تویوتا

تویوتا کرولا مرز فروش 50 میلیون را رد کرد!

تویوتا کرولا شاید هیجان‌انگیزترین خودروی دنیا نباشد اما واقعیت این است که طرفداران پر و پا قرص خودروها تنها بخش کوچکی از بازار جهانی را تشکیل می‌دهند. اکثریت خریداران به دنبال خودرویی قابل‌اعتماد، کم‌مصرف و کاربردی هستند که با بودجه آن‌ها نیز همخوانی داشته باشد و کرولا دقیقاً با این معیارها هماهنگ است. حدود ۵۵ سال است که کرولا در بازار حضور داشته و ۱۲ نسل از آن تولید شده و هم‌اکنون در حال گرامیداشت دستاورد مهم دیگری است.

به تازگی پنجاه میلیونمین دستگاه از این خودروی محبوب به فروش رفته و جایگاه آن به عنوان پرفروش‌ترین خودروی تاریخ تقویت شده است. دومین خودروی پرفروش دنیا فولکس‌واگن گلف است که ۸ سال جوان‌تر از کرولا بوده و هنوز به آمار فروش ۴۰ میلیون دستگاه نرسیده است. شایان ذکر است تویوتا به فروش تمامی محصولاتی که از نام کرولا استفاده می‌کنند اشاره کرده و این شامل چندین فرم بدنه همچون هاچبک، سدان، استیشن، کوپه و مینی ون می‌باشد.

مدل جدید و قدبلند کرولا کراس که در آینده تولید خواهد شد بی‌شک باعث فروش بالاتر این خانواده خواهد شد. کرولا محصولی فوق‌العاده پرطرفدار بوده و ژاپنی‌ها می‌گویند هر ۲۸ ثانیه یک‌بار یک دستگاه کرولا در بیش از ۱۵۰ کشور به فروش می‌رود. محصولات خانواده کرولا در ۱۲ کارخانه در سراسر دنیا تولید می‌شوند. نکته جالب اینکه استرالیا اولین بازار صادراتی کرولا بوده و ۱۵ دستگاه از مدل سدان دو درب مجهز به پیشرانه ۱.۱ لیتری در سال ۱۹۶۶ از ژاپن به استرالیا صادر شده‌اند.

جدیدترین نسل این خودرو از سال ۲۰۱۸ تاکنون در بازار حضور داشته و تویوتا با معرفی نسخه سفارشی اپکس ادیشن اندکی هیجان به این خانواده تزریق کرده است. البته انتظار می‌رود نسخه اسپورت کرولا در آینده و با پسوند گازو ریسینگ تولید شود. شایعاتی درباره استفاده از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR یاریس در این خودرو به گوش رسیده است.

گفته می‌شود GR کرولا با گیربکس دستی و سیستم چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد و قرار است نسخه جادارتر استیشن با پیشرانه ۲ لیتری هیبریدی هم تولید شود. انتظار می‌رود مدل ۵ درب هاچبک اول معرفی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    نماد یه خودرو مردمى و بى دردسر

    موافقم 10
    1. کیان

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      دقیقا همین هست ک میفرمایید
      این جمله اول متن :
      “تویوتا کرولا شاید هیجان‌انگیزترین خودروی دنیا نباشد اما واقعیت این است که طرفداران پر و پا قرص خودروها تنها بخش کوچکی از بازار جهانی را تشکیل می‌دهند. اکثریت خریداران به دنبال خودرویی قابل‌اعتماد، کم‌مصرف و کاربردی هستند”
      این جمله چیزی هست ک بنظرک اکثر خوانندگان سایت پدال درکش نمیکنن، بنا به دلایل متفاوتی همچون اینکه صرفا اینجا همه چیز مجازی هست، و دیدگاه منطقی ای نداریم و ندارن
      اکثر پدالیها دنبال موتورهای حجیم، بالاترین قدرت، بیشتریننننننننننن شتاب و مشخصه هایی از این قبیل هستن، در صورتیکه باید قبول کنیم نه پولش و داریم، نه توانایی نگه داری، نه امکانات نگه داری، نه ظرفیت سوار شدنشون و نه …
      هرچند حتی همین کروالا هم باشه واسه خیلیامون گران و هست و به سختی در دسترس، در نهایت همه منظورم این هست ک سعی کنیم واقع بینانه تر به همه ابعاد زندگی نگاه کنیم.

