مدل نمادین لندکروزر طولانیترین زمان تولید و فروش را در بین محصولات حال حاضر تویوتا دارد و حالا سازندهٔ ژاپنی نقطهٔ عطفی را در تاریخ این ماشین جشن گرفته است که آن فروش ۱۰ میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان از ابتدای تولید تا ۳۱ آگوست امسال است. فروش این آفرودر نمادین با نام تویوتا جیپ BJ از اول آگوست سال ۱۹۵۱ آغاز شد که این یعنی ۶۸ سال است که بیوقفه در بازارهای سراسر جهان حضور داشته است. البته این خودرو در ابتدا فقط در بازار داخلی ژاپن عرضه شد اما بعد از معرفی لندکروزر سری ۲۰ در سال ۱۹۵۵، صادرات آن شروع گردید.
در دوران اولیه، تویوتا سالانه کمتر از ۱۰۰ دستگاه لندکروزر صادر میکرد اما تا سال ۱۹۶۵ این رقم از سالانه ۱۰ هزار دستگاه فراتر رفت. تویوتا در حال حاضر لندکروزر را در ۱۷۰ کشور جهان عرضه میکند و فروش سالانهٔ جهانی آن حدود ۴۰۰ هزار دستگاه است. لندکروزر به لطف استحکام و قابلیت اطمینان افسانهای خود، به تویوتا کمک کرد تا برند خود را در سراسر جهان بشناساند و جای پای محکمی برای گسترش صادرات خود ایجاد کند. به گفتهٔ تویوتا، مدلهایی از سری ۴۰ لندکروزر در سراسر جهان وجود دارند که تقریباً نیم قرن پس از تولید هنوز در حال استفاده هستند.
سری ۴۰ لندکروزر برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ با چهار فاصلهٔ محوری مختلف به بازار آمد که امکان استفادههای متعدد برای هر نیاز ممکن از دودر روباز گرفته تا نمونههای مسقف کشیده را فراهم میکرد. تولید سری ۴۰ در سال ۱۹۸۶ در ژاپن به پایان رسید اما نسخهٔ برزیلی آن که تویوتا Bandeirante نام گرفته بود تا اواخر سال ۲۰۰۱ روی خط تولید قرار داشت. در سال ۱۹۸۴ اما سری ۷۰ معرفی شد که این نسل در دو نسخهٔ مختلف شامل نمونهٔ باربری وظیفه سنگین با فنرهای شمش و نمونهٔ مسافربری راحتتر وظیفه سبک با فنرهای پیچشی تولید میشد.
در سال ۱۹۹۶ سری ۹۰ معرفی شد که اساساً لندکروزر را به دنیای مدرن هدایت کرد. در این نسل محور جلو به سیستم تعلیق مستقل مجهز شد و خانوادهٔ لندکروزر صرفاً با دو نسخهٔ سهدر و پنجدر، سادهتر شد. در همین حال، لکسس هم با مدلهای GX و LX نسخهٔ لوکستر لندکروزر را روانهٔ بازار کرد. تویوتا میخواهد همچنان این اسطورهٔ تاریخ خود را حفظ کند و برای این منظور قصد دارد استانداردهای سختگیرانهتری را برای نسل آیندهٔ لندکروزر تعیین کند تا با اینکه خودروی کاملاً مدرنی خواهد بود اما همچنان بتواند در هر گوشهای از دنیا بهراحتی مورداستفاده قرار گیرد.
datsun
۱ مهر ۱۳۹۸نزدیک به هفتاد سال افتخار
هفتاد سال نماد کیفیت اطمینان جان سختی و آفرود
سامان اذری
۱ مهر ۱۳۹۸داشتم بیرون چای میخوردم که دیدم این ماشین پارک کرد دو تا مرد هیکلی پیاده شدن همه جاشون تتو بود پشت کمرش هم سلاح بود که از زیر تی شرت مشخص بود
http://uupload.ir/files/5e63_20190906_132058.jpg
?
http://uupload.ir/files/h10l_20190906_132229.jpg
Malt hill
۱ مهر ۱۳۹۸عشق است سری ۷۰?
sina
۱ مهر ۱۳۹۸همیشه گفتم
اگه تویوتا فقط سه تا مدل لندکروزر، هایلوکس و کرولا رو داشت و دیگه هیچ خودرویی نمی ساخت باز هم بهترین خودروساز جهان بود از دید من.
Elmiraj
۱ مهر ۱۳۹۸فقط سری ۷۰ نمادین
.
