تویوتا کرولا شاید هیجانانگیزترین خودروی دنیا نباشد اما واقعیت این است که طرفداران پر و پا قرص خودروها تنها بخش کوچکی از بازار جهانی را تشکیل میدهند. اکثریت خریداران به دنبال خودرویی قابلاعتماد، کممصرف و کاربردی هستند که با بودجه آنها نیز همخوانی داشته باشد و کرولا دقیقاً با این معیارها هماهنگ است. حدود ۵۵ سال است که کرولا در بازار حضور داشته و ۱۲ نسل از آن تولید شده و هماکنون در حال گرامیداشت دستاورد مهم دیگری است.
به تازگی پنجاه میلیونمین دستگاه از این خودروی محبوب به فروش رفته و جایگاه آن به عنوان پرفروشترین خودروی تاریخ تقویت شده است. دومین خودروی پرفروش دنیا فولکسواگن گلف است که ۸ سال جوانتر از کرولا بوده و هنوز به آمار فروش ۴۰ میلیون دستگاه نرسیده است. شایان ذکر است تویوتا به فروش تمامی محصولاتی که از نام کرولا استفاده میکنند اشاره کرده و این شامل چندین فرم بدنه همچون هاچبک، سدان، استیشن، کوپه و مینی ون میباشد.
مدل جدید و قدبلند کرولا کراس که در آینده تولید خواهد شد بیشک باعث فروش بالاتر این خانواده خواهد شد. کرولا محصولی فوقالعاده پرطرفدار بوده و ژاپنیها میگویند هر ۲۸ ثانیه یکبار یک دستگاه کرولا در بیش از ۱۵۰ کشور به فروش میرود. محصولات خانواده کرولا در ۱۲ کارخانه در سراسر دنیا تولید میشوند. نکته جالب اینکه استرالیا اولین بازار صادراتی کرولا بوده و ۱۵ دستگاه از مدل سدان دو درب مجهز به پیشرانه ۱.۱ لیتری در سال ۱۹۶۶ از ژاپن به استرالیا صادر شدهاند.
جدیدترین نسل این خودرو از سال ۲۰۱۸ تاکنون در بازار حضور داشته و تویوتا با معرفی نسخه سفارشی اپکس ادیشن اندکی هیجان به این خانواده تزریق کرده است. البته انتظار میرود نسخه اسپورت کرولا در آینده و با پسوند گازو ریسینگ تولید شود. شایعاتی درباره استفاده از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR یاریس در این خودرو به گوش رسیده است.
گفته میشود GR کرولا با گیربکس دستی و سیستم چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد و قرار است نسخه جادارتر استیشن با پیشرانه ۲ لیتری هیبریدی هم تولید شود. انتظار میرود مدل ۵ درب هاچبک اول معرفی شود.
Nima
۲۳ مرداد ۱۴۰۰نماد یه خودرو مردمى و بى دردسر
کیان
۲۳ مرداد ۱۴۰۰دقیقا همین هست ک میفرمایید
این جمله اول متن :
“تویوتا کرولا شاید هیجانانگیزترین خودروی دنیا نباشد اما واقعیت این است که طرفداران پر و پا قرص خودروها تنها بخش کوچکی از بازار جهانی را تشکیل میدهند. اکثریت خریداران به دنبال خودرویی قابلاعتماد، کممصرف و کاربردی هستند”
این جمله چیزی هست ک بنظرک اکثر خوانندگان سایت پدال درکش نمیکنن، بنا به دلایل متفاوتی همچون اینکه صرفا اینجا همه چیز مجازی هست، و دیدگاه منطقی ای نداریم و ندارن
اکثر پدالیها دنبال موتورهای حجیم، بالاترین قدرت، بیشتریننننننننننن شتاب و مشخصه هایی از این قبیل هستن، در صورتیکه باید قبول کنیم نه پولش و داریم، نه توانایی نگه داری، نه امکانات نگه داری، نه ظرفیت سوار شدنشون و نه …
هرچند حتی همین کروالا هم باشه واسه خیلیامون گران و هست و به سختی در دسترس، در نهایت همه منظورم این هست ک سعی کنیم واقع بینانه تر به همه ابعاد زندگی نگاه کنیم.
