند فولکس واگن!
فقط کاش پدال میزان فروش بقیه از جمله هوندا، فورد، نیسان و جنرال موتورز رو هم پوشش میداد.
sina
۱۸ بهمن ۱۳۹۵پرفروش ترین باشه یا نباشه مهم اینه کم استهلاک ترین برند دنیاست تویوتا. جایی که فولکس 19 ام هست تو لیست و فقط یه زیرشاخه اش زیر ده هست. با احترام به المانی دوست های عزیز
حسین وی
۱۸ بهمن ۱۳۹۵یه جوری میگید کرولا میفروشه دیگه انگار داره پراید میفروشه همون پریوس (جز قیافه زشتش ) تو بحث آیرودینامیکش فوق العاده عمل کرده !
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۸ بهمن ۱۳۹۵من هیچ وقت همچین توهینی به تویوتا نمیکنم.
پراید رو چه به تویوتا کرولا.
من کرولا رو با Audi A5 مقایسه کردم. این 2 ماشین در بازار جهانی 35000 دلار با هم اختلاف قیمت دارند.
با ماشینی مقایسش کردم که مطمئن باشی به تویوتا بی احترامی نمیشه.
بعد شما حرف از پراید میزنی ؟!
فيصل.
۱۸ بهمن ۱۳۹۵همون روزی ک پدال اون مطلبو گذاشت من آمارش رو نوشتم تو کامنت.
من فکر میکنم این همه محافظه کاری تویوتا تو محصولاتش بخاطر همین میزان فروش بسیار بالاش و سود چشمگیرشه که سالانه رشد مثبت داره وگرنه اگ همه جا مثل بازار ایران بود براش الان تمام محصولاتش رو باب میل ما تغییر داده بود (از نظر ظاهر منظورمه)، هرچند کمری و کرولا تغییرات بسیار قابل ملاحظه ای داشتن تو فیس جدید و امکاناتشون.
بهزاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۵در جواب کامنت دوست گرامی مجید لازم هست یک نکته ای اشاره کنم که چند سالی هست سود به دست آمده از محصولات پورشه و آئودی توانسته ساختار کلی vw را حفظ کنه و متاسفانه چند سالی هست خود شرکت vw به همراه سئات با حداقل سود و حتی زیان به کارشون ادامه میدن.
یعنی به عبارت دیگر این جمله که vw هزینه ساخت و طراحی و بازاریابی و … زیر مجموعه هاشو تامین میکنه و کار سختی داره تقریبا توهمی هست که برخی دوستان با مطالعه اقدام به انتشارش میکنند و شما حساب کنید اگر مطالعه و تحقیق نداشتند اوضاع چگونه بود.
راجب هزینه ها جوری صحبت میکنند که انگار با چند تا بچه مهد کودکی روبرو شدن! انگار vw پلتفرم مشترک نداره! موتور و گیربکس مشترک نداره !
قطعات مشترک استفاده نمیکنند!
محصولات بنتلی و لامبورگینی و… از چند ماه و حتی چند سال قبل پیش خرید میشن و رنجی بابت فروش این محصولات متوجه vw نیست.
برای اینکه مجید جان با شرایط واقعی بازار آشنا بشه و کمی از مانیتور فاصله بگیره عارضم که در کلاس خودرویی مثل کمری بیش از 10 برند با انواع و اقسام روش ها و تخفیفات فروش در حال رقابتند و نشان و اصالت برند اهمیت چندانی برای خریدار نداره ولی با این حال که بیشترین انتقادات و ایرادات در دنیای مجازی خودرو به کمری وارد میشد در امر فروش موفق بود و همین اوضاع را برای سایر محصولات دیگرش مثل کرولا، راو4 و… در نظر بگیرید و شرایط بنتلی یا ویرون را با رقبایش که عملا یک یا دو برند بیشتر نیستند بسنجید!
هر فکری که در لحظه به مغز میرسه را نباید زود تبدیل به نوشتار کنیم چون احتمال اینکه خطاش زیاد باشه خیلیه. البته میدونیم منظور شما چیز دیگری بود و ما خوب متوجه نشدیم و نیازی هم به رمان نویسی نیست!
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۸ بهمن ۱۳۹۵اول لحنت رو یکم بهتر کنی به جایی ضرری نمیرسه. احترام من بیشتر نمیشه. ارزش شخصیت خودت میره بالا. برای من ذره ای اهمیت نداره.
ارزش انسان به ادب و شعورشه. گور بابای تویوتا و فولکس واگن صلوات.