      1. جناب ایکس

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        اگه استیو جابز هم واقع بینانه به زندگیش نگاه میکرد تو زمان بچگیش هیچ وقت اپل اختراع و تاسیس نمیشد.(که ارزش اپل از کل صنعت خودرو جهان سازی بیشتره) با کلمه همه ابعاد زندگی مخالفم. اگه بعضی جاها انسان واقع بینانه فکر کنه پیشرفت نمیکنه. یه بچه روستایی اگه بخواد واقع بینانه فکر کنه هیچوقت نمیتونه دکتر یا مهندس بشه و باید طبق واقعیت یا کشاورز بشه یا دامدار. و اینکه همه جای جهان عشق ماشینا دنبال حجیم اینا هستن اما نه به هر قیمتی. مثلا لامبورگینی که 700 800 اسب داره (نه 1000 اسب مث اس اف 90) ولی بازم مورد علاقه همه هست. یا مثلا افسانه هایی مث اس ال ار مک لارن یا 250 جی تی او که همیشه تو این سایت ازشون اسم برده میشه. با بیشتر کامنتتون مخالفم. اگه شما میخواید واقع بینانه فکر کنید بفرمایید سایتایی که همش مطالب ماشینای ایرانی و چینی میذارن و خودرو های چینی جدید مث فیدلیتی مه تازه وارد بازار میشه رو معرفی میکنن. ما که دستمون به این سوپرا اسپورت ها نمیرسه حداقل میتونیم دربارش بحث کنیم و چیزایی ازشون بدونیم. شاید یه روزی یه طوری بعضی از خوانندگان پدال بتونن سوپر اسپورت بخرن و این مطالب بدردشون بخوره. (مثلا پولدار شن. برن خارج یا هرچیزی)

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (157 ديدگاه)

          👍👍👍

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          کاملا درسته آقای ایکس،موافقم،بقول یکی از اساتید میگن تخیل رو بیشتر از واقعیت جدی بگیرید،چون واقعیت میگه فقط یه راه هست! همینو بس! اما تخیل میگه بیخیال رفیق،ببین چقدر راه هست که میتونی امتحان کنی و خودتو محک بزنی…

        3. Iman99

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          درست گفتی جناب ایکس موافقم ما ممکنه هر خودروی سطح بالا و گرونی رو نخریم ولی میتونیم که درموردش بحث علمی کنیم برای ماشین باز واقعی علم و تکنولوژی و مهندسی و پیشرفت و برتری اون ماشین ها مهمه نه میزان فروش که برای مردم عادیه که از دنیای مهندسی و خودرو هیچ سر در نمیارن و ملاک و معیاری هم نیست میزان فروش
          مهم اینه که چی تکنولوژی و مهندسی بالاتری داره و علمی حساب کنیم یعنی کلا کدوم برتری داره مثلا تو شاسی بلند ها و آفرودر های فول سایز مرسدس جی کلاس و هامر و فورد در سطح بالاتری هستن و از همه نظر برتر هستن و خیلی بهتر و در سطح بالاتری ازلنکروزهستن

          موافقم 1
          مخالفم 2
  2. جناب ایکس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    بابام خیلی دوست داشت یکیشو بخره ولی همه چی گرون شد یه دفعه. یه استاد پدرم داشت که کرولا مال 40 سال پیش داشت و هنوز خرابیش کمتر از ایرانی و چینی ها بود (غیر از ایرانی هایی مث ال نود که واقعا کم خرج«)

    1. ehsan.fa

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1952 ديدگاه)

      چقدر این قسمت از جملت که میگی (ولی همه چی گرون شد) دردناکه . یعنی مرگ یه ملت دردش رو با تک تک سلولام حس میکنم.