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰اگه استیو جابز هم واقع بینانه به زندگیش نگاه میکرد تو زمان بچگیش هیچ وقت اپل اختراع و تاسیس نمیشد.(که ارزش اپل از کل صنعت خودرو جهان سازی بیشتره) با کلمه همه ابعاد زندگی مخالفم. اگه بعضی جاها انسان واقع بینانه فکر کنه پیشرفت نمیکنه. یه بچه روستایی اگه بخواد واقع بینانه فکر کنه هیچوقت نمیتونه دکتر یا مهندس بشه و باید طبق واقعیت یا کشاورز بشه یا دامدار. و اینکه همه جای جهان عشق ماشینا دنبال حجیم اینا هستن اما نه به هر قیمتی. مثلا لامبورگینی که 700 800 اسب داره (نه 1000 اسب مث اس اف 90) ولی بازم مورد علاقه همه هست. یا مثلا افسانه هایی مث اس ال ار مک لارن یا 250 جی تی او که همیشه تو این سایت ازشون اسم برده میشه. با بیشتر کامنتتون مخالفم. اگه شما میخواید واقع بینانه فکر کنید بفرمایید سایتایی که همش مطالب ماشینای ایرانی و چینی میذارن و خودرو های چینی جدید مث فیدلیتی مه تازه وارد بازار میشه رو معرفی میکنن. ما که دستمون به این سوپرا اسپورت ها نمیرسه حداقل میتونیم دربارش بحث کنیم و چیزایی ازشون بدونیم. شاید یه روزی یه طوری بعضی از خوانندگان پدال بتونن سوپر اسپورت بخرن و این مطالب بدردشون بخوره. (مثلا پولدار شن. برن خارج یا هرچیزی)
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۲۳ مرداد ۱۴۰۰👍👍👍
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مرداد ۱۴۰۰کاملا درسته آقای ایکس،موافقم،بقول یکی از اساتید میگن تخیل رو بیشتر از واقعیت جدی بگیرید،چون واقعیت میگه فقط یه راه هست! همینو بس! اما تخیل میگه بیخیال رفیق،ببین چقدر راه هست که میتونی امتحان کنی و خودتو محک بزنی…
Iman99
۲۶ مرداد ۱۴۰۰درست گفتی جناب ایکس موافقم ما ممکنه هر خودروی سطح بالا و گرونی رو نخریم ولی میتونیم که درموردش بحث علمی کنیم برای ماشین باز واقعی علم و تکنولوژی و مهندسی و پیشرفت و برتری اون ماشین ها مهمه نه میزان فروش که برای مردم عادیه که از دنیای مهندسی و خودرو هیچ سر در نمیارن و ملاک و معیاری هم نیست میزان فروش
مهم اینه که چی تکنولوژی و مهندسی بالاتری داره و علمی حساب کنیم یعنی کلا کدوم برتری داره مثلا تو شاسی بلند ها و آفرودر های فول سایز مرسدس جی کلاس و هامر و فورد در سطح بالاتری هستن و از همه نظر برتر هستن و خیلی بهتر و در سطح بالاتری ازلنکروزهستن
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰بابام خیلی دوست داشت یکیشو بخره ولی همه چی گرون شد یه دفعه. یه استاد پدرم داشت که کرولا مال 40 سال پیش داشت و هنوز خرابیش کمتر از ایرانی و چینی ها بود (غیر از ایرانی هایی مث ال نود که واقعا کم خرج«)
ehsan.fa
۲۳ مرداد ۱۴۰۰چقدر این قسمت از جملت که میگی (ولی همه چی گرون شد) دردناکه . یعنی مرگ یه ملت دردش رو با تک تک سلولام حس میکنم.
