جامهٔ جدید چشمبادامی بلندقامت، تویوتا لندکروزر 2016
۲۷ مرداد ۱۳۹۴
۶۱ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
همزمان با ارائه فیس لیفت لکسوس lx570 و پس از کشوقوسهای فراوان و گمانهزنیهای متعدد پیرامون طراحی مدل ۲۰۱۶ تویوتا لندکروز، بالاخره شایعهها به حقیقت پیوست و تویوتا لندکروز دقیقاً همان چیزی شد که رندرهای اولیه و عکسهای جاسوسان صنعتی منتشر نموده بودند.
تویوتا بهتازگی در رویدادی خصوصی در ژاپن شاسیبلند پرآوازهی خود یعنی تویوتا لندکروزر ۲۰۰ ۲۰۱۶ را رونمایی کرد. هماکنون، بعد از گذشت هشت سال از معرفی نسل جدید این خودرو، تغییراتی را در آن شاهد هستیم. بهجا است تا نظر شما را به برخی از این ویژگیها جلب نماییم. ازجملهی این تغییرات میتوان به ظاهر جسورانهتر خودرو که مدیون جلوپنجرهی بزرگتر و چراغهای بازطراحی شده است، اشاره کرد. شایانذکر است که تویوتا تنها به چنین تغییرات خفیفی بسنده نکرده است و دستی به سر و روی کاپوت، گلگیرها و سپر خودرو کشیده است. فیس لیفت ۲۰۱۶ لندکروز را میتوان بهنوعی یک تغییر چهره ملایم و متعهدانه دانست که برخلاف سنت تویوتا چندان موجب دور شدن طراحی نخستین از استانداردهای اولیه نشده است. تغییرات در بیرون خودرو اندک است و چهره اصلی تویوتا بهجز در جلوپنجره و چراغها حفظ شده است. پوزهای با سه خط افقی کرومی که در میانه جلوپنجره جا خوش کردهاند . تویوتا در فیس لیفت ۲۰۱۶ لندکروز جلوپنجره و چراغها را در هم ممزوج نموده بهطوریکه حاشیههای قاب تا درون چراغها امتداد پیدا میکند. خطوط کناری و دستگیره دربها بهینهسازی شدهاند و خطوط پایین درها اندکی تغییر شکل دادهاند. حالت و چینش چراغهای جلو نیز تغییر نموده است و سپرها نیز کاملاً تعویض شدهاند. در نمای عقب خودرو نیز شاهد چراغهای LED بازطراحی شده و بهروزرسانی طراحی سپر هستیم. چرخهای آلیاژی خودرو نیز با طرح جدید خود جلبتوجه میکنند. تویوتا همچنین دو رنگ مخصوص بدنهی جدید برای این خودرو در نظر گرفته است: قهوهای مسی-میکایی و آبی تیرهی میکایی. بدین ترتیب ویژگیهای یادشده نقش عمدهای را در بهروزرسانی طراحی خارجی خودرو ایفا میکنند.
خریداران قادرند این خودرو را با برآمدگیهای کمتر در جلو و سپر گودتر به همراه خط نازکی از کروم سفارش دهند. یک نسخه از این خودرو که ظاهر نسبتاً آرام و فاقد خشونت دارد در وهلهی اول برای بازار داغ کشورهای آسیای میانه در نظر گرفته شده است و از قرار معلوم در ایالاتمتحده به فروش نمیرسد. درون کابین جایی است که تویوتا تغییرات گستردهای در آن اعمال کرده و با صندلیهای نرمتر، کابین زیباتر و مواد بهتری از مسافرین پذیرایی میکند. پیکربندی داشبورد بهگونهای تغییر یافته که دسترسی به آنها بهتر و راحتتر صورت گیرد و احساس نماید با فضایی باکیفیت روبرو است. یک پورت ذخیرهسازی برای فایلها و یک خروجی ۱۲ ولتی برای اتصال وسایل برقی به خریداران کمک میکند تا همواره بتوانند در حداکثر رفاه و آرامش باشند. تویوتا ۲ مونیتور را در داشبورد تعبیه نموده است. نخست یک صفحه ۴.۲ اینچی TFT روبروی راننده که اطلاعات مختلف را به نمایش میگذارد و یک صفحه بزرگ ۹ اینچی در بالاترین نقطه داشبورد مرکزی. سیستم سرگرمی تویوتا نیز بهروزرسانی شده است. در استرالیا این فیس لیفت با دو موتور ۴.۵ لیتری دیزل دوتوربو و یا موتور V8 بنزینی ۴.۶ لیتری قابل ابتیاع است. موتور نخست با اندکی ارتقا میتواند ۲۷۲ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. موتور دوم نیز ۳۰۸ اسب بخار قدرت خواهد داشت و ۴۳۹ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این موتورها بهراحتی با آبوهوای گرم و سرد تنظیم شدهاند و استاندارد یورو ۵ را نیز کسب کردهاند. در بخش امنیت نیز تویوتا با اضافه نمودن سامانه ایمنی پیشگیری از برخورد، سیستم نشاندهنده فشار باد تایر، دوربین نشاندهنده نقاط کور، سیستم تشخیص عابر پیاده، نوربالای اتوماتیک، هشداردهنده خروج از خط و کروز کنترل راداری تطبیق شونده، ایمنی بالایی را برای سرنشینان به ارمغان میآورد. فیس لیفت جدید تویوتا لندکروز از هماکنون د ر ژاپن و از ماه اکتبر در استرالیا قابل خریداری است و تویوتا قول داده است این مدل را بهزودی برای باقی بازارها آماده تحویل نماید. به نظر شما آیا این بار نیز این پیرمرد ژاپنی خواهد توانست تا همچون گذشته رضایت خاطر طرفداران خود را فراهم آورد؟
اخه انصاف هست نمیزارن وارد بشد.چرا با در دست داشتن پول حسرت لند کروز را بخوریم.قیمت لندکروز 185 میلیون در امارات هست اینجا برسه 800 بازم با در نظر گرفتن 3 برابر قیمت ماشین گمرک میگیرن پول 10 سال بنزین وکه مصرفش هست بازم مانع تراشی.انصاف.انصاف
صدی ۱۳.۵ تا میسوزونه واقعا اشغالی بیش نیست حسرت نداشتنش رو نخورید واقعا عقل سالم میگه ولوو xc90 هیبرید بخر این ۲۷۲ اسب بخار ۱۳.۵ لیتر در صدکیلومتر ولوو ۴۰۷ اسب بخار ۲.۱ لیتر در صدکیلومتر دوستان تعجب نکنید مصرف سوخت ولوو دو لیتر بنزینه یه سرچ درباره ولوو xc90 t8 بکنید ببینید چه ماشینیه تازه میفهمی لندکروزر آشغاله
ارمان
۲۸ مرداد ۱۳۹۴به نظر من قشنگ شده منطقی که ماشینی که فروش خوبی داره و اثبات شدست زیاد به ظاهرش دست نمیزنن
shahab
۲۱ شهریور ۱۳۹۴دود از کنده بلند میشه و این پیر مرد باز هم توی آفرود طرفداراشو سربلند میکنه
shahab
۲۱ شهریور ۱۳۹۴ولی متاسفانه سیاستای ایرتویا برای قیمت گذاری بده این ماشین با قیمت فضایی 850میلیون توی ایران موفق نمیشه
shahab
۲۱ شهریور ۱۳۹۴جلو پنجره بزرگش خیلی به زیباییش کمک کرده و ماشین به ادم یه حس قدرت میده
ارمین
۱۹ آبان ۱۳۹۴تویوتا یک برند پدر مادر دار و اصیلی هست و حتما مشتری هارو راضی نگه میداره شک نکنین
ys
۸ دی ۱۳۹۴در سرعت و شتاب گیری چطوری عمل می کنه؟؟ کسی می دونه یا ازش فیلم داره؟؟
اکی
۹ تیر ۱۳۹۵اخه انصاف هست نمیزارن وارد بشد.چرا با در دست داشتن پول حسرت لند کروز را بخوریم.قیمت لندکروز 185 میلیون در امارات هست اینجا برسه 800 بازم با در نظر گرفتن 3 برابر قیمت ماشین گمرک میگیرن پول 10 سال بنزین وکه مصرفش هست بازم مانع تراشی.انصاف.انصاف
-
۱۲ مهر ۱۳۹۵صدی ۱۳.۵ تا میسوزونه واقعا اشغالی بیش نیست حسرت نداشتنش رو نخورید
واقعا عقل سالم میگه ولوو xc90 هیبرید بخر
این ۲۷۲ اسب بخار ۱۳.۵ لیتر در صدکیلومتر
ولوو ۴۰۷ اسب بخار ۲.۱ لیتر در صدکیلومتر
دوستان تعجب نکنید مصرف سوخت ولوو دو لیتر بنزینه یه سرچ درباره ولوو xc90 t8 بکنید ببینید چه ماشینیه
تازه میفهمی لندکروزر آشغاله