من رمان ننوشتم. جواب دوستمون رو کامل دادم .کامنت خودت همچین مختصر و مفید نیست.
چند جمله ی مهم کامنتت رو برات غلطگیری میکنم تا بفهمی کی تراوشات ذهنی خودش رو تبدیل به کامنت میکنه و کی با علم حرف میزنه
________________________________________________
[[[چند سالی هست سود به دست آمده از محصولات پورشه و آئودی توانسته ساختار کلی vw را حفظ کنه ]]]
– تویوتا ، سود به دست آمده از لکسوس رو خیرات میکنه ؟؟! سود لکسوس رو تویوتا میریزه تو جوب آب ؟؟!
________________________________________________
[[[ متاسفانه چند سالی هست خود شرکت vw به همراه سئات با حداقل سود و حتی زیان به کارشون ادامه میدن.]]]
-موفق ترین ، تکرار میکنم موفق ترین شرکت های سرمایه گذاری جهان رو که نگاه کنی هر سال تراز مالیشون مثبت نیست. در بحران سال 2008-2010 تراز مالی اکثر شرکت های جهان حتی کوکاکولا و پپسی هم که جزو سودآورترین برند های دنیا هستند منفی بود.
امسال هم که معرف حضور همه هست که فولکس چه گلی کاشته.
هر چی شرکت بزرگ میشه درصد سود سالانش رشدش کمتر میشه.
الان تویوتا هم رشد 0.7 درصدی داشته.
________________________________________________
[[[یعنی به عبارت دیگر این جمله که vw هزینه ساخت و طراحی و بازاریابی و … زیر مجموعه هاشو تامین میکنه و کار سختی داره تقریبا توهمی هست که برخی دوستان با مطالعه اقدام به انتشارش میکنند و شما حساب کنید اگر مطالعه و تحقیق نداشتند اوضاع چگونه بود.
راجب هزینه ها جوری صحبت میکنند که انگار با چند تا بچه مهد کودکی روبرو شدن! انگار vw پلتفرم مشترک نداره! موتور و گیربکس مشترک نداره !
قطعات مشترک استفاده نمیکنند!
محصولات بنتلی و لامبورگینی و… از چند ماه و حتی چند سال قبل پیش خرید میشن و رنجی بابت فروش این محصولات متوجه vw نیست]]]
-هزینه تامین کردن توهمه ؟؟! پول رو خدا از آسمون میریزه ؟؟! خخخ
محصولات تویوتا پلتفرم مشترک ندارن ؟؟ گیربکس مشترک ندارن ؟ موتور مشترک ندارن ؟
عمو جان تویوتا که بیشتر از این ازین کارا میکنه .
________________________________________________
[[[محصولات بنتلی و لامبورگینی و… از چند ماه و حتی چند سال قبل پیش خرید میشن و رنجی بابت فروش این محصولات متوجه vw نیست.]]]
– کاش لکسوس هم 2-3 نسل بعد از LFA رو میساخت و از این همه راحتی و بی دغدگی لذت میبرد !???
عزیزم ، محصولات لامبورگینی و بنتلی برای این پیش فروش میشن که ساختشون اینقدر گرون در میاد که با پول خود شرکت نمیشه تامینش کرد. پول تو رو میگیرن با همون پول برات بنتلی میسازن.
از راحتیشون نیست. از بی پولیشونه.
________________________________________________
[[[نشان و اصالت برند اهمیت چندانی برای مشتری نداره]]]
– تویوتا امسال پرارزش ترین برند دنیا شد. تعریف ارزش برند همونی هست که شما نمیدونی.
________________________________________________
[[[در کلاس خودرویی مثل کمری بیش از 10 برند با انواع و اقسام روش ها و تخفیفات فروش در حال رقابتند]]]
– تویوتا تخفیف نمیده ؟؟! تویوتا از اون اقسام روش ها استفاده نمیکنه ؟؟!
حتما فولکس ماشین هاش رو مفت میفروشه که آمار فروشش بره بالا آره ؟؟!
– فعال ترین لیزینگ ها و آژانس های خرید دنیا محصولات تویوتا رو میفروشن.
بهتره یاد آوری کنم پای محصولات دیزلی فولکس که 2 ساله از بازار امریکا قطع شده !!!
________________________________________________
[[[بیشترین انتقادات و ایرادات در دنیای مجازی خودرو به کمری وارد میشد]]]
بیشترین انتقادات که حرف بی اساس و غلطه.