      1. آریا+منش

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (227 ديدگاه)

        گرانی ملتی را نمی کشد بی هویتی می کشد

    2. کیان

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      همون ال90 هم ایرانی نیست، باید بگیم مونتاژ ایران، تازه بین سری اولهای تولیدی هر ماشینی تا سریهای جدیدتر کلی فرق هست، برعکس دنیا اولین سریها اینجا بهترین هستن، سریهای بعدی بی کیفیت

  3. Aliasn

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    امیدوارم که نواده ea86مثل خودش بدرخشه .

  4. مازیار

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    لطفا این رو به عنوان هیت یا امثالهم بحساب نیارید

    خودروهای ژاپنی بواسطه دوام و بازدهی مناسب ، بعنوان یک کالای مصرفی جایگاه خوب و محکمی دارن اما امروزه خودرو چیزی بیش از یک کالای مصرفی هست
    در سراسر جهان مردم به خودروهاشون علاقه دارن بهشون عشق می ورزن و حتی در مواردی به چشم عضوی از خانواده بهشون نگاه میکنن و در همین رابطه اون جایگاهی که مثلا یک ماستنگ یا فراری در دل صاحبانشون دارن کمتر خودروی ژاپنی داره البته استثنا همه جا هست و من بطور کلی عرض میکنم
    به همین خاطر ما خودروی ژاپنی نمی بینیم که با گذشت زمان ارزش کلاسیک و عتیقه پیدا کنه و یا اینکه قیمتی میلیونی داشته باشه چون ماموریتش بازدهی مناسب هست و نه حس تعلق قلبی
    بعنوان یک کالای مصرفی چرا اما فراتر از اون خیر

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. کیان

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      شما احتمالا با اسکای لاین و یا سوپرا دهه 90 و مزدا Rx7 آشنایی نداری ک فرمایش کردین با گذر زمان ارزشمند نمیشه و …
      دوست عزیز یه چرخ ساده تو اینستاگرام بزنی میبینی طرف با سوپر کارش میره بغل یه سوپرا و با تمام وجود و هیجان داد میزنه
      واو سوپراااااااااااااا و …
      همین سیویک های قدیمی ک تو کشورمون هستن چقدر طرفدار خاص دارن
      کشور ما رو بیخیال میتسوبیشی لنسر هنوزم هم سمبلی هست برای خودش

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        من که عرض کردم استثنا همه جا هست
        البته نه دیگه سیویک های قدیمی😅

    2. datsun

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      الان قیمت برخی نسخه های اسکای لاین gtr تا یک میلیون دلار هم رسیده مثل زد تیون نیسمو یا اسکای لاین کیت نوربرگ تا شیصد هزار دلار من چک کردم تو سایت‌های خارجی بعضی هاش از جی تی ار نیسمو ۲۰۲۱ هم گرونتره یعنی مدل قدیمی از صفر گرونتره.

      1. Iman99

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        ارزش کلکسیونی خودش یه بحثه الان فراری های کلاسیکی هستن که قیمت اونها بالای ۲۰ میلیون دلار هم میرسه یا مکلارن اف وان شاهکار زمان خودش که حدود ۲۰ میلیون دلار یا بیشتر هم معامله می شه یا پورشه ۹۱۱ های کلاسیک چند میلیون دلاری.
        خود قیمت هم مهم نیست که فرض کنیم بعضی مدل ها کلا گرون تر هستن نه چون باید نسبت به خودشون در نظر گرفته شن یعنی درصد افزایش قیمتش نسبت به قیمت اولیه خودش که این یه فاکتور درسته.
        از این منظر یه مدل پورشه ۹۱۱ رکورد داره که بجز یه خودروی ایتالیایی ( اون خودروی ایتالیایی رو حساب نمیکنیم چون یه خودروی خاص با تولید محدود بود ) پورشه ۹۱۱ بیشترین درصد افزایش قیمت نسبت به قیمت اولیه خودش رو داشته. پورشه 911 carrera rs 3.8 1993 با بیش از ۳۰۰۰ درصد افزایش قیمت نسبت به مدل اولیه داشته بعد از اونم چندین مدل پورشه و فراری و یه خودروی امریکایی دیگه هستن.

