تویوتا

فروش کمتر از حد انتظار تویوتا C-HR در آمریکا!

به نظر می‌رسد آرزوهای طول و دراز تویوتا برای C-HR در آمریکا هنوز تحقق نیافته زیرا این شاسی‌بلند ساب کامپکت تا به اینجا نتوانسته انتظارات کمپانی را برآورده کند.


برخلاف بازارهایی همچون اروپا و ژاپن که C-HR موفقیت زیادی را تجربه کرده، فروش این خودرو در آمریکا کمتر از حد انتظارات بوده است.


تویوتا انتظار داشت هر ماه حدود ۵ هزار دستگاه از این خودرو را در آمریکا به فروش برساند اما این امر هنوز رخ نداده است. بهترین ماه فروش این خودرو تاکنون فوریه با فروش ۴۴۲۰ دستگاهی بوده که آن‌هم به لطف تأمین بهتر از کارخانه و پیشنهادهای مالی جذاب بوده است. با این وجود تویوتا C-HR از نظر فروش در کلاس خود رتبه هفتم را به دست آورده و پشت سر میتسوبیشی اوتلندر اسپورت قرار گرفته است.


بیل فی معاون ارشد عملیات خودرویی تویوتای آمریکا گفته است:

ما با جایگاهی که C-HR قرار دارد مشکلی نداریم. کاملاً از این عملکرد خرسندیم.

او اضافه کرده که C-HR هنوز خودرویی جدید بوده و فرصت‌های زیادی در سال آینده دارد:

ما باید برخی پیشنهادهای خرید جذاب را برای این خودرو جدید در نظر بگیریم.

البته تحلیل گران صنعت خودرو معتقد هستند برخی دلایل دیگر برای عملکرد دور از انتظار این خودرو وجود دارد. یکی از دلایل تحلیل گران این حقیقت است که یک شاسی‌بلند ساب کامپکت باید در سبد محصولات سایون قرار می‌داشت اما این برند در سال ۲۰۱۶ از بازار خداحافظی نمود.


دیگر مشکلی که برای تویوتا وجود دارد این است که خریداران کراس اوورهای کوچک در آمریکا ترجیح می‌دهند خودرویی با سیستم چهار چرخ محرک و برخی نیازهای حداقلی پرفورمنس را خریداری بکنند. تویوتا C-HR بازار آمریکا تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و فاقد گزینه ناوبری برای سیستم اطلاعات سرگرمی بوده و هیچ گزینه اپل کارپلی یا اندروید اتو بوده و تنها یک با یک پیشرانه عرضه می‌شود.


پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۴۴ اسب بخاری این خودرو که با گیربکس CVT همراه شده یک پیشنهاد جذاب به نظر نمی‌رسد. این موضوع کمی ناامید کننده است زیرا C-HR بر پایه پلتفرم جهانی جدید تویوتا بنا شده و این پلتفرم تمرکز زیادی روی هندلینگ فوق‌العاده و طراحی برجسته دارد. یکی از تحلیلگران می‌گوید:

برخی افراد این خودرو را دوست دارند و برخی هم نه. یک پیشرانه قوی‌تر می‌تواند به بهبود فروش این خودرو کمک کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    ماشین خوبی هستش کلا ماشین تویوتا همه خوبن ولی به محفظه موتور نگاه کنید جای دست که خوبه جای یک انگشت برای داخل رفتن نیست

    1. datsun

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3951 ديدگاه)

      معمولا این حرفو مکانیک ها میزنن

    2. Hamid.Hellcat

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      از این نظر فقط ماشین آمریکایی
      دو نفر میتونن برن تو کاپوت بشینن ماشین و تعمیر کنن!

  2. Mohamad

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    احساس میکنم از اولشم اینو واسه اروپا تولید کرده و توی آمریکا زیاد به فروشش دل نبسته
    در هر صورت خودروی مورد علاقه منم نیست چون جلو پنجره شو دوست ندارم موتورشم روی کاغذ ضعیفه البته نمای عقب و کنارش زیبا و مدرنه

  3. Saeed Boroomand

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    از اون ماشیناییه که عکسش از خودش خیلی بهتر به نظر میاد

  4. F۲۲RAPTOR

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    امریکا. جای کراس اوور و اس یو وی های بزرگ ِ
    نه جای این جو جه ها ،

    1. datsun

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3951 ديدگاه)

      واقعا بازار عجیبی داره آمریکا به شدت رقابتی با کوچکترین اشتباه خودروساز در مورد ساخت یه خودرو به راحتی حذف میشه

      1. Hamid.Hellcat

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        بازار عجیب بازار ایرانه که مردم میرن همچین ماشینی رو با قیمت 300 میلیون میخرن…

  5. sina

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    باس نسخه هیبرید اروپاییش هم وارد آمریکا بشه و اپشن چهار چرخ متحرک هم اضافه بشه ب گزینه هاش

    1. رامتین

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3257 ديدگاه)

      من فکر میکنم آمریکایی ها قدرت بالا را می پسندند. نسخه مذکور chr نمیتونه راضیشون کنه.

  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    با اینکه عاشق تویوتا هستم . ولی بعضی اوقات یه کارایی میکنه رو مخی
    آمریکایی که حرف اول و آخر قدرت و آزادی میزنه چیکار داره به chr با این قدرت موتوری کم
    Chr بدرد اروپا میخوره که آدمهای اقتصادی هستن یا آسیای شرقی که ترافیک و کوچه پس کوچه های زیادی داره.
    آمریکا ۶سیلندرو اسباب بازی میدونن
    Chr که دیگه جای خود داره
    ولی تویوتا بقدری این ماشینو خوش کیفیت ساخته که نمیتونه با رقبای ارزونتر و بنامش رقابت کنه با اینکه طراحی عالی داره ولی پول ساختش برای خوده شرکت هم زیاد در اومده .
    این ماشین توربو نیسان جوک روش باشه کارش میشه ۲۰
    ولی باز به نظر من این ماشین نیاز به قیمت کمتری داره تا بتونه با رقبای قدر ژاپنیش رقابت کنه.

  7. فرهاد كرمستجی

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    من تا همین الان فکر می کردم این ماشین چهار چرخه! البته که دقیقا یاددم هستش ایرتویو تو تبلیغات رسانه ای بارها از این ماشین به عنوان تنها چهار چرخ ساب کامپکت اسم برده بود حتی در اینستاگرام رسمیش هم در جواب اونا که می گفتن نمی ارزه همیشه اشاره به این نکته داشتن. به هر حال قدرتش خیلی برای رقابت کمه بماند که برچسب قیمتش هم همچین دلربا نیست.

  8. emad1990

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    3دلیل اصلی فروش کم این ماشین از نظر من
    1-موتور ضعیف
    2-نبود سیستم 4 چرخ محرک
    3-نداشتن قیمت رقابتی در مقایسه با جوک و hr-v و بقیه رقبا+اپشن های گرون قیمت تر نسبت به رقبا

  9. ASTON

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (213 ديدگاه)

    کلا فقط قیافه هست و یه اسم بزرگ
    با این قیمت کلی انتخاب وجود داره تو تمام دنیا حتی ایران

  10. ahmad

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (566 ديدگاه)

    خداوکیلی این چه قیافه ای که این ماشین داره حق داشتن امریکاییها که استقبال خوبی نکردن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا