طی ماههای گذشته تصاویر از نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ تویوتا لندکروزر پرادو در اینترنت منتشر شد و حالا سازندهٔ ژاپنی نمایشگاه فرانکفورت را برای رونمایی رسمی این خودرو انتخاب کرده است چراکه اروپا از بازارهای عمدهٔ این خودرو محسوب میشود. این SUV بدنه روی شاسی طی این فیسلیفت تغییرات زیادی را تجربه کرده است که بررسی را با نمای بیرونی آن شروع میکنیم.
در این قسمت دماغه بهطور کامل دوباره طراحی شده و طراحان تویوتا در آن از یک جلوپنجرهٔ کاملاً جدید استفاده کردهاند. این جلوپنجره که طراحی پیچیدهای دارد، از شیارهای بزرگی برخوردار است تا از خنککنندگی پیشرانه بهبود پیدا کند. در نمای جلوییِ پرادوی فیسلیفت، چراغهای جدیدی هم کار شده که بسیار بهتر از قبل هستند و چهرهای مدرنتر به خودرو بخشیدهاند. این چراغها همچنین در تیپهای بالایی مجهز به دیلایتهای LED هم هستند. علاوه بر این، تغییراتی هم در سپر و گلگیرهای جلو ایجاد شده است.
اما مانند هر فیسلیفت دیگری، در قسمت عقب تغییرات بسیار اندک هستند بهگونهای که صرفاً به تغییر گرافیک داخلی چراغها بسنده شده است. پایانبخش تغییرات بیرونی پرادو ۲۰۱۸ نیز رینگهای آلیاژی جدید از ۱۷ تا ۱۹ اینچی و ارائهٔ رنگهای جدید است. البته این تغییرات صرفاً جنبهٔ زیبایی ندارند بلکه برای کمک به راننده در تشخیص قسمتهای مختلف خودرو جهت مانور دهی با چنین خودروی بزرگی طراحی شدهاند درحالیکه درمجموع ۶ سانتیمتر هم به طول خودرو اضافه کردهاند.
در داخل پرادو ۲۰۱۸، داشبورد، کنسول وسط و صفحه آمپر بروز شده است. علاوه بر این، تغییرات داخلی دیگر پرادو فیسلیفت شامل ارائهٔ یک صفحهنمایش بزرگتر هشت اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، یک صفحهنمایش ۴.۲ اینچی رنگی در وسط صفحه آمپر، غربیلک فرمان جدید قرض گرفتهشده از لندکروزر و نورپردازی سفید صفحه آمپر میشود. لیست پیشرانههای لندکروزر پرادو اما بستگی به کشوری دارد که در آن عرضه میشود چراکه این خودرو در بیش از ۱۹۰ کشور در سراسر جهان عرضه شده و گستردهترین طیف پیشرانههای تویوتا برای آن ارائه میگردد.
یکی از موتورهایی که در زیر کاپوت پرادو جدید قرار میگیرد، یک نمونهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر دیزل با ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور است که همراه با یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشود. البته برای این موتور یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل سفارش است اما در این صورت گشتاور به ۴۲۰ نیوتن متر کاهش پیدا میکند. هر دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک پرادو با این پیشرانه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت را دارند اما نسخهٔ اتوماتیک ظرف ۱۲.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه نمونهٔ دستی ۰.۶ ثانیه سریعتر این کار را انجام میدهد.
برای کسانی که پیشرانههای بنزینی را ترجیح میدهند نیز امکان انتخاب یک موتور ۲.۷ لیتری با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۶ نیوتن متر گشتاور وجود دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به جاده منقل میشود. حداکثر سرعت این مدل نیز ۱۶۵ کیلومتر در ساعت است؛ اما در بخش موتورهای بنزینی یک نمونهٔ قدرتمندتر ۴ لیتری هم وجود دارد که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور داشته و صرفاً در کنار یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قرار میگیرد.