2 ساله فضای سنگین دیزل گیت بر محصولات فولکش سنگینی میکنه.
نکنه از محصولات VW و آئودی همه فقط به به و چه چه میکنن ؟؟! کسی به اون ها انتقاد نمیکنه ؟؟! فقط کمری شده مظلوم ؟!
________________________________________________
❤❤❤ دوست عزیز ، با تیکه انداختن و قلمبه سلمبه بار من کردن نمیتونی هر حرف بی پایه و اساسی که میخوای بزنی.
اول ادب بعد بقیه ی مسائل. تازه اونم با مدرک.
برای همه ی حرفات غلط بودنشون و تعصبی بودنشون رو ثابت کردم.
دیوار رو از یک طرف کاه گل میکنی .
❤❤❤
ASTON
۱۸ بهمن ۱۳۹۵مجید جان واقعا حرفهات رو حساب و کتاب بود ولی در مقابل جماعتی که اینجوری بحث میکنن فقط یک جمله کافی هست :
سن دین اولسون بابااااااااااا
Parker
۱۸ بهمن ۱۳۹۵???
حال کردم
ماسل
۱۹ بهمن ۱۳۹۵خسته نباشی دلاور.این همه دلیل قانع کننده بازم اینهمه دیسلایک.اینجاهم شده مثل زومیت .بدون اینکه دلیل مخالفتشون رو بگن عشقی دیس میدن.
احسان(احسان سابق)
۱۸ بهمن ۱۳۹۵مطلب واقعا درسته اما وقتی بحث مدیریت نخبه تویوتا در بخش تولید و بازاریابی مطالعه میشه متجه میشیم تویوتا بر خلاف خیلی از شرکت های بزرگ دیگه نیاز زیادی به برند های لوکس برای افزایش درآمد نداره.
در واقع تویوتا مدیریت عجیبی داره. در حالی که سود خودروهای لوکس خیلی بیشتر از خودروهای متوسطه و برندهای لوکس گروه فولکس واگن چندین برابر تک برند لوکس تویوتا(لکسوز) خودرو توی دنیا میفروشن، اما توی چند سال اخیر هم درامد کل و هم حاشیه سود تویوتا بالاتر از فولکس واگن بوده. یه جورایی میشه نتیجه گرفت تویوتا با هوشمندی تمام و با داشتن سود زیاد از فروش خودروهایی با دارا بودن لوگوی تویوتا به سود زیادی دست پیدا میکنه که این حتی مهمتر از اختلاف فروش چند هزارتایی محصولات هست. در واقع برند تویوتا به ازای فروش هر ماشین 2500$ سود خالص داره در حالیکه برند فولکس واگن فقط 350$ برای فروش هر خودرو سود میبره. البته از بین خودروسازهای بزرگ دنیا فقط تویوتا هست که به ازای فروش خودرهای متوسط چنین سودی بدست میاره و از این لحاظ در دنیا تکه.
sina
۱۸ بهمن ۱۳۹۵البت این نکته رو هم جا داره گفته بشه که تویوتا توی دوتا بازار بزرگ چین و اروپا به ترتیب به علت مسائل سیاسی و قوانین بسیار سخت گیرانه اتحادیه اروپا برای خودرو سازان خارج از اتحادیه، با مشکلات بسیاری مواجه هستش وگرنه تو بازارای که به معنای واقعی آزاد باشه مث کانادا و امریکا و استرالیا تویوتا به راحتی همه رو پشت سر گذاشته. با احترام به همه رفقا
بهزاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۵دوستانی که کار اقتصادی میکنند یا حداقل با چهارچوبش آشنایی دارند میدونند برای توسعه و رشد یک مجموعه نیاز به منابع مالی دارند و در صورتی این منابع تامین میشه که بتونید از محصولات به فروش رفته سود به دست بیارید و گاهی برای تسریع این روند ممکنه اقدام به دریافت وام یا عرضه ی سهام کنید که در دنیای تجارت بسیار رایج هست.
مدت مدیدیست دوستان عزیزی با یک چوب افتادن تو کار اقتصاد از نوع صنعت خودرویش و گروه معظم vw را به عنوان ناجی بیش از 10 برند که هر سال مثل مادر از فرزندانش نگهداری میکنه و از هیچ کمکی برای سرپا نگه داشتن اونها دریغ نمیکنه و ده ها عنوان دیگر.
