تویوتا میگوید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت نسل جدید سوپرا برابر با ۴.۱ ثانیه است اما کار اند درایور در تستهای خود به زمان ۳.۸ ثانیه دست یافته است. این خودروساز ژاپنی همچنین اعلام کرده قدرت و گشتاور این کوپهی اسپورت به ترتیب ۳۳۵ اسب بخار و ۴۹۴ نیوتون متر است؛ اما بازهم کار اند درایور اعلام کرده این اعداد اعلامی شاید کمتر از میزان واقعی هستند.
در تست داینوی اخیر که انجام شده کار اند درایور فهمیده سوپرای جدید شاید قدرت بیشتری در مقایسه با ادعای سازنده داشته باشد. این خودرو قدرت و گشتاور بیشتری از ادعاهای تویوتا دارد. در تست داینوی سوپرای جدید به قدرت ۳۳۹ اسب بخاری و گشتاور ۵۷۸ نیوتون متری در چرخها رسیدهاند که نشان دهندهی افزایش ۴ اسب بخاری قدرت و ۸۴ نیوتون متری گشتاور در مقایسه با اعداد اعلامی تویوتا در میللنگ خودرو است.
البته باید از برخی موضوعات آگاه شد. به منظور دستیابی به اعداد دقیق، تست کار اند درایور با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و در دنده ۵ با نسبت ۱.۳۲ به ۱ انجام شده است. سوپرا در دنده ۶ به حداکثر گشتاور خود میرسد اما عدد گشتاور نهایی شاید صحیح نباشد زیرا مبدل گشتاور گیربکس تا زمانی که به نسبت بالاتر نرسد بهصورت کامل قفل نخواهد شد. همچنین تویوتا این خودرو را برای تست آماده کرده و شاید مدلهای تولیدی چنین قدرت و گشتاور دقیقی نداشته باشند.
صرفنظر از تمامی سناریوهای مدنظر، این تست نشان میدهد تویوتا شاید قدرت پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ب ام و را بنا به هر دلیلی کمتر از حد واقعی اعلام کرده است. شاید این به دلیل وابستگیهای نزدیک به Z4 باشد. این تست نشان داده گشتاور سوپرا بیشتر از گشتاور Z4 بوده و قدرت آن نیز میتواند بالاتر از پسرعموی آلمانی باشد.
مزیت بزرگ سوپرا در مقایسه با Z4 قیمت آن است. بهای این کوپهی ژاپنی از ۴۹۹۹۰ دلار آغاز میشود درحالیکه Z4 شش سیلندر قیمت پایهی ۶۵۶۹۰ دلاری دارد.
Sajjad
۳ خرداد ۱۳۹۸بازم داستان این تقلب که مزاج بعضیا خوش میاد
میدونم خیلی از دوستان به حرف من اعتراض میکنن اما دوستان اهل فن کاملا متوجه اتلاف نیرو سر چرخ هستن
حالا بعضی از کمپانی ها قدرت سر چرخ رو به جای قدرت سر میل لنگ اعلام میکنن تا افرادی رو با این شیوه جذب کنن ولی این توی این مورد تویوتا حتی قدرت کمتری رو اونم سر میل لنگ اعلام کرده که نتیجش همین بازار داغی فعلی سوپرا میشه.
به هر حال اینم یه روش برای جلب مشتریه دیگه
تقلب تو این مورد به ضرر مشتری نیست بلکه توی رقابت بین سایر خودروها به ضرر سایر خودروسازها در میاد. توی مقایسه ها ظاهرا قدرت یکیه ولی خودرویی که توی اعلام قدرت تقلب کرده پیروز مقایسه میشه.
AMIR / ARMI
۳ خرداد ۱۳۹۸والله سجاد جان این دروغ گفتن ها از طرف پورشه و بی ام و بنز و . …
دیگه عادی شده ولی چرا تویوتا اخه .
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد.
hossin
۳ خرداد ۱۳۹۸این ماشین همه چیزش عالیه به غیر از موتورش
تویوتا خودش از انجین سازان مطرح جهانی که موتورهاش کم استهلاک و کم مصرف هست چرا اومده از موتوری استفاده کرده که هم استهلاکش بالاست و هم باعث شده بخاطرش این داستان تقلب به وجود بیاد
Mohammadreza
۳ خرداد ۱۳۹۸فورد و تویوتا هردو در باره قدرت موتور (سوپرا و Gt) اعداد صحیح اعلام نکردن
اما این کجا و ان کجا
یه شرکت سعی میکنه با بیشتر اعلام کردن قدرت ،ماشینشو سر زبون بندازه یکیی با کمتر اعلام کردن
من که دومی رو ترجیح میدم
MOHAMMAD.DEMON
۳ خرداد ۱۳۹۸قدرت اعلامی برای پیشرانه فورد جی تی 647 اسب بود
در تست داینو قدرتی که به دست اومد 525 اسب بخار بود از میل لنگ
خب به صورت علمی هم همینه اتلاف انرزی 10 الی 15 درصدی باید باشه
فورد دروغی نگفته
اما میشه بگید چطور قدرت روی میل لنگ تویوتا سوپرا از قدرت پیشرانه بیشتره
اصلا اینو بیخیال چطور میتونن در مورد شتاب دروغ بگن و 2 ثانیه کند اعلام کنن
MOHAMMAD.DEMON
۳ خرداد ۱۳۹۸فردا پس فردا چند تا درگ میزارن با ماشین های هم سطح تویوتا سوپرا
بعد که سوپرا برنده شد
همین شما ها میاید میگید ببین تویوتا چی ساخته
فلان و بهمان بعد هم المانی بازان عزیز میان میگن موتور بی ام و رو داشته باش
بهترین انجین ساز دنیا و فلان
Sajjad
۳ خرداد ۱۳۹۸این پرفورمنس ماشینه که یه ماشین رو سر زبون میندازه
اگه شرکت قدرت بیشتر اعلام کنه به ضرر خودش تموم میشه
چون توی رقابت و مقایسه کم میاره و اعتبار شرکت رو خدشه دار میکنه
در واقع اون تست داینو هایی که قدرت کمتر رو اعلام میکنن درستن و شرکت قدرت سر میل لنگ رو بیان کرده و تست داینو به منظور مشخص شدن اتلاف قدرت انجام میشه و هرچی این اتلاف کمتر باشه نشون میده کار شرکت درست تر و مهندسی شرکت دقیق تره.
ولی وقتی قدرت کمتر اعلام میشه یا اون هدفی رو داره که تو کامنت اول گفتم و یا میخواد روی اتلاف قدرت زیادش سرپوش بزاره و ادعای مهندسی الکی کنه که مطمئنم تویوتا بخاطر سرپوش گذاشتن روی اتلاف قدرت این کار رو نکرده و صرفا یه شیطنت برای معروف شدن و احیای نام سوپرا بوده و انگار داره موفق میشه.
hossin
۳ خرداد ۱۳۹۸کی گفته بی ام وه بهترین انجین ساز دنیاست؟؟؟
این چه انجین سازی هست که سال 2018 انجین های دیزلیش اتیش گرفتن و تو کره جنوبی محصولات دیزلیش منع تردد شدن؟؟؟
به ارشیو پدال سر بزنید همش با سند و منبع موجوده
Mohammadreza
۳ خرداد ۱۳۹۸بنظر شما اگه سوپرا بتونه خودروهای هم قیمت خودش رو شکست بده تحسین نداره؟
شاید شما خودروهارو بر اساس قدرت خام موتور دسته بندی کنی ولی من خودروهارو بر اساس قیمت دسته بندی میکنم
hossin
۳ خرداد ۱۳۹۸اگه بتونه گرون تر از خودش رو شکست بده افتخار بالایی هم داره ولی همرده های خودش نه زیاد
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۳۹۸Sajjad عزیز .
با شما هم موافقم و هم مخالف .
چرا که این روزها همه چیز اتفاق میوفته و اعتماد کردن سخت شده .
ولی یعنی خود تویوتا نمیدونسته که خودروهاش رو تست و بررسی میکنند و تویوتا متقلب به حساب میاد یا شاید روش تست اسب بخار تویوتا با بقیه فرق میکنه .
بنظر من تویوتا انگار اسب بخار هاش قدرت بیشتری دارند و من شخصاً این را در مقایسه با راو۴ با سانتافه موتور jdi پی بردم که تویوتا خیلی خیلی بهتر و روانتر شتاب و سرعت میگیره در صورتی که سانتافه حدود ۱۸ اسب بخار قویتره اما جون میکنه تا راه بره .
Sajjad
۴ خرداد ۱۳۹۸اسب بخار در هر حالت یه نیرو رو به خودرو میده
اون اتلاف نیرو کمتر هست که راو 4 رو نسبت به سانتافه چالاک تر کرده
اولا مهندسی تویوتا به مراتب بهتر و بالاتر از خودروسازی مثل هیوندای هست.