طی این فیسلیفت، تویوتا با تجهیز لندکروزر پرادو به جدیدترین نسخهٔ پکیج Safety Sense، ایمنی آنرا هم ارتقاء داده است. این پکیج شامل تکنولوژیهایی مانند سیستم پیش از برخورد، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، نوربالای اتوماتیک و هشدار خروج از خط میشود. علاوه بر این، پرادو ۲۰۱۸ به نسخهٔ بروز شدهٔ سیستم نظارت بر فشار باد تایرها به همراه هشدار ترافیک عقب و هشدار نقاط کور هم مجهز شده است. لندکروزر پرادو صرفاً در بازارهای خاص اروپایی و کشورهای دیگر عرضه میگردد و در بازار ایالاتمتحده حضور ندارد اما در عوض برادر لوکسش یعنی لکسس GX در این کشور عرضه میشود که احتمالاً بهزودی آنهم فیسلیفتی را تجربه خواهد کرد.
پوشش کامل و لحظهبهلحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم…
:::فرشاد:::
۲۲ شهریور ۱۳۹۶طراحیش عالیه، کیفیت و دوام از سر و روش میباره ? کاش موتور پایش قویتر بود، مخصوصا گشتاورش که واسه یه شاسی بلند مهمتره، موتور ۲۵۰ اسبیش بهتره.
:::فرشاد:::
۲۲ شهریور ۱۳۹۶::؛نظرسنجی:::
طراحی کدام نسل پرادو را بیشتر میپسندید؟
نسل جدید: لایک ?
نسل قدیم: دیسلایک ?
:::فرشاد:::
۲۲ شهریور ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
کدام شاسی بلند تویوتا را میپسندید؟
پرادو: لایک ?
لندکروز: دیسلایک ?
kurdishlambo
۲۴ شهریور ۱۳۹۶فقط کشته مرده اون 13نفریم که پرادو رو به لندکروز ترجیع دادن
#ali.m#
۲۲ شهریور ۱۳۹۶عجب چیزی شده??
خیلی دوستش دارم ولی نه ب انداره گنده لات افرود .(لندکروزر)
البته چیزی کم از لندکروزر نداره .
خلاصه که خیلی خوب شده .
?پرادو?
datsun
۲۲ شهریور ۱۳۹۶خیلی خیلی زیباتر شده
مرسی?تویوتا ?به خاطر ساخت خانواده ❤لندکروز❤
Mahan
۲۲ شهریور ۱۳۹۶اوووف چ خوب شده جلو پنجرش
ای خدا جی میشه تویوتا یه دستی هم به طراحیه داخل کابین و سیستم اطللاعات سرگرمیش بکشه
Fit Demon
۲۲ شهریور ۱۳۹۶با تمام علاقه ای که به این خودروساز دارم
اما اصلا به لندکروز علاقه ندارم
و یکی از دلایل اینکه از این خودرو خوشم نمیاد
طراحی اونه که باز این هم نظر شخصی بنده هست
علي
۲۲ شهریور ۱۳۹۶من پرادو فول عمانی خریدم باورتون نمیشه بعد از ۱ ماه با عصبانیت و نارضایتی فروختمش . اصلا ازش راضی نبودم و به درد خ تهران نمیخورد . فقط تنها حسنی که داشت بعد از اینکه فروختمش به فاصله ۱ ماه سود خوبی داشت برام همین .
با تچکر
TOYOTA
۲۲ شهریور ۱۳۹۶دوست گرامی پدر منم دارن و وابسته عاطفیه بهش و عوض نمیکنه
میشه بگید چه چیزیش خوب نبود؟؟؟
علي
۲۲ شهریور ۱۳۹۶اولین مشکلش مصرف سوخنش بود . ماشین بصورت سفارش عمان بود و دارای ۲ باک سوخت بود هر بار پمپ بنزین میرفتم ۱۹۰ لیتر سوختگیری میکردم که باعث میشد تمام کسایی که پشت من بودن کفری بشن در ضمن مصرف سوختش و تمام شدن زود به زود بنزین هم بدجوری آزاردهنده بود. البته بیشتر حس از بین رفتن منابع نفتی بیشتر آزارم میداد تا مسائل مادیش. از همه بدتر حالت گهواره ایی حرکت کردن خودرو بود که سر پیچها بطور وحشتناکی بازی میکرد و حس خارج شدن از جاده یا چپ کردن ماشینو داشتم و در کل هندلینگ متوسطی هم نداشت . ضمنا ابهاد ماشین هم بطور وحشتناکی رو نرو بود و ی جورایی احساس میکردی ی (((تانک کشیده داری))) میرونی و به درد داخل شهر نمیخورد. کلا ماشین پر سر و صدا و پر خور و تنبل و در عین حال برای رانندگی داخل شهر تهران افتضاح بود .((( من اصلا ازش راضی نبودم و هر بار تو شهر ی نمونشو میبینم ، الخصوص مثل مال خودم چهار در حتی نگاشم نمیکنم ))) ضمنا ماشین بی نهایت زشت و بدچهره ایی بود . اینجور ماشینارو جون میده بندازی تو کوه و دشت و ازش استفاده بهینه ببری نه شهر با اون همه خودروهای زیبا و خوش رکاب که بینشون احساس ضعف و خجالت کنی .
با تچکر
TOYOTA
۲۲ شهریور ۱۳۹۶دوست گرامی
در مورد مصرف سوخت شما باید با همکلاسهاش مقایسه کنید ;که تو مدلهای قدیمی به زحمت به 13 میرسه
دوما
حرکت گهواره ای تو هایلوکسها بود که اونم حل شد و برام عجیبه همچین چیزی می فرمایید
حس از بین رفتن منابع نفتی رو بهتره با خودروهای داخلی آزار ببینید
و نکته ی آخر اینکه بهتره قبل اینکه ماشین بخری بدونی واسه چه کاربردی میخوای
هرچند هنوزم میگم پرادو برای داخل شهر بد نیست و معقوله
مم خودم شبها میرم توچال و از سربالایی ولنجک موقعی که خلوته لذت بیشترش تو پارکشه که سیستو روشن میکنم تو سربالایی
شما بهانه هایی آوردی که اضلا برای شخص من قابل قبول نیست
شما قبل خریدش یه نگا به مصرف سوختش میکردی و میخریدی نه اینکه بعدا بگی مصرفش بالاست و بفروشی
زشتیش رو با همون ماشینهای 2012 همسنش مقایسه کن
علي
۲۳ شهریور ۱۳۹۶تویوتا عزیز ایرادهای زیاد دیگه هم داشت که من نوشتم ولی نمیدونم چرا انتشار ندادن. به هر حال ی ایراد دیگش لاستیک زاپاس وصل به در عقبشه که واقعا دردسر بزرگیه که هیچ کارخانه ایی دست به این کار خطر ناک نمیزنه و همچنین باز شدن درب صندوق عقبش به ی طرف و افقی که خطرات زیادی و جای زیادیرو اشغال میکنه . البته اینم بگما زمانی که من این ماشینو خریدم آخر شاسی بلند برای ما ایرانیها بود و رقیب آنچنانی نداشت و وقتی اسم پرادو وسط میومد در حد بنز اعتبار داشت ولی میدونی دوست من صدای دو حول از دور خوش است مصداق بارز برای حرفهای منه . به هر حال من اصلا ازش راضی نبودم و الان با داشتن ماشینهای مختلف بیشتر به عمق فاجعه پرادو پی میبرم .در ضمن من خودم عاشق کالاهای ساخت ژاپنم و مردمانشو خیلی دوست دارم ولی از پرادو نه !میدونی ما ایرانیها متاسفانه بیشتر به منافع فکر میکنیم تا لذت بردن . پرادو جزو ماشینایی هست که افت قیمت کمی داره و برای همین لبخند رضایت رو لبای صاحبانش میشینه .خیلی ها پول شناس خوبیا تا جنس شناس خوب.البته منظور من شما یا پدر گرامیتان نیست در کل گفتم.
با تچکر
sina
۲۲ شهریور ۱۳۹۶علی جان
بازار دست دوم خوب تو همه جای دنیا یکی از بزرگترین مزیت های ژاپنی ااهاست ک تویوتا در صدرشونه
sina
۲۲ شهریور ۱۳۹۶چه خوشکل شده دماغه اش
دم تویوتا گرم خدایی
رضا 57
۲۲ شهریور ۱۳۹۶من از طراحی بیرونیش خوشم اومد ولی طراحی داشبورد نمی پسندم
Pooriya_German_BMW
۲۳ شهریور ۱۳۹۶تو سال ۲۰۱۸ باشی و مدل جدید معرفی کنی و از موتور ۴ لیتری ۲۵۰ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتون گشتاور بگیری !!!!
تویوتا جان چی میزنی داداش که انقدر حالت خوبه؟
آخه قوربونت برم دیگه کم اصطحلاک بودن یه حدی داره داداش نه اینکه خودتو از دنیا عقب بندازی واسه دو قرون که خرج ماشین نشه
از فورد یاد بگیر از موتور ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکو بوست ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن گشتاور میگیره تازه فورد هم دست کمی از خودت نداره تو کم اصطحلاکی
اگه یه موتور مثل فورد میزدی الان این ماشین وارد ایران میشد و نونت تو روغن بود
از ما گفتن بود
#ali.m#
۲۳ شهریور ۱۳۹۶تویوتا نیازی به بازار واویلای ایران نداره .تا نونش تو روغن باشه.
datsun
۲۳ شهریور ۱۳۹۶ژاپنی ها خودشون استاد بیرون کشیدن اسب بخار از حجم کمن
وقتی از یه موتور دو لیتری تنفس طبیعی ۲۰۰ اسب گرفتن از این حجم هم میتونن بیشتر بگیرن و……
اینا داستانشون جداس اینا نماد سخت جونی و ماشین های بیابان گردن حجم زیاد اسب بخار کمتر مساوی استهلاک کمتر موتور چیزی که تو سافاری هم دیده میشه
ali a
۲۳ شهریور ۱۳۹۶طراحی جلو و داخلی رو خوب تغییر داده و زیبا شده ..مخصوصا داشبورد کیلومتر و فرمون..خوب میشد طراحی چراغای عقب رو هم تغییر میداد … من که خوشم اومد احسنت به تویوتا.. سلطان کیفیت …
ویکی
۲۳ شهریور ۱۳۹۶یک نمونهٔ 2.8 لیتری چهار سیلندر دیزل با 133 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور است
*******************
اشتباه زدین ۱۳۳ اسب درصورتی که این موتور ۱۷۳ اسب قدرتشه !!!!!!!!!
datsun
۲۳ شهریور ۱۳۹۶درسته داداش ۱۷۵ اسبی پدال اشتباه زده
طرفدار سابق تويوتا
۲۳ شهریور ۱۳۹۶کاری به کم استهلاک بودن و استقامت زیادش ندارم ولی واقعا موتور هایی که تویوتا استفاده میکنه واسه ۲۰ سال پیش خوب بودن . یه مشت موتور پرمصرف و در عین حال کم بازده و با توان کم .. در ضمن هم هایلوکس و هم پرادو مشکل هندلینگ دارند .. این حرف هارو تو بعضی از پیجها می خوندم و خودم هم قبول نداشتم تا یه پرادو دو در ۲۷۰۰ خریدم که از زندگی سیرم کرد ..