حالا اگر روند چند سال اخیر زیرمجموعه ها را نگاه کنیم خواهیم دید که سودآوری در این تشکیلات و بسط و گسترش گروه vw به عملکرد عالی دو شرکت پورشه و audi اتکا زیادی داشته به طوری که در سال 2016 از حدود سود بیش از 11 میلیاردی گروه vw حدود 9.3 میلیارد فقط توسط این دو شرکت بدست اومده و با احتساب سود 1.2 میلیاردی اشکودا میشه فهمید بیش از 90 درصد سوددهی از کدام زیر شاخه ها کسب شده! لازم به ذکر هست که چندین سال متمادیست که بیش از 80 درصد از منابع مالی لازم برای تحقق اهداف توسط اونها تامین شده ولی در تعاریف دوستان تمامی زحمات مالی و حمایت ها توسط vw بوده!
کار اقتصادی برای همه ی شرکت ها به یک معنیست و فرقی نمیکنه کدام برندها باشن و تویوتا هم با ایجاد لکسوس خواستار سود در بخشی از بازار بوده یا دایهاتسو برای اهداف مالی به خصوص بازار شرق آسیا تصاحب شده و هر همکاری که با سایرین انجام گرفته.
luis
۱۹ بهمن ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان پدالی شرمنده کم پیدام در مبحث قبلی هم نبودم خیلی ها حتما گفتن ژاپنی بازا ترسیدن .خخخخخ اول همه تشکر از شاهین عزیز که این مطلبو قرار داد تا بیطرفی خودش و پدالو بار دیگه به هممون ثابت کنه.
دوستان پرفروشبودن افتخاره ارزش برند افتخاره کم تر خراب شدن افتخاره سوپر کار زدن افتخاره ولی ما نباید موقع مقایسته یک جنبه افتخار بقیه جنبه ها رو وارد قضیه کنیم .
اگر صرفا بخوایم به جنبه فروش ماشین های تویوتا و ماشین های فولکس بپردازیم بارها و بارها گفتم با توجه به بستر مناسب تر فولکس ( داشتن حصاری اختصاصی به نام اتحادیه و دوم کشور عظیم چین که همه دنیا از رابطه بد اقتصادی و کلا ارتباطی چین و ژاپن و تاریخ پرخون این دو کشور با اطلاع هستند) فولکس با داشتن بستر بهتر ولی در فروش با اخلاف فاحش میلیون عقب تر از تویوتاست که این یک افتخار برای تویوتاست کشور امریکا یک کشور بیطرف برای هر دو خودروساز بوده ولی تویوتا با برنامه ریزی درست تر و ویژگی های زیادی که الان فرصت گفتنش نیست تونسته برندشو ارزشمند نگه داره و این فروشو داشته باشه حالا خواهشا به دنبال تحلیل نریم که همه مشکلات از همین تحلیل ها نا به جا شروع میشه یکی میاد میگه فولکس فروشش کمتره چون تویوتا دزده یکی میگه فولکس تمرکزش رو سوپر اسپرته و…….. نه نه نه اینجا بحث صرفا فروشه هر دو برند در یک رنج و کلاس قیمتی هستند فولکس همه دنیا در اختیارشه انحصارا اروپا و چین تو مشتش تویوتا همه دنیا در اختیارشه اروپا به دلیل سیاست های اتحادیه خیلی کم چین به دلیل مسائل سیاسی خیلی کم.
حالا میریم سر مدریت در اینکه اداره 13 برند چقدر مشکله شکی نیست و انصافا باید به فولکس تبریک گفت ولی ایا تا به حال به این فکر کردید که کدوم خودروساز غیر فولکس میتونه این کارو بکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هر خودروسازی میتونه با تلاش در جی دی پاور اول شه چه بسا پورش تنها پارسال با دو اختلاف دوم شد هر خودروسازی میتونه با تلاش ارزش برندشو بالا ببره چه بسا چند سال دیگه بیمر از تویوتا بزنه بالاتر ولی ایا هر خودروسازی میتونه ده ها زیر مجموعه بخره؟؟؟؟؟؟؟
تو مدریت تویوتا که هیچ ادم عاقلی شک نداره تو نقدینگی تویوتا هم که خود همین پدال گزارششو گذاشت که مجموع نقدینگی تویوتا از حاصل نقدینگی پنج خودروساز دیگر ژاپن بیشتره ولی ایا تویوتا میتونه خیلی راحت از ژاپن بیاد اروپا و در اروپا برند های رو به زوالو بخره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ خیره فورد هم نمیتونه جنرال موتورز هم نمیتونه چون مرکز مدریت اصلی اینها در اروپا نیست چون قوانین برای فولکس اروپایی پژوی اروپایی خیلی دست باز تره تا تویوتا ژاپن یا فورد امریکا تویوتا نهایتا میتونه مثل نیسان سهام اشتراک کنه و کمپانی رو به تویوتا پژو تویوتا اشکودا تویوتا جگوارو…. تغییر نان بده که این کار اصلا در مرام تویوتا نمیگنجه تیوتا اگر بخواد زیر مجموعه ای بخره باید در حصار کشور خودش این کارو انجام بده مثلا شاید میتسوبیشی که البته خودروساز های ژاپن هیچ کدوم در معرض ورشکستگی نیستند اگرچه میتسو و مزدا کمی ضعیف تر از بقیه دارن عمل میکنن.