آریا+منش
۲۳ مرداد ۱۴۰۰گرانی ملتی را نمی کشد بی هویتی می کشد
کیان
۲۳ مرداد ۱۴۰۰همون ال90 هم ایرانی نیست، باید بگیم مونتاژ ایران، تازه بین سری اولهای تولیدی هر ماشینی تا سریهای جدیدتر کلی فرق هست، برعکس دنیا اولین سریها اینجا بهترین هستن، سریهای بعدی بی کیفیت
Aliasn
۲۳ مرداد ۱۴۰۰امیدوارم که نواده ea86مثل خودش بدرخشه .
مازیار
۲۳ مرداد ۱۴۰۰لطفا این رو به عنوان هیت یا امثالهم بحساب نیارید
خودروهای ژاپنی بواسطه دوام و بازدهی مناسب ، بعنوان یک کالای مصرفی جایگاه خوب و محکمی دارن اما امروزه خودرو چیزی بیش از یک کالای مصرفی هست
در سراسر جهان مردم به خودروهاشون علاقه دارن بهشون عشق می ورزن و حتی در مواردی به چشم عضوی از خانواده بهشون نگاه میکنن و در همین رابطه اون جایگاهی که مثلا یک ماستنگ یا فراری در دل صاحبانشون دارن کمتر خودروی ژاپنی داره البته استثنا همه جا هست و من بطور کلی عرض میکنم
به همین خاطر ما خودروی ژاپنی نمی بینیم که با گذشت زمان ارزش کلاسیک و عتیقه پیدا کنه و یا اینکه قیمتی میلیونی داشته باشه چون ماموریتش بازدهی مناسب هست و نه حس تعلق قلبی
بعنوان یک کالای مصرفی چرا اما فراتر از اون خیر
کیان
۲۳ مرداد ۱۴۰۰شما احتمالا با اسکای لاین و یا سوپرا دهه 90 و مزدا Rx7 آشنایی نداری ک فرمایش کردین با گذر زمان ارزشمند نمیشه و …
دوست عزیز یه چرخ ساده تو اینستاگرام بزنی میبینی طرف با سوپر کارش میره بغل یه سوپرا و با تمام وجود و هیجان داد میزنه
واو سوپراااااااااااااا و …
همین سیویک های قدیمی ک تو کشورمون هستن چقدر طرفدار خاص دارن
کشور ما رو بیخیال میتسوبیشی لنسر هنوزم هم سمبلی هست برای خودش
مازیار
۲۳ مرداد ۱۴۰۰من که عرض کردم استثنا همه جا هست
البته نه دیگه سیویک های قدیمی😅
datsun
۲۳ مرداد ۱۴۰۰الان قیمت برخی نسخه های اسکای لاین gtr تا یک میلیون دلار هم رسیده مثل زد تیون نیسمو یا اسکای لاین کیت نوربرگ تا شیصد هزار دلار من چک کردم تو سایتهای خارجی بعضی هاش از جی تی ار نیسمو ۲۰۲۱ هم گرونتره یعنی مدل قدیمی از صفر گرونتره.
Iman99
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ارزش کلکسیونی خودش یه بحثه الان فراری های کلاسیکی هستن که قیمت اونها بالای ۲۰ میلیون دلار هم میرسه یا مکلارن اف وان شاهکار زمان خودش که حدود ۲۰ میلیون دلار یا بیشتر هم معامله می شه یا پورشه ۹۱۱ های کلاسیک چند میلیون دلاری.
خود قیمت هم مهم نیست که فرض کنیم بعضی مدل ها کلا گرون تر هستن نه چون باید نسبت به خودشون در نظر گرفته شن یعنی درصد افزایش قیمتش نسبت به قیمت اولیه خودش که این یه فاکتور درسته.
از این منظر یه مدل پورشه ۹۱۱ رکورد داره که بجز یه خودروی ایتالیایی ( اون خودروی ایتالیایی رو حساب نمیکنیم چون یه خودروی خاص با تولید محدود بود ) پورشه ۹۱۱ بیشترین درصد افزایش قیمت نسبت به قیمت اولیه خودش رو داشته. پورشه 911 carrera rs 3.8 1993 با بیش از ۳۰۰۰ درصد افزایش قیمت نسبت به مدل اولیه داشته بعد از اونم چندین مدل پورشه و فراری و یه خودروی امریکایی دیگه هستن.