William
۲۳ شهریور ۱۳۹۶طراحی خوب
و
پرفرمنس ناامید کننده از تویوتا
مسعود
۲۳ شهریور ۱۳۹۶چه خوب شد که با این فیس لیفت نمای جلوش عوض شد. واقعا قبل از این زشت بود
صندلیای ردیف سوم هم بالاخره از اون حالت تا شدن به کناره ها توو نسل قبلتر در اومدن و تخت شدن
با اینکه عاشق بنز هستم، ولی تویوتا واقعا قابل احترامه. مخصوصا برا ماهایی که توو ایرانیم و این گزینه ها قابل دسترس تر هستن برامون
mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۶کاش این قوانین مسخره برداشته شن اینارو باز خیابونا ببینیم
Omid622
۲۳ شهریور ۱۳۹۶با اینکه چندین سال سرم گرم تو ماشین و به سایتهای مهم ماشین سر میزنم ندیدم کسی از پرادو بد بگه اونم به شدت دوست عزیزمون آقا علی من که هنوز تو شوک هستم که پرادو میتونه این مشکلات رو داشته باشه البته مدل پرادویی آقا علی رو نمیدونم چه سالی بوده اما نسل سوم پرادو که مدل های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ هستش و با نسخه سه درب و پنج درب و در نسخ های ۴ و ۶ سیلندر تو بازار به وفور دیده میشه و از اون جالبتر تو رنج قیمت ۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون بیشترین خرید ماشین دسته دوم مال پرادو هستش و بخاط همینه که قیمت پرادوهای مدل های نسل سوم تو این یک ماه اخیر به نسبت دو ماه پیشش ۲۵ میلیون گرون شده البته من تو هر سایت خودرویی میرم پیشنهاد میدم که مدل نسل سوم رو بررسی کنن که همش بی جواب میمونه
البته نیست ماشین ۱۰ سال پیشه اون موقع سایت های بررسی خودرو مث الان فعالیتشون زیاد نبود یا اصلا نبودن اما از سایت پدال میخوام این برسیو انجام بده بخصوص همین نسل سوم میتونن دو پرادو که یکی ۴ و یکی ۶ سیلندر باشه بررسی کنن که ببینیم ارزش خرید داره یا نه یکیش ۳ و یکیش ۵ درب باشه من که میخوام نسخه سه دربشو بگیرم اما موندم که قیمتش زیادی گرونه البته هندلینک ۴ سلیندرش ضعیفتره
احمد دینار
۲۵ شهریور ۱۳۹۶این دوستمون علی آقا ایراداتی گرفتن که بعضی هاش ایراد نیست !!!!!!
باک ماشین 190 لیتر بوده ومردم پشت سر ایشون معطل میشدن !!!! خوب اگه من باشم و مردم برام مهم باشن 90 لیتر بنزین میزدم عوضش زودتر میرفتم پمپ بنزین، اگه فکر منابع نفتی بودید پریوس میگرفتین، ابعاد ماشین هم که دیگه مشخصه که پرادو قرار نیست اندازه رنو 5 باشه. اینا که ایراد ماشین حساب نمیشه، اینا اشتباه شما در خرید ماشینی بوده که نیاز نداشتین. شما که تردد شهری دارین باید سدان داشته باشید.
موفق باشید.
احمد دینار
۲۵ شهریور ۱۳۹۶البته اکثر ما این مدل خرید را داریم، مثلا یکی از دوستان رییس یک اداره ای هستش که نوع کارشون جوریه که تمام ترددشون داخل شهرهستش، ولی واسه اداره هایلوکس خریدن!!!!
همیشه هم شکایت دارن که کمکهاش خشکه ، سواریش ناراحته !!!!!! من موندم پس چرا خریدین و اصرار دارین هنوز سوارش بشین و عوضش نکنید، فقط چون سمت ما هایلوکس زیاده!!!! ؟؟؟؟؟؟
Ehsan
۷ مهر ۱۳۹۶با سلام خدمت دوستان عزیز
من یه ۳ درب مدل ۲۰۱۳ دارم که فیسشو کلا عوض کردم یه سال پیش ، فیس ۲۰۱۶ نصب کردم اوایلی که فیسو تغییر داده بودم میشه گفت تقریبا تک بود و کمتر کسی دیده بود و جزء فیسهای منحصر بفرد و زیبا بود و هست ، به نظر من تنها ایرادی که میشه از این ماشین گرفت حجم پایین موتور در مدل ۳ درب است که اگر موتور ۶ سیلندر داشت واقعا معرکه بود در هر صورت به نظر من پرادو ۳ درب جز نسلی از معدود شاسی بلنداییه که وقتی سوارش میشی دیگه سواریه کمتر ماشینی میگیرتت …!