پس اگرچه اداره 13 برند افتخاره ولی منتی سر تویوتا نمیتونه باشه زمانی یک رقابت زیباست که دوطرف رقابت در اون زمینه هم امکانات باشند تیوتا یا هر خودروساز غیر اروپایی امکان همچین واکنشی رو نداره این مثل این میمونه که یک بدنساز امریکایی در سی سال پیش از عضله حجم
و…. پیش ارنولد کم بیاره اخرش بگه ه هه ه ههه من متولد امریکام اگه راس میگی اتریشی توهم متولد امریکا شوووو!!!!!! تنها راهش اینه ارنولد دوباره به شکم مادرش برگرده و……
پس در کنار احسنت گفتن به فولکس اینو در نظر بگیرید که این بستر فقط برای فولکس محیاست و اگر فولکس این بارو زمین بزاره دایملر میاد ور میداره دایملر نیاد پژو سیتروئن میاد ولی تا روزی که ما حقیقتی به نان اتحادیه اروپا داریم این امر در این وسعت برای تویوتا و هر خودروساز غیر اروپایی محاله اون شرکت های هندی یا چینی هم که برند های اروپایی رو صاحب میشن تماما بصورت اشتراکی و درصدی هستند از طرفی به دلیل بی نام و نشان بودن باکی از کنار اسم امدن نام ها ندارند چیز ی که من مطمعنم برای تویوتا خط قرمزه.
مجید جان اون مثال سامان برای کرولا یا پاسات یه مثال بود که به شما ارزش برندو ثابت کنه وگرنه شما اگر خیلی بخوای منطقی باشی برای انتخاب بین گوشی ایفون و گوشی چینگ چانگ جومونگ باید هر دورو تست کنی از بیست نفر هم که هردو رو استفاده کردند سوال کنی حتما هم بیست سی تا سایت معروف زیر و رو کنی .سامان اون مثالو زد که بگه در کل این ارزش برند بالای تویوتا که الکی و ساده هم به این ارزش نرسیده و دها سال جون کنده به اینجا برسه خوبیش اینه که خیلی ها توی دنیا چشم بسه به این نام قسم میخورن همونطور که چشم بسته در خودروی لوکس به نام بنز و بیمر قسم میخورند و همونطور که در عالم خوراکی به مکدونالد قسم میخورند. به این نمیگن تعصب این ارزش برنده تعصب یعنی اون دوستی که هنوز گواهی نامه رانندگی نگرفته تمام دارایش هم یه دوچرخس ولی جوریییییییی برای فلان برند گلو ماره میکنه که انگار پدرش سهام دار اون برنده.
ماسل
۱۹ بهمن ۱۳۹۵آرنولد چی میگه…؟ آرنولدو عشقه
مسعود
۱۹ بهمن ۱۳۹۵بسیار بررسی کارشناسانه و آمار درست و دقیقی بود و هیچ برندی نه میتونه مثل تویوتا فروش و محبوبیت داشته باشه و خصوصا هیچ برندی به دوام و بی استهلاکی و کیفیت ناب با قیمت مناسب مثل تویوتا و برندهای ژاپنی در دنیا وجود نداره.
Kurdistan
۲۶ بهمن ۱۳۹۵Toyota و VW تو این ۹ سالی که GM با بحران مالی دست و پنجه نرم میکنه واسه ما شدن خودروساز!
اگه دوتاشون یکی شن ۷۷ سال که هیچه ۷.۷ سال هم نمی تونن پشت سرهم بزرگترین خودروساز جهان باشند ، چون سلطان همیشگی خودروسازی جهان GM در حال بازگشت به روزهای قبل از ۲۰۰۷ هست .