دوما تویوتا توی ساخت ماشین خیلی تجربه داره و قابل قیاس با خودروسازی که حتی بعد فراخوان نمیتونه مشکل خودشو حل کنه نیست و
این بدیهیه که این تفاوت فاحش در مهندسی و کیفیت ساخت به راحتی درک بشه
کوروش
۳ خرداد ۱۳۹۸نتیجه کاملا طبیعیه وقتی بهترین موتور ساز جهان موتور یک ماشین را بسازد قطعا ان خودرو در تمام نتیجه ها سر بلند بیرون می اید سوپرا هم شامل همین اصل شده و جالب ایجاست نمونه موفقی چون پژو ، سیتروئن داریم که عملا یک کمپانی بزرگ داره روی فناوری یک موتور بیمر خودروسازی خودش را ادامه می ده که خودش به تنهایی دلیل کافی برای این کار تویوتا هست
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۸بله کوروش جان.BMW بیشترین جوایز بهترین پیشرانه سال رو دریافت کرده.
ب ام و _ 63 بار
، فولکس/آئودی_36 بار
فراری_ 26 بار
هوندا_23 بار
تویوتا_22 بار
مرسدس_13بار
فورد_9 بار
ب ام و-پژو سیتروئن _9بار
پورشه _9 بار
فیات-آلفا رومئو _8 بار
((( BMW به همراه فراری جدای از اینکه به تنهایی بیشترین جوایز وانتخاب بهترین پیشرانه سال رو دریافت کرده ان.بلکه ازدیدمنتقدین هم برترین انجین سازان دنیا هستن)))
Hemichan
۳ خرداد ۱۳۹۸اگه ۱۵ درصد درنظر بگیریم
نزدیک ۴۰۰ اسب قدرت و ۶۸۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکنه
البته اگه چهارچرخ باشه باز بیشتر میشه ..
Hemichan
۳ خرداد ۱۳۹۸درباره بهترین انجین ساز جهان
فورد پرفورمنس و موپار
پکیج شلبی سوپر اسنیک ۱۰۰ هزار دلاری ۱۰۰۰ اسبی و موتور ۳۰ هزار دلاری هلفنت
پکیج ۱۱۰۰۰ دلاری [ درسته یازده هزار دلاری] ۱۵۰۰ اسبی هلکت ..
قیمت هم
قیمت ۵۰ هزار دلاری سوپرا در برابر ۵۷۵۰۰ دلار هلکت و ۵۵۰۰۰ دلاری کوروت هم گویای همه چیزه
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۸فورد بهترین انجین ساز جهان خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!!!!!!!!!
البته کنتور که نمیندازه. بهترین پیشرانه سازتاریخ BMW وفراری هستن.شرکت هایی که بیشترین جوایز رودارن.شرکت هایی که ازدید منتقدین صنعت خودرو این جایگاه رو دارن.البته کسی هم به شما گلایه نداره.دوست دارید اینطور فکر کنید. چه اشگال داره
lancer evo
۳ خرداد ۱۳۹۸درود
اقا کی گفته بی ام و و فراری بهترین انجین های دنیا رو طراحی کردن ، مگه ژاپنیا مردن ک اینا بهترین باشن فقط چند مورد بگم برا اطلاع دوستان
1- 2jz تویوتا
2- 4g63t میتسوبیشی
3- rb26 نیسان
4- موتورای vtec هوندا
5-یاماها و…
پسر خوب موتور f20c هوندا رو دیدی؟ موتور تنفس طبیعی ندیدم رو دستش ، بعد 20 سال هنوز خفنترین موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی دنیاس بیشترین قدرت ب نسبت حجم موتوره ، از 4g63t نگم برات ک قدرتای بالای 1000 اسب میده
خیلی از انجین هارو نگفتم مث انجین vr38 نیسان gtr مث 4b11t میتسوبیشی ، انقد انجین خفن داره ژاپن ک گفتن نداره ، فقط چنتا از معروفا رو گفتم ژاپنی بازا خودشون میشناسن همرو
پدرام اهوازی
۳ خرداد ۱۳۹۸آخه وقتی دوج چلنجر و فورد ماستنگ و شورولت کامارو هست در آمریکا کسی 50 هزار دلار برای این نمیده.سر و صدای آمریکایی چیز دیگریست.