هنوزم بهترین و جان سخت ترین آفرودر تویوتاست…..
Mohammadreza
۱ مهر ۱۳۹۸“با اینکه خودروی کاملاً مدرنی خواهد بود اما همچنان بتواند در هر گوشهای از دنیا بهراحتی مورداستفاده قرار گیرد.”
این اونچیزیه که لندکروزر رو از رقیبانش متمایز میکنه و اونو تبدیل به یه اسطوره میکنه.
لندکروزر سری ۱۰۰ رو خیلی دوست دارم چون یه زیبایی خاصی در عین سادگی داره.
شخصا اگه میخواستم با ۲۰۰ میلیون یه ماشین بخرم ترجیح میدادم به جا مدل نوع فرغون های داخلی و حتی چینی یه لندکروزر سری ۱۰۰ تمیز بخرم.
MehdiTurbo
۱ مهر ۱۳۹۸سری ۱۰۰ فکر کنم توی بازتر تمیزشو اگه پیدا کنی و بخوای تمییز باشه حداقل ۵۰۰ تومنی هست الان،اگه ۲۰۰ تومن بود که خیلی گزینه ی خوبی بود ولی مصرفشم بالاست.
کورش
۱ مهر ۱۳۹۸شاید منظورت سری هفتاد ه با 200 میلیون
Mohammadreza
۱ مهر ۱۳۹۸والا من بعد گرون شدن از قیمتس خبر ندارم ولی قبل گرونی ها با 150_میلیون میتونستی یدونه سری 100 تمیر بخری
حمید
۱ مهر ۱۳۹۸اگه این اسطوره پوست نیاندازه باید بره
یاس ی
۱ مهر ۱۳۹۸سری 70؛ 80؛ 90؛ و100م آرزوست. دیگه 200 بماند.
لعنتی یکی از بهترینهای کلاس خودشه. چون هم راحته و هم به موقعش خارج از جاده همه جوره میتونی روش حساب کنی. خیلی ماشینها هستن که آفرودشون عالیه ولی خوب آنرودشون خوبه ولی عالی نیست یا اگه هردوشون عالی باشه میشه یچیزی مثل جی کلاس که قیمتش اونقدر بالاست که کمتر کسی حاضر میشه خارج از جاده از همه تواناییهاش استفاده کنه.
بهنام
۱ مهر ۱۳۹۸داداش لندکروزر سری صد میخری دویست میلیون تومن اونم تمیز؟ اگه پیدا کردی یه دونه هم ما میخوایم. تنها خودروی ژاپنی که همه ی نسل های اون یه زیبایی ماندگار دارن. همشون به معنای واقعی کلمه دوست داشتنی هستن.
امیر.عارف
۱ مهر ۱۳۹۸کسی که لندکروز داره (اگه آفرود باز نباشه) تعمیرگاه براش تو تعویض روغنی و لاستیک فروشی خلاصه میشه
Bilbo
۱ مهر ۱۳۹۸نگاهی به تصاویر بندازید، بنظرم معنای واقعی تکامل همینه، یعنی دقیقا خیلی آروم ولی پیوسته طراحی ها بهتر و بهتر و بهتر و صدالبته مدرنتر شدن، بحث فنی که بماند.
لامصب وقتی رنگ مشکیش رو تو آینه میبینم، سریع محو ابهتش میشم، ناخودآگاه راهنما میزنم و میرم کنلر که بره دنبال ماجراجوییش.
امین
۱ مهر ۱۳۹۸تو کردستان باهاش قاچاق میکنند. از یه کوهی رفت بالا یک ساعت نگاش کردم. هنوز باورم نمیشه چه جوری رد کرد . پیاده نمیشد بری اینقدر شیب زیاد بود داشت برمیگشت .اونم فول بار
یاس ی
۲ مهر ۱۳۹۸سامان آذری عزیز مثل همیشه عکسهات باحاله.
اتفاقا دو سه روز پیش ما نزدیک پمپ بنزین پارک کرده بودیم یدونه سری 200 اومد کنار خیابون بنزین آزاد بزنه. مشخص بود از این خلافکارای کله گنده بودن. چریک یارو از صندلی از عقب پیاده شد اسلحه را داد دست بغل دستی رفت که پول بنزین حساب کنه. ترکیب اسلحه و سری 200 ی ترکیب جذابه.
Farzad
۷ مهر ۱۳۹۸سری هشتاد و نود خیلی عشقن