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۳ مرداد ۱۴۰۰تو ایران همین لوکسه
عارف
۲۳ مرداد ۱۴۰۰همانطور که در متن اشاره شد و دوستان هم گفتند ، اگر منطقی نگاه کنیم ، شتاب ، دود لاستیک ، کورس و آدرنالین در رانندگی بخش کوچکی از زندگی روزانه ی ما را تشکیل میدهند . مهمترین هدیه ای که ماشین میتونه به مالک بده همان قابل اطمینان و کاربردی بودن هست که کرولا و محصولات مثل آن تلاش موفقیت آمیزی دارند
Ali
۲۳ مرداد ۱۴۰۰تبریک به تویوتا فن ها
مطلب رو تکمیل کنم
پرفروش ترین خودرو در خط تولید کرولا.
پرفروش ترین خودروی تک نسل جهان فولکس واگن بیتل ( احتمالا لادا هم هست )
اولین و پرفروش ترین خودروی تولید انبوه جهان فورد مدل تی
پرفروش ترین هاچ بک جهان فولکس واگن گلف
پرفروش ترین خودروی اسپرت جهان فورد ماستنگ
پرفروش ترین شاسی بلند و پیکاپ تراک جهان فورد اف ۱۵۰
هرکدوم از این پر فروش ترین ها هم تو کشور خودشون پر فروش ترین ها بودن
قاره اروپا فولکس واگن
قاره امریکا فورد
قاره آسیا تویوتا
آفریقا و سایر مناطق – اونهایی رو که رو میدونستم گفتم اگه پس و پیشی بود ببخشید.
Kato
۲۳ مرداد ۱۴۰۰محشر
میثم
۲۳ مرداد ۱۴۰۰کرولا کراس یه حرکت خیلی عالی از تویوتا بود
هو باعث رشد بیشتر نام کرولا میشه که در نتیجه اعتبار تویوتا بالاتر میره
هم اینکه برای خیلیها کاربرد بیشتری نسبت به نسخه سدان داره
من که خیلی از کرولا کراس هیبریدی خوشم میاد
رامتین
۲۳ مرداد ۱۴۰۰به شخصه سدانهای میان سایز و تا حدی کامپکت را خیلی میپسندم. خیلی مایل بودم همین کرولا در نسخه ای مثل R بیاد با یک موتور 2 لیتری توربو حدود 300 اسب مجهز بشه. واقعا عالی میشه….
داریوش
۲۴ مرداد ۱۴۰۰من یک کرولا 2006 دارم خدا برا ژاپن خوش بخواد مصرف بنزینش از پراید کمتر و هنوز درب تعمیرگاه نرفتم بدنه اش هم زنگ نمیخوره شتابش هم
عالی هست راننده گی اش هم خیلی خوب و نرم و قیمتش نسبت به تمام ماشین های تولید داخل و چینی می ارزه چون اصلا خرابی نداره
خدا براتو خوش بخواد ژاپنی ها
Iman99
۲۶ مرداد ۱۴۰۰خدا برا اروپا و امریکا خوش خواسته خدا اروپا و امریکا رو بغل کرده و چون اروپا و امریکا هرکاری که انجام میدن خدا رو در نظر میگیرن خدا هم کمکشون میکنه و تو همه چیز بهترین شدن بحثی هم در میزان فروش این نیست چون معیار ها چیزای دیگه ای هستن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مرداد ۱۴۰۰جالبه،کرولا همیشه یه ماشین منطقی و مناسب بوده و مثل بعضی مدلای رقیب خیلی تخیلی یا ساده نیست…
Benyamin
۲۶ مرداد ۱۴۰۰سلام ممنون میشم راهنمایی کنین میخواستم بدونم بین تویوتا کرولا 2021 و هیوندا النترا 2021 کدوم بهتر هستند؟!
Iman99
۲۶ مرداد ۱۴۰۰النترا الان بهتره ولی قبلا نه