  5. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تو ایران همین لوکسه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. عارف

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    همانطور که در متن اشاره شد و دوستان هم گفتند ، اگر منطقی نگاه کنیم ، شتاب ، دود لاستیک ، کورس و آدرنالین در رانندگی بخش کوچکی از زندگی روزانه ی ما را تشکیل میدهند . مهمترین هدیه ای که ماشین میتونه به مالک بده همان قابل اطمینان و کاربردی بودن هست که کرولا و محصولات مثل آن تلاش موفقیت آمیزی دارند

  7. Ali

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (295 ديدگاه)

    تبریک به تویوتا فن ها
    مطلب رو تکمیل کنم
    پرفروش ترین خودرو در خط تولید کرولا.
    پرفروش ترین خودروی تک نسل جهان فولکس واگن بیتل ( احتمالا لادا هم هست )
    اولین و پرفروش ترین خودروی تولید انبوه جهان فورد مدل تی
    پرفروش ترین هاچ بک جهان فولکس واگن گلف
    پرفروش ترین خودروی اسپرت جهان فورد ماستنگ
    پرفروش ترین شاسی بلند و پیکاپ تراک جهان فورد اف ۱۵۰
    هرکدوم از این پر فروش ترین ها هم تو کشور خودشون پر فروش ترین ها بودن
    قاره اروپا فولکس واگن
    قاره امریکا فورد
    قاره آسیا تویوتا
    آفریقا و سایر مناطق – اونهایی رو که رو میدونستم گفتم اگه پس و پیشی بود ببخشید.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. Kato

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (469 ديدگاه)

    محشر

  9. میثم

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    کرولا کراس یه حرکت خیلی عالی از تویوتا بود
    هو باعث رشد بیشتر نام کرولا میشه که در نتیجه اعتبار تویوتا بالاتر میره
    هم اینکه برای خیلیها کاربرد بیشتری نسبت به نسخه سدان داره
    من که خیلی از کرولا کراس هیبریدی خوشم میاد

  10. رامتین

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    به شخصه سدانهای میان سایز و تا حدی کامپکت را خیلی میپسندم. خیلی مایل بودم همین کرولا در نسخه ای مثل R بیاد با یک موتور 2 لیتری توربو حدود 300 اسب مجهز بشه. واقعا عالی میشه….

  11. داریوش

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من یک کرولا 2006 دارم خدا برا ژاپن خوش بخواد مصرف بنزینش از پراید کمتر و هنوز درب تعمیرگاه نرفتم بدنه اش هم زنگ نمیخوره شتابش هم
    عالی هست راننده گی اش هم خیلی خوب و نرم و قیمتش نسبت به تمام ماشین های تولید داخل و چینی می ارزه چون اصلا خرابی نداره
    خدا براتو خوش بخواد ژاپنی ها

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Iman99

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      خدا برا اروپا و امریکا خوش خواسته خدا اروپا و امریکا رو بغل کرده و چون اروپا و امریکا هرکاری که انجام میدن خدا رو در نظر میگیرن خدا هم کمکشون میکنه و تو همه چیز بهترین شدن بحثی هم در میزان فروش این نیست چون معیار ها چیزای دیگه ای هستن

      موافقم 1
      مخالفم 2
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    جالبه،کرولا همیشه یه ماشین منطقی و مناسب بوده و مثل بعضی مدلای رقیب خیلی تخیلی یا ساده نیست…

  13. Benyamin

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ممنون میشم راهنمایی کنین میخواستم بدونم بین تویوتا کرولا 2021 و هیوندا النترا 2021 کدوم بهتر هستند؟!

    1. Iman99

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      النترا الان بهتره ولی قبلا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا